61o Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μέρα 11η: Τι να δείτε σήμερα

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 15 NOV  /  Flix Team

Τόσος λίγος χρόνος, τόσες πολλές (καλές) ταινίες. Το Flix σας προτείνει τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε για κάθε μέρα του online φεστιβάλ.

Τελευταία μέρα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που φέτος όπως και σχεδόν οτιδήποτε άλλο γύρω μας, έλαβε χώρα κάτω από παράξενες συνθήκες, από απόσταση και στο σπίτι του καθενός μας. Μια εμπειρία που υπήρξε διαφορετική απ΄όσα είχαμε συνηθίσει μα που απέδειξε πως η δύναμη μιας καλής ταινίας δεν έχει να κάνει με το μέγεθος της οθόνης στην οποία τη βλέπεις. Αλλά επίσης πως ένα φεστιβάλ είναι και κάτι παραπάνω από τις ταινίες του.

Πώς βλέπουμε φέτος ταινίες στο Φεστιβάλ; Μάθετε όλα όσα πρέπει στον ειδικό οδηγό του Flix με οδηγίες χρήσης για τις online προβολές και τα ειδικά πακέτα εισιτηρίων

Πριν το οριστικό (για φέτος) αντίο όμως, η σημερινή τελευταία μέρα του φεστιβάλ μας επιφυλάσσει όπως κι όλες οι προηγούμενες μερικές εξαιρετικές ταινίες. Πάρτε βαθιά ανάσα κι ως αύριο το πρωί στις 10, όταν οι προβολές σταματούν, βουτήξτε στο σινεμά.


Ποιος είπε ότι φέτος δεν θα μιλάμε μετά την προβολή για τις ταινίες του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης; | Οι αναγνώστες του Flix βλέπουν το 61ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - και γράφουν τις δικές τους κριτικές. Ολες οι πληροφορίες εδώ.


days 607

Ημέρες (Days) του Τσάι Μινγκ-Λιανγκ / Ειδικές Προβολές

Ο Κανγκ, ένας μεσήλικας που υποφέρει από αφόρητους πόνους στον αυχένα, ζει σε ένα ευρύχωρο σπίτι μιας εύπορης γειτονιάς. Δείχνει εύθραυστος και τσακισμένος, δίνοντας την εντύπωση πως η σωματική του αδυναμία καθρεφτίζει τις καταπιεσμένες του επιθυμίες. Ο Νον είναι ένας φτωχός νεαρός μετανάστης από το Λάος, παγιδευμένος στο θορυβώδες χάος της Μπανγκόκ. Οι κόσμοι τους θα συναντηθούν στο σταυροδρόμι της αμοιβαίας λαχτάρας για ανθρώπινη επαφή. Μια υπνωτιστική περιπλάνηση στη σπηλιά της μοναξιάς και στην πανέμορφη μονοτονία της ανθρώπινης ύπαρξης.

ράφτης 607

Ράφτης της Σόνια Λίζα Κέντερμαν / Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου, Επίσημη Πρώτη

Μια αργοπορημένη ενηλικίωση ενός εκκεντρικού και λίγο αλαφροΐσκιωτου Ράφτη που ζει απομονωμένος στον μικρόκοσμο του οικογενειακού ραφτάδικου. Στα πρόθυρα να τα χάσει όλα, παίρνει επιτέλους φόρα: με ένα χειροποίητο ραφτάδικο σε ρόδες, επανεφεύρει τη ζωή και την τέχνη του. Αλλάζει τις νύφες στα Καμίνια και ερωτεύεται για πρώτη φορά στα 50.

My Tender Matador 607

Γλυκέ μου Ματαδόρ (My Tender Matador) του Ροδρίγο Σεπούλβεδα / Ανοιχτοί Ορίζοντες

1986, Χιλή, λίγο πριν την απόπειρα δολοφονίας του δικτάτορα Πινοτσέτ από αντάρτικες ομάδες. Μια γερασμένη τραβεστί, που ζει σε ένα πάλαι ποτέ πολυτελές εγκαταλελειμμένο διαμέρισμα, ερωτεύεται έναν νεαρό μεξικανό επαναστάτη και βρίσκεται μπλεγμένη σε μια επικίνδυνη παράνομη επιχείρηση. Ένα πορτρέτο δύο απόκληρων της κοινωνίας, που αναπτύσσουν μια βραδυφλεγή και γεμάτη ευαισθησία επαφή, πασχίζοντας να ξεφύγουν από την ασφυκτική ματαιότητα που τους περιβάλλει. Ένα μελαγχολικό και χαμηλόφωνο άσμα για τις ιστορίες των ανθρώπων που γίνονται βορά στο αδηφάγο θηρίο της Ιστορίας.

Should the Wind Drop 607

Οταν Κοπάσει ο Ανεμος (Should the Wind Drop) της Νόρα Μαρτιροσιάν / Meet the Neighbors, Διαγωνιστικό Τμήμα

Ο Αλέν, ένας γάλλος τεχνοκράτης, αναλαμβάνει να εκτιμήσει κατά πόσο είναι εφικτή η επαναλειτουργία του αεροδρομίου στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, μια διαφιλονικούμενη περιοχή ανάμεσα στην Αρμενία και στο Αζερμπαϊτζάν. Σε αυτό το παράξενο και διχασμένο σύμπαν ενός αεροδρομίου χωρίς αεροπλάνα και ενός κράτους δίχως διεθνή νομιμοποίηση, όλοι οι επίσημοι κανόνες αποδεικνύονται εντελώς ανεπαρκείς για να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα εξ ορισμού παράλογη. Μια ανατριχιαστικά επίκαιρη ιστορία απόλυτου αποπροσανατολισμού και υπόγειου χάους, η οποία καθρεφτίζει το αχανές κενό ανάμεσα σε δύο αγεφύρωτους κόσμους.

Get the Hell Out 607

Οπου Φύγει, Φύγει (Get the Hell Out) του Γουάνγκ Ι-Φαν / Round Midnight

Έχοντας χάσει τη θέση της στο Κοινοβούλιο της Ταϊβάν από τους σεξιστές και διεφθαρμένους συναδέλφους της, η θαρραλέα Χσιουνγκ επιστρατεύει τον Γουάνγκ, έναν υποτονικό φύλακα ασφαλείας, για να πάρει τη θέση της. Στη φονικότερη συνεδρίαση όλων των εποχών, ένας ιός μεταμορφώνει τους βουλευτές σε αιμοδιψή ζόμπι, και ο Γουάνγκ, οπλισμένος με ανοσία, πατά (κυριολεκτικά) επί πτωμάτων για να ξεφύγει από το χάος. Μια μεταδοτική πολιτική σάτιρα, που ξεδιπλώνεται ως αιματοβαμμένη σλάπστικ χορογραφία, καθοδόν προς μια έκρηξη αυθεντικής καλοπέρασης.

Slalom 607

Σλάλομ (Slalom) της Σαρλέν Φαβιέ / Ανοιχτοί Ορίζοντες, Another Take

Η δεκαπεντάχρονη Λιζ γίνεται δεκτή στην ομάδα σκι ενός πρωτοκλασάτου σχολείου, η οποία βρίσκεται στα χέρια ενός μακιαβελικού προπονητή. Προσηλωμένη στο κυνήγι της νίκης, η Λιζ χάνει την αθωότητά της και παρασύρεται από το απατηλό όνειρο της δόξας. Όταν ο προπονητής της περάσει την κόκκινη γραμμή, η Λιζ θα βρεθεί εγκλωβισμένη, καθώς αντιλαμβάνεται ότι έχει πέσει θύμα ενός διαταραγμένου μυαλού, όμως την ίδια στιγμή νιώθει την ανάγκη για αποδοχή και αγάπη. Μια σκοτεινή καταβύθιση στο εκτροφείο των νεαρών πρωταθλητών, που εξερευνά τους μηχανισμούς της χειραγώγησης και του τoξικού ανταγωνισμού.

Cold Meridian 607

Ψυχρός Μεσημβρινός (Cold Meridian) του Πίτερ Στρίκλαντ / >> Film Forward

Το ASMR (Αυτόνομη Αισθητηριακή Απόκριση του Μεσημβρινού), που έχει αποκτήσει εκατομμύρια οπαδούς στο YouTube, ορίζεται ως το ανεπαίσθητο μυρμήγκιασμα που νιώθουμε σε κρανίο, αυχένα και σπονδυλική στήλη, το οποίο ακολουθείται από ένα αίσθημα ευφορίας και χαλάρωσης. Σε αυτή την υπνωτιστική μικρού μήκους ταινία, μια σειρά από επαναλαμβανόμενα ASMR τελετουργικά μάς βυθίζουν σε ένα παραισθησιογόνο κόσμο. Στο εσωτερικό μιας δίνης, όπου η λογική μοιάζει με ηδονοβλεπτικό όνειρο, και οι βεβαιότητες με παραμορφωμένες φαντασιώσεις.

never gonna snow again 607

Δεν θα Ξαναχιονίσει (Never Gonna Snow Again) των Μαουγκοζάτα Σιμόφσκα, Μίχαου Ένγκλερτ / Ειδικές προβολές, Ταινία Λήξης

Ο Ζένια, ένας περιζήτητος ουκρανός μασέρ, προσφέρει τις υπηρεσίες του στους κατοίκους μιας πρωτοκλασάτης γειτονιάς, σε μια πόλη της Πολωνίας. Αυτός ο αινιγματικός άνδρας, προικισμένος με μαγικό άγγιγμα, είναι συγχρόνως θεραπευτής και εξομολογητής για τους νεόπλουτους πελάτες του, καθώς απαλύνει το υπαρξιακό τους κενό. Ένα δηκτικό πορτρέτο μιας αλλοτριωμένης κοινωνίας με βαθιές παθογένειες, που σκιαγραφεί την απότομη και βίαιη μετάβαση της Πολωνίας στον καπιταλιστικό κόσμο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90.

Διαβάστε εδώ όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο site του Φεστιβάλ, στη σελίδα του στο Facebook και στη σελίδα του στο Instagram.

tiff61 poster gif

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.