TV & STREAMING

«Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 06: Σημειώσεις

of 10

Για άλλη μία χρονιά, Flix gets medieval. Μπαίνουμε στο σύμπαν του Γουέστερος και δε βγαίνουμε μέχρι να μας διώξουν!

«Game of Thrones», Κύκλος 5, Επεισόδιο 06: Σημειώσεις

Διαβάστε παρακάτω, μόνον εάν παρακολουθείτε το «Game of Thrones» και είδατε ήδη το έκτο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου.

«Unbowed, Unbent, Unbroken» ο τίτλος του επεισοδίου, σκηνοθετημένο και πάλι από τον Τζέρεμι Ποντέσουα με τους προσεκτικούς ρυθμούς, τα κοντινά στα πρόσωπα, στα χέρια, τους μυσταγωγικούς φωτισμούς. Αλλο ένα επεισόδιο που δεν έχει δράση, αλλά έχει ήρωες που εξελίσσονται, αλλάζουν πρόσωπα και σκαλοπάτια, ακόμα περισσότερο οι γυναίκες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον αυτή τη φορά. Η Αρια και η Σάνσα, οι κόρες Σταρκ, έχουν δυο συγκινητικά παράλληλες ιστορίες μύησης, η καθεμιά με διαφορετικές προοπτικές. Ο τίτλος αναφέρεται στον όρκο των Sand Snakes, όμως ηχεί και ειρωνικά: σ’ αυτό το επεισόδιο, η Αρια και η Σάνσα Σταρκ, η Μάρτζερι, η Μιρσέλα, ακόμη κι αυτή η Γιαγιά Ολένα, μαθαίνουν με σκληρότερους ή πιο ανώδυνους τρόπους ότι η άλλη πλευρά της περηφάνιας είναι η παράδοση. Οσο για τον γάμο του επεισοδίου, μπορεί να μην είναι ματωμένος (ακόμα), είναι όμως, οπωσδήποτε, πένθιμος.

Διαβάστε εδώ τα recaps για το τα προηγούμενα επεισόδια του πέμπτου κύκλου «Game of Thrones» - το Γουέστερος τη θέλει την επανάληψή του!

Να, λοιπόν, τι κρατήσαμε από το επεισόδιο 506 και οι Επτά Θεοί μαζί μας:

got 506 607

I am Arya Stark Η Αρια βρίσκεται μια εβδομάδα κλεισμένη σε μια κάμαρη και πλένει τους νεκρούς. Πειθήνια δεν ήταν η Αρια ποτέ κι έτσι την πρώτη φορά που μπαίνει μέσα το κορίτσι που «δουλεύουν» μαζί της ζητά εξηγήσεις. Κι έτσι μαθαίνουμε την ιστορία της (όχι το όνομά της, φυσικά, μην είμαστε ανόητοι), ότι μοναχοκόρη είδε τον χήρο πατέρα της να ξαναπαντρεύεται κι η μητριά της να θέλει να τη σκοτώσει για να κληρονομήσει την περιουσία η δική της κόρη. Η κοπέλα ζήτησε βοήθεια από τους Faceless Men και την ξεπάστρεψε και τώρα τους ξεπληρώνει την εξυπηρέτηση. Τ’ ακούει αυτά η αιμοβόρα Αρια και χαμογελά με ύφος αναγνώρισης – θα γίνουν κολλητές. Ή μήπως όλη η ιστορία ήταν ψέματα κι απλώς της κάνουν καψόνι; Ωρα η Αρια να καταλάβει ότι η τακτική του Τζάκεν είναι πολλά ψέματα, με ψήγματα αλήθειας.

got 506 607

Το βράδυ που κοιμάται, η Αρια δέχεται επίσκεψη από τον Τζάκεν που την υποβάλλει σε νέα δοκιμασία. Τη βάζει να του αφηγηθεί την ιστορία της και για κάθε ψέμα που θα πει, τρώει κι ένα φούσκο (παιδαγωγός ο Τζάκεν), αλλά η Αρια δεν είναι έτοιμη. Και οι δοκιμασίες θα συνεχιστούν, γιατί στον Οίκο του Μαύρου και του Ασπρου, το παιχνίδι δε σταματά ποτέ! Τι το ωραίο μάθαμε απ’ αυτήν τη σεκάνς; Οτι η Αρια στην πραγματικότητα τον αγαπούσε τον Σκύλο Κλιγκέιν. Ολοι το είχαμε καταλάβει, εκτός από εκείνη.

got 506 607

got 506 607

Λίγο αργότερα όμως, η μοίρα της Αρια εξελίσσεται ένα βήμα. Οταν μια άρρωστη κοπέλα φτάνει στον Οίκο για αναζήτηση σωτηρίας, η Αρια την οδηγεί, με μια ψεύτικη αλλά θωπευτική ιστορία, γλυκά στον θάνατο. Ο Τζάκεν παρατηρεί κι ύστερα, καταλαβαίνοντας ότι η Αρια έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί τις δυνατότητές της, την πηγαίνει στη μεγάλη, μαγική αίθουσα, φωτισμένη με εκατοντάδες φλόγες, όπου ξεκουράζονται τα πρόσωπα όλων των ανθρώπων που έγιναν «κανένας». Ναι, η Αρια δεν είναι έτοιμη ν’ αποχωριστεί την ταυτότητά της, τα μίση, τα πάθη κι όσα αγαπά. Είναι, όμως, έτοιμη να γίνει κάποια άλλη, να μεταμορφωθεί, παραμένοντας πάντα, μέσα της, η Αρια Σταρκ.

got 506 607

Μικρός στο μάτι... Ο Τίριον τα’χει πάρει που ζει με τον Τζόρα στην ακροθαλασσιά με καρπούς και άλλη χλωρίδα, σα στη γαλάζια λίμνη και θέλει να προχωρήσουν. Αντ’ αυτού, ανταλλάσσουν ιστορίες για τους μπαμπάδες τους. Ο Τίριον αποκαλύπτει στον Τζόρα, που δεν είχε ιδέα, ότι έγινε πατροκτόνος και βασιλοκτόνος. Αντίθετα, έχει την καλύτερη γνώμη για τον Λόρδο Μόρμοντ που είχε γνωρίσει στο Τείχος και λυπήθηκε που σκοτώθηκε, άσχημο τέλος, από τους ίδιους του τους άντρες – πάλι δεν είχε ιδέα ο άσχετος Τζόρα αλλά κάπου πικραίνεται. Και προχωρούν.

got 506 607

Δρόμο παίρνουν, δρόμο αφήνουν και διαφωνούν: ο Τίριον είναι κυνικός νιχιλιστής. Ο Τζόρα ήταν επίσης, ώσπου είδε την Ντενέρις, κορίτσι ακόμα, να αναδύεται χρυσαφένια μέσα απ’ τις φλόγες (τότε, με το θάνατο του Καλ Ντρόγκο, καλά να’ ναι όπου κι αν είναι), κρατώντας στα χέρια τα τρία μωρά δρακάκια της. Και πίστεψε. Και πάνω στην κουβέντα, το δρόμο τους κόβουν επιδρομείς πειρατές: σαπίζουν τον Τζόρα στο ξύλο κι ετοιμάζονται να σφάξουν τον Τίριον και να του κόψουν ό,τι πολυτιμότερο έχει γιατί, λέει, το πέος ενός νάνου πιάνει μια περιουσία στην αγορά! Αλλά επειδή το εν λόγω όργανο χρειάζεται ζωντανή απόδειξη σε ποιον ανήκει, ο Τίριον θα ζήσει ώσπου να βρεθεί ένας ενδιαφερόμενος έμπορος πέους, που φυσικά και υπάρχει, γιατί σε περίοδο ανεργίας, πιάσε τέχνη κι άστηνε… Ομως ο Τίριον, όπως πολύ σωστά είχε πει ο Βάρις (πού βρίσκεται; πόσο θ’ αγωνιά;), είναι έξοχος διαπραγματευτής και πείθει τους πειρατές να τους πάνε στη Μιρίν και να βάλουν τον Τζόρα να πολεμήσει στην αρένα που ξανάνοιξε, που έχει κερδίσει σε πάνω από 100 μάχες κι έχουν γράψει γι’ αυτόν τραγούδια, και να βγάλουν λεφτά με το τσουβάλι. Μάλλον είναι η μοίρα του: παρά τα εμπόδια, η κατεύθυνση του Τίριον στιγμή δεν παύει, τελικά, να είναι προς την Ντενέρις.

got 506 607

Τελικά ο Λίτλφινγκερ είναι μπαγάσας; Ο Μπέιλις φτάνει στο Κινγκς Λάντινγκ. Εκεί συναντά τον Αδελφό Λάνσελ που του κάνει ένα σύντομο recap του πώς «καθάρισαν» την πόλη από τους αμαρτωλούς και, φυσικά, τον αντιμετωπίζει με ανεκτίμητο σαρκασμό – μην ξεχνάμε ότι ανάμεσα στα «θύματα» ήταν και το δικό του πορνείο. Στην πραγματικότητα, βέβαια, ο Μπέιλις έχει ως στόχο να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του Λόρας και της Μάρτζερι, μια και ήδη από τον γάμο/δολοφονία του Τζόφρι γνωρίζουμε ότι τα έχει τακιμιάσει με τη Γιαγιά Ολένα. Η Σέρσεϊ προσποιείται υπέροχα την πικραμένη που ο Λόρας αντί να πάρει το χέρι της, προτίμησε τ’ αγόρια, αλλά ο διάλογος Βασίλισσας Μητέρας – Λίτλφινγκερ εξελίσσεται σ’ ένα παιχνίδι τένις με σκορ hate-all, καθώς ο ένας έχει περισσότερο λερωμένη τη φωλιά του από τον άλλο. Στο δια ταύτα, όμως, ο Μπέιλις τι παιχνίδι παίζει ακριβώς; Ενημερώνει τη Σέρσεϊ ότι η Σάνσα, «όπως μαθαίνει», είναι ζωντανή, στο Γουίντερφελ, έτοιμη να παντρευτεί τον Ράμσεϊ Μπόλτον και να κυβερνήσει τον Βορά και τη συμβουλεύει, αντί να τους γδάρει όλους ζωντανούς όπως ήταν το πρώτο της ένστικτο, να περιμένει προσεχώς να πολεμήσουν και με τον Στάνις, ν’ αποδυναμωθούν αμφότεροι κι εκεί να κάνει την κίνησή της. Και πώς θα την κάνει, αφού δικό της στρατό και στρατηγό δεν έχει κι ο Τζέιμι λείπει σε «ειδική διπλωματική αποστολή»; Αφήνοντας τον Μπέιλις με το στρατό του Εϊρ να δώσει τη μάχη της κι αν νικήσει, χρίζοντάς τον Κυβερνήτη του Βορά. Ειλικρινά ελπίζουμε ο Μπέιλις να έχει κι ένα άλλο σχέδιο στη συνέχεια και όχι απλώς την κατάφορη προδοσία της Σάνσα, με την οποία είμαστε οι μόνοι που θέλουμε να τον δούμε αληθινό ζευγάρι;

got 506 607

Ενας έρωτας ανθίζει στο Ντορν Μάλλον τα σαρδόνια, ερωτικά, ανταγωνιστικά και πρόστυχα γονίδια της Σέρσεϊ και του Τζέιμι εξουδετέρωσαν το ένα το άλλο, γιατί η κόρη τους (Σσσσσ…), Μιρσέλα, είναι η αγνότητα προσωποποιημένη. Τη συναντούμε στους κήπους του παλατιού του Ντορν, να ερωτοτροπεί όλο συστολή με τον Τριστέιν (γιο του Ντόραν Μαρτέλ κι ανιψιό του Ομπεριν), τον οποίο σύντομα θα παντρευτεί, όχι από προξενιό (μόνο), αλλά κι από δροσερό έρωτα όλα χαμόγελα, ζηλίτσες και λουλούδια. Ο Ντόραν γνωρίζει ότι ένας γάμος Λάνιστερ-Μαρτέλ θα έχει εχθρούς από κάθε πάντα κι είναι έτοιμος (με το τσεκούρι του πιστού του υπασπιστή) να τους υπερασπιστεί.

got 506 607

got 506 607

«Θειε Τζέιμι, κι εσείς εδώ;» Εκεί ακριβώς πλησιάζουν, καμουφλαρισμένοι σα σε παλιά ταινία του Φίνου κι ο Τζέιμι με τον Μπρον και πιάνουν τη Μιρσέλα στα πράσα, πάνω σ’ εκείνο, το πρώτο φιλί. Κι ενώ δίνουν μια στον Τριστέιν (εύκολο) και πάνε να πάρουν την απρόθυμη κι ερωτευμένη Μιρσέλα να φύγουν, γίνεται η υπέροχη εμπλοκή: οι Sand Snakes, ορκισμένες από την Ελάρια «να μην υποκλίνονται, να μη λυγίζουν, να μη δαμάζονται», για τον Ομπεριν φυσικά, καταφτάνουν με τσιγκελωτά μαχαίρια, μαστίγια που σκίζουν τον αέρα και δαιμονισμένο σεξ απίλ if you’re into that και, σε μια απίθανη χορογραφία, τα βάζουν με τον Τζέιμι και τον Μπρον, προσπαθώντας να φυγαδέψουν τη Μιρσέλα για να τις σταματήσει ο υπασπιστής με το τσεκούρι που έρχεται με το στρατό του Ντόραν, διαλύει τη μάχη, συλλαμβάνει τους παριστάμενους και την Ελάρια επίσης. Χαμός!

got 506 607

Αυτό θα πει ατάκα εισόδου «Μυρίζεις τα σκατά από μίλια», θα πει η αριστοκράτισσα, άλλωστε, αγαπημένη Γιαγιά Ολένα που φτάνει με άμαξα στο Κινγκς Λάντινγκ για ν’ ασχοληθεί με τα εγγόνια της. «Φήμες και κουτσομπολιά,» χαρακτηρίζει τις κατηγορίες για τον Λόρας κι επαναφέρει στη μόδα την εκπληκτική λέξη «μαξιλαροδαγκώστρες» που αγαπήσαμε δυο σεζόν πριν. Η Ολένα διαπραγματεύεται με τη Σέρσεϊ («εγώ είμαι βρωμόστομη, εσύ είσαι βρώμα!»), απειλώντας ν’ αποσύρει την οικονομική βοήθεια που προσφέρει στο στέμμα, αλλά η Σέρσεϊ τη διαβεβαιώνει ότι ο Λόρας απλώς θα υποβληθεί σε μια «ανακρισούλα» και θα αθωωθεί το δίχως άλλο. Οταν ο Υψηλός Σπουργίτης, πράγματι, ανακρίνει τον αδελφό της Μάρτζερι, εκείνος εύκολα προδίδει τη μνήμη του Ρένλι, υποστηρίζοντας ότι ποτέ δεν πλάγιασε ούτε μ’ αυτόν, ούτε με άλλον άντρα. Το ίδιο ορκίζεται κι η Μάρτζερι που καλείται ως μάρτυρας, ενώ έντονα θέλουμε, από την καρέκλα μας, να της πούμε να μην το κάνει, γιατί ήδη φαίνεται η δουλειά. Ο Αρχι-Σπουργίτης έχει άλλον άσο στο ξεφτισμένο του μανίκι, τον Ολιβαρ, που τα λέει όλα χαρτί και καλαμάρι (για να κρατήσει, προφανώς, το πόστο του), θυμάται ακόμα και το σημάδι στο κορμί του Λόρας (εκ γενετής, όχι απ’ τα φιλιά του) και το χαντακώνει το παλικάρι. Αλλά όχι μόνο αυτόν: σε δίκη θα οδηγηθεί και η Μάρτζερι για ψευδορκία. Σ’ αυτήν την παρτίδα, τον τελευταίο λόγο έχει η Σέρσεϊ και η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

got 506 607

Ms Sansa if you’re nasty Η Σάνσα ετοιμάζεται για το γάμο της με τον Ράμσεϊ: τη μιζανπλί (επιστροφή στο κόκκινο φυσικό, αφού το καμουφλάζ είναι πλέον περιττό) της φτιάχνει η Μιράντα που πάνω απ’ το λουτήρα της απαριθμεί τα κορίτσια που ο Ράμσεϊ «βαρέθηκε», προσφέροντάς της μια φρικιαστική εικόνα του μέλλοντός της, με το πρόσχημα του κοριτσίστικου κουτσομπολιού. Ομως η Σάνσα δε μασάει. Τι ωραία που ακούγεται το «I am Sansa Stark of Winterfell and this is my home», ηρωικό σχεδόν και τις ζηλοτυπίες της Μιράντα τις κάνει σκόνη. Ο Ρικ οδηγεί τη Σάνσα στο γάμο της, σε μια διαδρομή ανάμεσα σ’ αναμμένα φανάρια που μοιάζει περισσότερο μ’ επιτάφιο, άλλωστε μόνο θάνατο μυρίζει αυτός ο γάμος. Ο αληθινά σπαρακτικός σ’ αυτή τη συνεύρεση, όμως, είναι ο Ρικ, ο «Θίον, του οίκου των Γκρέιτζοϊ, παλιά προστατευόμενος του πατέρας της», ο οποίος προφέρει τον παλιό τίτλο του, αποτυπώνοντας όλο το ζοφερό παρελθόν του και βουρκώνει ανήμπορος και κατεστραμμένος.

got 506 607

Η Σάνσα κι ο Ράμσεϊ παντρεύονται, το μοτίβο πένθιμα κεριά τους συνοδεύει και στην κάμαρά τους, όπου ο γαμπρός φυσικά αρχίζει να δείχνει το αληθινό του πρόσωπο. Αφότου βεβαιωθεί, έκπληκτος, ότι η Σάνσα είναι ανέγγιχτη (φαντάσου τώρα ο πρώτος σου να είναι ο Ράμσεϊ! Μη σου τύχει…), υποχρεώνει τον Ρικ, που ήξερε τη Σάνσα από παιδί, να τη δει να «γίνεται γυναίκα», χωρίς να χαμηλώνει το βλέμμα. Μα δε φτάνει πιο χαμηλά… Κι έτσι, η Σάνσα χάνει ό,τι πολυτιμότερο έχει (έλεγαν οι παλιές) και κερδίζει πίσω το όνομά της, καθώς ο Ράμσεϊ τη βιάζει μιαρά πάνω στο κρεβάτι τους κι ο Θίον νιώθει ακριβώς τον ίδιο πόνο, σε μια σκηνή καθηλωτική και χαρακτηριστικά για το GoT, «γαμήλια», φρικτή. Αν άξιζε τον κόπο, θα δούμε στο μέλλον.

Διαβάστε περισσότερα για το «Game of Thrones» εδώ και ραντεβού την ερχόμενη Δευτέρα για το έβδομο επεισόδιο του πέμπτου κύκλου της σειράς!

Προηγούμενα επεισόδια:

Δείτε το επίσημο preview του επεισοδίου 507 παρακάτω, όπου πόλεμος ετοιμάζεται, αλλά στο στρατόπεδο Σάνσα μοιάζει να έχουμε στενοχώριες και θρησκευτικού ύφους θυσίες:

Διαβάστε τα πάντα για τον 5ο Κύκλο Game of Thrones: