«To βραβείο πήγε σε έναν σπουδαίο κινηματογραφιστή που κατάφερε να μας εκπλήξει και να μας διασκεδάζει με την σε βάθος αναζήτηση της ψυχής, τοποθετημένη απέναντι στο βλέμμα μας με σπουδαίους κινηματογραφικούς όρους.»
Με αυτήν την αιτιολογία, η Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου, απένειμε το βραβείο της για το Διαγωνιστικό Τμήμα στη «Χειμερία Νάρκη» του Νουρί Μπιλγκέ Τσειλάν, που υπήρξε αγαπημένη των μελων της από την μέρα της προβολής της και παραμένει ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγάλα φαβορί για το Χρυσό Φοίνικα.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τη «Χειμερία Νάρκη» του Νουρί Μπιλγκέ Τσειλάν.
Ο Τσειλάν ευχαρίστησε τους κριτικούς που «έγραψαν μερικά πολύ ωραία πράγματα για τις ταινίες μου. Ηταν μια χρονιά - πρόκληση και, θέλω να πω ότι, χωρίς εσάς και το κοινό, οι καλλιτεχνικές ταινίες, αλλά ειδικά οι μεγάλες σε διάρκεια καλλιτεχνικές ταινίες θα ήταν πολύ μοναχικές.»
Η δήλωση του Τσειλάν έρχεται να συναντήσει τις φήμες που θέλουν τον σκηνοθέτη να κόβει την τελευταία του ταινία περίπου μια ώρα, προκειμένου να ικανοποιήσει τους διεθνείς διανομείς που θεωρούν τη διάρκειά της (196 λεπτά) να μειώνει σημαντικά τις εμπορικές δυνατότητές της - ακόμη και σε ένα υποψιασμένο κοινό.
H Διεθνής Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου βράβευσε επίσης το «Jauja» του Αργεντίνου Λισάντρο Αλόνζο (με πρωταγωνιστή τον Βίγκο Μόρτενσεν) από το τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα». Σε σημείωμά τους οι κριτικοί που αποτέλεσαν τη φετινή επιτροπή της FIPRESCI δήλωσαν πως ο Αλόνζο «δημιούργησε ένα αυθεντικό φαντασιακό κόσμο με ένα τοπίο πάθους, ονείρου και εσωτερικής αλήθειας.»
Βραβεύθηκε επίσης και το «Les Combattants» του πρωτοεμφανιζόμενου Τομά Κειλί από το τμήμα του «Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών»: «Μια υπέροχη πρώτη ταινία, ένα αυθεντικό όραμα ενηλικίωσης που συλλαμβάνει τον παλμό μιας γενιάς, η οποία αναζητεί μάχες για να βγει νικήτρια.»
Σε άλλα βραβεία που δόθηκαν, το «Timbuktu» του Μαυριτανού Αμπντεραχμάν Σισακό (από το Διαγωνιστικό Τμήμα) κέρδισε το βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής, ενώ μνείες έλαβαν το «The Salt of the Earth» του Βιμ Βέντερς και το «Beautiful Youth» του Χάιμε Ροζάλες και τα δύο από το τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα».
Tags: κάννες 2014