Buzz

O Μάρτιν Σκορσέζε αγαπάει το φιλμ (και δεν θα σταματήσει ποτέ να το φωνάζει)

στα 10

Ενώνοντας τις δυνάμεις του με τη νεότερη γενιά σκηνοθετών που λατρεύουν το φιλμ, ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε μια ρομαντική ανακοίνωση, στηρίζοντας την απόφαση της Kodak να συνεχίσει να τυπώνει φιλμ... μέχρι νεωτέρας.

O Μάρτιν Σκορσέζε αγαπάει το φιλμ (και δεν θα σταματήσει ποτέ να το φωνάζει)

Δεν έχει περάσει ούτε μια εβδομάδα από την ημέρα όπου ο Κουέντιν Ταραντίνο, ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο Τζαντ Απατόου και ο Τζέι Τζέι Εϊμπραμς ξεκίνησαν μια καμπάνια προκειμένου να δεσμεύσουν τα αμερικανικά στούντιο να συνεχίζουν να αγοράζουν συγκεκριμένες ποσότητες φιλμ από την Kodak, διασφαλίζοντας πως έτσι η θρυλική εταιρία θα έχει μέλλον και πως το φιλμ δεν θα ξεχαστεί για πάντα κάτω από το βάρος της επέλασης της ψηφιακής εποχής.

Ο Κουέντιν Ταραντίνο, επίσης, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες πως θα γυρίζει το «The Hateful Eight» σε φιλμ 70mm (όπως είχε κάνει ο Πολ Τόμας Αντερσον με το «The Master»), ενώ ο Κρίστοφερ Νόλαν παραμένει ο πιο φανατικός της παράδοσης, έχοντας επανειλημμένα υποστηρίξει ανοιχτά πως δεν θα απαρνηθεί το φιλμ παρά μόνο αν η Γη γίνει τετράγωνη.

Από την παρέα των φανατικών του φιλμ δεν θα μπορούσε ωστόσο να λείπει ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος αγαπά την τεχνολογία αλλά θεωρεί σημαντικό να διασφαλιστεί η μη εξαφάνιση του φιλμ και υποστήριξε την καμπάνια υπέρ της Kodak με ένα κείμενο ρομαντισμού.

Διαβάστε το ολόκληρο εδώ:

Εχουμε πολλά ονόματα για τη δουλειά που κάνουμε - σινεμά, ταινίες, κινούμενες εικόνες. Και... φιλμ. Μας αποκαλούν σκηνοθέτες αλλά πιο συχνά μας αποκαλούν filmmakers. Δεν υποννοώ ότι αγνοούμε το προφανές: το HD δεν έρχεται. Είναι ήδη εδώ. Και τα πλεονεκτήματα είναι αναρίθμητα, οι κάμερες πιο ελαφριές, είναι πολύ πιο εύκολο να γυρίσεις νυχτερινά, έχουμε πολύ περισσότερα μέσα στη διάθεσή μας για να πειράξουμε και τελειοποιήσουμε τις εικόνες μας. Και οι κάμερες είναι πιο οικονομικές, οι ταινίες μπορούν να γίνονται στην εποχή μας με πολύ λίγα χρήματα. Ακόμη και όσοι από εμάς γυρίζουμε σε φιλμ, επεξεργαζόμαστε τις ταινίες μας σε HD και οι ταινίες μας προβάλλονται σε HD. Οπότε θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε εύκολα πως το μέλλον είναι εδώ, πως το φιλμ είναι μπελάς, έχει ατέλειες και είναι δύσκολο στη μεταφορά του και επιρρεπές στη φθορά και ότι ήρθε η ώρα να ξεχάσουμε το παρελθόν και να πούμε αντίο - πραγματικά αυτό θα μπορούσε να γίνει εύκολα. Πολύ εύκολα.

Μας υπενθυμίζουν πάντοτε πως το φιλμ είναι, τελικά, μια επιχείρηση. Αλλά το φιλμ είναι και μια μορφή τέχνης και οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν σινεμά πρέπει να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και υλικά που υπήρξαν τα βασικά τούβλα αυτής της μορφής τέχνης. Θα μπορούσε ποτέ να πει σε νέους καλλιτέχνες να πετάξουν τις μπογιές και τους καμβάδες τους επειδή τα iPads είναι πιο εύκολα στη μεταφορά; Φυσικά και όχι. Στην ιστορία των κινούμενων εικόνων, μόνο ένα ασήμαντο ποσοστό από τις ταινίες που αποτελούν τη δική μας μορφή τέχνης δεν έχει γυριστεί σε φιλμ. Ο.τι κάνουμε σε HD είναι μια προσπάθεια να αναπαράγουμε την εικόνα του φιλμ. Το φιλμ, ακόμη και τώρα, προσφέρει πιο πλούσια οπτική παλέτα από το HD. Και πρέεπι να θυμόμαστε πως το φιλμ είναι ακόμη ο καλύτερος και ο μόνος τρόπος που ο χρόνος έχει αποδείξει για να φυλάμε τις ταινίες. Δεν μπορεί κανείς να μας διασφαλίσει ότι η ψηφιακή πληροφορία θα αντέξει στο χρόνο, αλλά ξέρουμε πως το φιλμ θα το κάνει, αν αποθηκεύεται και φυλάσσεται σωστά.

Η βιομηχανία μας - οι σκηνοθέτες μας - υποστηρίζουν τη Kodak επειδή ξέρουμε πως δεν μπορούμε να αντέξουμε την απώλεια, όπως χάσαμε τόσα άλλα κουτιά φιλμ. Τα νέα είναι θετικά προς την κατεύθυνση της διατήρηση του φιλμ, της μορφής τέχνης που αγαπάμε.

Διαβάστε ακόμη: