Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
Μια μέρα για Ολο τον Κόσμο: Από το Σκοτάδι στο Φως
Μία ειλικρινή, συγκλονιστική, θαρραλέα μαρτυρία από μία γυναίκα, που για δέκα συνεχόμενα χρόνια ήταν θύμα βίας μέσα στο ίδιο της το σπίτι, καταγράφει η κάμερα της Μαριάννας Οικονόμου. Οσο αυτονόητο κι αν φαίνεται σε όποιον βρίσκεται «έξω» από μία κατάσταση κάθε περιστατικό βίας να εγείρει άμεσα αντιδράσεις, άλλο τόσο δύσκολο είναι για το θύμα να ορθώσει ανάστημα. Ερωτήματα όπως «γιατί έμεινες», «γιατί δεν έτρεξες να καταγγείλεις», δεν μένουν αναπάντητα. Ο συνδυασμός σωματικής και ψυχολογικής βίας δημιουργούν μία ύπουλη «ασθένεια» που σε κατατρώει χωρίς να αντιλαμβάνεσαι τη σοβαρότητά της, παρά μόνο όταν τα συμπτώματα δεν μπορούν πλέον να κρυφτούν. Ο κακοποιητής γνωρίζει πολύ καλά πώς λειτουργεί η ενοχοποίηση του θύματος, η μετατόπιση της ευθύνης σ’ αυτό, και το εκμεταλλεύεται. Και όσο πιο «καλλιεργημένος» είναι, τόσο πιο αριστοτεχνικά φροντίζει να σκεπάζει τα ίχνη του, έτσι ώστε το θύμα να μην έχει «κάτι να δείξει» – ακόμη κι αν προχωρήσει σε καταγγελία. Μία μάνα με δύο παιδιά, οικονομικά εξαρτημένη από τον σύζυγο, εντελώς αποκομμένη από οικογενειακό και φιλικό περίγυρο, δύσκολα κάνει το επόμενο βήμα. Η Α. το έκανε μόλις διάβασε τον νόμο. Μόλις έμαθε τα δικαιώματά της. «Τότε ένιωσα ξαφνικά πως κρατώ στα χέρια μου ένα Ευαγγέλιο», θα πει χαρακτηριστικά. Τα υπόλοιπα, έρχονται από μόνα τους: οι άνθρωποι που θα σε υποστηρίξουν, οι δομές, το νομικό πλαίσιο, η ασφάλεια. Αρκεί η κακοποιημένη γυναίκα να κάνει το πρώτο βήμα. Να μιλήσει. Τότε ο φόβος θα φύγει για να δώσει τη θέση του στην ελπίδα. Και στις λύσεις.
Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας στις 22.00 στην ΕΡΤ2
Συναυλία με τους Θραξ Πανκc και τον Χρήστο Σαρρή
Το Stages A/Live είναι μια σειρά από συναυλίες χωρίς θεατές, αλλά με πολλή μουσική, στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube. Eνα εναλλακτικό ψηφιακό world tour με αγαπημένες μπάντες και καλλιτέχνες, καθώς και όλα όσα έχουμε ζήσει μαζί τους σε ιστορικά live του παρελθόντος και σημεία αναφοράς τα Gagarin 205, ΑΝ club, και άλλες μουσικές σκηνές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Σήμερα στις 21.00 στις 21.00 ακριβώς συντονιζόμαστε με τους Θραξ Πανκc και τον Χρήστο Σαρρή από το We στη Θεσσαλονίκη. Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη συναυλία.
Σφάλμα στο Matrix του Ρόντνεϊ Ασερ
Με όχημα μια περιβόητη ομιλία του διάσημου συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Φίλιπ Κ. Ντικ, αυτό το παραισθησιογόνο ντοκιμαντέρ βουτά στη δίνη της φιλοσοφίας, της επιστήμης, αλλά και των θεωριών συνωμοσίας. Συνυφαίνοντας σημεία αναφοράς της σύγχρονης κουλτούρας, όπως η ταινία The Matrix, με συνεντεύξεις από πραγματικούς ανθρώπους που καμουφλάρονται πίσω από ψηφιακά άβαταρ, η ταινία μας παρασέρνει σε έναν κόσμο από αντικατοπτρισμούς, αμφισβητώντας την έννοια της πραγματικότητας και του βιώματος. Αν η ζωή δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα παιχνίδι προσομοίωσης, μάλλον έχει έρθει η ώρα να επαναπροσδιορίσουμε μέχρι και τον ίδιο μας τον εαυτό.
Η ταινία προβάλλεται στο 23ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (4 - 14 Μαρτίου), στην ψηφιακή πλατφόρμα online.filmfestival.gr. Διαβάστε περισσότερα για το πρόγραμμα του φεστιβάλ εδώ.
The Cow του Νταριούς Μεχρζουί
Ο νεορεαλισμός, ο σουρεαλισμός και ο μυστικισμός συγχωνεύονται σε αυτήν την πρωτοποριακή, βαθιά συγκινητική ταινία New Wave του Ιράν. Ο Χασάν, ένας αγρότης σε ένα φτωχό χωριό, τρελένεται όταν η μόνη του αγελάδα έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Χαμένος τελείως στην τρέλα του, παίρνει τη θέση της αγελάδας. Η ταινία αν και χρηματοδοτήθηκε από την ιρανική κυβέρνηση, απαγορεύτηκε αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της λόγω της αρνητικής απεικόνισης της αγροτικής ιρανικής φτώχειας. Η ταινία μεταφέρθηκε λαθραία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1971 όπου κέρδισε το βραβείο FIPRESCI.
Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση προς 4,5 ευρώ, από το φεστιβάλ του Rotterdam στο πλαίσιο του αφιερώματος IFFR Unleashed: 50/50 που επιλέγει πενήντα ταινίες, μία από κάθε διοργάνωση του φεστιβάλ.
Happy End του Μίκαελ Χάνεκε
Η Αν (Ιζαμπέλ Ιπέρ) έχει αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση από τον πατέρα της, Ζορζ (Ζαν-Λουί Τρεντινιάν) έχοντας να διαχειριστεί τις πιθανώς καταστροφικές συνέπειες ενός εργατικού ατυχήματος σε ένα από τα εργοτάξια της επιχείρησης ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει τον γάμο της με τον Λόρενς. Ο αδερφός της (Ματιέ Κασοβίτς) αναλαμβάνει την επιμέλεια της έφηβης κόρης του από τον πρώτο του γάμο μετά τη μυστηριώδη δηλητηρίαση της μητέρας της και πρώην συζύγου του. Όμως τι μυστικά κρύβει; Αινιγματική στην αφήγησή της και σκληρή όσο και η ειρωνεία του τίτλου της, η ταινία του Μίκαελ Χάνεκε ξεγελά για το πόσες και πόσο ικανοποιητικές απαντήσεις δίνει στις μεγάλες ερωτήσεις που θέτει σχετικά με το σκοτάδι της ανθρώπινης ψυχής. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για το «Happy End».
Η ταινία προβάλλεται στο ΕΡΤFlix.
Σινεμά, Ανοιχτό #3
Σε μια συνεργασία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και του Onassis Culture, τρεις από τους νικητές των Βραβείων Ίρις 2020 επιλέγουν από δύο εμβληματικές ελληνικές ταινίες, οι οποίες θα προβληθούν, ελεύθερα, στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση. Αυτή την εβδομάδα, ο Διονύσης Σαμιώτης (Βραβείο Ιρις 2020 Καλύτερης Ταινίας, για την ταινία «Ευτυχία») επιλέγει τα πάντα επίκαιρα «Πέτρινα Χρόνια» (1985) του Παντελή Βούλγαρη και την ακαταμάχητα αισθαντική ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, «Αντε Γεια» (1991).
Τελευταία μέρα σήμερα για τις προβολές των δύο ταινιών. Αναλυτικές πληροφορίες στο Onassis.org.
Αναζητώντας τον Χέντριξ του Μάριου Πιπερίδη
O Γιάννης του Ανταμ Μπουσδούκου είναι ένας άνθρωπος γεμάτος χρέη, προβλήματα, μια πρώην σχέση που μάλλον χαίρεται που ξεμπέρδεψε μαζί του κι έναν αξιολάτρευτο σκύλο που όμως δε φαίνεται να είναι και ο πιο υπάκουος. Οταν ο Τζίμι λοιπόν διασχίζει τη Νεκρή Ζώνη που χωρίζει τις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα στη Λευκωσία, με αποτέλεσμα – λόγω της απαγόρευσης μεταφοράς ζώων από τα κατεχόμενα – να μην μπορεί να εισέλθει ξανά επίσημα στη χώρα, ο Γιάννης αναγκάζεται να ξεκινήσει μια όλο και πιο παράδοξη περιπέτεια επαναπατρισμού του αγαπημένου του τετράποδου, η οποία θα τον θέσει αντιμέτωπο με το παρελθόν του αλλά και με την πολύπλοκη σύγχρονη ιστορία του νησιού. Αβίαστα feelgood και με ακαταμάχητο κωμικό timing, το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μάριου Πιπερίδη κοιτάει το παράδοξο και το τραγικό γύρω του για να αναδείξει τα πραγματικά θύματα της Ιστορίας. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα και βραβείο Ιρις Σεναρίου της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix για το «Αναζητώντας τον Χέντριξ».
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στην ΕΡΤ2.
Χωρίς Μέτρο του Ντάμιεν Σαζέλ
O 19χρονος Αντριου είναι ένας ταλαντούχος ντράμερ, ένας από τους καλύτερους σπουδαστές στο «Shaffer Conservatory» της Νέας Υόρκης. Πεισματάρης και φιλόδοξος, στα όρια του αλαζονικού, ονειρεύεται μεγάλα, τεράστια όνειρα: δε θα συμβιβαστεί με την μετριότητα, όπως ο καθηγητής Γυμνασίου φιλόλογος πατέρας του. Ή με μια μικροαστική δήθεν καριέρα, όπως τα κομπασμένα ξαδέλφια του. Εκείνος είναι καλλιτέχνης. Θα γίνει ο καλύτερος. Θα γράψει ιστορία. Θα δουλέψει σκληρά και θα κερδίσει μία θέση στην ορχήστρα του Τέρενς Φλέτσερ - του διαβόητου μαέστρου της τζαζ, του καθηγητή που όλοι στη σχολή σέβονται και τρέμουν ταυτόχρονα. Αν σε επιλέξει ο Φλέτσερ, αν αντέξεις τα καψόνια και τη σκληρή του αγάπη, τότε ένας μεγάλος δρόμος ανοίγεται μπροστά σου. Ο Αντριου αισθάνεται ανίκητος, δυνατός. Κι ο Φλέτσερ όντως τον επιλέγει. Πρόσεξε τι εύχεσαι λένε οι σοφοί αυτού του κόσμου. Γιατί ο δρόμος προς την επιτυχία είναι στρωμένος με αίμα, δάκρυα και ιδρώτα. Κυριολεκτικά. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix για το «Χωρίς Μέτρο».
Η ταινία προβάλλεται στις 00.45 στον ΑΝΤ1.
Τιτανικός του Τζέιμς Κάμερον
Η ερωτική ιστορία του Τζακ και της Ρόουζ, δύο νέων από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, που συναντιούνται και ερωτεύονται πάνω στον θρυλικό «Τιτανικό», το υπερωκεάνιο, που βυθίστηκε στις 14 Απριλίου 1912. 84 χρόνια μετά το ιστορικό ναυάγιο του «Τιτανικού» και με αφορμή μια νέα έρευνα για τον εντοπισμό ενός πολύτιμου μπλε διαμαντιού, η εκατοντάχρονη Ρόουζ διηγείται τη συγκλονιστική ιστορία της, που ξεκίνησε στις 10 Απριλίου 1912, όταν επιβιβάστηκε στον «Τιτανικό» μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες της πρώτης θέσης, τη μητέρα της και τον αρραβωνιαστικό της. Την ίδια ώρα, ο Τζακ, ένας νεαρός τυχοδιώκτης, κερδίζει σε μια παρτίδα πόκερ ένα εισιτήριο για την τρίτη θέση στο παρθενικό ταξίδι του «Τιτανικού». Οι ζωές της Ρόουζ και του Τζακ διασταυρώνονται τυχαία στο κατάστρωμα του επιβλητικού «Τιτανικού» και ένας παθιασμένος έρωτας γεννιέται. Η τραγωδία, που θα ακολουθήσει, θα τον μετατρέψει σε μια συγκλονιστική μάχη για επιβίωση.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.50 στο Star.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς