Ο Τεντ Σαράντος του Netflix πιστεύει πως τα στούντιο θα πεθάνουν εάν επικεντρωθούν στις αίθουσες κι όχι στους καταναλωτές

INDUSTRY 24 MAR  /  Χρήστος Μπακατσέλος

Σε μια συνέντευξή του ο CEO του Netflix μίλησε για το μέλλον της βιομηχανίας και ξεκαθάρισε την θέση του όσο αφορά τον τρόπο για την κυκλοφορία των ταινιών.

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε πως για πρώτη φορά, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο πανδημίας, οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming έφτασαν το 1.1 δισεκατομμύρια παγκοσμίως ενώ οι παγκόσμιες εισπράξεις στα ταμεία των κινηματογράφων άγγιξαν τα 42.5 δισεκατομμύρια δολάρια, μείωση που καταγράφεται του... βάθους του 72%.

Μέσα σε αυτό το Netflix έχει καταφέρει να βρίσκεται για άλλη μια χρονιά στην κορυφή με πάνω από 200 εκατομμύρια συνδρομητές, κάτι που φυσικά δεν μοιάζει να μειώνεται στο μέλλον. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο CEO της πλατφόρμας, ο Τεντ Σαράντος, μίλησε για το μέλλον της κινηματογραφικής βιομηχανίας όσο αφορά τον τρόπο κυκλοφορίας των ταινιών.

Για τον Σαράντος η θέση του είναι ξεκάθαρη: στον κόσμο δεν τον νοιάζει που θα δει τις ταινίες, αρκεί το περιεχόμενο να είναι καλό. Αν θέλουν να τις δουν στο σινεμά έχει καλώς, αν θέλουν σε κάποια διαδικτυακή πλατφόρμα ακόμα καλύτερα. Και τα στούντιο πρέπει να προσαρμοστούν αναλόγως εάν θέλουν να δουν σύντομα κέρδη στο box office. «Πρέπει να ακολουθείς το κοινό σου. Και αν το κοινό αυτό δεν εμφανίζεται στις αίθουσες και κάθονται σπίτι του για να δουν ταινίες, πρέπει να προσαρμοστείς. Το να δει κάποιος ταινία στην αίθουσα μπορεί αυτό να γίνει ακόμα πιο σπάνιο. Είναι αρκετά δύσκολο να προβλέψουμε πως οι συμπεριφορές [του κοινού] θα είναι μετά την πανδημία. Απαιτείται η ανάπτυξη μιας μεγάλη οικονομική υποδομής για να υποστηρίξουμε τις αίθουσες, η οποία τελικά θα πρέπει να υποστηρίζεται από τους φανς και το κοινό», δήλωσε ο Σαράντος.

Διαβάστε ακόμα: Warner vs Disney: αίθουσα vs πλατφόρμες

netflix 607

Σύμφωνα με εκείνον τα στούντιο θα πρέπει να καταλάβουν ότι ο τρόπος με τον οποίο το κοινό βλέπει τις ταινίες αλλάζει και δεν μπορούν να σώσουν τις επιχείρηση των κινηματογραφικών κυκλοφοριών η οποία αυτή την στιγμή δέχεται πολλαπλά χτυπήματα. «Οταν οι επιχειρήσεις αλλάζουν, όταν η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει ριζικά, ο τρόπος πλοήγησής σε αυτά τα νερά είναι πολύ δύσκολος. Θα μπορούσατε να πούμε ότι τι να μη διαφοροποιήσουμε στην επιχειρηματική μας προσέγγιση μπορεί να είναι μια πρόκληση. Αλλά στην πραγματικότητα ήταν τόσο μεγάλη ευλογία που δεν χρειάστηκε να προσπαθήσουμε να σώσουμε μια επιχείρηση. Μόλις ο κύριος ρόλος σας είναι να προσπαθήσετε να σώσετε μια επιχείρηση, έχετε τελειώσει. Θυμηθείτε, πραγματοποιήσαμε τη μετάβαση από DVD σε streaming. Δεν ξοδέψαμε ποτέ ένα λεπτό προσπαθώντας να σώσουμε την επιχείρηση του DVD. Το μέλλον μας θα ήταν πάντα σε streaming και κάθε ενέργεια που ξοδεύαμε προσπαθώντας να σώσουμε τα DVD ήταν ενέργεια που δεν ξοδεύαμε προσπαθώντας να δημιουργήσουμε το streaming. To να βάλουμε πρώτα τους καταναλωτές ήταν η προτεραιότητά μας», συνέχισε λέγοντας ο Σαράντος.

«Ο κόσμος θέλει απλά να δει καινούργιες ταινίες και δεν έχει πρόσβαση σε αυτές. Και οι περισσότεροι δεν έχουν καν κάποια κινηματογραφική αίθουσα στην γειτονιά τους», είπε ο Σαράντος. Και από ό,τι φαίνεται η συζήτηση για το «αίθουσα vs πλατφόρμες» καλά κρατεί, τα σινεμά σε Νέα Υόρκη και Λος Αντζελες ανοίγουν με πληρότητα 25% (κι αναλόγως τις εξελίξεις θα φτάσουν και στο 50%).

Διαβάστε ακόμα: «Η τέχνη μάς ζητά να συνειδητοποιούμε το ειδικό και το παγκόσμιο, την ίδια στιγμή.» Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ πιστεύει στην επιστροφή στην αίθουσα

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.