Ακόμη ένα νομοσχέδιο που δεν θα βοηθήσει το ελληνικό σινεμά

INDUSTRY 10 FEB  /  Μανώλης Κρανάκης

Παρά τις αντιδράσεις του κινηματογραφικού κόσμου, το επίμαχο νομοσχέδιο για το 1.5% των πλατφορμών που λειτουργούν (και) στην Ελλάδα έφτασε στη Βουλή διατηρώντας την αρχική του πρόβλεψη για ενίσχυση και του ΕΚΟΜΕ.

Ενα από τα σημαντικότερα θέματα που ανέκυψαν το τελευταίο διάστημα, μέσα στο πλαίσιο μιας σχεδόν συντονισμένης επίθεσης στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή από την πλευρά της Πολιτείας σε επίπεδο νομοθετικών και θεσμικών ρυθμίσεων, είχε να κάνει με την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο για την υποχρεωτική επένδυση αλλοδαπών παρόχων στην παραγωγή ελληνικών έργων.

Παρά τις αντιδράσεις της κοινότητας και το προφανές του λάθους, η ενσωμάτωση της οδηγίας έφτασε στη Βουλή ως σχέδιο νόμου με επιπλέον πιθανό αποδέκτη της επένδυσης και το ΕΚΟΜΕ, καθιερώνοντάς το ως εθνικό ταμείο και εξισώνοντας την καλλιτεχνική κινηματογραφική δημιουργία με το οπτικοακουστικό έργο που περιλαμβάνει οτιδήποτε - μέχρι και ένα βιντεοπαιχνίδι.

Διαβάστε ακόμη: Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για το σχέδιο νόμου και το 1.5%


Διαβάστε παρακάτω αυτούσιο το δελίο Τύπου της ΕΣΠΕΚ (Ενωσης Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου), ΣΑΠΟΕ (Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Εργων) και ΕΕΝ (Ενωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ) σχετικά με τη ψήφιση του νομοσχεδίου.

Στο Σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, από την Γενική Γραμματεία Eπικοινωνίας, περιγράφεται ο τρόπος ενσωμάτωσης της Ευρωπαϊκής οδηγίας που σχετίζεται με την επένδυση των αλλοδαπών παρόχων στην παραγωγή κινηματογραφικών έργων. Σε αυτό προτείνεται οι πάροχοι που δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα να επενδύουν το 1,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους σε οπτικοακουστικά έργα. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, οι πάροχοι έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν το αντίστοιχο ποσό της επένδυσης στο ΕΚΟΜΕ,  το οποίο στο εξής λογίζεται ως Εθνικό ταμείο.
Δυστυχώς με αυτή τη διατύπωση το σχέδιο νόμου εξισώνει την καλλιτεχνική κινηματογραφική δημιουργία με το οπτικοακουστικό έργο που περιλαμβάνει οτιδήποτε όπως επί παραδείγματι ένα βιντεοπαιχνίδι.
Επιπλέον, πιστεύουμε ότι ο μόνος τρόπος για να αναδειχθεί η κεντρική θέση του Ελληνικού κινηματογράφου στον σύγχρονο πολιτισμό της χώρας είναι η ενίσχυση χρηματοδότησης του ΕΚΚ, το οποίο επιλέγει να χρηματοδοτεί με ποιοτικά κριτήρια, σε αντίθεση  με το ΕΚΟΜΕ, του οποίου τα κριτήρια επιλογής είναι αυτόματα και σχετίζονται περισσότερο με  επενδυτικά κίνητρα.
Επομένως, η χρηματοδότηση του ΕΚΚ από αλλοδαπούς παρόχους είναι περισσότερο μέσα στο πνεύμα της Ευρωπαϊκής οδηγίας, της οποίας η στόχευση είναι η  ενίσχυση του κινηματογράφου και των ανθρώπων του μέσω της ενδυνάμωσης των Εθνικών  Κέντρων Κινηματογράφου.  Με αφορμή το παρόν σχέδιο νόμου και την ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, θεωρούμε πως χάθηκε άλλη μία ευκαιρία για να ξεκινήσει να χαράσσεται μια εθνική στρατηγική ανάπτυξης του Ελληνικού κινηματογράφου, με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων Υπουργείων και φορέων, υπό την καθοδήγηση και εποπτεία του καθ’ύλην αρμόδιου, Υπουργείου Πολιτισμού.

Το ΔΣ της ΕΣΠΕΚ
Το ΔΣ του ΣΑΠΟΕ
Το ΔΣ της ΕΕΝ


Διαβάστε αναλυτικά: 673 υπογραφές από επαγγελματίες για μια εθνική αναπτυξιακή στρατηγική για τον Κινηματογράφο

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.