Industry

Μισελ Χαζαναβίσιους εναντίον Φρανσουά Ολάντ

στα 10

Mε ανοιχτή επιστολή του, ο Μισέλ Χαζαναβίσιους, με το ρόλο του Προέδρου του Σωματείου Συγγραφέων, Σκηνοθετών και Παραγωγών της Γαλλίας, επιτίθεται στον Φρανσουά Ολάντ για τη μείωση των χρημάτων προς το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου και τις υποσχέσεις που είχε δώσει και συνεχώς αθετεί...

Μισελ Χαζαναβίσιους εναντίον Φρανσουά Ολάντ

Μοιάζει ειρωνικό πως λίγο μόνο καιρό μετά τη μεγάλη νίκη της Γαλλίας για τη διατήρηση της «πολιτιστικής εξαίρεσης» στις εμπορικές σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης με τις ΗΠΑ, η κυβέρνηση του Φρανσουά Ολάντ ανακοινώνει μειώσεις στον προϋπολογισμό του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, πυρήνα της γαλλικής κινηματογραφοβιομηχανίας και ένα από τα πιο θεμελιώδη όργανα στήριξης του ευρωπαϊκού σινεμά και εκτός Γαλλίας.

Η αντίδραση των πάντα ανήσυχων και αποτελεσματικών (αν υπολογίσει κανείς πως αυτοί πίεσαν με μια πρωτοφανή κινητοποίηση υπέρ της διατήρησης της «πολιτιστικής εξαίρεσης») υπήρξε άμεση και μέσω του Μισέλ Χαζαναβίσιους, Προέδρου του Σωματείου Συγγραφέων, Σκηνοθετών και Παραγωγών της Γαλλίας απευθύνθηκαν με δημόσια επιστολή στον Φρανσουά Ολάντ κατηγορώντας τον για αθέτηση των υποσχέσεων του.

Η επιστολή ξεκινάει ως εξής:

«Κύριε Πρόεδρε,

Μόλις μάθαμε με έκπληξη πως τα χρήματα για τον πολιτισμό μειώνονται ξανά και οι προτάσεις του Υπουργού Οικονομικών θα συμπεριλάβουν μια δραστική μείωση στον προϋπολογισμό του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Γιατί πρέπει να γινόμαστε συνεχώς μάρτυρες πράξεων που συστηματικά αθετούν τις δεσμεύσεις σας;

Είναι έκπληξη πως μετά από την πολιτική νίκη της κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να σεβαστεί την πολιτιστική εξαίρεση, τα μέσα με τα οποία αυτή η νίκη θα αποδειχθεί χρήσιμη μειώνονται.

Μεγαλύτερη ακόμη έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως η αναθεώρηση του προϋπολογισμού βασίζεται σε μια και μόνο αναφορά, η οποία αντανακλά την πλήρη παρεξήγηση του ρόλου και της λειτουργίας του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Θα θέλαμε να σας θυμίσουμε πως το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου κρατάει τη συνεχώς απειλούμενη ισορροπία ανάμεσα στην καλλιτεχνική και την βιομηχανοποιημένη διάσταση του κινηματογράφου. Συνεισφέρει στη ζωτικότητα του γαλλικού και του ευρωπαϊκού σινεμά. Συντονίζει όλους τους τομείς του οπτικοακουστικού τομέα με σκοπό τη συντήρηση και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου είναι ζηλευτό σε πολλές χώρες που δεν μπορούν, όπως εμείς, να θεμελιώσουν ένα τόσο δυναμικά αποτελεσματικό οργανισμό, ο οποίος χρηματοδοτείται κατά βάση από κρατικά χρήματα και που η ποιότητά του είναι αναμφισβήτητή, ακόμη και από τους πλέον φιλελεύθερους.»

Στη συνέχεια του τρισέλιδου γράμματος, ο Χαζαναβίσιους αναφέρει πως ο κλάδος όλων των εργαζόμενων στο οπτικοακουστικό τομέα δέχθηκαν πέρσι το κόψιμο 150 εκατομμύρίων ευρώ από τον προϋπολογισμό του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, ως μια «θυσία» στη μεγάλη προσπάθει της χώρας να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση, έχοντας όμως διασφαλίσει την υπόσχεση της κυβέρνησης πως αυτή θα ήταν και η μόνη μείωση στα χρήματα για τον κινηματογράφο.

Και, με την επικείμενη μείωση ακόμη 100 εκατομμυρίων ευρώ από τα χρήματα του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, ο Χαζαναβίσιους αναφέρει τους κινδύνους που αυτό το μέτρο θα έχει για το σινεμά και τη γαλλική οικονομία. Αναφέρει τη μείωση που θα επέλθει στη γαλλική παραγωγή, αλλά και στην έλλειψη υποστήριξης του γαλλικού σινεμά εντός και εκτός συνόερων, τον αριθμό των θέσεων εργασίας που θα χαθούν, τη βεβαιότητα πως οι γαλλικές ταινίες θα γύρίζονται εκτός Γαλλίας (με αποτέλεσμα την ακύρωση 100 με 200 θέσεων εργασίας για κάθε ταινία), το κλείσιμο των κινηματογραφικών εργαστηρίων που ήδη βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση και την απώλεια των χρημάτων που επιστρέφουν στο κράτος από το φόρο των κινηματογραφικών εισητηρίων.

Ο Χαζαναβίσιους μιλάει στην επιστολή και το Amazon που εγκαθίσταται ωσονούπω και στη Γαλλία (προκαλώντας ήδη αντιδράσεις για το μέλλον των βιβλιοπωλείων και των δισκάδικων στη χώρα) και που σύμφωνα με τους κυβερνώντας θα φέρει θέσεις εργασίας, επισημαίνοντας πως το νόημα δεν είναι ανταλλακτικό και τονίζοντας πως οι θέσεις εργασίας της Amazon δεν είναι της ίδιας φύσης με αυτές που θα χαθούν από την κινηματογραφική παραγωγή.

Και κλείνει το ίδιο έξυπνα, ειρωνικά και επιθετικά όπως ξεκίνησε:

«Οι πράξεις της κυβέρνησής σας γίνονται όλο και λιγότερο κατανοητές για την κινηματογραφική μας βιομηχανία.

Καταλαβαίνουμε πως η αποστολή σας είναι πολύπλοκη με τη Γαλλία να βρίσκεται σε κρίση, αλλά δεν καταλαβαίνουμε τις επιλογές σας που ουσιαστικά θυσιάζουν τον πολιτισμό και το σινεμά.

Εχει περάσει λίγο περισσότερο από ένας χρόνος από τότε που δηλώσατε πως "ο ρόλος και τα μέσα του Εθνικού Κέντρου Κινηματογράφου πρέπει να προστατευθούν". Αυτός ο λόγος ήταν και μια αιτία για την οποία σας εμπιστευθήκαμε.

Γι' αυτό και απευθυνόμαστε κατευθείαν σε εσάς. Υπολογίζουμε στη θετική στήριξή σας σχετικά με τους πόρους του πολιτισμού και της δημόσιας τηλεόρασης και ελπίζουμε να μην ενδώσετε στην καταστροφή όλων όσων έχουμε χτίσει με τόση σκληρή δουλειά όλα αυτά τα χρόνια.

Θα μας ήταν πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί, μετά από την τόσο επιτυχημένη παρέμβασή σας στη διατήρηση της πολιτικής εξαίρεσης, αφήνετε τη βιομηχανία μας να καταστραφεί. Σώσατε τους κανόνες του παιχνιδιού, μην αφήσετε τους συμπαίκτες σας να σας κάνουν να χάσετε το παιχνίδι

Διαβάστε ακόμη