Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και online φεστιβάλ.
The Equalizer 2 του Αντουάν Φουκουά
Ο Ρόμπετ Μακόλ, πρώην πεζοναύτης και μυστικός πράκτορας που μένει στη Μασαχουσέτη και παράλληλα δουλεύει σε μια εταιρεία μεταφοράς ατόμων κατά παραγγελία, ενεργεί ως αυτόκλητος τιμωρός και υπερασπιστής της δικαιοσύνης και των αδυνάτων. Όταν μια στενή συνάδελφος του, η Σούζαν, δολοφονηθεί με άγριο τρόπο κάτω από μυστήριες συνθήκες, ο Μακόλ επανέρχεται στην ενεργό δράση, κάνοντας τα πάντα για να βρεθεί και να τιμωρηθεί ο ένοχος.
Η επιστροφή του Ντένζελ Γουάσιγκτον στο ρόλο του «Equalizer» προσπαθεί να επαναφέρει την pulp απόλαυση που προσέφερε η πρώτη ταινία, το αποτέλεσμα όμως αυτή τη φορά είναι σαφώς πιο υποτονικό, παρά τις έντιμες προθέσεις του ηθοποιού. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στην ΕΡΤ 1
Η Κορυφή του Δάντη (Dante's Peak) του Ρότζερ Ντόναλντσον
Ο ηφαιστειολόγος Χάρι Ντάλτον καταφθάνει στην Κορυφή του Δάντη, μια επαρχιακή πόλη στους πρόποδες ενός ηφαιστείου, στα νοτιοδυτικά του Ειρηνικού. Εκεί ανακαλύπτει πως η χλωρίδα και η πανίδα της περιοχής έχουν πληγεί από ασυνήθιστες αρρώστιες και μετά από έρευνες συμπεραίνει πως το ηφαίστειο είναι θέμα χρόνου να εκραγεί. Έτσι, ενημερώνει σχετικά τη δήμαρχο Ρέιτσελ Γουάντο, η οποία δεν δίνει βάση στις προειδοποιήσεις του, εφόσον η ειδυλλιακή της πόλη ελκύει αρκετούς τουρίστες, αποφέροντας κέρδη στους κατοίκους της. Τι γίνεται όμως όταν οι προειδοποιήσεις του Ντάλτον αποδειχθούν αληθινές;
Μια καλοστημένη ταινία καταστροφής, με έντονη αγωνία και θεαματική δράση.
H ταινία προβάλλεται στη 01.00 στον ΣΚΑΪ
Είμαι Ακόμη Εδώ (Ainda Estou Aqui (I'm Still Here)) του Βάλτερ Σάλες
Το σπίτι του Ρούμπενς και της Γιούνις Παΐβα ήταν πάντα ανοικτό. Μία ευήλια, γωνιακή μονοκατοικία στην παραλία του Ρίο ντε Τζανέιρο - αρκετά μεγάλη για να στεγάζει τα πέντε παιδιά τους, αρκετά ταπεινή για να ταιριάζει σ' έναν πρώην βουλευτή του Εργατικού Κόμματος και νυν απλό πολιτικό μηχανικό. Φίλοι, ξαδέλφια, συμμαθητές γέμιζαν τους κήπους και τους καναπέδες, πιτσιρίκια έτρεχαν ξυπόλητα από τη θάλασσα μεταφέροντας αλμύρα στα μωσαϊκά, γάργαρα γέλια συνόδευαν το σήμα-καταταθέν σουφλέ της οικοδέσποινας στην τραπεζαρία, φωτογραφίες έβγαιναν με σύσσωμη την ευρύτερη οικογένεια πάνω στην άμμο. Εκείνη την εποχή όμως, ο βραζιλιάνικος ήλιος έριχνε και μία βαριά σκιά. Πολιτικές συζητήσεις και καπνοί ανήσυχων τσιγάρων πότιζαν τους δερμάτινους καναπέδες του γραφείου του Παΐβα, εκεί που μαζεύονταν οι άντρες για να συζητήσουν τις εξελίξεις της Δικτατορίας από τον Βραζιλιάνικο Στρατό. Ηταν ήδη 1971, το Πραξικόπημα μετρούσε 7 χρόνια, και αυτοί που μπορούσαν εγκατέλειπαν τη χώρα για μια καλύτερη, ελεύθερη ζωή στην Ευρώπη. Οσοι είχαν την οποιαδήποτε σύνδεση με την αριστερά άλλωστε ήταν υπό παρακολούθηση. Αν έδιναν την οποιοδήποτε αφορμή μπορούσαν να «εξαφανιστούν». Πράκτορες χτυπούσαν την πόρτα των σπιτιών τους και τους έπαιρναν «για μία τυπική κατάθεση». Δεν επέστρεφαν ποτέ. Μετά από βασανιστήρια στις φυλακές, τούς «εξαφάνιζαν». Και κανείς δεν μπορούσε να αποδείξει τίποτα για τις μαζικές δολοφονίες του Κράτους. Ελικόπτερα του στρατού ξεφορτώνονταν εκατοντάδες πτώματα στην ανωνυμία του ωκεανού. Ο Ρούμπενς φαινόταν πολύ μακριά από όλα αυτά. Τρυφερός, γελαστός, πειραχτήρι αγαπούσε την καθημερινότητα του παραλιακού του σπιτιού. Κοιτούσε με γλύκα τη γυναίκα του, υπέκυπτε στις πιέσεις του πιτσιρικά γιου του για σκύλο, χόρευε ξέφρενο rock 'n' roll με την μεγάλη κόρη του που ήταν έτοιμη να φύγει στο Λονδίνο για σπουδές, έθαβε τρυφερά το δοντάκι της μικρής του στην παραλία - έθιμο που θα της έφερνε τύχη αν «ήταν ακόμα εκεί» όταν θα έψαχνε να το ξαναβρεί. Μόνο που ο ο 40χρονος ακτιβιστής δεν ήταν καθόλου μακριά από όλα αυτά. Στήριζε κρυφά την αντίσταση κι αυτό έκανε μια μέρα την πόρτα των Παΐβα να χτυπήσει. Μαυροντυμένοι άντρες τον στρίμωξαν στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου χωρίς πινακίδες και η Γιούνις και τα 5 παιδιά τους δεν τον ξανείδαν ποτέ. Κι εκείνη πέρασε τα επόμενα 25 χρόνια της ζωής της αφοσιωμένη στα ανθρώπινα δικαιώματα και στη μνήμη του συζύγου της. Τον κρατούσε ζωντανό - στη δικαστική της μάχη για την αναγνώριση της δολοφονίας του, στα μελανά κεφάλαια της Ιστορίας της χώρας τους, στην καρδιά της.
O Bραζιλιάνος σκηνοθέτης («Κεντρικός Σταθμός», «Ημερολόγια Μοτοσικλέτας») είναι ακόμα εδώ! Επέστρεψε, 12 χρόνια μετά το «On the Road», με μία πολιτικά στιβαρή, αληθινή ιστορία, με μία ακόμα πανανθρώπινη, συγκινητική, τρυφερή ταινία. Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 19.35 στο Nova Cinema 1
Φάννυ και Αλέξανδρος (Fanny och Alexander) του Ινγκμαρ Μπέργκμαν
Πρόκειται για την ιστορία των Εκνταλ, μιας εκτεταμένης φαμίλιας αστών στην Ουψάλα κατά την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα, μέσα από τα μάτια και τις εμπειρίες πρωτίστως των ομότιτλων παιδιών. Αδέλφια ανήλικα, η Φάννυ και ο Αλέξανδρος χαίρονται τις διηγήσεις και τα θεάματα που έχει να τους προσφέρει η καλλιτεχνικής καταγωγής οικογένειά τους, ανατρέφονται με τα φώτα που τους δίνουν τα μέλη της -ο πατέρας και η γιαγιά τους, φημισμένοι ηθοποιοί και οι δυο, η αφοσιωμένη μητέρα τους, οι ελαφρώς εκκεντρικοί θείοι. Όμως ο ξαφνικός θάνατος του πατέρα στη διάρκεια μιας πρόβας, και η ακόλουθη απόφαση της χηρεμένης μητέρας να παντρευτεί έναν συντηρητικό πάστορα, θα αλλάξει ριζικά τη ζωή τους.
Ο Μπέργκμαν αφήνει το φως να σαρώσει τα ζοφερά άγχη που ανέκαθεν τον κατέτρυχαν σε ένα έργο ζωής που τιμήθηκε με τέσσερα Οσκαρ - Ξενόγλωσσης Ταινίας, Φωτογραφίας, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και Κοστουμιών. Διαβάστε εδώ την γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Videorama
Η Χίμαιρα (La Chimera) της Αλίτσε Ρορβάχερ
Ιταλία, δεκαετία 1980. Ο Αρτουρ είναι ένας νεαρός Εγγλέζος που, για άγνωστους λόγους, έχει βρεθεί να μένει στην παραγκούπολη της Ταρκυνίας, της αρχαία πόλης στην επαρχία του Βιτέρμπο - διάσημης για την Ετρουσκική Νεκρόπολη και τους πανάρχαιους τάφους της. Είχε κάποτε εκεί ακολουθήσει τον έρωτα της ζωής του, την Βιεναμίνα, η οποία δεν υπάρχει πια. Είναι νεκρή, παρόλο που η μητέρα της Φλώρα, ξεχασμένη τραγουδίστρια της όπερας και ξεπεσμένη αριστοκράτισσα, δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ την ελπίδα ότι το κορίτσι της θα επιστρέψει. Κάπως έτσι κι ο Αρτουρ δεν επέστρεψε. Ούτε στο Λονδίνο, ούτε στο σώμα του. Ούτε στους ζωντανούς. Εμεινε να αιωρείται στο μεταίχμιο του πεπρωμένου.
Η Ιταλίδα σκηνοθέτης επιστρέφει με μία ταινία που σκάβει στο παρελθόν κι φέρνει στο φως (κινηματογραφικούς) θησαυρούς. Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών 2023. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Inside του Βασίλη Κατσούπη
Ενας ληστής έργων τέχνης εισβάλει σε ένα μοντέρνο ρετιρέ στο Μανχάταν για να κλέψει πίνακες ανεκτίμητης αξίας. Το ρίσκο είναι μικρό: ο ιδιοκτήτης δεν μένει εκεί - χρησιμοποιεί το διαμέρισμα, μόνο όταν επισκέπτεται την Νέα Υόρκη, λίγες φορές το χρόνο. Είναι συλλέκτης όμως και μόνο οι Εγκον Σίλε του κοστίζουν μια περιουσία. Ο ληστής περιηγείται στο διαμέρισμα γοργά και ικανά: είναι μάλλον κάτι που έχει ξανακάνει, με ταλέντο κι επιδεξιότητα. Μόνο που αυτή τη φορά, κάτι πάει στραβά. Το σύστημα συναγερμού ενεργοποιείται, κλειδώνει αυτόματα κάθε έξοδο και τον παγιδεύει στο πολυτελές penthouse. Η παροχή νερού κόβεται, τα τηλέφωνα δεν λειτουργούν, το ψυγείο έχει ελάχιστες προμήθειες, ενώ με το βραχυκύκλωμα κι ο θερμοστάτης μπλοκάρει σε υψηλές θερμοκρασίες. Κάπως έτσι, ένας άνθρωπος βρίσκεται κλειδωμένος με υποτυπώδες φαγητό, χωρίς νερό, στους 40 βαθμούς ενός χρυσού κλουβιού. Κανείς δεν ξέρει ότι είναι εκεί, κανείς δεν τον βλέπει από τις μεγάλες τζαμαρίες, κανείς δεν πρόκειται να έρθει να του ανοίξει την πόρτα. Κάπως έτσι, αυτός ο άνθρωπος βρίσκεται αντιμέτωπος με τον μικρό του εαυτό που θεωρούσε ότι η τέχνη είναι η μόνη αξία που θα διέσωζε. Είναι; Η παραμονή του σ' αυτό το διαμέρισμα θα τεστάρει τα πιστεύω του, όπως και τα όριά του.
Ενας άνθρωπος, ένας χώρος, μία ιδέα. Το «Inside» όμως είναι τόσο κινηματογραφικά πλούσιο και πολυεπίπεδο, όσο και η καλειδοσκοπική, αριστοτεχνική ερμηνεία του Γουίλεμ Νταφόε. Κλειδωθείτε άφοβα στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη! Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix αλλά και το όσα μας είπε στην πρεμιέρας της ταινίας στην Berlinale.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Pluribus
Σε έναν κόσμο που έχει κατακλυστεί από ένα μυστηριώδες κύμα αναγκαστικής ευτυχίας, η Κάρολ Στούρκα, η μόνη άτρωτη, πρέπει να αποκαλύψει τι πραγματικά συμβαίνει - και να σώσει την ανθρωπότητα από την ίδια της την ευδαιμονία.
Ενα sci fi θρίλερ για την εποχή της ομοφωνίας, μια ατμοσφαιρική και ανησυχητική αφήγηση για το τι σημαίνει να μένεις ο εαυτός σου όταν όλοι γύρω σου έχουν γίνει «ένα», με τον Γκίλιγκαν να στήνει έναν κόσμο που τρομάζει από την οικειότητά του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η σειρά είναι διαθέσιμη στο Apple TV+, με καινούργιο επεισόδιο να προβάλλεται κάθε Παρασκευή
