Φεστιβάλ / Βραβεία

Κάννες 2012: Ημέρα δεύτερη

στα 10

Ολα όσα συνέβησαν την Πέμπτη, 17 Μαΐου στο 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, έτσι όπως τα είδε και τα κατέγραψε το Flix.

Κάννες 2012: Ημέρα δεύτερη
Η Μαριόν Κοτιγιάρ δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο

Μας ενημέρωσαν και γραπτώς: φέτος στις Κάννες διατέθηκαν για χρήση επισκεπτών του Φεστιβάλ επιπλέον 2.000 δωμάτια από πέρσι. Πράγμα που σημαίνει αφενός ότι το Φεστιβάλ Καννών καλώς κρατεί, αφετέρου ότι η παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία προβάλλει δυνατές αντιστάσεις στην κρίση και, τρίτον, ότι ναι, αισθανόμαστε λίγο ως φτωχοί συγγενείς, βλέποντας τους ανθρώπους του κλάδου να δουλεύουν, να κάνουν αγοραπωλησίες, να προωθούν ταινίες, χωρίς να μπορούμε να καμαρώσουμε για μια, έστω, ελληνική ταινία σε κάποιο από τα προγράμματα. Δεν πειράζει, καμαρώνουμε για τις άλλες!

Η Μαριόν Κοτιγιάρ έκανε την παρουσία της παραπάνω από αισθητή τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ Καννών. Η μεγαλύτερη, δυναμικότερα ανερχόμενη, ευρωπαία σταρ με πραγματική καριέρα στην Αμερική και πίστη στο σινεμά της χώρας της ταυτόχρονα, έριξε ένα πέπλο μαγείας πάνω από τους χώρους του Φεστιβάλ όπου εμφανίστηκε.

Το «Σκουριά και Κόκαλο» του Ζακ Οντιάρ (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix)συγκίνησε τους κριτικούς και το κοινό και, παρότι το Φεστιβάλ μόλις άρχισε, σημειώθηκε ως τίτλος που με κάποιον τρόπο θα συμμετάσχει στα βραβεία. Ο Οντιάρ με τους πρωταγωνιστές του, τη Μαριόν Κοτιγιάρ και τον Ματίας Σένερτς – τον Βέλγο πρωταγωνιστή του «Bullhead», ο οποίος με το θεαματικό physique, το ακαταμάχητο χαμόγελο, το πηγαίο ταλέντο και την άπταιστη αγγλική προφορά του μοιάζει έτοιμος για καριέρα στο Χόλιγουντ – έδωσαν συνέντευξη τύπου και μίλησαν για έναν κόσμο σε κρίση και για τη δύναμη του σώματος ως τελευταίο καταφύγιο ανθρωπιάς. Το βράδυ, σύσσωμη η δημιουργική ομάδα περπάτησε στο κόκκινο χαλί για την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, με την Μαριόν Κοτιγιάρ με ‘60s κότσο και Dior τουαλέτα να προκαλεί πανικό στους φωτογράφους.

Οι συντελεστές του Αιγυπτιακού «After the Battle» έδωσαν επίσης συνέντευξη τύπου, μιλώντας για την Αίγυπτο μετά την επανάσταση και χαρίζοντας στο Φεστιβάλ το προσωρινό μότο του, δια στόματος τους σκηνοθέτη Γιουσρί Νασράλα: «κινηματογράφος είναι ν’ αρνείσαι να καταθέσεις τα όπλα και να υποκύψεις στη δικτατορία».

O Τιμ Ροθ παρουσίασε, μαζί με τον πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη Ρούφους Νόρις και όλους τους συντελεστές, το «Broken», που άνοιξε το παράλληλο τμήμα του 65ου Φεστιβάλ Καννών, «Εβδομάδα Κριτικής». Μέσα από τα μάτια ενός 11χρονου κοριτσιού, η ζωή τριών οικογενειών σε κρίση, ξεδιπλώνεται σαν ένας όδηγος επιβίωσης για εφήβους, καθώς οι ανασφάλειες, οι πρώτοι έρωτες και η αναπόφευκτη σύγκρουση με την σκληρή πραγματικότητα της ζωής επιβεβαιώνει την ουσία του teenage angst αλλά και το πως τα παιδιά αναγκάζουν τους γονείς να ενηλικιωθούν παίζοντας με τους όρους του ίδιου άλλοτε άγριου και άλλοτε τρυφερού παιχνιδιού. Διαβάστε τη γνώμη του Flix για την ταινία εδώ.

Στο «Polluting Paradise» o Φατίχ Ακίν, καταγράφει για πέντε χρόνια την μάχη ενός Τούρκικου χωριού, εναντίον μιας χωματερής που το καταστρέφει, και τη θέληση των κατοίκων εναντίον αυτής μιας απρόσωπης κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα ενδιαφέρον, αλλά δυστυχώς μάλλον προβλέψιμο (όχι μόνο κινηματογραφικά) ντοκιμαντέρ οικολογικής ευαισθητοποιήσης, από το οποίο ο σκηνοθέτης Φατίχ Ακίν δείχνει «απών».

«Stella, Femme Libre»: η ταινία που πωλείται, ως ανασκευασμένη κόπια για επανέκδοση, στις Κάννες από τη γαλλική εταιρεία Lost Films, δεν είναι άλλη από τη «Στέλλα» του Μιχάλη Κακογιάννη, με πανέμορφα flyers με τη Μελίνα Μερκούρη να φιγουράρει, να κυκλοφορούν σε όλα τα stands του Φεστιβάλ (δείτε στο gallery).

Δόθηκαν τα Βραβεία Chopard 2012: «Η νεότητα είναι υπόσχεση. Είναι τέχνη!» με αυτά τα λόγια ξεκίνησε την 12η τελετή απονομής των βραβείων Chopard, η Πρόεδρος του Οίκου και καλλιτεχνική διευθύντρια, Καρολίν Σοφέλ. Η απονομή έγινε στην VIP αίθουσα του ξενοδοχείου Μαρτινέζ στην Κρουαζέτ, με οικοδεσπότη τον Ζιλ Ζακόμπ και special guest τον Σον Πεν, ο οποίος απένειμε και τα βραβεία. Αποδέκτες των βραβείων για φέτος, δύο νέοι, ανερχόμενοι ηθοποιοί – η Σεϊλίν Γούντλεϊ («Οι Απόγονοι») και ο Εζρα Μίλερ («Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν»). Στο πάρτι που ακολούθησε στην ταράτσα του ξενοδοχείου, όπου βρίσκεται το prive lounge της Chopard, εκτός από τον Πεν και τους νικητές, κυκλοφορούσαν χαλαρά ανάμεσα στον κόσμο η Μαριόν Κοτιγιάρ, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, η Εύα Χερτζίκοβα, ο Σον Κομπς (πρώην Puff Daddy ή P. Diddy), ο Μάικλ Ρόσκαμ (σκηνοθέτης του «Bullhead») και ο Χάρβεϊ Γουάνσταϊν. Δώρο στους καλεσμένους: η Λάνα Ντελ Ρέι έδωσε μία ακουστική μίνι συναυλία.

Το αφιέρωμα στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ που προβάλλονται στην παραλία των Καννών (δείτε στο gallery), το «Bond a la Plage», εγκαινιάστηκε χθες με το «Dr. No», με εκατοντάδες θεατές ξαπλωμένους σε σεζ-λονγκ στην άμμο ν’ απολαμβάνουν τον Σον Κόνερι με συνοδεία άπειρων πυροτεχνημάτων που έπεφταν στο διπλανό πάρτυ της Chopard.

Το «When in Rome» του Γούντι Αλεν μπορεί να μην συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών, αλλά ο σκηνοθέτης έκανε έμμεσα την εμφάνισή του, με την προβολή του ντοκιμαντέρ του Ρόμπερτ Γουάιντ, «Woody Allen: A Documentary».

Μάθετε τα πάντα για το 65o Φεστιβάλ, στο ειδικό τμήμα του Flix για τις Κάννες.

Στο gallery διαδοχικά: το photocall του «Σκουριά και Κόκαλο», το photocall του «After the Battle» με την τσαχπίνα ηθοποιό Ναχέντ Ελ Σεμπάι να ποζάρει στους φωτογράφους, η επίσημη πρεμιέρα του «Σκουριά και Κόκαλο», τα πυροτεχνήματα στην παραλία, η Λάνα ντελ Ρέι, φετινή "μόνιμη" του Φεστιβάλ, το flyer της «Στέλλας» και η απονομή των βραβείων Chopard