Ηταν το 1992, με αφορμή τη μουσική του για τον «Δράκουλα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα, όταν ο κόσμος έμαθε το όνομα του Βόιτσεκ Κιλάρ, ενός συνθέτη που ήδη από τη δεκαετία του '60 είχε αναγνωριστεί ως ένας από τους πρωτοπόρους της πολωνικής avant-garde και στην ενεργό καριέρα του υπέγραψε εκτός από συμφωνικά έργα και 130 συνθέσεις για κινηματογραφικές ταινίες, εντός και εκτός συνόρων της Πολωνίας, έχοντας συνεργαστεί με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως ο Κριστόφ Κισλόφσκι στο «Blind Chance» του 1982 και ο Αντρέι Βάιντα στο «The Promised Land» του 1975 και το «Pan Tadeusz» του 1999.
Το αριστουργηματικό soundtrack του «Δράκουλα» του Φράνσις Φορντ Κόπολα υπήρξε, όμως, καθοριστικό για μια διεθνή αναγνώριση, σημαδεμένο εκείνη τη χρονιά από την απουσία του από την πεντάδα του Οσκαρ Καλύτερης Μουσικής για το οποίο όλοι πίστευαν πως ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί.
Πρώτη αγγλόφωνη ταινία για την οποία ο Κιλάρ υπέγραφε μουσική, ο «Δράκουλας» θα τον έφερνε να υπογράψει στα επόμενα χρόνια το soundtrack τριών ταινιών του Ρομάν Πολάνσκι («Ο Θάνατος και η Κόρη», «Η Ενατη Πύλη», «Ο Πιανίστας»), τη μουσική για το «Πορτραίτο Μιας Κυρίας» της Τζέιν Κάμπιον, ένα μέρος του soundtrack του «Truman Show» και τη μουσική για το «We Own the Night» του Τζέιμς Γκρέι το 2007.
Ακούστε εδώ ολόκληρο το soundtrack του «Δράκουλα»:
Εκτός από τις κινηματογραφικές μουσικές του που του χάρισαν πολυάριθμα βραβεία (ανάμεσά τους το βραβειο της Αμερικάνικης Ενωσης Συνθετών, Συγγραφέων και Παραγωγών το 1992 για τον «Δράκουλα» και το βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης για τον «Πιανίστα»), ο Κιλάρ συνέχισε σε όλη τη διάρκεια της ζωής του να συνθέτει κλασική μουσική, επηρεάζοντας τις νεότερες γενιές των Πολωνών μουσικών.
Η συμφωνική του καριέρα, άλλωστε ήταν και αυτή που τον έκανε να αρνηθεί να συνθέσει τη μουσική για την τριλογία του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» μετά από προσωπική επιθυμία του Πίτερ Τζάκσον: «Σε μια ταινία, η μουσική είναι απλά ένα από τα στοιχεία που την αποτελούν. Η σοβαρή μουσική, αυτή την οποία εγώ συνθέτω, υπογράφεται μόνο από το όνομά μου και αυτό μου δίνει τεράστια ευχαρίστηση.»
Σε μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του είχε δηλώσει πως θα ήθελε να τον θυμούνται σαν «έναν καλό άνθρωπο που έφερε λίγη ευτυχία, ελπίδα και αντανάκλαση στη ζωή και τον κόσμο και ίσως και λίγη πίστη.»
Ο Βόιτσεκ Κιλάρ πέθανε στα 81 του χρόνια στο Κατοβίτσε της Πολωνίας, χάνοντας μια πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Ακούστε εδώ μερικές από τις καλύτερες μουσικές του Βόιτσεκ Κιλάρ για το σινεμά:
Tags: ΒΟΙΤΣΕΚ ΚΙΛΑΡ, Δράκουλας