Φεστιβάλ / Βραβεία

8ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ταξίδια χωρίς σύνορα

στα 10

Ολοζώντανο και busy, το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου συνεχίζει το φετινό κινηματογραφικό του ταξίδι μέχρι την Κυριακή. Το flix ήταν για λίγες ημέρες εκεί.

8ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου: Ταξίδια χωρίς σύνορα

Μίνι πορτρέτο ενός σπιτικού με αυλή που έχει μετατραπεί σε καλλιτεχνικό εργαστήρι χάρη στον εκλιπόντα πατέρα, η εργασιακή μέρα ενός παντοπώλη, έρευνα γύρω από μυστηριώδεις εξορύξεις σε ένα απομακρυσμένο χωριό της Μεσσηνίας, η ετοιμασία μιας παρέας φοιτητριών για το γύρισμα ενός φιλμ, η ασυνήθιστη φιλία μιας έφηβης με μια… πάπια. Ολιγόλεπτα ταινιάκια με θέμα και φυσικό ντεκόρ την Καλαμάτα, όχι χωρίς τις δικές του ατεχνίες το καθένα, πάντως μικρά επιτεύγματα, αν σκεφτεί κανείς πως επινοήθηκαν, γυρίστηκαν και μονταρίστηκαν μέσα σε μόλις 3,5 μέρες!

Eργα του κινηματογραφικού εργαστηρίου «StoryLab», τα οποία φοιτητές από τρία διαφορετικά πανεπιστήμια της Ελλάδας -το Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το Τμήμα Τεχνών Ηχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου- δημιούργησαν υπό την καθοδήγηση του Βρετανού σκηνοθέτη Ερικ Κνούντσεν και του Ιάκωβου Παναγόπουλου, καθηγητή στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

πελοποννήσου

Η παρουσίαση του «StoryLab» ήταν από τα highlights της χθεσινής, 6ης μέρας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πελοποννήσου, που ολοκληρώνει τις φετινές του εργασίες την ερχόμενη Κυριακή 17 Απριλίου στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, αλλά και στην Ακράτα, το Ναύπλιο και τα Φιλιατρά, άλλες τρεις από τις δέκα συνολικά πόλεις της Πελοποννήσου όπου εξακτίνωσε μέρος του προγράμματος της 8ης έκδοσής του. Το οποίο, εκτός από προβολές, συμπεριλαμβάνει και πλήθος άλλων αφιερωμάτων, events, κινηματογραφικών εργαστηρίων και εκπαιδευτικών δράσεων, όπως άλλωστε κάθε χρόνο.

ο παππούς μου ο παπαφλέσσας O Παπούς μου ο Παπαφλέσσας

Χθες ολοκληρώθηκε (στην Δημητσάνα, έχοντας ξεκινήσει από Καλαμάτα ως ταινία έναρξης του ΦΝΠ την προηγούμενη Παρασκευή) και η περιοδεία ενός από τα σημαντικά ελληνικά ντοκιμαντέρ της χρονιάς, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ο λόγος για το «Ο Παππούς Μου ο Παπαφλέσσας» της Κλεώνης Φλέσσα, μια τεκμηρίωση που βουτάει κομψά και ανάλαφρα στο γαλάζιο της ελληνικής Ιστορίας, μακριά από το μοντέλο της απλής παράθεσης που βασίζεται στο ανασυρμένο ντοκουμέντο και τα ομιλούντα κεφάλια. Με voiceover ψύχραιμo που αρνείται κάθε στόμφο και κατασκευαστική πρόθεση υβριδική, η σκηνοθέτης ιχνηλατεί τη δράση του ίδιου της του προπάππου τόσο μέσα από τις κληροδοτημένες της οικογενειακές μνήμες όσο και επισκέψεις στις τρεις πόλεις που ο μετέπειτα οπλαρχηγός άφησε τα σημάδια του –Κωνσταντινούπολη, Οδησσός, Βουκουρέστι. Σκηνές animation, που κυρίως εικονογραφούν θαλασσινά ταξίδια και αγώνες στο μέτωπο, εντίθενται καίρια στην αφήγηση, η τζαζ μουσική υπόκρουση κρατάει κόντρα στις τυπικότητες, και οι νόρμες του «ιστορικού ντοκιμαντέρ» μετασχηματίζονται σε μια εμπειρία ταξιδιωτική, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη της Κλεώνη Φλέσσα στο Flix.

natalie

Από την άλλη, συνεχίζεται το αφιέρωμα στην Νάταλι Χάλα, Αυστριακή παραγωγό, σεναριογράφο και σκηνοθέτη που ειδικεύεται στα κοινωνικά ντοκιμαντέρ με επίκεντρο τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τις ημέρες που βρισκόμασταν στο φεστιβάλ είδαμε τρία από τα τέσσερα φιλμ του αφιερώματος –τον «Εφιάλτη των Σαμάνων», που μας μεταφέρει στην καθημερινότητα τεσσάρων αυτοχθόνων λαών ανά τις ηπείρους (Εκουαδόρ, Μαλαισία, Μογγολία, Ναμίμπια), συνδέοντας καίρια την όλο και σκληρότερη επιβίωση των νομάδων αυτών με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, το «Χωρισμένοι», που εστιάζει με ακρίβεια μεν, αλλά μονομερώς, σε τρία διαβόητα διαχωριστικά τείχη (στη Σλοβακία, που χωρίζει τους Ρομά από τον «λευκό» πληθυσμό, στην Παλαιστίνη, τους Άραβες από τους Ισραηλινούς, και στη Δυτική Σαχάρα, το Μαρόκο από τα γύρω έθνη), και το «Πουθενά», που καταγράφει με τρόπο μάλλον γραμμικό την ιστορία ενός Βιετναμέζου γιατρού στην Αυστρία, ανατρέχοντας στον θυελλώδη αγώνα απόδρασης και επιβίωσής του ως παιδί από τον πόλεμο με τους Ερυθρούς Χμερ. Το αφιέρωμα στην δημιουργό, που είναι και μέλος της φετινής κριτικής επιτροπής του διαγωνιστικού τμήματος Ισότητα, ολοκληρώνεται την Κυριακή με τον «Διάδοχο του Λιστ», πάνω στην ιδιαίτερη ζωή του εντεκάχρονου βιρτουόζου πιανίστα και συνθέτη Μίκαελ Αντρέας Χάρινγκερ και έκτοτε (2014) μουσικοσυνθέτη όλων των ταινιών της Νάταλι Χάλα.

Για περισσότερα νέα σχετικά με το Φεστιβάλ, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του φεστιβάλ, στο Facebook και στο Instagram.

πελοποννήσου