Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
«Collective» (2021) του Αλεξάντερ Ναναού
«Κάθε τόσο, ένα ντοκιμαντέρ δεν σου ανοίγει απλώς τα μάτια για το τι συμβαίνει στη χώρα σου. Αλλά σε διαλύει. Για να σηκωθείς πιο δυνατός και να αρχίσεις να απαιτείς.»
Tο 2015, σ' ένα κλαμπ στο Βουκουρέστι, το Κολέκτιβ, στο τέλος μιας sold out συναυλίας, ξέσπασε φωτιά. Χωρίς έξοδο κινδύνου, χωρίς καν πυροσβεστήρες από εγκληματική αμέλεια των διαχειριστών και των ελεγκτών, 27 άνθρωποι πέθαναν και 180 τραυματίες οδηγήθηκαν στα νοσοκομεία της πόλης. Αλλά η τραγωδία δεν σταμάτησε εκεί. Τους μήνες που ακολούθησαν, οι μισοί από τους τραυματίες πέθαναν επίσης, σε αριθμό αδικαιολόγητο για τα εγκαύματα που έφεραν. Η αιτία βρισκόταν αλλού. Ενας δημοσιογράφος, μάλιστα αθλητικής εφημερίδας, ο Καταλίν Τολοντάν, μαζί με την ομάδα του, ξεκίνησαν να φέρνουν στο φως συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τη διαφθορά στο σύστημα υγείας, στους γιατρούς και την κυβέρνηση. Παράλληλα, ένας νεαρός Υπουργός Υγείας, ιδεαλιστής τεχνοκράτης, αποφάσισε να δράσει, ρισκάροντας τη δημοτικότητά του.
Το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ του Αλεξάντερ Ναναού στέκεται ως δείγμα της διαφθοράς των κυβερνήσεων και ως υπενθύμιση της σφοδρής δύναμης που έχει η δημοσιογραφική έρευνα, όταν είναι εμπεριστατωμένη και αμερόληπτη.
Διαθέσιμο στην πλατφόρμα του Cinobo
«Εμμονες Ωρες στον Τόπο της Πραγματικότητας» της Ρέα Βαλντέν
Η Αντουανέττα Αγγελίδη ορκίζεται στην τέχνη. Κι είναι ένας όρκος που κράτησε με πείσμα σ' όλη της τη ζωή. Το ντοκιμαντέρ «Εμμονες Ωρες στον Τόπο της Πραγματικότητας», σκηνοθετημένο από τη Ρέα Βαλντέν, κόρη, συνοδοιπόρο και συνεργάτη της, συγκινεί με το μέτρο, το πάθος και την αίσθηση της δέσμευσης της Αντουανέττας Αγγελίδη στην τέχνη, στην πρωτοπορία, στη γυναίκα, σε όλους τους ανθρώπους.
Μία μόνο από τις προτάσεις του Flix για την πληθώρα ταινιών που μπορείτε να απολαύσετε από την πλατφόρμα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Διαβάστε περισσότερα εδώ
Ξεφυλλίστε τον κατάλογο Α-Ζ, που περιλαμβάνει τις συνόψεις όλων των ταινιών, ΕΔΩ.
Δείτε το πρόγραμμα των ONLINE προβολών ΕΔΩ.
«Η Ερωμένη του Γάλλου Υπολοχαγού» (The French Lieutenant's Woman, 1981) του Κάρελ Ράιζ
«Δεν μπορούσα να παντρευτώ αυτόν τον άντρα. Έτσι, παντρεύτηκα την ντροπή. Δεν εννοώ πως ήξερα τι έκανα, πως εν ψυχρώ άφησα τον Βαργκέν να με πάρει. Μου φαινόταν τότε σαν να άφηνα τον εαυτό μου να πέσει από γκρεμό ή να βύθιζα μαχαίρι στην καρδιά μου. Ήταν σαν αυτοκτονία. Μια πράξη απόγνωσης, κύριε Σμίθσον. Ξέρω πως ήταν σατανικό... βλάσφημο, αλλά δεν ήξερα άλλο τρόπο για να ξεφύγω από αυτό που ήμουν. Αν είχα φύγει από το δωμάτιο και είχα επιστρέψει στης κυρίας Τάλμποτ, και συνέχιζα να είμαι όπως πριν, ξέρω πως τώρα θα ήμουν πραγματικά νεκρή... και από το ίδιο μου το χέρι. Αυτό που με κράτησε ζωντανή είναι η ντροπή μου, η επίγνωση πως είμαι στ' αλήθεια διαφορετική από τις άλλες γυναίκες. Ποτέ δε θα αποκτήσω παιδιά, σύζυγο και αυτές τις αγνές ευτυχίες που έχουν εκείνες. Και οι άνθρωποι ποτέ δε θα καταλάβουν το λόγο που διέπραξα αυτό το έγκλημα. Μερικές φορές σχεδόν τους λυπάμαι. Νομίζω πως έχω μια ελευθερία την οποία δεν μπορούν να αντιληφθούν. Καμία προσβολή, καμία κατηγορία δεν μπορεί να με αγγίξει. Γιατί έχω τοποθετήσει τον εαυτό μου πέρα από τα όρια. Δεν είμαι τίποτα, δεν είμαι ούτε καν άνθρωπος πια. Είμαι η πόρνη του Γάλλου υποπλοιάρχου...»
Το δημοφιλέστερο μυθιστόρημα του Βρετανού συγγραφέα Τζον Φόουλς, μεταφέρθηκε στην μεγάλη οθόνη, κέρδισε 5 υποψηφιότητες και Οσκαρ και χάρισε στην Μέριλ Στριπ έναν από τους πρώτους της πρωταγωνιστικούς ρόλους και μία Χρυσή Σφαίρα Α' Γυναικείου ρόλου.
Προβάλλεται στην ΕΡΤ2 στις 22.00
«Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» (No Country For Old Men, 2007) των Ιθαν και Τζόελ Κοέν
Ένας Τεξανός εργάτης βρίσκεται στον τόπο συμπλοκής εμπόρων ναρκωτικών και αποφασίζει να κρατήσει για τον εαυτό του μια «ορφανή» βαλίτσα με 2 εκατομμύρια δολάρια. Τα ίχνη της, όμως, θα ακολουθήσουν οι ιδιοκτήτες της, ο τοπικός σερίφης κι ένας επαγγελματίας δολοφόνος.
Μία από τις καλύτερες ταινίες των αδελφών Κοέν, σίγουρα μία από τις πιο πικρές και κυνικές τους απέναντι στη διαφθορά και το Οσκαρ Β Ανδρικού του Χαβιέ Μπαρδέμ.
Προβάλλεται στο Cosmote Cinema 2 στις 22.00
«Justice League» (2017) του Ζακ Σνάιντερ
Batman, Superman, Wonder Woman, Flash. Οι μεγαλύτεροι ήρωες της DC ενωμένοι, δυνατοί και εγκλωβισμένοι ανάμεσα σε δύο δημιουργικά οράματα που μετατρέπουν την «Justice League» σε μια διασκεδαστική αφήγηση. Ολη η κριτική του Flix εδώ
Προβάλλεται στο STAR στις 22.00
«Πολίτικη Κουζίνα» (2003) του Τάσου Μπουλμέτη
Τις ιστορίες του τόπου μας, για να μην τις ξεχάσουμε, τις βάζουμε μέσα στα φαγητά μας...». Αλάτι... που μπαίνει όπου πρέπει για να νοστιμέψει τη ζωή μας. Πιπέρι... που είναι ζεστό και καίει, σαν τον ήλιο που βλέπει τα πάντα. Κανέλλα... που είναι και πικρή και γλυκιά, όπως όλες οι γυναίκες. Μια ταινία βιωματική, που μιλάει για ανθρώπους, οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον τόπο που αγαπούσαν παρά τη θέλησή τους. Τραυματισμένοι και διωγμένοι από παντού, οι Κωνσταντινουπολίτες εκδιώχθηκαν από τους Τούρκους ως Έλληνες για να τους υποδεχτούν οι Έλληνες ως Τούρκους! Μοναδική τους επαφή με το παρελθόν, το φαγητό τους, όπου έβαζαν όλες τις ιστορίες τους για να μην τις ξεχάσουν.
Πολυβραβευμένη και μία από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά ταινίες του νεότερου σινεμά, η ταινία του Μπουλμέτη ξυπνά νοσταλγικές μνήμες.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.40 στο MEGA
«Η Ζωή Είναι Ωραία» (La Vita è Bella, 1997) του Ρομπέρτο Μπενίνι
Ο Γκουίντο, ένας Ιταλός εβραϊκής καταγωγής, φτάνει σε μια μικρή πόλη της Ιταλίας για να πιάσει δουλειά ως σερβιτόρος στο ξενοδοχείο του θείου του. Ο Γκουίντο είναι αστείος και χαρισματικός, ειδικά όταν γνωρίζει μια δασκάλα, τη Ντόρα. Η Ντόρα, όμως, προέρχεται από μια πλούσια, αριστοκρατική, μη εβραϊκή οικογένεια. Η μητέρα της θέλει να καλοπαντρευτεί, αλλά η Ντόρα ερωτεύεται τον Γκουίντο και τη μέρα του γάμου της, κλέβονται. Περνούν αρκετά χρόνια και τώρα το ζευγάρι έχει ένα γιο, τον Τζιοζέ. Η Ντόρα και η μητέρα της έχουν αποξενωθεί εξαιτίας του γάμου της με τον Γκουίντο αλλά οι σχέσεις τους καλυτερεύουν λίγο πριν τα τέταρτα γενέθλια του εγγονού της. Η εντολή για το Ολοκαύτωμα μόλις είχε δοθεί και οι Γερμανοί ξεκίνησαν να μαζεύουν όλους τους Εβραίους σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο Γκουίντο, μαζί με το θείο του και το γιο του αναγκάζονται να επιβιβαστούν σε ένα τρένο με προορισμό ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Η Ντόρα -αν και ιταλικής καταγωγής και συνεπώς άμοιρη των δεινών που περιμένουν τους εβραίους- δεν μπορεί να αποχωριστεί τους άντρες της ζωής της, ζητάει να πάει μαζί τους και μπαίνει στο τρένο οικειοθελώς, αλλά στην συνέχεια χωρίζονται. Στο στρατόπεδο, ο Γκουίντο κρύβει το γιο του από τους Ναζί φύλακες, του δίνει κρυφά φαγητό και προσπαθεί να τον κάνει να μην καταλάβει τι πραγματικά συμβαίνει. Έτσι, τον πείθει ότι το στρατόπεδο είναι απλά ένα παιχνίδι, στο οποίο ο παίκτης που θα καταφέρει να μαζέψει 1.000 πόντους θα κερδίσει ένα τανκ. Του λέει αν κλάψει, παραπονεθεί, ζητήσει τη μαμά του ή πει ότι πεινάει θα χάσει.
Η ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι που κέρδισε τρία Οσκαρ (Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Ρομπέρτο Μπενίνι, Καλύτερης Μουσικής για τον Νικόλα Πιοβάνι και Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας).
Η ταινία προβάλλεται στον ALPHA στις 00.30
Καρλός Σάουρα x 4 online από το Ινστιτούτο Θερβάντες
Τέσσερις ταινίες του σπουδαίου Ισπανού σκηνοθέτη που πέθανε πριν λίγες εβδομάδες θα προβάλλονται online και δωρεάν από τις 3 μέχρι και τις 26 Μαρτίου από το Ινστιτούτο Θερβάντες. Το έργο του Κάρλος Σάουρα υπερβαίνει τις έξι δεκαετίες και χαρακτηρίζεται από την διερέυνηση των οπτικών και εικαστικών ορίων της Έβδομης Τέχνης, επισημαίνει η επίσημη ανακοίνωση του Ινστιτούτου Θερβάντες που με αφορμή το θάνατό του αλλά και την τιμητική βράβευσή του από την Ισπανική Ακαδημία Κινηματογράφου διοργανώνει ένα μικρό online αφιέρωμα και προσφέρει τέσσερις ταινίες του δωρεάν για όλα τα Σαββατοκύριακα του Μαρτίου.
Απόψε και αύριο, μπορείτε να δείτε το Το Κυνήγι (La Caza, 1965)
Τρεις φίλοι και ο νεαρός συγγενής ενός εξ αυτών, σχεδιάζουν να απολαύσουν μια όμορφη μέρα κυνηγώντας σε μια ιδιωτική περιοχή. Τα προσωπικά προβλήματα και οι εντάσεις μεταξύ τους ξεσπάνε σιγά-σιγά, μέχρι που μετατρέπουν τη μέρα σε κόλαση, σαν αντικατροπτρισμό της μάχης που είχε γίνει στο ίδιο εκείνο μέρος κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου.
Διαβάστε περισσότερα για την ταινία αλλά και το αφιέρωμα στον εμβληματικό σκηνοθέτη εδώ
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.