Industry

H Disney δεν είναι πια «Frozen», χάρη και στους «Big Hero 6»

στα 10

Για χρόνια στην σκιά της Pixar το ιστορικό animation studio έχει βαλθέι να αποδείξει ότι επιτυχίες όπως το «Wreck it Ralph» ή το «Μαλλιά Κουβάρια» είχαν να κάνουν με κάτι περισσότερο από τύχη.

H Disney δεν είναι πια «Frozen», χάρη και στους «Big Hero 6»

Το βραβευμένο με Οσκαρ Μικρού μήκους της Disney «Paperman», ήταν ακόμη ένα δείγμα του νέου δημιουργικού δρόμου που μοιάζει να ακολουθεί το studio υπό την καθοδήγηση του προέδρου του Εντ Κατμουλ και του επικεφαλής του δημιουργικού του, που δεν είναι άλλος από τον Τζον Λάσετερ της Pixar.

«Προσπαθούμε να χτίσουμε από την αρχή το όνομα της Disney» λέει ο Λάσετερ, «αφού η επιτυχία, εξασφαλίζει την αυτονομία σου. Οσο πιο πετυχημένοι μπορούμε να είμαστε, τόσο πιο ελεύθεροι θα είμαστε επίσης να κάνουμε τις ταινίες που θέλουμε να γυρίσουμε».

Οι δυο τους ανέλαβαν την Disney σε μια περίοδο που έπασχε από κάτι που θα μπορούσε να περιγραφεί ως κρίση ταυτότητας, με τις παραδοσιακές ταινίες κινουμένων σχεδίων να έχουν βγει εκτός μόδας και τις ιδέες της εταιρίας να μοιάζουν μάλλον παλιομοδίτικες.

Ομως σύμφωνα με τον Κάτμουλ «ο στόχος μας ήταν να αναζωογονήσουμε το studio. Δεν είχαμε καμιά αμφιβολία ότι οι ταλαντούχοι άνθρωποι και το υλικό για να το καταφέρουμε υπήρχε ήδη στην εκεί. Το μόνο που έλειπε ήταν μερικές νέες ιδέες για το πως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε όλο αυτό το δυναμικό».

Αν σκεφτεί κανείς ότι μια μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων χρειάζεται περίπου τέσσερα χρόνια από το στάδιο της προετοιμασίας μέχρι την στιγμή που θα βγει στις αίθουσες κι έχει έναν μέσο κόστος που αγγίζει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, είναι προφανές, ότι η επιθυμητή αυτονομία είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και επιτυχίες για να κερδηθεί.

Ομως ένας νέος τρόπος σκέψης μοιάζει να είναι ήδη εκεί κι ένας νέος αέρας μοιάζει να πνέει ήδη στις πρόσφατες ταινίες του στούντιο. Τα επόμενα μεγάλα στοιχήματα της εταιρίας είναι κυρίως δύο. Και δείχνουν και τα δύο τουλάχιστον ενδιαφέροντα.

Το πρώτο, προέκυψε από την αγορά της Marvel από την Disney κι από την σκέψη του συνδυασμού των δυο brands σε κάτι που θα ήταν εν δυνάμει σαρωτικά κερδοφόρο. Αυτό βρέθηκε στο «Big Hero 6», ένα κόμικ των Στίβεν Σίγκλ και Ντάνκαν Ρουλό που η Marvel κυκλοφόρησε το 1998.

1Concept art από το «Big Hero 6»

Με στοιχεία και θεματικές που βρίσκουν την κοινή περιοχή ανάμεσα στον κόσμο της Marvel των γιαπωνέζικων Manga και αυτόν της Disney, αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού αγοριού και του αγαπημένου του ρομπότ που γίνονται μέλη μιας ομάδας μαχητών του εγκλήματος σε μια μυθική πόλη, mashup μεταξύ ανατολής και δύσης που ονομάζεται Σαν Φρανσόκιο.

1

Σκηνοθετημένο από τον Ντείβιντ Χολ και προορισμένο να βγει στις αίθουσες τον επόμενο Νοέμβριο, το πρότζεκτ μοιάζει να στοχεύει στο ίδιο geek κοινό που έκανε το «Ραλφ: Η Επόμενη Πίστα» μεγάλη επιτυχία και είναι αρκετά άγνωστο ακόμη και στους hardcore φαν της Marvel ώστε να διεκδικήσει μια καινούρια ταυτότητα στο νέο τοπίο της Disney.

Δείτε στο video μια πρώτη ματιά στο «Big Hero 6»


To δεύτερο φιλόδοξο φιλμ της εταιρίας, μοιάζει μάλλον πιο παραδοσιακό. Το «Frozen» είναι μια διασκευή της ιστορίας του Χανς Κριστιαν Αντερσεν «H Βασίλισσα των Πάγων», με μουσική και τραγούδια, όπως μερικές από τις πιο κλασσικές κι αγαπημένες ταινίες του studio.

1

Και σε μια επίσης νεωτερική κίνηση για το στούντιο που παραδοσιακά άφηνε τα διευθυντικά του στελέχη να αποφασίσουν για το ποιες θα ήταν οι ιστορίες που θα γίνονταν ταινίες, η πρόταση για το «Frozen» ήρθε κατ' ευθείαν από τον σκηνοθέτη του Κρις Μπακ, ο οποίος το 1999 είχε χαρίσει στο στούντιο μια μεγάλη επιτυχία με το «Tarzan».

1

H ιστορία, τοποθετημένη στα Σκανδιναβικά δάση και Φιόρδ, ακολουθεί την ιστορία ενός κοριτσιού που αναζητά την αδελφή της που βρίσκεται παγιδευμένη στη χώρα των αιώνιων πάγων. Η Κρίστεν Μπελ δανείζει την φωνή της στη ηρωίδα, ενώ τα τραγούδια υπογράφουν ο συνθέτης του «Book of Mormon» Ρόμπερτ Λόπεζ και η γυναίκα του Κρίστεν Αντερσον-Λόπεζ.

Ο Λάσετερ λέει πως «ένας από τους στόχους μου, ήταν να φέρω πίσω στη Disney τις ταινίες που ήταν ειλικρινά, καλοφτιαγμένα παραμύθια. Δεν ξέρω γιατί οι προηγούμενοι επικεφαλείς του στούντιο πίστεψαν ότι ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για τα παραμύθια πλέον».

To «Frozen» που βγαίνει κι αυτό στις αίθουσες το επόμενο φθινόπωρο, φιλοδοξεί να αποδείξει ότι ένα «παραμυθένιο τέλος» δεν είναι αδύνατον για την εταιρία, ακόμη κι αν όπως και μερικές από τις πιο διάσημες ηρωίδες της, χρειάστηκε να ζήσει μερικές άβολες στιγμές στο ταξίδι της ως εκεί.

Δείτε στο video μια πρώτη ματιά στο «Frozen»