Μετά τον περσινό... πληθωρισμό, χαμηλώνουμε τις προσδοκίες μας για τις νέες ελληνικές σειρές που θα έρθουν από Σεπτέμβριο - ή και στο δεύτερο μέρος της σεζόν, με τη νέα χρονιά - παρότι ο αριθμός τους αυγατεύει. Τι θα μας τραβήξει την προσοχή; Τι θα την κρατήσει; Πόσες σειρές θα επιλέξουν την επιτυχημένη πεπατημένη των τελευταίων χρόνων και θα στήσουν ένα ιστορικό σύμπαν εποχής; Πόσες θ' αποκαλύψουν νέα ταλέντα; Πόσες θα είναι πρωτότυπες και πόσες (πολλές) θα διασκευάσουν ξένα φορμά;
Παρακάτω σημειώνουμε τα SOS, τα συν και τα πλην, πριν έρθει το φθινόπωρο και πιάσουμε πραγματική δουλειά μπροστά στη μικρή οθόνη.
Μαύροι Πίνακες | Star
Με small city crime story έρχεται το Star, διεκδικώντας μια θέση σ' ένα τηλεοπτικό είδος που έχει δοξαστεί τόσο στην Αμερική, όσο και στη Σκανδιναβία.
Η ιστορία εκτυλίσσεται στις Λεύκες, μια μικρή κωμόπολη στην ελληνική επαρχία, που συγκλονίζεται από την άγρια δολοφονία μιας έφηβης μαθήτριας. Το τοπικό αστυνομικό τμήμα ζητά ενισχύσεις από την Αθήνα, προκειμένου να εντοπιστεί ο (κατά συρροή, όπως φαίνεται), δολοφόνος, ο οποίος «ζωγραφίζει» τα θύματά του με αναφορές στους μαύρους πίνακες του Γκόγια. Οπως συμβαίνει σ' αυτές τις περιπτώσεις (και σειρές), οι ύποπτοι είναι πολλοί, τα κίνητρα ισάριθμα και κανείς δεν φαίνεται πρόθυμος να μιλήσει.
Πρωταγωνιστούν οι Κάτια Γκουλιώνη, Σοφία Κόκκαλη, Αντίνοος Αλμπάνης, Δημήτρης Κίτσος, Iωάννης Παπαζήσης, Λένα Παπαληγούρα, Θοδωρής Κατσαφάδος, Ελένη Βεργέτη, Σωτήρης Χατζάκης, Μελέτης Γεωργιάδης, Ολγα Πολίτου, ενώ συμμετέχουν και οι Μιχάλης Βαλάσογλου, Ανδρέας Κοντόπουλος, Μαριλού Κατσαφάδου, Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Εύα Σαμιώτη, Ευδοκία Μιμιλίδη, Ειρήνη Αγγελοπούλου, Αδωνις Χατζής
Μας αρέσει: Η υπογραφή της Κατερίνας Φιλιώτου («Αυτή η Νύχτα Μένει», αλλά και συνσεναριογράφος στο «Ετερος Εγώ»), στη σκηνοθεσία. Το πρωταγωνιστικό καστ, ένας συνδυασμός από θαυμάσιους και θαυμάσιες ηθοποιούς του κινηματογράφου και της καλής τηλεόρασης, πολλοί από τους οποίους ήταν ως τώρα επιλεκτικοί απέναντι στη μικρή οθόνη. Η διασκεδαστική φράση στο δελτίο Τύπου του Star, «ατμοσφαιρικά γυρίσματα σε εξωτερικούς χώρους», σαν να πρόκειται σήμερα για κάτι σπάνιο, που, ωστόσο, είναι μάλλον σπάνιο στην ελληνική τηλεοπτική παραγωγή, οπότε ευελπιστούμε.
Μας τρομάζει: Η υπογραφή των (επίσης ηθοποιών) Σοφίας Καζαντζιάν και Μάριου Ιορδάνου στο σενάριο, με τελευταίο σεναριακό opus το «The Black Bachelor».
Δείτε τέσσερα teasers της σειράς:
Η Μάγισσα – Φλεγόμενη Καρδιά | ΑΝΤ1
Η υπερ-επιτυχημένη τριάδα των Μελίνας Τσαμπάνη, Πέτρου Καλκόβαλη (στο σενάριο) και Λευτέρη Χαρίτου (στη σκηνοθεσία), παραμένει στον Ant1, αλλά και στο σύμπαν της «Μάγισσας», μ' ένα πρίκουελ φτιαγμένο από βαθύ παρελθόν, πάθη, ίντριγκα και φαντασία. Η «Φλεγόμενη Καρδιά» θα μας μεταφέρει στο μακρινό 1710, στην Ενετοκρατούμενη Μάνη. Εκεί όπου οι δύο δυνάμεις, το καλό και το κακό, δημιουργήθηκαν και συγκρούστηκαν για πρώτη φορά (στο πλαίσιο της σειράς, πάντα, λέμε!). Μια σύγκρουση που άφησε ανεξίτηλα σημάδια στις γενιές που ακολούθησαν. Η ίδια αλυσίδα θα μας οδηγήσει μέχρι το 1910, όπου ένας απόγονος προσπαθεί να βρει τις απαντήσεις για ένα χάρισμα που μπορεί να είναι τελικά κατάρα. Η ιστορία παρακολουθεί τη σύγκρουση δυο οικογενειών, των Μοντιλιάνι και των Εσπόζιτο, στο Πόρτο Κάγιο της Μάνης, εκεί όπου ο Μήτρος Γερακάρης, προπάππος του Σπήλιου Γερακάρη, πειρατής και κάπελας πορνείου, θεωρεί τον εαυτό του αρχηγό του τόπου, ενώ ο Νικήτας Λάσκαρης, προπάππος του Μιχαήλ Λάσκαρη, έχει συμμαχήσει με τους Ενετούς εναντίον των Τούρκων. Παράλληλα, το 1910, ο Ανδρέας Λάσκαρης, ο δισέγγονος της Θεοφανώς, επιστρέφει στη γενέτειρά του, τη Μάνη, με σκοπό να πουλήσει τον πύργο της οικογένειάς του. Εκεί, θα ανακαλύψει ένα παρελθόν που αγνοούσε. Μέσα από την αναζήτηση για τους προγόνους του, θα βρεθεί αντιμέτωπος με έναν γρίφο που, αν τον λύσει, θα ελευθερώσει τη γενιά του από το χάρισμα-κατάρα.
Η Μαρία Κίτσου, λίγα χρόνια μετά τη συνεργασία της με τη δημιουργική τριάδα στις «Αγριες Μέλισσες», κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Πανδώρας Μοντιλιάνι (διπλή παρουσία της Κίτσου στη σεζόν, μαζί με το «Να με Λες Μαμά»), ενώ το καστ συνθέτουν οι Μελέτης Ηλίας, Γιώργος Παπαγεωργίου, Ελενα Σαλαμπάση, Γιούλικα Σκαφιδά, Σπύρος Χατζηαγγελάκης, Σπύρος Τσεκούρας, Γιάννης Ποιμενίδης και Κωνσταντίνος Γεωργαλής, σ' έναν όπως πάντα συνδυασμό τηλεοπτικών, κινηματογραφικών και θεατρικών ηθοποιών, απρόσμενων επιλογών, κλασικών αξιών και ανακαλύψεων.
Μας αρέσει: Το παραμύθι, η σύνδεση ιστορίας, φαντασίας και θρύλου. Η βεβαιότητα, πλέον, ότι θα δούμε και σκηνές πλήθους και εξωτερικά και μονοπλάνα κι απ' όλα τα καλά. Μια ευπρόσδεκτη αίσθηση καλά κρυμμένου χιούμορ στη σειρά, μια αντανακλαστική αντιστοιχία της Κίτσου - Πανδώρας με τη Βασίλισσα Αννα της Ολίβια Κόλμαν στην «Ευνοούμενη».
Μας τρομάζει: Λίγο η Μαρία Κίτσου στο τρέιλερ της σειράς. Η σκέψη ότι, μετά από μια υπερ-επιτυχημένη σειρά τριών σεζόν κι άλλη μια επιτυχία πέρσι, κάποια στιγμή η δημιουργικότητα κι η προσέλκυση του κοινού θα χαλαρώσει και θα κουραστεί.
Δείτε παρακάτω τους πρωταγωνιστές να περιγράφουν τους χαρακτήρες τους:
Αγιος Ερωτας | Alpha
Αυτός θα είναι ο νέος «Σασμός» για το κανάλι, που προφανώς ελπίζει και στην ίδια τηλεθέαση. Καθημερινή σειρά εποχής, φέρνει έναν νεαρό παππά (και Καθηγητή Θεολογίας) στην επαρχιακή πόλη της καταγωγής του, όπου οι μισοί κάτοικοι δουλεύουν στο ίδιο εμπορικό κέντρο, στις αρχές του '50, αμέσως μετά το τέλος του εμφυλίου. Εκεί, ο ιερέας θα γοητεύσει την κόρη του προύχοντα της περιοχής, αλλά και θα προσπαθήσει να κρατήσει κρυφά τα κίνητρα της παρουσίας του στο χωριό. Πάθος, ενοχές, ταξική ανισότητα και εργατικά δικαιώματα η στόφα σ' αυτό το σέξι πετραχήλι.
Πρωταγωνιστούν ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος και ο Δημήτρης Παπανικολάου ως ιερέας και προύχοντας και γύρω τους οι Δανάη Παππά, Ταμίλλα Κουλίεβα, Γιάννης Τσορτέκης, Κατερίνα Παπουτσάκη, Μαρίνα Ψάλτη, Μαρία Κατσανδρή, Ηρώ Μουκίου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Καλλιρόη Μυριαγκού, Ηλίας Βαλάσης, Ελευθερία Πάλλα, Μιχάλης Πανάδης, Γιάννης Εγγλέζος, Κωνσταντίνος Κοντογεωργόπουλος, Γιούλη Γεωργακοπούλου, Κώστας Κονταράτος, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Αντιγόνη Μακρή.
Γράφουν οι Αγγελος Χασάπογλου («Τρία Μίλια», «Η Δική μας Οικογένεια») και Στέλλα Βασιλαντωνάκη («Γλυκάνισος») και σκηνοθετεί ο Σπύρο Μιχαλόπουλος («Ο Ορκος», «Πανθέοι»).
Μας αρέσει: Το ξύπνημα της ανάμνησης του «Τα Πουλιά Πεθαίνουν Τραγουδώντας», ευκαιρία για απολαυστικά-ενοχικά-ηδονικά-παιδικά throwback. Η... αρμόζουσα επιλογή του Στέφανου Κορκολή στη μουσική. Η ομορφιά της Παπουτσάκη στο τρέιλερ.
Μας τρομάζει: Η ιδέα του «νέου "Σασμού"» έτσι κι αλλιώς. Η παρελθοντολαγνεία, το πρόσφορο έδαφος για συντηρητικές αξίες, η σχηματοποίηση των γυναικείων χαρακτήρων, ο μελοδραματισμός. Ιδωμεν και τον σταυρό μας κάνουμε.
Δείτε το τρέιλερ:
Πόρτο Λεόνε, ο Δρόμος με τα Φανάρια | Alpha
Εμπνευσμένη από τα «Κόκκινα Φανάρια», το θεατρικό εργο του Αλέκου Γαλανού που έκανε ταινία το 1963 ο Βασίλης Γεωργιάδης και που πριν δυο χρόνια διασκεύασε (μαζί με τον Χρήστο Νικολόπουλο) σε μια queer ανάγνωση ο Βασίλης Μπισμπίκης, θα είναι η σειρά που και αλλάζει τον τίτλο του δράματος και προφανώς, ως σειρά, μόνο αντλεί από το περιβάλλον της Τρούμπας και τα ανεκπλήρωτα όνειρα των working girls and boys και εμπλουτίζει με νέα.
Πόρτο Λεόνε αποκαλούνταν ο Πειραιάς τον Μεσαίωνα, όμως η αφήγηση θα κρατηθεί στην εποχή του '50 - '60. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Κορδέλλας («Ρόζα της Σμύρνης») και γράφει ο Γιώργος Κρητικός (πιο πρόσφατα του «Μαύρου Ρόδου»), ενώ θα παίζουν φυσικά ο Βασίλης Μπισμπίκης, η Κλέλια Ρένεση, ο Αλέκος Συσσοβίτης, ο Αντώνης Καρυστινός, η Μαρίνα Ασλάνογλου, η Σμαράγδα Αδαμοπούλου και περιμένουμε κι άλλες συμμετοχές.
Μας αρέσει: Η αναπαράσταση της εποχής και της περιοχής, αν δοθεί ένα budgetάκι στην παραγωγή κι είναι ωραίοι οι συντελεστές των σκηνικών, κοστουμιών, της φωτογραφίας. Οι δυνατότητες που προσφέρει σε μια σύγχρονη τηλεοπτική σειρά το πεδίο της εργατικής τάξης κι ενός οίκου ανοχής του '50, για να μιλήσει για τη σύγχρονη ανισότητα, τις σχέσεις εξουσίας, τη θέση κάθε ατόμου που εκδίδεται.
Μας τρομάζει: Το να μη συμβεί τίποτε από τα παραπάνω και να χαθεί η ευκαιρία για μια mainstream σειρά για το λούμπεν σύμπαν.
Να με Λες Μαμά | Alpha
Διασκευή της ιαπωνικής σειράς «Mother» του 2010 που, στην πορεία, διασκευάστηκε σε πάνω από δέκα χώρες. Με την παιδική κακοποίηση καταπιάνεται η σειρά, φέρνοντας δυο γυναίκες αντιμέτωπες για τη σωτηρία ενός παιδιού και τη δική τους εξιλέωση.
Η Ξένια υποψιάζεται ότι η μικρή Ιωάννα, μαθήτρια δημοτιού, κακοποιείται στο σπίτι. Η μητέρα της, η Χρύσα, δεν διανοείται ότι ο σύντροφός της ασκεί βία στο παιδί. Η Ξένια θα ξεπεράσει τα όρια της ασφάλειας και της λογικής, προκειμένου να σώσει την Ιωάννα από την οικογένειά της - ώσπου η μητέρα της να τη διεκδικήσει παθιασμένα.
Η Μαρία Κίτσου, εκτός από τη «Μάγισσα: Φλεγόμενη Καρδιά» του Αnt1, κρατά κι εδώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο της δασκάλας Ξένιας, η Ναυσικά-Μαρία Κόκοτα υποδύεται την Ιωάννα, ενώ στο καστ συμμετέχουν και η Ελένη Κοκκίδου και η Φιλαρέτη Κομνηνού. Σκηνοθετεί ο Αντώνης Αγγελόπουλος, με τεράστια πείρα τουλάχιστον στην κωμωδία («Σαββατογεννημένες», «Στο Παρά Πέντε»), εδώ στην πρώτη του δραματική σειρά.
Μας αρέσει: Οτι η σειρά είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό δράμα (με αποχρώσεις θρίλερ).
Μας τρομάζει: Η πιθανότητα οι χαρακτήρες να μην έχουν το βάθος που απαιτεί το θέμα. Ιδωμεν.
Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα | Alpha
Πελοπόννησος, σήμερα. Ανάμεσα σε δύο χωριά, την Ανω και Κάτω Παπαριά, εξελίσσεται μια ιστορία αγάπης Ρωμαίου και Ιουλιέτας. Αδίστακτοι επιχειρηματίες, διαπλοκή, οικογενειακή αλλοτρίωση, επαγγελματίες δολοφόνοι, εκβιασμοί, απαγωγές και κάθε είδους πιθανή και απίθανη ανατροπή στήνουν το χορό.
Ο Μιχάλης Ρέππας κι ο Θανάσης Παπαθανασίου κεφαλαιοποιούν την ανάμνηση του «Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο», της οικογένειας Δελαφράγκα και... εκείνου του φουγάρου του πλοίου Τζέλα Δέλτα, σε μια κωμωδία που και πάλι αντλεί από την κουλτούρα των παλιών επιτυχιών του ελληνικού κινηματογράφου και της τηλεόρασης.
Από τη σειρά δεν θα λείπουν, φυσικά, τα μουσικοχορευτικά ιντερλούδια, με 14 πρωτότυπα και χορογραφημένα τραγούδια σε σύνθεση Γιώργου Θεοφάνους και στίχους Αφροδίτης Μάνου. Το πολυάριθμο καστ συγκροτούν οι: Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Γιάννης Απέργης, Σοφία Βογιατζάκη, Βάσω Γουλιελμάκη, Τζένη Διαγούπη, Τζόυς Ευείδη, Μάνος Ιωάννου, Κώστας Καζάκας, Αννα Κουρή, Καίτη Κωνσταντίνου, Νίκη Λάμη, Μαρία Λεκάκη, Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Αντιγόνη Νάκα, Σπύρος Πούλης, Μιχάλης Ρέππας, Χρύσα Ρώπα, Μαριέλα Σαββίδου, Μαίρη Σαουσοπούλου, Πάνος Σταθακόπουλος, Δήμητρα Στογιάννη, Ελενα Χαραλαμπούδη, Χάρης Χιώτης.
Μας αρέσει: Οτιδήποτε μπορεί να κάνει φέτος το χειλάκι μας να σκάσει.
Μας τρομάζει: Ο μαξιμαλισμός των Ρέππα - Παπαθανασίου, το παρωχημένο χιούμορ (Ανω - Κάτω Παπαριά; αλήθεια;), ενώ είναι ικανοί για τόσο πιο έξυπνο, οι ηθοποιοί που φωνάζουν και κουνάνε χέρια πόδια φορώντας φανταχτερά ρούχα, γιατί αυτή εξακολουθεί να είναι η πεποίθηση για την εμπορική ελληνική κωμωδία.
Δείτε το teaser:
Διάφανη Αγάπη | Alpha
Στην ταράτσα ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου κείτονται δύο πτώματα με τα όπλα δίπλα τους. Φαίνεται ότι έχουν πυροβολήσει ο ένας τον άλλον. Ο αστυνόμος Στέφανος Λεοντής διασχίζει τη σκηνή του εγκλήματος, ενώ κανείς δεν αντιλαμβάνεται την παρουσία του. Οι συνάδελφοί του, ο Σπύρος, ο Χάρης, η Στέλλα και ο διευθυντής του τμήματος, Νίκος Ραγκούσης, κινούνται στον χώρο σαν να μην είναι εκείνος εκεί. Γιατί δεν είναι: αυτή εδώ είναι η δική του δολοφονία. Ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών, ο Στέφανος πρέπει τώρα να προσπαθήσει να σώσει την αγαπημένη του.
Διασκευή της ιταλικής σειράς «La Porta Rossa», αυτό το ρομαντικό δράμα μυστηρίου (όλα μαζί) φέρνει ξανά στις οθόνες, ως πρωταγωνιστή, τον Μάρκο Παπαδοκωνσταντάκη (τον Μάρκο της «Μάγισσας», τον Αργύρη των «Αγριων Μελισσών»), η «Διάφανη Αγάπη» υπόσχεται, κατά τον Alpha, «εντυπωσιακά και απαιτητικά εξωτερικά, νυχτερινά γυρίσματα, γεμάτα δράση, στον Πειραιά και στο κέντρο της Αθήνας, μια σύγχρονη και ξεχωριστή, σε τεχνολογία και ύφος κινηματογράφησης, σειρά». Τέτοιες δηλώσεις βλέπουμε πολλές φέτος από τα κανάλια, μια κι έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι η τηλεόραση δεν είναι ταυτόσημη της φλατ εικόνας και του σταθερού δικάμερου. Σκηνοθετεί ο Σπύρος Ρασιδάκης που, πάντως, δεν είχε δείξει τέτοιες προθέσεις στο «Ελα στη Θέση μου». Πρωταγωνιστούν, εκτός του Παπαδοκωνσταντάκη, οι Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Μέγκι Σούλι, Νίκος Ψαρράς, Μιχάλης Σαράντης, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μιχάλης Οικονόμου, Αννα Μάσχα, Γιώργος Νούσης. Γράφουν οι Βασίλης Ρίσβας και Δήμητρα Σακαλή που έχουν ξανασυνεργαστεί σεναρικά στη «10η Εντολή» και στα «Μαύρα Μεσάνυχτα».
Μας αρέσει: Το μεταφυσικό θρίλερ στην ελληνική τηλεόραση. Ο Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης.
Μας τρομάζει: Η σύγκριση με αντίστοιχες αγγλόφωνες σειρές, ο φόβος να δείχνει cheap, παρότι η πρωτότυπη ιταλική μοιάζει δεόντως μπαροκο-μελοδραματική, με την καλή έννοια.
Δείτε το teaser, ακόμα πολύ αφαιρετικό:
Ο Τιμωρός | Alpha
Πρωτότυπο σενάριο από τον Γιώργο Κόκουβα, μετά το «Ναυάγιο», η σειρά που θα εξασφαλίσει ότι καμία και κανείς δεν θα προλάβει να πεθυμήσει τον Δημήτρη Λάλο μετά το τέλος του «Σασμού». Παρόλ' αυτά, η σειρά μοιάζει καθρέφτισμα του τουρκικού «Εζέλ», για να μην πούμε του τηλεοπτικού «The Punisher» της Marvel!
Ο Μάρκος προδίδεται από τον αδελφικό του φίλο Αλέξη και ενοχοποιείται για έγκλημα που δεν έκανε. Φυλακίζεται, τιμωρείται χάνοντας όλη του την οικογένεια, αλλά επιστρέφει για να... γίνει ο ίδιος τιμωρός. Ο Μάρκος και ο Αλέξης έρχονται ξανά αντιμέτωποι, διεκδικώντας την Ελλη, τον παιδικό τους έρωτα, αλλά αυτή τη φορά ο Μάρκος θα ζητήσει εκδίκηση.
Σκοτεινή ατμόσφαιρα και πολλά εξωτερικά υπόσχεται η σειρά, με την πρωταγωνιστική τριάδα του καστ να συμπληρώνουν ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και η Μαρίνα Καλογήρου, περιστοιχισμένοι από τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο, τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και τον Δημήτρη Κίτσο.
Μας αρέσει: Οτι σκηνοθετεί ο Μιχάλης Κωνσταντάτος, μετά τη συνεργασία με τη «Μάγισσα», αλλά κυρίως τις δύο μεγάλου μήκους κινηματογραφικές ταινίες του. Ο συνδυασμός ενός καστ που δεν θα έχει να τιμωρηθεί για τίποτα. Οτι έχει γυρίσματα και εκτός Ελλάδας, στο Μαρόκο.
Μας τρομάζει: Η σοβαροφάνεια στη φωτογράφιση των ηθοποιών για την προώθηση - νιώθουμε ότι θέλουν να μας τιμωρήσουν!
Δείτε το τρέιλερ:
Γυρίσματα στο σπίτι της Κάλλας, στην οδό Πατησίων 61, φωτογραφία Ολγα Μαλέα
Η Μαρία που Εγινε Κάλλας | ΕΡΤ
Τα μάθαμε όλα πέρσι, όταν έκλεισαν εκατό χρόνια από τη γέννηση της μοναδικής Divina, που ξεκίνησε ως Μαρία Καλογεροπούλου από την Αθήνα, από το Ωδείο και τη Λυρική και κάθε είδους παραστάσεις, εκθέσεις και ντοκιμαντέρ ανέλυσαν τη ζωή και την προσωπικότητά της. Αυτή, την πρώτη περίοδο της καριέρας της, έρχεται φέτος ν' αφηγηθεί η σειρά 10 επεισοδίων της ΕΡΤ, με παραγωγό και art director τη Φρόσω Ράλλη και σκηνοθέτη την Ολγα Μαλέα.
Η «Μαρία που Εγινε Κάλλας» παρακολουθεί τη νεαρή, έφηβη, άσημη, τότε, Μαρία Κάλλας, ξεκινώντας από το 1937, όταν, μαζί με την αδερφή της Τζάκι και τη μητέρα τους, Λίτσα, μετακόμισαν στην Αθήνα. Το ταξίδι αυτό συνεχίστηκε μέχρι το 1945, όταν η Μαρία επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. Βλέπουμε την Κάλλας ως υποψήφια για το Ωδείο Αθηνών, όπως την έζησε η δασκάλα μονωδίας, Μαρία Τριβέλλα του νεότερου Εθνικού Ωδείου, την οποία προσέγγισε η μητέρα της, ζητώντας να αναλάβει τη νεαρή μαθήτρια κόρη της, στη διάρκεια της Κατοχής. Γνωρίζουμε τη Μαρία μέσα από τη σχέση της με τα βασικά πρόσωπα της νεανικής ζωής της: τη μητέρα της, την Ισπανίδα δασκάλα της, τον βαρύτονο εραστή της, την πιανίστρια αδελφή της, τον Γερμανό μαέστρο. Ομως, καθένας από αυτούς, εντυπωσιασμένος από το ταλέντο της, έχει άλλα σχέδια για τη Μαρία. Η σειρά βασίζεται στη συλλογή πληροφοριών από το βιβλίο «Η Αγνωστη Κάλλας» του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη.
Τα γυρίσματα της σειράς έγιναν και σε αυθεντικούς χώρους όπου έζησε η Κάλλας, στο σπίτι όπου έμενε στη διάρκεια της κατοχής, στην Πατησίων 61, στο παλιό Ωδειο Αθηνών στην Πειραιώς, αλλά και στο Ολύμπια στην Ακαδημίας που μέχρι πριν λίγα χρόνια στέγαζε την Εθνική Λυρική Σκηνή. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο μοιάζει να κρατά η Ελένη Ράντου, ως Λίτσα, μητέρα της Κάλλας, η Ρένια Λουιζίδου υποδύεται την Ελβίρα ντε Ιντάλγκο, την εμβληματική δασκάλα της, η Demy την Τζάκι Καλογεροπούλου, ο Ιωάννης Παπαζήσης τον βαρύτονο Ευάγγελο Μαγκλιβέρα, την πρώτη ερωτική σχέση της καλλιτέχνη και ο Μάξιμος Μουμούρης τον Γερμανό αρχαιοκάπηλο Μπόντμαν. Την ίδια τη Μαρία Κάλλας ενσαρκώνει η Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου, πρωτοεμφανιζόμενη λυρική σοπράνο και φοιτήτρια υποκριτικής.
Μας αρέσει: Που στη σεναριακή ομάδα, εκτός του σταθερού συνεργάτη της Ολγας Μαλέα, Απόστολου Αλεξόπουλου («Η Διακριτική Γοητεία των Αρσενικών», «Λουκουμάδες με Μέλι») και τη Μανίνα Ζουμπουλάκη, συναντάμε τους Βαγγέλη Νάσης και Πένυ Φυλακτάκη που έγραψαν το θαυμάσιο πρωτότυπο σενάριο για τις περσινές «Ψυχοκόρες». Βέβαια ότι η Ολγα Μαλέα υπογράφει και ως head writer αλλάζει την ισορροπία.
Μας τρομάζει: Οτι στα υλικά της σειράς που έχουν κυκλοφορήσει, μοιάζει να μπερδεύεται το δράμα με την κωμωδία, με την παρωδία, με το υπερβολικό παίξιμο, με τη φτηνή παραγωγή, με την παλιομοδίτικη τηλεόραση.
Δείτε το τρέιλερ:
Grand Hotel – ANT1
Με δεύτερη καθημερινή σειρά εποχής, εκτός της «Μάγισσας - Φλεγόμενη Καρδιά» δηλαδή, «κατεβαίνει» ο Ant1, αυτή τη φορά με όχι πρωτότυπο πρότζεκτ, αλλά διασκευάζοντας το ισπανικό «Gran Hotel» που είχε προβληθεί και στην ελληνική τηλεόραση πριν καμιά δεκαετία. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Βασιλειάδης («Τα Μυστικά της Εδέμ», «Ελα στη Θέση μου») και γράφει η Δήμητρα Τσόλκα, οι οποίοι ξανασυναντήθηκαν πέρσι στον «Παράδεισο των Κυριών» (σκηνικά του οποίου πάμε στοίχημα ότι θα φανούν χρήσιμα!).
Ερωτας, μυστήριο, έγκλημα και... ταξική ανισότητα είναι η συνταγή της σειράς, η οποία φυσικά από το ισπανικό ξενοδοχείο του πρωτότυπου, μεταφέρεται στην Κηφισιά του 1925. Αν η πλοκή ακολουθήσει την αρχική, τότε θα δούμε έναν νεαρό άντρα να φτάνει στο αριστοκρατικό ξενοδοχείο και να πιάνει δουλειά σερβιτόρου, προκειμένου να διερευνήσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση της αδελφής του που δούλευε εκεί ως καμαριέρα. Σύμμαχός του θα σταθεί η όμορφη κόρη του ιδιοκτήτη που, όμως, ελέγχεται, όπως και όλοι οι διαμένοντες εκεί, προσωπικό και επισκέπτες, από τον επιχειρηματία πατέρα της, αλλά κυρίως από τη μέγαιρα μαμά της. Στη σειρά πρωταγωνιστούν οι Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Καλλιόπη Χάσκα (μετά το πετυχημένο ντεμπούτο της στη «Μάγισσα»), Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Τάσο Νούσια, Γιώργο Γεραντιδάκη, Μιχάλη Συριόπουλο, Κόρα Καρβούνη, Γιολάντα Καλογεροπούλου, Τζώρτζια Κουβαράκη.
Μας αρέσει: Η εποχή, η παλιά Κηφισιά, η πολυπρόσωπη πλοκή, το καστ.
Μας τρομάζει: Μια παραγωγή που εξ ορισμού απαιτεί μια πολυτέλεια, να δείχνει περιορισμένη και φτηνή.
Δείτε παρακάτω τα τρία teasers που έχουν κυκλοφορήσει:
Το Απαραίτητο Φως | ΕΡΤ
Το μυθιστόρημα της Ντορίνας Παπαλιού διασκευάζει, σε μια νέα της συνεργασία με το κρατικό κανάλι, η Μιρέλλα Παπαοικονόμου. Ηρωίδα μια γυναίκα, στο μυθιστόρημα η Λουίζα Λασκαράτου, η οποία επιστρέφει από την Οξφόρδη στη χώρα μετά το θάνατο του πατέρα της. Το παρελθόν έρχεται στο φως, ένας χαμένος πίνακας αποκτά μέγιστη σημασία και η Λουίζα μπλέκεται σε περίεργα μονοπάτια, προκειμένου να ανακαλύψει την αλήθεια για την οικογένειά της. Το κρατάμε για να μαζέψουμε περισσότερα στοιχεία, μια και προορίζεται για το δεύτερο μέρος της σεζόν κι ακόμα δεν ξέρουμε καν το καστ.
Οι Αθώοι | Mega
Βαρύ πυροβολικό για το δεύτερο μισό της σεζόν, η τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, «Κατάδικος». Ψυχογράφημα, αποτύπωση της αγροτικής Ελλάδας στη μετάβαση από τον 19ο στον 20ό αιώνα, μεταφυσικό θρίλερ και ανθρωποκεντρικό δράμα, ιδανικό υλικό για επεξεργασία.
Η υπόθεση εκτυλίσσεται σε ένα φτωχικό αγροτικό χωριό της Βόρειας Κέρκυρας, αλλά και στα άγρια τοπία της Ηπείρου. Ο Γιάννος, ή Τουρκόγιαννος, είναι ένα νόθο παιδί που προέκυψε από τον βιασμό της Αρβανίτισσας μάνας του από έναν Τούρκο ληστή. Μεγαλώνοντας, τόσο εκείνος, ο ταλαιπωρημένος από την υποτίμηση των χωριανών, όσο και ο άσπονδος φίλος του Πέτρος - ένας αντιφατικός χαρακτήρας με έντονες θετικές και αρνητικές πλευρές - είναι ερωτευμένοι με την παιδική τους φίλη, Μαργαρίτα, μια κοπέλα με δυνατή προσωπικότητα και ιδιαίτερη, για την εποχή της, αίσθηση της ανεξαρτησίας. Η Μαργαρίτα, καθ’ υπόδειξη των γονιών της, παντρεύεται κάποιον άλλον, τον ήπιο και έντιμο Γιώργη Αράθυμο. Κατά τη διάρκεια του γάμου της, όμως, ερωτεύεται τον Πέτρο, ο οποίος παράλληλα διατηρεί ερωτική σχέση με την φτωχή χήρα του χωριού, Στεφανία. Οταν ο άντρας τής Μαργαρίτας θα βρεθεί δολοφονημένος, ο Γιάννος, ύστερα από την επιβαρυντική μαρτυρία του Πέτρου, θα συλληφθεί και θα καταδικαστεί ως ένοχος. Ο ίδιος, όμως, αυτοθυσιαστικός εξαιτίας του έρωτά του για τη Μαργαρίτα, δεν θα πάψει, μέσα στη φυλακή, να υποστηρίζει την αθωότητά του, κάτι που κινητοποιεί εκείνη να αναζητήσει τον πραγματικό ένοχο.
Σκηνοθετεί ο Νίκος Κουτελιδάκης, το σενάριο διασκευάζει η Ελένη Ζιώγα, τη διεύθυνση φωτογραφίας υπογράφει ο Γιάννης Φώτου, πρωταγωνιστούν οι Κώστας Νικούλι, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Γιάννης Νιάρρος, Κίμων Κουρής, Αμαλία Καβάλη, Γιώργος Στάμος, Μαρία Καλλιμάνη, Ελένη Ζιώγα, Λουκία Μιχαλοπούλου.
Μας αρέσει: Ολα, το έργο του Θεοτόκη, μεταφορές του στην τηλεόραση σαν το «Αγάπη Παράνομη», επίσης σε σκηνοθεσία Κουτελιδάκη, η δημιουργική ομάδα, το καστ, μια παράδοση του Mega να μην τσιγκουνεύεται χρήματα σε σειρές που πιστεύει.
Μας τρομάζει: Το μελόδραμα, ο ζόφος, η πιθανότητα η σειρά να παίρνει τον εαυτό της υπερβολικά στα σοβαρά και να χάσει τη γειωμένη αίσθηση του Θεοτόκη.
Νατάσσα Εξηνταβελώνη, Χάρης Χιώτης, Αλκηστις Ζιρώ, Χρήστος Κοντογεώργης, στα γυρίσματα
Αρχελάου 5 | ΕΡΤ
Καθημερινή σειρά, κωμωδία, για το prime time του κρατικού καναλιού, σε παραγωγή των Αργοναυτών. Αν το ύφος και η διάθεση θυμίζει (εκτός από το «Μίλα μου Βρώμικα» της Μυρτούς Κοντοβά), τα «Νούμερα», αυτό είναι γιατί στην ομάδα των showrunners συναντάμε και εδώ τη Μαργαρίτα Γερογιάννη.
Στην Αθήνα τού σήμερα, πέντε χαρακτήρες φαινομενικά διαφορετικοί μεταξύ τους, γεμάτοι αντιθέσεις και αντιφάσεις, έρχονται κοντά με αφορμή το μπαρ της Αρχελάου 5, στο Παγκράτι, που ανοίγει ο ένας εκ των πρωταγωνιστών. Παρεξηγήσεις, τσακωμοί, εκπλήξεις, απρόοπτα, όμορφες στιγμές και παράξενα γεγονότα συνθέτουν με κωμικό τρόπο την κοινή καθημερινότητα των πέντε αυτών ανθρώπων αλλά και κάποιων άλλων, που εισβάλλουν δυναμικά στη ζωή τους. Ο ματαιόδοξος Στέφανος, ο κουλτουριάρης σκηνοθέτης Ορφέας, η απελευθερωμένη Δώρα, η συντηρητική Λυδία και η αδίστακτη Κέλλυ αντιμετωπίζουν την τρέλα της Αθήνας ζώντας τραγελαφικές καταστάσεις.
Πρωταγωνιστούν οι Γιάννης Στάνκογλου, Εβελίνα Παπούλια, Γεράσιμος Γεννατάς, Ναταλία Δραγούμη, Νατάσσα Εξηνταβελώνη, Αλκηστις Ζιρώ, Βάσω Καβαλιεράτου, Γιάννης Καράμπαμπας, Χρήστος Κοντογεώργης, Χάρης Χιώτης και, μαζί, ο Δημήτρης Πιατάς και η Μαίρη Σταυρακέλλη. Στη σκηνοθεσία, μαζί με την (σύμφωνοι, πιο έμπειρη στην τηλεόραση), Φωτεινή Κοτρώτση, συναντάμε το δημιουργικό δίδυμο των Λήδας Βαρτζιώτη και Δημήτρη Τσακαλέα.
Μας αρέσει: Που μια σειρά όντως εμπνέεται από τη σύγχρονη καθημερινότητα και τη ζωή στο Παγκράτι. Που οι Βαρτζιώτη και Τσακαλέας δοκιμάζονται στη mainstream τηλεόραση. Το πολυσυλλεκτικό καστ.
Μας τρομάζει: Η δυσκολία του να συντηρήσεις ρυθμό και πρωτοτυπία σε καθημερινή κωμωδία. Οτι τα teasers/trailer που ως τώρα έχουν κυκλοφορήσει βγάζουν ένα μάλλον χαοτικό και χοντροκομμένο χιούμορ και μια αισθητική λίγο ντεπασέ.
Δείτε παρακάτω το τρέιλερ:
Εχω Παιδιά | Mega
Ο Λάμπρος Φισφής γράφει μια σειρά (και παίζει λίγο), που από το concept και κυρίως από τα teasers μοιάζει έξτρα διασκεδαστική, κυρίως χάρη στην ξυνή μουρίτσα της μικροσκοπικής Αμαρυλλίδας Καπίρη. Σκηνοθετεί ο Διονύσης Φερεντίνος με παρελθόν στη «Μουρμούρα».
Πώς είναι να μεγαλώνεις παιδιά στην Αθήνα του 2024; Υπάρχει εγχειρίδιο καλού γονιού; Η Σάρα και ο Μιχάλης... έχουν παιδιά και πλέον η ζωή τους ως ζευγάρι βρίσκεται έχει μεταλλαχθεί. Η καθημερινότητά τους προσγειώνεται από το ροζ συννεφάκι σε μια ξεκαρδιστική «συνωμοσία», όπου η καθημερινή ρουτίνα γίνεται περιπέτεια. Το περιβάλλον του ζευγαριού προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και όλα μαζί φτιάχνουν τη ζωή «με παιδιά». Μια ζωή γεμάτη απρόοπτα, εκρηκτικές καταστάσεις και πολύ γέλιο. Η κωμωδία θα καταρρίψει τους μύθους του υποδειγματικού γονέα, ιδανικού συζύγου, επιτυχημένης καριέρας και τέλειας οικογένειας.
Πρωταγωνιστούν οι «γονείς» Ευγενία Σαμαρά και Βασίλης Μαυρογεωργίου, τα παιδιά Αμαρυλλίς Καπίρη, Κωνσταντίνος Κουρογένης - Κολτσής και Νικόλας Αλαφάκης και μαζί οι Αθηνά Οικονομάκου, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Λάμπρος Φισφής, Μάκης Παπασημακόπουλος, Ανθή Ευστρατιάδου, Θεανώ Κλάδη, Γιάννης Τσουμαράκης, Μπέσσυ Μάλφα και Ερρίκος Λίτσης.
Μας αρέσει: Οτι μοιάζει αυθεντικό και διασκεδαστικό - κι αν είναι πετυχημένο, σαν μικρές καραμελίτσες κεφιού για τον χειμώνα.
Μας τρομάζει: Πόσες καραμελίτσες μπορείς να φας χωρίς να μπουχτίσεις, πόσα επεισόδια με τη γονεϊκή τραγικωμωδία μπορείς να γράψεις χωρίς να γίνουν επαναλαμβανόμενα ή βαρετά;
Δείτε τα teasers παρακάτω:
Το Δίχτυ | ΕΡΤ1
Η νέα σειρά του Μανούσου Μανουσάκη - θα μπορούσαμε και να μη γράψουμε τίποτε άλλο.
Αλλά δεν θα το κάνουμε: πρόκειται για μια μίνι σειρά έξι αυτοτελών επεισοδίων 80 λεπτών το καθένα, σε αστυνομικό ύφος. Στο επίκεντρο βρίσκεται μία επίλεκτη ομάδα αστυνομικών της Γενικής Ασφάλειας, η οποία αναλαμβάνει την επίλυση σημαντικών και ειδικού ενδιαφέροντος υποθέσεων. Οι αστυνομικοί εμπλέκονται συναισθηματικά στις υποθέσεις που αναλαμβάνουν, κινδυνεύουν, κρίνουν και κρίνονται, όλα στη ζώνη του γκρίζου, ανάμεσα στο καλό και στο κακό, καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα που απασχολούν σήμερα την ελληνική κοινωνία.
Πρωταγωνιστούν οι Αννα–Μαρία Παπαχαραλάμπους (27 χρόνια μετά την πρώτη της συνεργασία με τον Μανουσάκη στους ένδοξους «Ψίθυρους Καρδιάς»), Θοδωρής Αθερίδης, Ορέστης Τζιόβας, Φιόνα Γεωργιάδη, Σπύρος Μαραγκουδάκης, Αγγελος Παπαδημητρίου, Κατερίνα Κρανίδη και Αναστασία Γαλερού-Βλάσση, ενώ το σενάριο ανήκει στον συγγραφέα Βαγγέλη Γιαννίση (Λεωφόρος Αλεξάνδρας 173, Ο άλλος αδερφός). Η σειρά γυρίζεται στο Βιομηχανικό Πάρκο Παλιών Πλεκτηρίων-Υφαντηρίων, που παίρνει το ρόλο της Ασφάλειας, ενώ οι υποθέσεις των αστυνομικών τους οδηγούν στην Παιανία, την Αγία Παρασκευή, τα Μελίσσια, τα Εξάρχεια, την Κυψέλη.
Μας αρέσει: Πάντα η ιδέα της μίνι-σειράς αυτοτελών αστυνομικών ιστοριών. Η επιλογή πολλών γυναικών στη θέση αστυνομικού. Η εξερεύνηση της σκοτεινής πλευράς της Αθήνας.
Μας τρομάζει: Η χαρακτηριστική αγάπη του Μανούσου Μανουσάκη για την υπερβολή.
Δείτε το τρέιλερ:
Ταμπού | Mega
Ο Αντρέας Γεωργίου και η Βάνα Δημητρίου μεταφέρονται από τη «Γης της Ελιάς», τη Μάνη (και τη γη της Αφροδίτης, μια και το «Famagusta» συνεχίζεται), στη γη της κυρά-Φροσύνης, τα Γιάννενα, τα Τζουμέρκα και τον Βοϊδομάτη (που συμβαδίζουν με την τάση του εσωτερικού τουρισμού προς τα βουνά και τη δροσιά!).
Μυστήριο, δράση και φυσικά απαγορευμένοι έρωτες δίνουν τόνο στην ιστορία της οικογένειας Καρτάλη. Τέσσερα αδέρφια, τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά πολύ αγαπημένα, μοιράζονται ένα ένοχο μυστικό, ένα ανομολόγητο ταμπού από το παρελθόν που παραμένει ανοιχτή πληγή μέχρι σήμερα. Στο περιβάλλον της οικογένειας βρίσκονται αγαπημένοι φίλοι, ορκισμένοι εχθροί και μια μεγάλη παρέα νέων φοιτητών που εξερευνά τη ζωή και τον έρωτα με την ορμή, αλλά και την άγνοια των νεανικών χρόνων. Πρωταγωνιστούν οι Μέμος Μπεγνής, Θεοχάρης Ιωαννίδης, Κατερίνα Μισιχρόνη, Μυρτώ Αλικάκη, Θεοχάρης Ιωαννίδης, Χρύσα Μιχαλοπούλου, Ιάσονας Χρόνης, Δώρα Μπηλιώνη, Νίκη Βακάλη, Νικόλας Μακρής, Αθηνά Ροδίτου.
Μας αρέσει: Να μαντεύουμε ποιο είναι το «ταμπού από το παρελθόν».
Μας τρομάζει: Οτι το Mega έχει αυτή τη στιγμή τρεις σειρές (!) του Αντρέα Γεωργίου, ο οποίος και ικανός είναι και διαφήμιση και τηλεθέαση φέρνει, αλλά ας δοκιμαστούν κι άλλες πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια, χρειάζεται ποικιλία στο ύφος.
Δείτε παρακάτω το τρέιλερ:
Παιχνίδια Εκδίκησης (λέγε με Doctor Foster) | Ant1
Θέλει ένα κάποιο θάρρος να διασκευάσεις το μνημειώδες «Dr. Foster» του BBC, αλλά το έκανε ήδη και τουργική και κορεάτικη παραγωγή, οπότε why not. Ο σκελετός της ιστορίας θέλεις μια γιατρό, που προφανώς δεν θα λέγεται Τζέμα Φόστερ στην ελληνική βερσιόν, η οποία, ενώ διάγει έναν ιδανικό βίο, αρχίζει να υποπτεύεται ότι ο άντρας της κρύβει μοιραία μυστικά που θα οδηγήσουν κι εκείνη και τον περίγυρό της σε μια αγωνιώδη περιπέτεια εκδίκησης και εξιλέωσης.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη σειρά θα κρατήσει η Μαριλίτα Λαμπροπούλου και απέναντί της θα σταθεί ο Νίκος Κουρής, ενώ την προσαρμογή του σεναρίου υπογράφει ο Γιάννης Σκαραγκάς και τη σκηνοθεσία ο Αλέκος Κυράνης, και οι δύο με πείρα στο θρίλερ από το «Κάνε ότι Κοιμάσαι».
Μας αρέσει: Η ίδια η πρωτότυπη ηρωίδα, της οποίας το εκτόπισμα ελπίζουμε να διατηρήσει η σειρά.
Μας τρομάζει: Οτι τα δέκα, πυκνά επεισόδια του πρωτότυπου, ο Ant1 τραβάει σε... 60!
Μαμά σε Ειδική Αποστολή | ΕΡΤ
Το ιταλικό «Undercover Mom» διασκευάζει η σειρά, σε σκηνοθεσία του Νίκου Ζαπατίνα. Η ιστορία παρακολουθεί μία μητέρα δύο παιδιών που έμεινε χήρα πολύ νέα. Χρειάζεται δουλειά αλλά όλα τα πόστα ζητούν γυναίκες χωρίς υποχρεώσει: οπότε, για να διασφαλίσει τα αναγκαία, πιάνει δουλειά σ' ένα δικηγορικό γραφείο αλλά αποκρύπτει την οικογενειακή της κατάσταση, πράγμα που θεωρεί στα αναμενόμενα κωμικά αποτελέσματα.