Οι Χρυσές Σφαίρες καλύτερου τραγουδιού και μουσικής στην 72η Απονομή των Βραβείων των Ξένων Ανταποκριτών στο Χόλιγουντ δεν έκρυβαν την παραμικρή έκπληξη.
Η πρώτη πήγε στο «Glory», το τραγούδι των Τζον Λέτζεντ και Common από το «Selma» που όπως αναμενόταν έκλεψε τη Σφαίρα από το φαβορί (το «Big Eyes» της Λάνα Ντελ Ρέι) και η δεύτερη στο score του Γιόχαν Γιοχάνσον για το «The Theory of Everything» (αυτό χωρίς πραγματικό αντίπαλο), κάτι που όπως φαίνεται κλείνει και κάθε προγνωστικό για τα φετινά Οσκαρ.
Το τραγούδι των Λέτζεντ και Common είναι ακριβώς αυτό που ταιριάζει στην ταινία της Ανα ΝτιΒερνέ για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ταινία που εμφανίστηκε σχεδόν από το πουθενά ως μεγάλο φαβορί για τα φετινά βραβεία, αλλά μάλλον θα αρκεστεί στα βασικά. Ο απόηχός της ωστόσο παραμένει μεγάλος, αφού εκτός από το γεγονός πως στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθεται μια γυναίκα στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, η «επικαιρότητα» του θέματος (βλ. Φέργκιουσον) δεν μπορεί να αγνοηθεί εύκολα.
Ακούστε εδώ το «Glory»:
Πράγμα που επιβεβαιώνει και ο συγκινητικός λόγος του Common στην 72η Απονομή των Χρυσών Σφαιρών: «Την πρώτη μέρα που πάτησα το πόδι μου στα γυρίσματα του "Selma", άρχισα να νιώθω πως αυτό είναι κάτι μεγαλύτερο από μια ταινία. Συνειδητοποίησα πως είμαι η μαύρη γυναίκα που της έχει αρνηθεί η ψήφος, Ο λευκός υποστηρικτής των μαύρων που σκοτώνεται στα χαρακώματα της ελευθερίας, το ανώνυμο παιδί που θα χρειαζόταν μια βοήθεια, αλλά αντίθετα του ρίχνουν μια σφαίρα, οι δύο νεκροί αστυνομικοί που δολοφονήθηκαν πάνω στο καθήκον.»
Διαβάστε και ακούστε ακόμη: Oscars 2015: Τα 79 τραγούδια που θα διεκδικήσουν μια θέση στην πεντάδα των Οσκαρ
Η μουσική του Γιόχαν Γιοχάνσον για το «The Theory of Everything» από την άλλη είναι με διαφορά η καλύτερη της χρονιάς, ένα plus στην ταινία του Τζέιμς Μαρς και μια απόδειξη της ευφυούς προσωπικότητας του Ισλανδού συνθέτη με προϋπηρεσία στο σινεμά, το θέατρο και την τηλεόραση. Με κάτι από Φίλιπ Γκλας και όμως τόσο πρωτότυπο, το score για τη ζωή του Στίβεν Χόκινγκ ακολουθεί σε κύκλους τα κομμάτια της ζωής του.
«Οι οδηγίες που πήρα από τον Τζέιμς Μαρς ήταν να δώσω στο φιλμ ζεστασία και η μουσική να αντανακλά τις σχέσεις που απεικονίζονται στην ταινία. Είναι μια ταινία για έναν αστροφυσικό, αλλά στην καρδιά της είναι μια ερωτική ιστορία. Οπότε η μουσική έπρεπε να το επικοινωνήσει αυτό όσο πιο δυνατά μπορούσε. Μετά το "Prisoners", ήξερα τη σημασία του να επιλέξω ένα πολύ διαφορετικό φιλμ που θα έδειχνε μια άλλη πλευρά της μουσικής μου προσωπικότητας. Ενώ το "Prisoners" ήταν πολύ σκοτεινό, κυνικό και σε στιγμές αποκρουστικό, το "The Theory of Everything" μου έδωσε την ευκαιρία να γράψω πιο χρωματιστά και να παίξω με τις ενορχηστρώσεις. Το φιλμ έχει να κάνει με τη μουσική των σφαιρών...».
Ακούστε εδώ ολόκληρο το soundtrack του «The Theory of Everything»:
Διαβάστε ακόμη: Oscars 2015: 115 μουσικές στην ουρά για ένα Οσκαρ
Περισσότερες Χρυσές Σφαίρες 2015
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Ολο το Χόλιγουντ είναι Charlie!
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Αφιερωμένο στην Τζούλιαν Μουρ
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Η απονομή με τον τρόπο του Flix
- Χρυσές Σφαίρες 2015: O Τζορτζ Κλούνεϊ αφιερώνει στην ελευθερία του λόγου και την Αμάλ Αλαμουντίν!
- Χρυσές Σφαίρες 2015: Το Κόκκινο Χαλί
- Χρυσές Σφαίρες 2015: τα 10 σίγουρα βραβεία
- Θυμηθείτε αναλυτικά τις υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών 2015 εδώ