Industry

Η Village αποσύρει (για λίγο) διαφήμισή της από ελληνικό site λόγω ομοφοβικού άρθρου

στα 10

Με ανακοίνωσή της η ελληνική εταιρία διανομής και παραγωγής, Village, ενημερώνει πως αποσύρει διαφήμισή της από ελληνικό site λόγω ενός ομοφοβικού άρθρου, ανοίγοντας μια πραγματικά πολύ μεγάλη συζήτηση γύρω από τον τρόπο που λειτουργεί το ελληνικό internet. Μόνο και μόνο για να υπαναχωρήσει δυστυχώς, μερικές μέρες αργότερα.

Η Village αποσύρει (για λίγο)  διαφήμισή της από ελληνικό site λόγω ομοφοβικού άρθρου

«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι για λόγους αρχής η Village αποφάσισε να αποσύρει την διαφημιστική της καμπάνια για την ταινία “Οικογένεια Μίλερ” από την ιστοσελίδα www.newsbomb.gr .

Οδηγηθήκαμε στην απόφαση αυτή αφότου υπέπεσε στην αντίληψή μας ότι η διαφήμιση της ταινίας συνυπάρχει μαζί με ένα ανυπόγραφο άρθρο της εν λόγω ιστοσελίδας, με τίτλο «Προστατέψτε τώρα τους νέους από την ομοφυλοφιλία όπως ο Πούτιν!», άρθρο που καταφέρεται κατά συμπολιτών μας.

Λόγω της ευαισθησίας που διακρίνει την Village, δεν θέλουμε ουδεμία σύνδεση με τέτοιου περιεχομένου κείμενα.»

Με αυτήν την ανακοίνωσή της, η εταιρία διανομής και παραγωγής Village ενημέρωσε τον Τύπο για την απόφασή της να αποσύρει τη διαφήμιση για την ταινία «Οικογένεια Μίλερ» από το εν λόγω site, ανοίγοντας ουσιαστικά για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια μια συζήτηση που έπρεπε να έχει ξεκινήσει από καιρό για την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη του ελληνικού internet αλλά και της εμμονής των ελληνικών μεγάλων και μικρότερων εταιριών (κινηματογραφικής διανομής και όχι μόνο) να διαφημίζονται πάντοτε με γνώμονα το «μέγεθος» ενός site και όχι της κατεύθυνσης ή της φιλοσοφίας του περιεχομένου του.

Το εν λόγω άρθρο που φυσικά είναι ανυπόγραφο (όσο βέβαια θα μπορούσε να είναι και ενυπόγραφο στις σκοτεινές μέρες που ζούμε στην Ελλάδα) και το οποίο φυσικά δεν θα λινκάρουμε εδώ για να το διαβάσετε, θα μπορούσε να βρίσκεται αναρτημένο σε πολλά από τα ελληνικά (ο Θεός να τα κάνει) «ειδησεογραφικά» sites που υποβιβάζουν την όποια έννοια της διαδικτυακής ενημέρωσης με το να αποτελούνται στην πραγματικότητα από έναν αχταρμά αντιδραστικών απόψεων και κακογραμμένων ειδήσεων για τη μάζα, χωρίς ίχνος δημοσιογραφικής δεοντολογίας ή οποιασδήποτε άλλης δεοντολογίας εν γένει.

Η κίνηση της Village είναι άξια επαίνου σε μια εποχή που η δύναμη των εν λόγω sites (μπορείτε να τα ξεχωρίσετε από τα μεγαλεπήβολα θορυβώδη και σαρκοφάγα ονόματά τους) μεγαλώνει μέσα από την ανεξέλεγκτη «social media» μανία που έχει πιάσει τους Ελληνες να παίζουν το ρόλο του επί παντός επιστητού σχολιαστών της επικαιρότητας μέσα από shares, likes και retweets απόψεων που κανονικά θα έπρεπε απλώς να αγνοούνται παραδειγματικά ή, αν είμασταν τυχεροί να ζούμε σε μια πολιτισμένη ευρωπαϊκή χώρα με νομοθεσία για την «ρητορική μίσους», θα έπρεπε να οδηγούσαν τουλάχιστον σε ποινική ευθύνη.

Ισως αυτή η κίνηση να είναι μια μικρή αφορμή για να θέσει τους μεγάλους παίκτες τής «σε κρίση» ελληνικής αγοράς ενώπιον των πολλαπλών «αμαρτιών» τους μέσα στα χρόνια, αλλά και να κινητοποιήσει ολόκληρο τον επιχειρηματικό κόσμο στο να επανεξετάσει τον τρόπο που μετράει τη δύναμη ενός μέσου όπως το Internet.

Ή μάλλον ονειρευόμαστε... Στο ίδιο site, το εν λόγω άρθρο που έχει γίνει (αναπόφευκτα) το trending topic των ημερών μπορεί να μην πλαισιώνεται πλέον από τους ήρωες της «Οικογένειας Μίλερ», αλλά είναι «ντυμένο» από ακριβοπληρωμένες διαφημίσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εν όψει ανακοινώσεων των βάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απλώς θλιβερό.

Update

Δυστυχώς ονειρευόμασταν. Χρειάστηκαν λίγες μόνο μέρες μέχρις ότου η εταιρία υπαναχωρήσει μετά από -δεν έχουμε ιδέα τι είδους πίεση- και το site βγάλει την δική του θριαμβευτική ανακοίνωση, με την οποία προσπαθούσε να μας πείσει ανάμεσα σε άλλα ότι το άρθρο του δεν ήταν ομοφοβικό και η απόφαση της Village άδικη και βιαστική.

Ποιός είπε ότι το καλό θα νικήσει; Σίγουρα όχι στην Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη: