Η είδηση ότι δυο σκηνοθέτες αποφάσισαν να ζωντανέψουν ξανά τον Τζέιμς Ντιν, με την βοήθεια της τεχνολογίας, για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία τους «Finding Jack» προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Μερικές ήταν γέλια και χλευασμοί, άλλες κάποιες απορία και περιέργεια για το τελικά αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα οι περισσότερες από αυτές ήταν γεμάτες οργή.
Αμέσως μετά την είδηση αυτή αρκετοί καλλιτέχνες, ανάμεσά τους και αρκετοί ηθοποιοί όπως ο Κρις Εβανς και Ελάιτζα Γουντ, φανς και κριτικοί κινηματογράφου εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους και την οργή τους για αυτό που οι Αντον Ερνστ και Τάτι Γκόλικ, δυο άγνωστοι μέχρι πρότινος σκηνοθέτες, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν CGI για να βάλουν τον Τζέιμς Ντιν, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 24 ετών το 1955 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, στην ταινία τους.
Διαβάστε ακόμα: Οταν ο Ντένις Στοκ άφηνε στην αθανασία τον Τζέιμς Ντιν
«Είναι μια ντροπή στην κληρονομία του Ντιν, μια κινηματογραφική ιεροσυλία» είπαν κάποιοι κριτικοί, ενώ η Ζέλντα Γουίλιαμς, η κόρη του εκλιπόντος Ρόμπιν Γουίλιαμς, είπε πως «θέτει ένα τόσο άσχημο θεμέλιο για το μέλλον της υποκριτικής», με τον Εβανς να προσθέτει πως η απόφαση αυτή είναι «ντροπιαστική». Φυσικά όλοι τους σχολιάζουν πως δεν είναι δυνατόν να μην μπόρεσαν να βρουν ένα από τους τόσους χιλιάδες άνεργους ηθοποιούς να παίξει τον συγκεκριμένο ρόλο και αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε αυτό.
Και οι ίδιοι οι Ερνστ και Γκόλικ, για έναν περίεργο λόγο, δείχνουν να απορούν για όλο αυτό τον κακό πανικό που προκάλεσε η απόφαση τους. «Πραγματικά δεν το καταλαβαίνουμε. Ποτέ δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε όλο αυτό ένα μαρκετίστικο κόλπο για την ταινία μας», δήλωσε ο Ερνστ στο The Hollywood Reporter. Οι ίδιοι είπαν πως είχαν πάντα τις καλύτερες προθέσεις και δεν είχαν σκοπό να αμαυρώσουν την κληρονομία που είχε αφήσει πίσω του ο Ντιν. Εξάλλου, όπως είχαν δηλώσει, είχαν και την πλήρη υποστήριξη της οικογένειάς του.
«Νομίζω πως θα ήθελαν η κληρονομία αυτή [του Ντιν] να παραμείνει ζωντανή. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε εδώ. Καταφέραμε να κάνουμε μια ολόκληρη νέα γενιά κινηματογραφόφιλου κοινού να προσέξουν τον Ντιν», συνέχισε ο Ερνστ. Μάλιστα χαρακτήρισε το όλο καστ του Ντιν στο «Finding Jack» με εκείνο της Κάρι Φίσερ στο «Star Wars». «Τα ψηφιακά εφέ είναι ένα εργαλείο. Οποιοσδήποτε έρχεται πίσω στη ζωή με αυτόν τον τρόπο, πρέπει να τον σεβόμαστε», ενώ ολοκλήρωσε πως εάν η Φίσερ δεν ήθελε να συμμετέχει σε καμία άλλη ταινία μετά τον θάνατό της τότε «αυτό θα πρέπει να είναι η γραμμή που δεν θα πρέπει να ξεπερνάμε. Πρέπει πάντα να τιμούμε τις επιθυμίες του αποθανόντος και να ενεργούμε με σεβασμό και αξιοπρέπεια.»
Διαβάστε ακόμα: Ο Αντον Κόρμπιν ξαναφέρνει τον Τζέιμς Ντιν στην οθόνη
Η ιδέα το να φέρνουν νεκρούς ηθοποιούς πίσω στην οθόνη δεν είναι πρωτάκουστο. Στην ταινία «Sky Captain and the World of Tomorrow» του Κέρι Κόνραν, το 2004, έφεραν πίσω τον Λόρενς Ολίβιε στον ρόλο του κακού μέσω αρχειακού υλικού, ενώ σε ένα επεισόδιο του «Tales from the Crypt» πρωταγωνίστησε ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, πάλι μέσω αρχειακού υλικού. Για να μη μιλήσουμε για τις αμέτρητες φορές όπου, μέσω ολογραμμάτων, νεκροί τραγουδιστές βρέθηκαν στην σκηνή για να πουν ένα ακόμα τραγούδι.
Το «Finding Jack» βασίζεται στο βιβλίο του Γκάρεθ Κρόκερ, το οποίο με τη σειρά του βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα εγκατάλειψης σκυλιών στο πόλεμο του Βιετνάμ. Η ταινία μέχρι στιγμής δεν έχει κάποια ημερομηνία κυκλοφορίας στις αίθουσες. Διαβάστε παρακάτω μερικές από τις αντιδράσεις καλλιτεχνών στα social media.
Διαβάστε ακόμα: Ο Ρίτσαρντ Ντάβαλος ήταν ένα pop icon
I have talked to friends about this for YEARS and no one ever believed me that the industry would stoop this low once tech got better. Publicity stunt or not, this is puppeteering the dead for their ‘clout’ alone and it sets such an awful precedent for the future of performance. https://t.co/elS1BrbDGv
— Zelda Williams (@zeldawilliams) November 6, 2019
I’m sure he’d be thrilled 🙄
— Chris Evans (@ChrisEvans) November 6, 2019
This is awful.
Maybe we can get a computer to paint us a new Picasso. Or write a couple new John Lennon tunes.
The complete lack of understanding here is shameful. https://t.co/hkwXyTR4pu
NOPE. this shouldn’t be a thing. https://t.co/RH7jWY5cAG
— Elijah Wood (@elijahwood) November 6, 2019
There is literally a James Dean Festival held every year in Indiana where they have a look-alike contest so like if you really needed someone it's not that hard to find them.....
— Michelle Buchman (@michelledeidre) November 6, 2019
Yeah, that's not James Dean.
— Julie Ann Emery (@julieannemery) November 6, 2019
It's his face on a motion capture performance and an "anonymous" actor providing voice pattern and choices.
I'd like to know how it will be credited.
How the real actors will be paid.
And how little this team understands the acting craft https://t.co/MkIQHrB5Y0
Countless attempts to digitally resurrect a dead icon are thwarted when no one can convincingly emulate his unique spirit, choices and mannerisms.
— Christopher McQuarrie (@chrismcquarrie) November 6, 2019
A big break is waiting for that lucky someone. Just one catch: No one can ever know.@JKCorden stars in The Man Who Would Be Dean. https://t.co/z7z9TiCgO1
WHY???!!!!??? NOOOOOOO https://t.co/JqqOFRG9cS
— Julie Gonzalo (@julie_gonzalo) November 6, 2019
Pity the poor actor who got real excited about the second recall only to find out via Twitter that they’ve lost out to a guy who’s been dead 65 years https://t.co/J32K8e8vbB
— Vinay Patel (@VinayPatel) November 6, 2019
Even dead white men have better opportunities than living POC actors. https://t.co/ShK7HeSWsW
— Wajahat Ali (@WajahatAli) November 6, 2019