Industry

190+ υπογραφές για αυτήν τη... λίγη αγάπη στον Ελληνικό Κινηματογράφο

στα 10

Ενα μήνα πριν έγινε η πρώτη δημόσια κινητοποίηση των ενεργών κινηματογραφιστών με ζητούμενο τη χάραξη ενίαιας κινηματογραφικής πολιτικής για το ελληνικό σινεμά. Ενα μήνα μετά ο μόνος που έχει αντιδράσει είναι οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές που υπογράφουν στο σύνολό τους σχεδόν μια βασική λίστα απ' όσα πρέπει να γίνουν άμεσα.

Flix Team
190+ υπογραφές για αυτήν τη... λίγη αγάπη στον Ελληνικό Κινηματογράφο
Η όλο «νόημα» φωτογραφία από τον «Οίκτο», τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Μπάμπη Μακρίδη που έκανε την παγκόσμια πρεμίερα της στο Φεστιβάλ του Σάντας και βραβεύθηκε στα Φεστιβάλ του κόσμου

Ηταν 26 Νοεμβρίου, όταν στο ΑΣΤΟΡ έγινε η πρώτη δημόσια εκδήλωση με τον εύγλωττο τίτλο «Δώσε λίγη αγάπη στον ελληνικό κινηματογράφο» με πρωτοβουλία της ΕΣΠΕΚ, αλλά κυρίως των ενεργών κινηματογραφιστών κάθε τομέα παραγωγής. Σκοπός της ήταν να να ενεργοποιηθούν όλοι οι φορείς που εμπλέκονται στην υπόθεση «ελληνικό σινεμά» και να χαράξουν επιτέλους μια κεντρική πολιτική που να ενισχύει, να στηρίζει και να προωθεί το ελληνικό σινεμά εντός και εκτός συνόρων.

Από τότε μέχρι και σήμερα δεν έχει υπάρξει η παραμικρή αντίδραση. To Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, που ήταν και το μόνο παρών στη συνάντηση δήλωσε συστράτευση με τους κινηματογραφιστές και υποσχέθηκε πως θα προσπαθήσει στο μέτρο των (ελάχιστων, είναι η αλήθεια) δυνατοτήτων του. Το ΕΚΟΜΕ (μέσω του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής και Τηλεπικοινωνιών) συνεχίζει ανεξάρτητα την (ραγδαία) ανάπτυξή του στον δικό του τομέα, την ίδια ώρα που οι πόροι για την ελληνική παραγωγή συρρικνώνονται. Η ΕΡΤ βρίσκεται σε μια από τις πιο «μαύρες» περιόδους της, με καθυστερήσεις στις χρηματοδοτήσεις και προβλήματα στις επιτροπές αποφάσεων της γύρω από το ελληνικό σινεμά.

Και το Υπουργείο Πολιτισμού, το καθ' ύλην αρμόδιο για την χάραξη της κεντρικής αυτής πολιτικής, όχι μόνο δεν είχε ούτε έναν αντιπρόσωπο στη συνάντηση, αλλά οργάνωσε και το φιάσκο με το «πάρτι» στην Αλκυονίδα που τελικά δεν χρειαζόταν να σωθεί παρά μόνο από έναν κακοπληρωτή ενοικιαστή, αλλά και το απόλυτο φιάσκο της συνάντησής της με τους ανθρώπους του σινεμά στο φουαγιέ του Studio, όπου ειπώθηκε το μνημειώδες «Η χώρα κατέρρευσε κι εσείς μου λέτε για τους πόρους που χάσατε;» (Εφημερίδα των Συντακτων, 6.12.2018.

Οι μόνοι που αντιδρούν είναι οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές που με πολύ μεγάλη συμμετοχή (από τον Γιώργο Λάνθιμο μέχρι τον Ευθύμη Φιλίππου, τον Γιώργο Μαυροψαρίδη και από τον Πάνο Χ. Κούτρα μέχρι την Αθηνά Τσαγγάρη, τον Γιάννη Χαλκιαδάκη, τις υπέροχες και υπέροχους παραγωγούς, πρωτοεμφανιζόμενους και «βετεράνους», όλοι όσοι έκαναν το ελληνικό σινεμά να λάμψει στο εξωτερικό και να γίνει επιτέλους μια υπολογίσιμη δύναμη παγκοσμίως, αλλά και να συνεχίσει να υπάρχει εντός συνόρων) υπέγραψαν τις αποφάσεις της εν λόγω συνάντησης και διεκδικούν τη χάραξη της εθνικής πολιτικής. Και ο χρόνος τελειώνει. Οχι μόνο ημερολογιακά, αλλά γενικά. Για το ελληνικό σινεμά που κατάφερε να φτάσει κάπου, αλλά που κανείς δεν σκέφτηκε να το βοηθήσει να παραμείνει εκεί.


Διαβάστε αναλυτικά: Αγάπη ναι (και πολλή) για το ελληνικό σινεμά, αλλά - επιτέλους - και μια εθνική πολιτική


Διαβάστε εδώ αυτούσιο το κείμενο που μέχρι στιγμής έχουν υπογράψει 190+ μέχρι σήμερα ενεργοί άνθρωποι του σινεμά:

Δώσε λίγη αγάπη στον Ελληνικό Κινηματογράφο...ή αλλιώς, η ανάγκη χάραξης ενιαίας κινηματογραφικής πολιτικής

Μέρος Δεύτερο

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ελληνικό σινεμά αναγνωρίστηκε στο εξωτερικό και έγινε «μόδα», στο εσωτερικό δεν υπήρξε η αντίστοιχη πολιτική για την ανάδειξη και ενίσχυσή του. Μετά και από την ψήφιση των τελευταίων αναπτυξιακών μέτρων (cash rebate), που κινούνται προς τη θετική κατεύθυνση, ζητάμε από την πολιτεία να αδράξει την ιστορική ευκαιρία που της δίνεται και να χαράξει μια συνολική, συντονισμένη και σταθερή εθνική κινηματογραφική πολιτική, που να περιλαμβάνει:

  • Στρατηγική που να ξεκινάει από την παραγωγή και να προχωράει στη διανομή και διάδοση της ελληνικής ταινίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και να ολοκληρώνεται με δράσεις για την προσέλκυση των θεατών και την κινηματογραφική παιδεία.

  • Συντονισμό και συνεργασία όλων των υπουργείων που εμπλέκονται στον κινηματογραφικό κύκλο, εννέα στον αριθμό, τα Υπουργεία: Πολιτισμού, Ψηφιακής Πολιτικής - Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Τουρισμού και Παιδείας. Η ύπαρξη ενός συντονιστή, που θα επιδιώξει τη συνέργεια μεταξύ της πολιτείας, των φορέων άσκησης κινηματογραφικής πολιτικής και της κινηματογραφικής κοινότητας είναι απαραίτητη.

  • «Αποκατάσταση» του Νόμου για τον Κινηματογράφο που με την κατάργηση του ειδικού φόρου επί του εισιτηρίου τον Αύγουστο του 2015 (όταν από λάθος θεωρήθηκε φόρος υπέρ τρίτων) – και που ενίσχυε τα έσοδα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου εκτός κρατικού προϋπολογισμού και επιπλέον τον παραγωγό και τον αιθουσάρχη που παρήγαγε και πρόβαλε ελληνική ταινία - αλλά και την μη απόδοση του 1,5% από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια, έχει χάσει τους βασικούς πυλώνες που χρηματοδοτούν και στηρίζουν τον ελληνικό κινηματογράφο και έτσι έχει απωλέσει την ουσία του. Να θυμίσουμε πως ο ειδικός φόρος αυτοχρηματοδοτούσε το ελληνικό σινεμά, καθώς προερχόταν απ’ ευθείας από το box office και άρα τους θεατές. Παρόλες τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων υπουργείων ότι το “λάθος” της κατάργησης θα διορθωθεί, τρία χρόνια τώρα αυτό δεν έχει γίνει. Όσο αφορά το 1,5%, εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται (ακόμη και σήμερα που τα κανάλια έχουν πια νόμιμες άδειες), ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού αδιαφορεί για την επιβολή των νόμιμων κυρώσεων.

  • Θωράκιση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) ως θεσμού ώστε σε οργανωτικό επίπεδο να μην επηρεάζεται από τις αλλαγές διοικήσεων και υπουργών και να λειτουργεί αποτελεσματικά και αδιάκοπα, χωρίς καθυστερήσεις και αγκυλώσεις. Να επιταχύνει τα αντανακλαστικά του, να μην λειτουργεί απλώς ως ένας γραφειοκρατικός οργανισμός, αλλά να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της δημιουργίας ταινιών και να σχεδιάσει-ασκήσει πολιτική με όραμα, τόσο για την παραγωγή, όσο και για την προώθηση της ελληνικής ταινίας ως brand. Ας σημειωθεί πως δεν νοείται Ευρωπαϊκή χώρα χωρίς cultural fund, το οποίο διαχειρίζεται το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου και με βάση το όραμα του, στοχεύει στην ενίσχυση της εθνικής κινηματογραφίας, στην ανάδειξη νέων κινηματογραφιστών και την ανάπτυξη της πολιτισμικής ταυτότητας. Σε οικονομικό επίπεδο, η επαναφορά μιας αυτόματης πηγής χρηματοδότησης του ΕΚΚ, που θα βασίζεται σε ανταποδοτικά συστήματα (πχ αριθμός εισιτηρίων στις αίθουσες, ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα κ.α.) θα δώσει την δυνατότητα αξιόπιστου προγραμματισμού των χρηματοδοτήσεων και των συμπαραγωγών, αλλά και της χρήσης των ευρωπαϊκών πόρων από τους Έλληνες κινηματογραφιστές. Και όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός. Αυτή τη στιγμή και μετά την κατάργηση του ειδικού φόρου επί του εισιτηρίου, η χρηματοδότηση του ΕΚΚ είναι ασταθής και βασίζεται κυρίως σε έκτακτες επιχορηγήσεις - όποτε αυτό κρίνεται σκόπιμο από τον εκάστοτε Υπουργό Πολιτισμού - ενώ και ο τακτικός προϋπολογισμός του έχει περιοριστεί. Χαρακτηριστικό αυτής της κατάστασης είναι πως εκκρεμούν ακόμη να απαντηθούν αιτήσεις χρηματοδότησης από τον Απρίλιο του 2017.

  • Αποτελεσματική ενίσχυση της ελληνικής ταινίας από το ΕΚΟΜΕ. Για να συμβεί αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι η έννοια της «κρατικής συμμετοχής» δεν αφορά στην δημόσια τηλεόραση. Όπως ισχύει και στο εξωτερικό, η συμμετοχή δημόσιων καναλιών δεν πρέπει να συνυπολογίζεται στο ποσοστό κρατικής ενίσχυσης. (θυμίζουμε πως για να είναι μια αμιγώς ελληνική παραγωγή επιλέξιμη για το cash rebate, η κρατική ενίσχυση της δεν πρέπει να ξεπερνάει το 50% του προϋπολογισμού της).

  • Ισορροπημένη συνύπαρξη του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ. Ενώ η δημιουργία του ΕΚΟΜΕ είναι ελπιδοφόρα, δεν λύνει το άμεσο πρόβλημα του ελληνικού σινεμά. Η ενίσχυση των 25.000.000 τον χρόνο (75.000.000/3έτη) μέσω του ΕΚΟΜΕ αποτελεί μια καλή βάση για την οπτικοακουστική βιομηχανία και την προσέλκυση διεθνών παραγωγών. Όμως η ενίσχυση του εθνικού κινηματογράφου μέσω του ΕΚΚ, με το δυσανάλογο ποσό των 2.500.000 (μη σταθερός πόρος) δημιουργεί έλλειμα προς την κατεύθυνση αυτή και επιφέρει μια ιδιόμορφη ανισορροπία στη λειτουργία του συστήματος. Να τονίσουμε πως το ΕΚΟΜΕ εφαρμόζει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αναχρηματοδότησης (cash rebate), χωρίς καλλιτεχνικά κριτήρια και ενισχύει τα οπτικοακουστικά έργα μετά το πέρας της παραγωγής τους με βάση τα χρήματα που έχουν ήδη δαπανηθεί. Αντιθέτως το ΕΚΚ εφαρμόζει ένα επιλεκτικό σύστημα χρηματοδότησης βάση κυρίως καλλιτεχνικών κριτηρίων (σενάριο, προηγούμενο έργο σκηνοθέτη κλπ) που έρχεται πριν την παραγωγή και άρα μπορεί να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση και από άλλα ευρωπαϊκά ταμεία και πηγές. Οι δύο αυτοί πόλοι θα πρέπει να συνυπάρχουν ισορροπημένα σε μια χώρα που επιδιώκει την οπτικοακουστική ανάπτυξη.

  • Πλήρης εφαρμογή του 1,5% από όλους τους υπόχρεους. Ιδιαίτερα για την ΕΡΤ επαναφορά στην αρμόδια επιτροπή μελών με κινηματογραφική εμπειρία, επαναδραστηριοποίηση του προγράμματος μικροφίλμ και επανέναρξη της σύμπραξης συμπαραγωγών με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κανάλια (πχ το Γαλλογερμανικό ARTE επιζητά συμφωνία συμπαραγωγής και η ΕΡΤ το αγνοεί επιδεικτικά).

  • Θέσπιση κινήτρων για τη δημιουργία ιδιωτικών χρηματοδοτικών πηγών, εταιρειών cash flow και funds σύμφωνα με την ευρωπαϊκή πρακτική, ενεργοποίηση του νόμου για το tax rebate με συμφέροντες όρους, αποφορολόγηση χορηγιών.

  • Θέσπιση ενός πλαισίου συνεργασίας με υπηρεσίες όπως αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό. Πολιτική στην έκδοση αδειών γυρίσματος σε αρχαιολογικούς χώρους και δημιουργία film offices και αντίστοιχων regional funds σε όλες τις περιφέρειες. Σε διαφορετική περίπτωση σε επίπεδο πραγματοποίησης γυρισμάτων η Ελλάδα θα παραμείνει μη ανταγωνιστική για τις αλλοδαπές παραγωγές και μη φιλική στις ίδιες τις ελληνικές παραγωγές.

  • Προώθηση, διάδοση, προβολή και αξιοποίηση της ελληνικής ταινίας τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό ως πολύτιμου πολιτισμικού αγαθού, ιστορικού τεκμηρίου και εξαγώγιμου επικοινωνιακού προϊόντος. Θέσπιση κινήτρων για την υλοποίηση μοντέλων διανομής που να εξασφαλίζουν τη διάρκεια των προβολών και την δημιουργική προώθηση των ταινιών. Πολιτική μύησης των νέων γενιών στον ελληνικό κινηματογράφο, που να περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση και προσβασιμότητα του, τόσο μέσω των αντίστοιχων ψηφιακών πλατφορμών, όσο και των κινηματογραφικών αιθουσών.

  • Ενίσχυση και επέκταση της κινηματογραφικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με στόχο την ανάπτυξη κοινού και τη διαμόρφωση μελλοντικών θεατών. Εκσυγχρονισμός, ανανέωση των φορέων και των θεσμών που αποτελούν ενδιάμεσο βήμα για την είσοδο στην κινηματογραφική βιομηχανία (σχολών, ινστιτούτων, πανεπιστημίων, φεστιβάλ μικρού μήκους κ.α.) με στόχο μια εξωστρεφή θεωρητική και τεχνική κατάρτιση που θα αποτρέψει το brain drain και θα ενδυναμώσει την εγχώρια βιομηχανία. Υποστήριξη της διαρκούς επιμόρφωσης των ενεργών επαγγελματιών σχετικά με τις σύγχρονες επαγγελματικές πρακτικές, τεχνολογικές εξελίξεις και τάσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Οι ελληνικές ταινίες συμβάλουν στην εθνική οικονομία δημιουργώντας θέσεις εργασίας, επιστρέφοντας το 60% του προϋπολογισμού τους στο κράτος, προσελκύοντας μέσω των συμπαραγωγών ξένες επενδύσεις και προβάλλοντας τη χώρα στο εξωτερικό. Είναι εξαγώγιμο πολιτιστικό προϊόν, προϊόν εξωστρέφειας και άσκησης εξωτερικής πολιτικής, μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό μοχλό επιχειρηματικότητας και οικονομικής ανάπτυξης.

Δεν αιτούμαστε περισσότερων χρημάτων, αλλά της ισορροπημένης κατανομής τους, της στήριξης των θεσμών, συντονισμού και πολιτικής με όραμα. Η ουσία του σινεμά είναι τρέλα, πάθος, αγάπη, εμείς αυτό διεκδικούμε. Δεν θέλουμε να είμαστε γκρινιάρηδες, εσωστρεφείς, μίζεροι, αλλά να κάνουμε σινεμά και ν’ αγαπιέται. Είμαστε μαχητές.

Οι έως τώρα υπογράφοντες και υπογράφουσες:

  • 1-Bolivar Claudio-Διευθυντής Φωτογραφίας
  • 2-Kosemund Σανίδης Ευθύμης-Σκηνοθέτης
  • 3-Labôt Νίκος-Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 4-Moe Jacob -Syros International Film Festival
  • 5-Short Κυβέλη-Παραγωγός, San Francisco Greek Film Festival
  • 6-Αβδελιώδης Δήμος-Σκηνοθέτης
  • 7-Αβέρωφ Γιούρι-Παραγωγός
  • 8-Αγγελάκος Κυριάκος-Σκηνοθέτης
  • 9-Αγγελίδη Αντουανέττα-Σκηνοθέτις - Πανεπιστημιακός
  • 10-Αλειφέρη Μάρλι-Ενδυματολόγος
  • 11-Αλεξανδράκη Ελένη-Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 12-Αλεξίου Αλέξης-Σκηνοθέτης
  • 13-Αλωπούδη Ισαβέλλα-Παραγωγός
  • 14-Αναστασίου Μιχάλης-Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 15-Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος-Σκηνοθέτης
  • 16-Αποστολίδη Ρέα-Παραγωγός
  • 17-Αράπογλου Δήμητρα-Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 18-Αρβανίτης Γιώργος-Διευθυντής Φωτογραφίας
  • 19-Αυγουστίδης Νίκος-Σκηνοθέτης
  • 20-Βαβούρης Νίκος-Μοντέρ
  • 21-Βαλντέν Ρέα-Θεωρητικός Κινηματογράφου - Διδάσκουσα ΕΑΠ
  • 22-Βαλτή Πηνελόπη-Art Director
  • 23-Βαρδαρινός Γρηγόρης-Σκηνοθέτης
  • 24-Βασίλαρος Κωνσταντίνος-Παραγωγός
  • 25-Βαφειάδης Χάρης-Σκηνοθέτης
  • 26-Βενάκη Ηλέκτρα-Ιδρύτρια πλατφόρμας altcine
  • 27-Βενέτης Άγγελος-Παραγωγός
  • 28-Βεσλεμές Γιάννης-Σκηνοθέτης
  • 29-Βόκαλη Φαίδρα-Κινηματογραφίστρια
  • 30-Βόρρης Δημήτρης-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 31-Βουγιούκαλου Ρένα-Παραγωγός
  • 32-Βούλγαρης Παντελής-Σκηνοθέτης
  • 33-Αύρα Γεωργίου-Σκηνοθέτις - Συνδιοργανώτρια CineDoc - Ιδρυτικό μέλος των LAGFF & MGFF
  • 34-Γεωργοβασίλη Σοφία-Σκηνοθέτις
  • 35-Γιαννάτου Μαρκέλλα-Ηθοποιός
  • 36-Γιαννόπουλος Νίκος-Σκηνοθέτης
  • 37-Γιαννοπούλου Λίνα-Παραγωγός
  • 38-Γιούργου Λάγια-Σκηνοθέτις - Παραγωγός - Σεναριογράφος
  • 39-Γρίβας Αλέξης-Delegate Φεστ. Βερολίνου - Δημοσιογράφος Screen International
  • 40-Δανέζη Μαρίνα-Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 41-Δελιοτζάκης Μένος-Σκηνοθέτης
  • 42-Δημητρίου Ηλίας-Σκηνοθέτης
  • 43-Δραγασάκη Ρηνιώ-Σκηνοθέτις
  • 44-Δρανδάκη Μαρία-Παραγωγός
  • 45-Εξάρχου Σοφία-Σκηνοθέτης
  • 46-Ευθυμιόπουλος Διονύσης-Διευθυντής Φωτογραφίας
  • 47-Ευθυμίου Βαγγέλης-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 48-Ευθυμίου Στέφανος-Ηχολήπτης
  • 49-Ζαχμανίδη Ίρις-Σκηνοθέτις
  • 50-Ζερβός Νίκος-Σκηνοθέτης
  • 51-Ζούρα Κατερίνα-Ενδυματολόγος
  • 52-Ζώης Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 53-Ηλιάδης Ντένης-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 54-Ηλιόπουλος Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 55-Θεοδωράκη Στέλλα-Σκηνοθέτις
  • 56-Θεοδωράτου Στρατούλα-Σκηνοθέτις
  • 57-Ινδαρές Δημήτρης-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 58-Καζακοπούλου Τόνια-Λέκτορας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Πανεπιστημίου Reading Αγγλίας
  • 59-Καλοκύρης Ρωμανός-Ηθοποιός
  • 60-Κανελλόπουλος Δημήτρης-Κινηματογραφιστής
  • 61-Καραμαγγιώλης Μενέλαος-Σκηνοθέτης
  • 62-Καρδαράς Αλέξης-Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 63-Καρκανεβάτος Πάνος-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 64-Κασσαβέτη Ορσαλία - Ελένη-Δρ. Πολιτισμικών Σπουδών/Διδάσκουσα ΑΠΘ/Συγγραφέας
  • 65-Κατζουράκης Κυριάκος-Ζωγράφος, σκηνοθέτης
  • 66-Κάτσαρη Κωνσταντία-Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος
  • 67-Κατσιγιάννης Ευάγγελος-Σκηνοθέτης - Μοντέρ
  • 68-Κεκάτος Βασίλης-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 69-Κέντερμαν Σόνια Λίζα-Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος
  • 70-Κλεφτάκης Μάριος-Μοντέρ
  • 71-Κοβότσος Άγγελος-Σκηνοθετης
  • 72-Κοντάκου Βάλερυ-Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 73-Κοντογιάννη Μαρία-Παραγωγός
  • 74-Κορρές Γιάννης-Σκηνοθέτης
  • 75-Κοσμίδης Στέφανος-Ηθοποιός - Σκηνοθέτης
  • 76-Κοσοβίτσα Φένια-Παραγωγός
  • 77-Κοτζαμάνη Κωνσταντίνα-Σκηνοθέτις
  • 78-Κουκουλιός Κωνσταντίνος-Διευθυντής Φωτογραφίας
  • 79-Κούρτη Δέσποινα-Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος
  • 80-Κούτρας Πάνος-Σκηνοθέτης
  • 81-Κουτσιαμπασάκος Δημήτρης-Σκηνοθέτης
  • 82-Κρίμπαλης Σπύρος-Σεναριογράφος
  • 83-Κωνσταντάτος Μιχάλης-Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 84-Λαιμού Αρασέλη-Σκηνοθέτις
  • 85-Λάνθιμος Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 86-Λαϊνά Μαρία-Casting director
  • 87-Λαρδίκου Χριστίνα-Ενδυματολόγος
  • 88-Λεβίδης Στέφανος-Αρχιτέκτονας
  • 89-Λέντζου Ζακλίν-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις
  • 90-Λεούση Νικολέτα-Σκηνοθέτης
  • 91-Λιβανού Αμάντα-Παραγωγός, Πρόεδρος Παιδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
  • 92-Λιβανού Μπέτυ-Ηθοποιός
  • 93-Λιόκαλος Σταύρος-Art Director
  • 94-Λυγίζος Έκτορας-Σκηνοθέτης
  • 95-Μαδεμλή Γκέλυ-Υποψήφια Διδάκτροας Πανεπιστημίου Άμστερνταμ
  • 96-Μαζωμένος Βασίλης-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 97-Μακρίδης Μπάμπης-Σκηνοθέτης
  • 98-Μαλέα Όλγα-Σκηνοθέτις
  • 99-Μαντά Μαργαρίτα-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 100-Μαρινάκης Βαρδής-Σκηνοθέτης
  • 101-Μαρκαριάν Ιωσηφίνα-Σκηνοθέτις
  • 102-Μασκλαβάνου Δώρα-Σκηνοθέτις
  • 103-Μασσαλάς Χρήστος-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 104-Μαυροειδής Ζαχαρίας-Σκηνοθέτης
  • 105-Μαυροειδής Ηρακλής-Παραγωγός
  • 106-Μαυροψαρίδης Γιώργος-Μοντέρ
  • 107-Μισουρίδης Γιάννης-Κινηματογραφιστής - Σκηνοθέτης - Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ
  • 108-Μίχα Βίκυ-Παραγωγός
  • 109-Μοσχονάς Λουκιανός-Σκηνοθέτης
  • 110-Μπάστα Αμέρισσα-Σκηνοθέτης
  • 111-Μπίνζερ Λεία-Κινηματογραφίστρια
  • 112-Μπινιαδάκη Νάνσυ-Σκηνοθέτης
  • 113-Μπούνταλη Γιούλα-Ηθοποιός - Σεναριογράφος
  • 114-Μπουγιούκος Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 115-Νάκος Δημήτρης-Σκηνοθέτης
  • 116-Νεοφώτιστος Θανάσης-Σκηνοθέτης
  • 117-Νικολαΐδου Αφροδίτη-Ιστορικός Κινηματογράφου / Διδάσκουσα Πολιτιστική Επικοινωνία ΕΑΠ
  • 118-Νικόπουλος Γιώργος-Σκηνοθέτης - Animator
  • 119-Νούνεσης Γιώργος-Φωτογράφος
  • 120-Ξανθόπουλος Γιάννης-Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 121-Ξάφης Αργύρης-Ηθοποιός
  • 122-Ξύδη Νατάσσα-Σκηνοθέτις
  • 123-Οικονόμου Μαριάννα-Σκηνοθέτις
  • 124-Παναγιωτάτος Δημήτρης-Σκηνοθέτης - Συγγραφέας
  • 125-Παναγιωτόπουλος Νίκος-Σεναριογράφος - Συγγραφέας
  • 126-Παναγιωτοπούλου Πένυ-Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 127-Πανδή Νατάσσα-Υπεύθυνη Επικοινωνίας
  • 128-Παντελιάς Δημήτρης-Σκηνοθέτης
  • 129-Παπαδάκη Κάλλια-Συγγραφέας - Σεναριογράφος
  • 130-Παπαδημητρίου Λυδία-Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κινηματογραφικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Liverpool John Moores
  • 131-Παπαδημητρόπουλος Αργύρης-Σκηνοθέτης
  • 132-Παπαευαγγέλου Σμαρώ-Μοντέζ
  • 133-Παπαηλιού Αλέξανδρος-Σκηνοθέτης
  • 134-Παπανικολάου Αλέξανδρος-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 135-Παπασπύρου Ιλια-Παραγωγός - Δημοσιογράφος - Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ
  • 136-Παπασταθόπουλος Άλκης-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 137-Παπούλια Αγγελική-Ηθοποιός
  • 138-Παραδείση Μαρία-Ιστορικός Κινηματογράφου / Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πάντειο Πανεπιστήμιο
  • 139-Πασσαλής Χρήστος-Σκηνοθέτης - Ηθοποιός
  • 140-Πάστρας Νίκος-Σκηνοθέτης - Μοντέρ
  • 141-Πάσχος Στέργιος-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 142-Περετζής Ορφέας-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 143-Πετράκη Θέλγια-Σκηνοθέτις
  • 144-Πιθαράς Χρήστος-Σκηνοθέτης
  • 145-Πλιαπλιά Μιχαήλα-Αρχιτέκτονας - Σκηνογράφος
  • 146-Πολίτη Άλκη-Σκηνοθετις - Σεναριογράφος
  • 147-Πούπου Άννα-Ιστορικός Κινηματογράφου / Διδάσκουσα ΕΑΠ
  • 148-Προδρομίδης Θοδωρής-Εικαστικός καλλιτέχνης - Σκηνοθέτης
  • 149-Ραφτογιάννης Χάρης-Κινηματογραφιστής
  • 150-Ρεπούση Μάρια-Παραγωγός
  • 151-Σακαρίδης Γιάννης-Σκηνοθέτης
  • 152-Σεβαστίκογλου Πέτρος-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 153-Σέρφας Βαγγέλης -Σκηνοθέτης - Σεναριογράφος
  • 154-Σισκοπούλου Φωτεινή-Σκηνοθέτις
  • 155-Σκαρτούλη Φανή-Παραγωγός
  • 156-Σπάρταλης Άγγελος-Ζωγράφος, σκηνοθέτης
  • 157-Σταθουλόπουλος Σπύρος-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 158-Σταυριανού Κωνσταντίνα-Παραγωγός
  • 159-Στεφανή Εύα-Σκηνοθέτις - Αναπλ. Καθηγήτρια στο τμ. Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
  • 160-Συμβώνης Γιάννης-Σκηνοθέτης
  • 161-Ταγκαλάκης Κώστας-Παραγωγός
  • 162-Τβαρντόβσκα Ολίβια-Σκηνοθέτις
  • 163-Τέσκος Σπύρος-Σκηνοθέτης
  • 164-Τζουμέρκας Σύλλας-Σκηνοθέτης
  • 165-Τότσικας Θανάσης-Σκηνοθέτης
  • 166-Τριανταφυλλίδου Μαρίσσα-Ηθοποιός
  • 167-Τσαγγάρη Αθηνά Ραχήλ-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός
  • 168-Τσάλτα Λία-Σκηνοθέτις
  • 169-Τσεμπερόπουλος Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 170-Τσίτος Φίλιππος-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτης
  • 171-Τσούργιαννης Γιώργος-Παραγωγός
  • 172-Φαφούτης Παναγιώτης-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 173-Φέσσα Ελίνα-Σκηνοθέτης
  • 174-Φιλίππου Ευθύμης-Σεναριογράφος
  • 175-Φλέσσα Κλεώνη-Σκηνοθέτις - Σεναριογράφος
  • 176-Φουρτούνης Γιώργος-Σκηνοθέτης
  • 177-Φραγκόπουλος Κωνσταντίνος-Σκηνοθέτης
  • 178-Φραντζής Άγγελος-Σκηνοθέτης
  • 179-Φωτιάδης Άρης-Σκηνοθέτης
  • 180-Χαλκιαδάκης Γιάννης-Μοντέρ
  • 181-Χάλκου Μαρία-Εκδότρια του Filmicon: Journal of Greek Film Studies
  • 182-Χαντζής Αλέξανδρος-Σκηνοθέτης
  • 183-Χαραλαμπίδης Λάμπης-Μοντέρ
  • 184-Χαραλάμπους Καλλιόπη-Δ/ντρια Παδικού και Εφηβικού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
  • 185-Χαρίτος Λευτέρης -Σκηνοθέτης
  • 186-Χατζάκου Μαρία-Σεναριογράφος - Παραγωγός
  • 187-Χατζημιχαηλίδης Κυριάκος-Σκηνοθέτης - Παραγωγός - Ιδρυτής της ΑΜΚΕ t-shOrt
  • 188-Χολέβας Μάρκος-Σκηνοθέτης - Παραγωγός
  • 189-Χρονοπούλου Ελισάβετ-Σκηνοθέτις
  • 190-Χρυσανθόπουλος Βασίλης-Παραγωγός
  • 191-Ψύκου Ελίνα-Σεναριογράφος - Σκηνοθέτις - Παραγωγός

Διαβάστε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2018: Πρώτος απολογισμός και νέα πλάνα, στη συνέντευξη Τύπου του ΕΚΟΜΕ