Φεστιβάλ / Βραβεία

«Νυχτερινές Εικόνες» - η σκοτεινή πλευρά του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

στα 10

Οι «Νυχτερινές Εικόνες», η νέα ενότητα του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μας προκαλεί να ανακαλύψουμε την underground πλευρά του. Το νέο «απαγορευμένο» τμήμα κάνει πρεμιέρα με τον «αιρετικό» Ελληνα σκηνοθέτη Κώστα Ζάπα και τον avant garde Ισραηλινό δημιουργό Λιόρ Σαμρίζ.

Flix Team
«Νυχτερινές Εικόνες» - η σκοτεινή πλευρά του 53ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ταινίες που προκαλούν τα όριά μας, καταρρίπτουν ταμπού και μας φέρνουν αντιμέτωπους με την σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Το κινηματογραφικό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης εγκαινιάζει φέτος την νέα του αιρετική ενότητα «Νυχτερινές Διαδρομές» παρουσιάζοντας τις εκτενείς φιλμογραφίες δύο σκηνοθετών που θα επιχειρήσουν να σοκάρουν τα ωμά ένστικτα των θεατών, προτείνοντας έναν άλλο τρόπο να βλέπει κανείς σινεμά.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΠΑΣ

Κινηματογραφιστής με σκληρές εικόνες, άποψη και αυθεντικά προσωπικό στίγμα, ο Κώστας Ζάπας έχει διεκδικήσει (αν όχι δημιουργήσει) μία θέση σ' ένα άγνωστο στην Ελλάδα κινηματογραφικό τοπίο. Απόλυτα συνεπής στο προσωπικό του όραμα, ξεσκεπάζει, γαργαλάει, δυναμιτίζει όρια και προκαταλήψεις - τόσο κοινωνικές, όσο και κινηματογραφικές. Η γυμνή από κάθε υποκρισία αστική πραγματικότητα, η αντισυμβατική σεξουαλικότητα, επιθετικοί διάλογοι, γκροτέσκοι χαρακτήρες. (Διαβάστε την συνέντευξη που είχε δώσει πρόσφατα στο Flix)

mikres

Ποιος άλλος θα είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον της Trust Film Sales, της εταιρίας διεθνών πωλήσεων της Zentropa του Λαρς φον Τρίερ, αν όχι ένας σκηνοθέτης που, παρόμοια με τον Δανό συνάδελφό του, βασανίζει το κοινό νοηματικά, κινηματογραφικά, σχεδόν σαδιστικά και το βάζει να απαντήσει στην γνώριμη ερώτηση: «πρόκληση για την πρόκληση;» Ή σινεμά ωμό, ακραίο, όπως η αληθινή ζωή;

Οσο περιμένουμε λοιπόν το αμέσως επόμενο του πρότζεκτ «Frankenstein: A Death Odyssey», το 53ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα μας παρουσιάσει μία ρετροσπεκτίβα στο έργο του Κώστα Ζάπα:

Δείτε το trailer της «Ανταρσίας της Κόκκινης Μαρίας»:

ΛΙΟΡ ΣΑΜΡΙΖ

Πειραματισμός στο ύφος και στο θέμα, ανατρεπτικό πνεύμα, διαφορετική ανάγνωση σε ζητήματα ταυτότητας, κουλτούρας, οικογένειας, πολυπολιτισμικότητας, σεξουαλικότητας, πολιτικής μη-ορθότητας. Αυτό είναι το κινηματογραφικό σύμπαν του 34χρονου Ισραηλινού σκηνοθέτη Λιόρ Σαμρίζ.

Με φανερή τη διάθεση αυτοσχεδιασμού και ευέλικτη κινηματογραφική γλώσσα, ο Σαμρίζ καταθέτει ένα πολυμορφικό σινεμά αναμειγνύοντας επιρροές από το video art και την avant garde σκηνή και πλάθοντας το δικό του αποτύπωμα που μοιάζει με DIY ιδιοσυγκρασιακό home movie.

magic desk

Στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης θα δούμε όλες τις μεγάλου μήκους του ανήσυχου σκηνοθέτη - ξεκινώντας από το γυρισμένο με προϋπολογισμό 200 ευρώ ημιαυτοβιογραφικό ντεμπούτο του «Japan Japan» (2007), αλλά και μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές μικρού μήκους ταινίες του.

  • Japan Japan (2007)
  • Saturn Returns (2009)
  • Mirrors for Princes (2011)
  • A Low Life Mythology (2012)

(μικρού μήκους)

  • Albania (2002)
  • Ho! Terrible Exteriors (2006)
  • Before the Flowers of Friendship Faded Friendship Faded (2007)
  • The Vacuum Cleaner (2008)
  • The Magic Desk (2010)
  • Beyond Love and Companionship (2012)

Δείτε ένα απόσπασμα από το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Λίορ Σαμρίζ «Japan Japan»