Η πλατφόρμα των ψηφιακών προβολών του 3ου Αthens Fashion Film Festival είναι ήδη ανοιχτή για το κοινό και μπορείτε να την επισκεφθείτε μέσα από το athensfff.com, κλικάροντας στην κατηγορία Online Screenings, να περιηγηθείτε στο πρόγραμμα του φεστιβάλ και να μαρκάρετε τις δικές σας αγαπημένες, «not-to-be-missed» ταινίες, ενόψει της πρεμιέρας των επίσημων προβολών, την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου στις 11.00. Ακολουθούν μερικές χρήσιμες πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε για να απολαύσετε το φεστιβάλ.
Vanentino: The Last Emperor
Προβολές Online
Όλες οι μικρού μήκους ταινίες είναι δωρεάν για το κοινό και προσβάσιμες με γεωγραφικό περιορισμό στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Κύπρο. Οι ταινίες προβάλλονται με αγγλικούς υπότιτλους.
Οι μεγάλου μήκους ταινίες θα είναι επίσης δωρεάν για το κοινό αλλά με γεωγραφικό περιορισμό προβολής στην Ελλάδα και με ελληνικούς υπότιτλους. Διευκρινίζουμε ότι για τις ταινίες «The Best Years» του Γκαμπριέλε Μουτσίνο, «Mucha: The Story of an Artist who Created a Style» του Ρομάν Βαρβά και «Pickpocket» του Ρομπέρ Μπρεσόν, θα ισχύσει μέγιστο όριο στις 500 θεάσεις μέσα στο πενθήμερο του φεστιβάλ, χωρίς δυνατότητα προκράτησης.
Όλες οι προβολές θα πραγματοποιηθούν μέσα από το athensfff.com και στο tab Online Screenings. Οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες από την Πέμπτη 25 / 2 στις 11.00 το πρωί μέχρι και την 1η Μαρτίου στις 23: 59. Όλο το περιβάλλον της πλατφόρμας είναι στα αγγλικά.
Αντρέα Λεάντζα
Διαδικτυακές συζητήσεις
Όλες συζητήσεις θα μεταδίδονται ζωντανά από το κανάλι του φεστιβάλ στο YouTube, με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά. Ειδικά σε ό,τι αφορά στις συζητήσεις του Design In Film (Παρασκευή 26/2 - Κυριακή 28/2), το live chat θα είναι ανοιχτό, ώστε το κοινό να μπορεί να καταθέσει ερωτήσεις προς τους ομιλητές, για να απαντηθούν στο τέλος της συζήτησης κατά τη διάρκεια του Q&A. Η μετάδοση της κάθε συζήτησης θα ξεκινάει την προκαθορισμένη μέρα και ώρα που έχει ανακοινωθεί από το φεστιβάλ και το link που θα παραπέμπει στη ζωντανή μετάδοση θα ανεβαίνει ταυτόχρονα στα social media του φεστιβάλ, για να διευκολύνει την πρόσβασή σας. Ή απλά μπορείτε να επισκεφθείτε το athensfff.com, όπου στο section Initiatives θα βρείτε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε.
Oceanic Amber του Βασιλη Κεκάτου
Το πρόγραμμα
Το κυριώς πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ περιλαμβάνει περισσότερες από 200 μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες χωρισμένες και θεματικές ενότητες αλλά και ξεχωριστά τμήματα όπως το Ελληνικό Διαγωνιστικό με δημιουργίες ελλήνων σκηνοθετών και καλλιτεχνών, το αφιέρωμα Touch Me Not, με ταινίες που μας θυμίζουν την σχεδόν χαμένη αίσθηση του αγγίγματος, ταινίες που συνδεόνται με το τμήμα Design in Film, το 7 Women, 7 Men που περιλαμβάνει fashion films σπουδαίων σκηνοθετών όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Γουές Αντεροσν ή η Ανιές Βαρντά και το Biographies μια σειρά από ντοκιμαντέρ αφιερωμένα σε κορυφαίες προσωπικότητες της μόδας και του στιλ.
Διαβάστε ακόμη:
- Μη μου άπτου: To 3o Athens Fashion Film Festival έρχεται online τον Φεβρουάριο
- 3o Athens Fashion Film Festival: Αυτά είναι τα highlights του φετινού προγράμματος
- Design in Film: Το 3ο Athens Fashion Film Festival σας καλεί σε ανοιχτά webinars
- Ο Αντρέα Λεάντζα ξέρει πώς να φτιάχνει κινηματογραφικά όνειρα, κυριολεκτικά με τα χέρια του
Τα Βραβεία του φετινού 3ου Athens Fashion Film Festival, σε 15 διαφορετικές κατηγορίες, θα ανακοινωθούν την 1η Μαρτίου, σταδιακά και καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας, στο site και στα social media του φεστιβάλ.
Πριν φτάσουμε στα βραβεία και λίγο πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ, η Νικόλ Αλεξανδροπούλου, creative director του Αthens Fashion Film Festival εξηγεί στο Flix περισσότερα για την φετινή online διοργάνωση, την θεματική της και το τι θα βιώσουν οι θεατές τις επόμενες μέρες.
Πόσο πιο δύσκολο ή έστω διαφορετικό ήταν να σχεδιάσετε ένα φεστιβάλ που αναγκαστικά γίνεται online και σε μια συνθήκη που αντανακλάται και στον τίτλο της φετινής διοργάνωσης: Μη μου άπτου.
Πολύ καλή ερώτηση. Οι επιλογές για τη διεξαγωγή του 3ου Athens Fashion Film Festival ηταν δύο: Να γίνει online ή να μη γίνει καθόλου. Αποφασίσαμε με τους συνεργάτες μου να “δούμε” την ευκαιρία που δίνει μια διαδικτυακή μορφή φεστιβάλ και όχι την απώλεια δυνατοτήτων. Άλλωστε έμελλε η έννοια της απώλειας να με απασχολήσει διαφορετικά και να γίνει το κεντρικό θέμα και ο τίτλος του φεστιβάλ. Το φεστιβάλ φέτος θα είναι 5νθήμερο και περιλαμβάνει, φυσικά, το επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, Ειδικά Αφιερώματα με ταινίες μεγάλου μήκους και μια Σειρά καταπληκτικών διαδικτυακών συζητήσεων με τίτλο “Design in Film” σε συνεργασία με το ΕKOME. Την πρόσκλησή μας για τις συζητήσεις με τίτλο “Design in Film” αποδέχτηκαν πολυβραβευμένοι καλλιτέχνες/επαγγελματίες από τρεις διαφορετικές ηπείρους, τόσο από τον χώρο κινηματογράφου όσο και της μόδας, κάτι που μας τίμησε και μας χαροποίησε ιδιαίτερως. H έναρξη της φετινής διοργάνωσης συμπίπτει με τη συμπλήρωση ακριβώς ενός έτους από το πρώτο καταγεγραμμένο εγχώριο κρούσμα και η κεντρική θεματική του 3ου AFFF είναι εμπνευσμένη από την πρωτοφανή αυτή συνθήκη που, με τον τρόπο της, εισέβαλε στις ζωές μας για να περιορίσει μια από τις βασικότερες μορφές της ανθρώπινης έκφρασης - της αφής. Κατά τη διάρκεια του πρώτου ακόμα lockdown και ενώ περνούσε ο καιρός και η κατάσταση εντεινόταν, η ανάγκη μου να μιλήσω για την απώλεια αυτής της αίσθησης - η οποία έχει απασχολήσει όλες τις μορφές τέχνης - μεγάλωνε. Μέσα από τις επιλεγμένες ταινίες, βλέπουμε την αφή σε όλα τα δυνατά επίπεδα κατανόησής της - από ένα κυριολεκτικό άγγιγμα και μια αγκαλιά, μέχρι μια αλληγορία για την απουσία της.
Les 3 Boutons της Ανιές Βαρντά
Η σχέση της μόδας και του σινεμά ήταν ανέκαθεν στενή. Πώς βρίσκεται η ισορροπία μεταξύ της τέχνης της μόδας κι αυτής του κινηματογράφου;
Τα ρούχα διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο σε μια ταινία, δεδομένου ότι ο κύριος στόχος τους είναι να εκφράσουν την «ουσία» του χαρακτήρα. H δεκαετία του ‘30 αντιπροσωπεύει την περίοδο της μεγαλύτερης επιρροής του σινεμά στη μόδα. Στη συνέχεια, η καθιέρωση του χολιγουντιανού star system και το ταλέντο των εξαιρετικών σχεδιαστών κοστουμιών, βοηθάει στη διάχυση της μόδας. Η ταινία «Sabrina» του Μπίλι Γουάιλντερ αποτελεί ταινία-ορόσημο για τη σχέση της μόδας με τον κινηματογράφο, καθώς για πρώτη φορά - με μεγάλη επιτυχία - η φιγούρα του σχεδιαστή μόδας ενώνεται με αυτή του σχεδιαστή κοστουμιών. Από τη δεκαετία του ‘60 μέχρι και αυτή του ‘90, παρατηρούμε τη δημιουργία ενός στενότερου δεσμού μεταξύ του σινεμά και των σχεδιαστών μόδας - απλώς σκεφτείτε την Κατρίν Ντενέβ στο σετ της ταινίας του Λουίς, «Belle de jour» (1960), ντυμένη από τον ίδιο τον Ιβ σεν Λοράν. Η επιτυχία της ταινίας του Αρθουρ Πεν, «Bonnie και Clyde», με κοστούμια του Βαν Ρούνκλ επίσης επηρέασε τη μόδα σε σημαντικό βαθμό. Πολλοί σχεδιαστές, τις τελευταίες δεκαετίες, έχουν συνεργαστεί με τη μεγάλη οθόνη - συμπεριλαμβανομένων των Armani, Cerruti, Channel, Fendi, Ferragamo, Gaultier, Gucci, Krizia, Prada, Soprani, Valentino, Versace και πολλών άλλων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι δημιουργίες του Νίνο Τσερούτι τόσο για τον Μάικλ Ντάγκλας στο σετ του «Βασικού Ενστίκτου», όσο και για τον Ρίτσαρντ Γκιρ ως πρωταγωνιστή τoυ «Pretty Woman». Ο Γκοτιέ υπέγραψε τα κοστούμια για το θρίλερ του Λικ Μπεσόν «Το Πέμπτο Στοιχείο». Από την άλλη πλευρά, ο Ρόμπερτ Αλτμαν ήθελε να βάλει την ταινία του στον κόσμο της μόδας, με το φιλμ «Prêt-à-porter», στο οποίο οι στυλιστές αυτοσχεδιάζουν και οι ηθοποιοί ερμηνεύουν τον εαυτό τους. Ο Βιμ Βέντερς εξέτασε επίσης την σχεση μεταξύ σινεμα και μόδας κάνοντας ένα ντοκιμαντέρ με τον Ιάπωνα σχεδιαστή Γιόσι Γιαμαμότο με τίτλο «Ταξιδιωτικές σημειώσεις για τη μόδα και την πόλη» , το οποίο φιλμ είχαμε την χαρά να προβάλλουμε στο AFFF του 2019. Ο δε Σκορσέζε, μεγάλος γνώστης του στυλ Armani μετραει πολλές συνεργασίες με το σχεδιαστή στο πλαίσιο των ταινιών του. Χωρίς αμφιβολία η σχέση του κινηματογράφου και της μόδας είναι μια ιστορία αγάπης. Και όπως σε όλες τις ιστορίες αγάπης υπάρχουν στιγμές αρμονίας αλλά και ανισορροπίας.
Πόσο σημαντικό είναι να υπενθυμίζεται η αξία της μόδας, της αισθητικής, του καλού γούστου σε μια εποχή που οι περισσότεροι από εμάς φοράμε τα καλά μας στο πάνω μισό, -ό,τι φαίνεται στην οθόνη του Zoom- κι από κάτω τις πυζάμες μας;
Ο τίτλος της περσινής διοργάνωσης ηταν «Οταν η ηθική συναντά την αισθητική». Είναι δύο έννοιες που για ‘μένα η μια εμπεριέχει την άλλη. Δεν μπορει να είναι αλλιώς. Καλό γούστο διαθέτει εκείνος που διαθέτει εσωτερική ευγένεια αλλά και την επιζητά. Όσο για τα μισά-μισά outfits των Zoom Meetings έχουν το ενδιαφέρον τους, μιας και αντανακλούν αυτό ακριβώς που ζούμε. Άλλωστε ήμουν πάντα υπέρ του mix ‘n’ match. Είναι πιο ευφάνταστο.
«Χουχού» της Ζωής Σγουρού
Μπορεί η μόδα να είναι η βασική οπτική μέσα από την οποία το φεστιβάλ να κοιτάζει το σινεμά και τον κόσμο, αλλά προφανώς δεν είναι είναι η μόνη. Τι μπορεί να περιμένει ο θεατής από το φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ;
Η μόδα δημιουργεί τάσεις και όπως όλες οι φόρμες τέχνης αντικατοπτρίζει την κοινωνική πραγματικότητα. Το 3ο AFFF έχει τίτλο «Touch me, not - Μη μου άπτου» και φιλοξενεί ένα πρόγραμμα fashion films με διαφορετικές θεματικές του, το οποίο θα κρίνει η 11μελης διεθνής κριτική επιτροπή με πρόεδρο την Ελεν Μίροζνικ - καθώς και η 5μελής επιτροπή νέων. Υπάρχει επίσης το ελληνικό διαγωνιστικό πρόγραμμα fashion films και ντοκιμαντέρ, όπως και το αντίστοιχο βραβείο - τα οποία θεσπίστηκαν φέτος. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες θα είναι και οι ανοιχτές συζητήσεις με τίτλο «Design in Film», όπου προσκεκλημένοι μας είναι η προαναφερθείσα καταξιωμένη σχεδιάστρια κοστουμιών Ελεν Μίροζνικ, o σχεδιαστής μόδας Μάριος Σουάμπ, η Ιδρύτρια και Συν-διευθύνων Σύμβουλος του DREST Λούσι Γιόμανς, o Prosthetics / Make up Expert Αντρέα Λεάντζα, ο Production Designer Ντιμίτρι Καπουάνι και ο Αρχιτέκτονας / Digital Set Designer Τίνο Σέντλερ και το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τις παρακολουθήσει σε live streaming στο κανάλι του φεστιβάλ στο YouTube.Με αφορμή τις συζητήσεις του «Design in Film» θα δούμε ταινίες όπως οι: «The Best Years» του Γκαμπριέλε Μουτσίνο και «Svet podle Muchy» του Τσέχου Ρόμαν Βάρβνα. Ενώ η θεματική «Τouch me, not - Μή μου άπτου» θα φιλοξενήσει ταινίες μεγάλου μήκους όπως «Το τέλειο χτύπημα» του Γκαμπριέλε Τορνατόρε, ο «Πορτοφολάς» του Ρομπέρ Μπρσόν και το «Pillow Book» του Πίτερ Γκρίναγουέι. Τέλος, θα προβληθούν οι Βιογραφίες μεγάλων σχεδιαστών, όπως το «Vanentino: The Last Emperor», το «Margiela: In His Own Words» και το «Halston, O άνθρωπος που Κέντησε μια Αυτοκρατορία». Είμαι χαρούμενη για ακόμα ενα θεματικό αφιέρωμα φέτος με τίτλο «Seven Women - Seven Men», όπου θα φιλοξενηθούν πολύ σημαντικοί σκηνοθέτες του κινηματογράφου και τα υπέροχα fashion films που έχουν δημιουργήσει μέσα στην τελευταία 15ετία για λογαριασμό φημισμένων brands. Υπέροχες δουλειές, με την προσωπικη στυλιστική τους υπογραφή. Και φυσικά, για τρίτη συνεχή χρονιά, το AFFF επιμένει στη θεματική του Empowering Women με ταινίες και πανελ συζήτησης. Ένα ζήτημα, στην Ελλάδα, πιο φλέγον από ποτέ. Σας προσκαλώ.
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του 3ου Athens Fashion Film Festival και παρακολουθείτε τα νέα του, στο website της διοργάνωσης.