Οποιος δει το «Broken» μπορεί να καταλάβει ακριβώς τη φιλοσοφία της «Εβδομάδας Κριτικής», του παράλληλου τμήματος του Φεστιβάλ Καννών που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1962 από την Ενωση Γάλλων Κριτικών, φιλοδοξώντας να απορροφήσει ταινίες νέων δημιουργών απ' όλον τον κόσμο.
Πρώτη ταινία του θεατρικού μέχρι πρότινος σκηνοθέτη Ρούφους Νόρις, το «Broken» βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντάνιελ Κλέι και αφηγείται την ιστορία της 11χρονης Σκανκ, μιας κοπέλας που μεγαλώνει μαζί με τον πατέρα της και τον αδερφό της σε ένα προάστιο του Λονδίνου.
Μέσα από τα μάτια της, η ζωή τριών οικογενειών σε κρίση, ξεδιπλώνεται σαν ένας όδηγος επιβίωσης για εφήβους, καθώς οι ανασφάλειες, οι πρώτοι έρωτες και η αναπόφευκτη σύγκρουση με την σκληρή πραγματικότητα της ζωής επιβεβαιώνει την ουσία του teenage angst αλλά και το πως τα παιδιά αναγκάζουν τους γονείς να ενηλικιωθούν παίζοντας με τους όρους του ίδιου άλλοτε άγριου και άλλοτε τρυφερού παιχνιδιού.
Το ίδιο άγριος και τρυφερός είναι και ο Νόρις, που ντύνει την όχι και τόσο πρωτότυπη ιστορία του με ένα λούστρο indie ελευθερίας, που δεν μοιάζει ωστόσο αρκετό να τον ανεβάσει πάνω από το μέσο όρο μιας άρτιας βρετανικής παραγωγής (του BBC, εν προκειμένω), σαν πολλές άλλες που γυρίζονται καθημερινά στη Μ. Βρετανία.
Και αν το «Broken» δεν καταφέρνει να γίνει κάτι παραπάνω από μια ταινία ενηλικίωσης που βλέπεται με ενδιαφέρον, δεν είναι σίγουρα υπεύθυνοι οι ηθοποιοί του (με κορυφαίες τις ερμηνείες της πρωτοεμφανιζόμενης έκπληξης Ελοίζ Λόρενς και φυσικά του Τιμ Ροθ), αλλά μάλλον οι συσσωρευμένες «τραγωδίες» που λίγο πριν το φινάλε φορτώνουν υπερβολικά το δράμα, προκειμένου να αποδείξουν πως ο δρόμος για την ευτυχία δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα!
Διαβάστε περισσότερα για την «Εβδομάδα Κριτικής» και το 65ο Φεστιβάλ Καννών
Tags: Cannes 2012