Μια ομάδα αγοριών βρίσκεται στο κέντρο μιας ιστορίας που διαδραματίζεται σε δύο χρόνους: πριν και μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, στη Λειψία, όταν τα 13χρονα παιδιά βρίσκονται αντιμέτωπα με ένα σοσιαλιστικό σχολείο και αργότερα όταν προσπαθούν να ενηλικιωθούν σε μια χώρα ενωμένη πια, αλλά διαλυμένη μέσα σε μικρά κομμάτια ονείρου που δεν θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα.
Πιο γνωστός για τις μικρές χειροποίητες και στα όρια του σινεμά βεριτέ ταινίες του, όπως το «Cloud 9» ή το πιο πρόσφατο βραβευμένο στις Κάννες «Stopped on Track», ο Αντρέας Ντρέζεν παρεκκλίνει εδώ με μια ακριβή παραγωγή και την ένταση μιας νεανικής - όπως και οι ήρωές του - ταινίας που ανεβάζει τα ντεσιμπέλ της δράσης και του ρυθμού, όχι μόνο επειδή το βασικό της ηχητικό σύμπαν είναι το τέκνο των αρχών της δεκαετίας του '90, όπως αυτό μονοπώλησε τη youth culture της ενοποιημένης πλέον Γερμανίας.
Βασισμένος στο ομώνυμο best-seller του Κλεμένς Μέγιερ, ο Ντρέζεν μοιράζει και αυτός σε κεφάλαια την ιστορία του, καθώς μικρά στιγμιότυπα από τις ζωές της ομάδας των αγοριών αρχίζουν σιγά - σιγά να χτίζουν το πορτρέτο μιας «χαμένης γενιάς» που απλώνει το όνειρο της νέας χώρας σε μια σειρά από βίαιες εκρήξεις, μικρές επαναστάσεις, αυτοσχέδιες παράνομες επιχειρήσεις και πολλά ναρκωτικά.
Με τους γονείς τους «απόντες» και με μοναδική κινητήριο δύναμη την επιθυμία να γίνουν οι «καλύτεροι», τα πέντε αγόρια οργανώνουν μια συμμορία και ξεχύνονται στις εγκαταλελειμμένες γωνιές της Λειψίας, μεταμορφώντας την πρώην Ανατολική Γερμανία σε ένα video game με θανάσιμες πίστες: η σύγκρουσή τους με την ομάδα που ελέγχει την περιοχή, το κλαμπ που ανοίγουν θέλοντας να πιάσουν την καλή, μικροκλοπές που τους εξασφαλίζουν τις μπίρες και τα τσιγάρα τους και μαζί οι μνήμες από το σχολείο όταν ακόμη παιδιά μάθαιναν τι σημαίνει «σοσιαλισμός» για να τον ξεχάσουν αυτόματα με την πτώση του Τείχους.
Ο Ντρέζεν τους κινηματογραφεί σε συνεχή κίνηση, με υποβλητική φωτογραφία που αποπνέει την εποχή, δυνατό soundtrack από την τέκνο που μεσουρανούσε σε κάθε νεανικό παλμό, απόλυτη γνώση του «underground» όπως αυτό θα γινόταν τάση ακόμη και σήμερα με αφετηρία την Ανατολική Γερμανία και χαρτογραφεί τη μελαγχολία και μαζί τη ματαιότητα της σημαντικότερης στιγμής για τη σύγχρονη γερμανική ιστορία θέλοντας να γράψει τη δική του «γέννηση ενός έθνους».
Οι προθέσεις του είναι κάτι περισσότερο από σωστές και ορθά εκτελεσμένες, όπως επίσης η επιλογή των νεαρών πρωταγωνιστών αποδεικνύει μελέτη τόσο στο κάστινγκ όσο και στις πρόβες. Μόνο που ο Ντρέζεν, ενώ ξεκινάει με ορμή σε κάτι που νιώθεις πως από στιγμή σε στιγμή θα κορυφωθεί σε μία πραγματική έκρηξη - σαν αυτή που συμβαίνει πάντα όταν διαψεύδονται τα όνειρα μιας οργισμένης γενιάς, παραμένει «λογοτεχνικός» μέχρι και το τέλος της διαδρομής του και ανησυχητικά άρρυθμος στην πορεία προς ένα συγκινητικό και βαθιά πολιτικό φινάλε.
Η ποίηση και το χιούμορ βρίσκονται στην καρδιά του «As We Were Dreaming», μόνο που το μελαγχολικό μανιφέστο του Ντρέζεν για τη γενιά που σήμερα βρίσκεαι στα πράγματα της χώρας δεν ολοκληρώνεται ποτέ, παραμένοντας ακόμη και στη μεγάλη οθόνη σαν γραμμένο σε ένα χαρτί.
Διαβάστε ακόμη:
- Berlinale 2015: To «El Club» του Πάμπλο Λαραΐν επιτίθεται (και) στον Πάπα Φραγκίσκο και τη Νέα Καθολική Εκκλησία
- Berlinale 2015: Ο Πατρίσιο Γκουσμάν (ξανά)γράφει την ιστορία της Χιλής με αφορμή δύο κουμπιά
- Berlinale 2015: Ξεχάστε όλους τους Σέρλοκ Χολμς που έχετε δει και υποκλιθείτε στον «Mr. Holmes» του Ιαν ΜακΚέλεν
- Berlinale 2015: Ο Ιαν ΜακΚέλεν αψηφά το θάνατο στη συνέντευξη Τύπου του «Mr. Holmes»
- Berlinale 2015: «Knight of Cups», Ο Τέρενς Μάλικ ψάχνει την αγάπη στην έρημο του Χόλιγουντ
- Berlinale 2015: Ο Κρίστιαν Μπέιλ και η Νάταλι Πόρτμαν μιλούν για το τι σημαίνει να κάνεις ταινία με τον Τέρενς Μάλικ
- Berlinale 2015 / Σάρλοτ Ράμπλινγκ: «Τα γηρατειά είναι λάθος τρόπος σκέψης»
- Berlinale 2015: «Victoria» - φτάνει ένα μονοπλάνο 144 λεπτών για μια καλή ταινία;
- Berlinale 2015: Το «Ηφαίστειο» του Zάιρο Μπουσταμάντε, πρώτη σοβαρή υποψηφιότητα για μεγάλο βραβείο στο Φεστιβάλ
- Berlinale 2015: Η Λέα Σεντού ξαναγράφει με μαρξιστική ηδυπάθεια το «Ημερολόγιο Μιας Καμαριέρας»
- Berlinale 2015 / «45 Χρόνια»: δώστε όλα τα βραβεία ερμηνείας στη Σάρλοτ Ράμπλινγκ
- Berlinale 2015 - Μέρα 2η: Ο Βέρνερ Χέρτσογκ και η Queen Νικόλ Κίντμαν!
- Berlinale 2015 - Μέρα 1η: Πρεμιέρα με Ζιλιέτ Μπινός
- Berlinale 2015: Ιζαμπέλ Κοϊσέτ / «Nαι είμαι γυναίκα σκηνοθέτης - έχω αιδοίο και το παίρνω μαζί μου στο γύρισμα»
- Berlinale 2015: O Βαρουφάκης έρχεται, η κινηματογραφική αγορά αναστατώνεται!