Αποκαλυπτικό κατέληξε να είναι το «Living in the Material World», το ντοκιμαντέρ του Σκορσέζε για τη ζωή και το έργο του Τζορτζ Χάρισον. Η αδυναμία του στις γυναίκες, η πάλη του με τον καρκίνο, η απόπειρα δολοφονίας του - στιγμές από την προσωπική του ζωή κι άγνωστες πλευρές του χαρακτήρα του εξερευνούνται και παρουσιάζονται στο κοινό μέσα από διηγήσεις κοντινών του ανθρώπων.
Η χήρα του Τζορτζ Χάρισον, Ολίβια (η οποία έχει και credit παραγωγού στο ντοκιμαντέρ) ομολογεί ότι «πάλεψε για να κρατήσει τη σχέση με τον άντρας της». Το να παραμείνουν μαζί μετά τα «εμπόδια» που ο γάμος τους συναντούσε στην πορεία του ήταν «πρόκληση». «Παρόλο που ξέραμε από την αρχή ότι οι δυο μας ήμασταν σύντροφοι, μοιραζόμασταν κοινά ενδιαφέροντα και αξίες, περάσαμε αρκετές "λακούβες" στο δρόμο. Του άρεσαν οι γυναίκες και άρεσε κι ο ίδιος σ' αυτές. Μπορούσε να απευθύνει δυο λέξεις μόνο σε μια γυναίκα και να την σαγηνεύσει. Είναι πάρα πολύ δύσκολο για μία σύζυγο να αντιμετωπίζει αυτή τη διάχυτη λατρεία ...»
Ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ επιβεβαιώνει τα λόγια της Ολίβια. «Δε θέλω να πω πολλά για το φίλο μου. Αλλά ... ήταν τυπικός άντρας. Ηταν θερμόαιμος!»
Πάντως η διάρκεια του δεύτερου αυτού γάμου του Χάρισον ήταν η μεγαλύτερη επιβράβευση της σχέσης τους, σύμφωνα με τη χήρα του. «Περνάει κανείς δυσκολίες, προκλήσεις, εμπόδια αλλά ξέρετε τι ανακάλυψα; Υπάρχει μεγάλη ανταμοιβή στο τέλος του δρόμου. Το να κρατηθούν δύο άνθρωποι μαζί, να μοιραστούν ολόκληρη τη ζωή τους μαζί, είναι πολύ πιο σπουδαίο από το να τα παρατήσουν...»
Αυτό το συνειδητοποίησε όταν αρρώστησε ο Χάρισον. Νιώθει ευγνωμοσύνη που πέρασαν μαζί τις δυσκολίες. «Το αντιμετωπίσαμε ως ζευγάρι. Ξεπερνούσαμε μαζί ό,τι προέκυπτε...»
Λίγα χρόνια μετά την πρώτη διάγνωση, κάτι άλλο απείλησε τη ζωή του Χάρισον: ένα βράδυ άγνωστος έσπασε το παράθυρο του σπιτιού τους και σε «ψυχωτική κατάσταση» μαχαίρωσε τον Χάρισον και τον τραυμάτισε σοβαρά. «Ο Τζορτζ αστειευόταν μετά» θυμάται η Ολίβια «ότι "δεν πέρασε όσα πέρασε για να πεθάνει από μαχαίρωμα στο τέλος!"»
Ο Σκορσέζε συνεχίζει να σκάβει και να ανακαλύπτει - την τελειομανία του Χάρισον σύμφωνα με τον Φιλ Σπέκτορ, την αγάπη του για το σινεμά σύμφωνα με τον Τέρι Γκίλιαμ, το φθόνο που προκάλεσε η σχέση του με την πρώτη του γυναίκα Πάτι Μπόιντ στον Ερικ Κλάπτον σύμφωνα με τον ίδιο.
Πάνω από όλα όμως το σατανικό, φλεγματικό του χιούμορ. Οταν τον επισκέφτηκε για τελευταία φορά ο Ρίνγκο Σταρ στο δωμάτιο του ελβετικού νοσοκομείου (όπου και πέθανε), του απολογήθηκε ότι έπρεπε να φύγει γιατί η κόρη του εγχειριζόταν στο Λος Αντζελες. Και ο Χάρισον απάντησε: «Α, θέλεις να έρθω μαζί σου;»
«Γελούσα κι έκλαιγα μαζί» λέει ο Ρίνγκο. «Αλλά αυτός ήταν ο Τζορτζ. Εκανε αστεία μέχρι τελευταία στιγμή...»
Το «Living in the Material World» θα παιχτεί στις Νύχτες Πρεμιέρας την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου στις επτά το απόγευμα στον κινηματογράφο Αττικόν. Διαβάστε το υπόλοιπο πρόγραμμα του φεστιβάλ εδώ.