Ο Τζαφάρ Παναχί, ένας από τους αρκετούς Ιρανούς σκηνοθέτες που έχουν τιμωρηθεί από το Καθεστώς της Τεχεράνης για «προδοσία» και τους έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα, κατάφερε να βρει τον τρόπο και να παρουσιαστεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι.
Οχι, ο Παναχί δεν εμφανίστηκε με σάρκα και οστά (κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον). Ούτε οι ακτιβιστές υποστηρικτές του δε γέμισαν το χώρο έξω από το θέατρο με χάρτινα ομοιώματά του (όπως είχε γίνει στο Βερολίνο τον προηγούμενο Φεβρουάριο). Στο Κάρλοβι Βάρι μεσολάβησε η τεχνολογία. Μέσω skype ο Ιρανός σκηνοθέτης μίλησε για ένα 10λεπτο στο κοινό, παρουσιάζοντας την τελευταία του ταινία «Pardé» («Closed Curtain») και απαντώντας ερωτήσεις για την αμείλικτη λογοκρισία της κυβέρνησής του, η οποία έχει οδηγήσει τον ίδιο σε κατ' οίκον περιορισμό και πολλούς συναδέλφους του σε εκούσια εξορία.
Ο Παναχί εξήγησε πώς γύρισε το «Pardé» στο σπίτι του στην Κασπία θάλασσα, με τη βοήθεια του συν-σκηνοθέτη του Καμπόζια Παρτόβι, πώς το έσπρωξε σε διεθνή φεστιβάλ παρόλες τις απαγορεύσεις και πώς η κόρη του, Σολμάζ Παναχί, λειτούργησε ως πρεσβευτής της ταινίας στο Κάρλοβι Βάρι.
«Είναι ένα έργο τέχνης, περισσότερο από όσο είναι ταινία..» εξήγησε και η ίδια η Σολμάζ Παναχί την αλληγορική σημασία του φιλμ του πατέρα της.
Ακόμα ένα νέο που αφορά τον Παναχί αυτές τις μέρες είναι ότι η ταινία, καθώς κατάφερε να μπει στη λίστα των οσκαρικών ντοκιμαντέρ για του χρόνου, κέρδισε για τον ίδιο τον σκηνοθέτη επίσημη πρόταση να γίνει μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας. Η καριέρα του Ιρανού σκηνοθέτη λοιπόν προχωράει μπροστά, παρόλο που ο ίδιος παραμένει κολλημένος στην αδιαλλαξία της χώρας του.