TV & STREAMING

Υποψηφιότητες Emmy 2017: Σενάρια και Σκηνοθεσίες

of 10

Aναλύοντας όλες τις κατηγορίες των τηλεοπτικών βραβείων Emmy που απονέμονται την Κυριακή, περνάμε στις πάντα εξαιρετικές κατηγορίες σκηνοθεσίας και σεναρίων.

Υποψηφιότητες Emmy 2017: Σενάρια και Σκηνοθεσίες

Οι κατηγορίες σεναρίου και σκηνοθεσίας είναι πάντα οι αγαπημένες μας στα Emmy γιατί παραδοσιακά κάνουν χώρο και για σειρές που στα μεγάλα βραβεία δεν αναγνωρίζονται για μια πλειάδα λόγων. Σειρές όπως το «Buffy: The Vampire Slayer» ή το «Community» ή το «UnREAL» έχουν πάρει εδώ τις μοναδικές τους μεγάλες υποψηφιότητες. Εδώ αναγνωρίστηκαν έστω και λίγο, έστω και τελευταία στιγμή, το «Battlestar Galactica» και το «Wire». Εδώ κέρδισε το «Friday Night Lights».

Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, στην μεγάλη αλλαγής φρουράς των κυρίαρχων τίτλων, αυτό που συνέβη ήταν μια ομογενοποίηση που φέρνει ουσιαστικά τις κατηγορίες σεναρίων και σκηνοθεσίας ως πρακτικά πανομοιότυπες των μεγάλων κατηγοριών. Μόνη ουσιαστική παρέκκλιση φέτος είναι κάτι μικρο-υποψηφιότητες για «Americans» και «Homeland», σειρές που μόνο αγνοημένες δεν τις λες από τα Emmy. (Το «Americans» ίσως, αλλά πέρσι βρέθηκε με υποψηφιότητες σε κάθε μεγάλη κατηγορία και φέτος έχει σενάριο και πρωταγωνιστές.)

Η 69η Τελετή Απονομής των βραβείων Emmy θα γίνει φέτος στις 17 Σεπτεμβρίου στο Microsoft Theater του Λος Αντζελες με οικοδεσπότη τον Στίβεν Κολμπέρ. Η τελετή θα μεταδοθεί ζωντανά στην Ελλάδα από το FOX Life την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις 03.00 μετά τα μεσάνυχτα! Το FOX Life είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω COSMOTE TV, Nova και Vodafone TV.»

Διαβάστε επίσης:

Το ότι απουσιάζει το «Game of Thrones» σημαίνει βέβαια πως ίσως δούμε έτσι περισσότερους και διαφορετικούς νικητές, αλλά και πάλι είναι απογοητευτικό το ότι δε μπορούσαν να χωρέσουν εδώ περισσότερες σειρές, από το «Leftovers» μέχρι το «Girlfriend Experience», έστω ως πιο περιθωριακές, καλλιτεχνικές προτάσεις. Ειδικά, δε, στο πεδίο της κωμωδίας, η κατάσταση είναι θλιβερή.

duffer brothers Αδερφοί Ντάφερ

Πάμε να δούμε τις 6 κατηγορίες σεναρίου και σκηνοθεσίας.

Σκηνοθεσία σε Δράμα

  • Βινς Γκίλιγκαν (Better Call Saul: Witness)
  • Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ (Homeland: America First)
  • Αδερφοί Ντάφερ (Stranger Things: Chapter One: The Vanishing of Will Buyers)
  • Στίβεν Ντάλντρι (The Crown: Hyde Park Corner)
  • Ριντ Μοράνο (The Handmaid’s Tale: Offred)
  • Κέιτ Ντένις (The Handmaid’s Tale: The Bridge)
  • Τζόναθαν Νόλαν (Westworld: The Bicameral Mind)

Φέτος δεν υπάρχει στην κατηγορία κάτι τόσο ξεκάθαρο όσο το Μονοπλάνο Του Φουκουνάγκα ή Η Μάχη Των Μπάσταρδων, που να ουρλιάζει Έμμυ Σκηνοθεσίας από χιλιόμετρα, οπότε έχει ενδιαφέρον πώς θα εξελιχθεί η μάχη. Υπάρχουν διάφορες παλιοσειρές μέσα, από τον Βινς Γκίλιγκαν που προτάθηκε υποθέτω και λόγω αναγνωρισιμότητας ονόματος (η 3η σεζόν «Better Call Saul» είχε και πιο δυνατά επεισόδια), η Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ για ένα επεισόδιο «Homeland» κι ο Στίβεν Ντάλντρι για το «Crown».

Ομως στην πραγματικότητα η μάχη είναι ανάμεσα στους φρέσκους τίτλους της χρονιάς, και θα δείξει σε μεγάλο βαθμό τι διαθέσεις έχει κιόλας η Ακαδημία ή αν σκοπεύει να απλώσει τις νίκες σε πολλές σειρές ή να αφήσει μία να σαρώσει. Το «Westworld» και το γνώριμο Νόλαν όνομα θα είχε πολλές πιθανότητες, για το εντυπωσιακό φινάλε της 1ης σεζόν, όμως όλα δείχνουν πως πως θα έχουμε κόντρα των «Stranger Things» και «Handmaid’s Tale» εδώ. Ίσως η αγάπη γύρω από το «Stranger Things» να είναι ευκολότερο να μετουσιωθεί σε βραβείο σε ετούτη την κατηγορία περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Από την άλλη πλευρά, η Ριντ Μοράνο στον σπουδαίο πιλότο του «Handmaid’s Tale» ζωντάνεψε έναν κοινωνικό εφιάλτη με βαριά αισθητική υπογραφή που έδωσε τόνο για όλη την υπόλοιπη σειρά. Από τις πιο ανοιχτές κατηγορίες, θεωρώ.

Πρέπει να κερδίσει: Ριντ Μοράνο / Θα κερδίσει: Αδερφοί Ντάφερ

Donald Glover Ντόναλντ Γκλόβερ

Σκηνοθεσία σε Κωμωδία

  • Ντόναλντ Γκλόβερ (Atlanta: B.A.N.)
  • Τζέιμι Μπάμπιτ (Silicon Valley: Intellectual Property)
  • Μάικ Τζατζ (Silicon Valley: Server Error)
  • Μόρκαν Σάκετ (Veep: Blurb)
  • Ντέιβιντ Μάντελ (Veep: Groundbreaking)
  • Ντέιλ Στερν (Veep: Justice)

Δηλαδή πραγματικά, δείτε κι άλλες σειρές. Εξαλλος γίνομαι με κάτι τέτοια, άμα είναι να βαριέται να ασχοληθεί η Ακαδημία με την τηλεοπτική παραγωγή τότε γιατί ασχολούμαστε εμείς, ας το κλείσουμε το μαγαζί.

Τελωσπάντων, το επεισόδιο «B.A.N.» της «Atlanta» είναι μες στα 2-3 πιο ενδιαφέροντα μεμονωμένα πράγματα που βγήκαν πέρσι στην τηλεόραση και θεωρώ πως δεν χάνει το συγκεκριμένο βραβείο με τίποτα.

Πρέπει να κερδίσει: Ντόναλντ Γκλόβερ / Θα κερδίσει: Ντόναλντ Γκλόβερ

Ryan Murphy Ράιαν Μέρφι

Σκηνοθεσία σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

  • Ζαν Μαρκ Βαλέ (Big Little Lies)
  • Νόα Χόλεϊ (Fargo: The Law of Vacant Places)
  • Ράιαν Μέρφι (Feud: Bette and Joan: And the Winner Is...)
  • Ρον Χάουαρντ (Genius: Einstein: Chapter One)
  • Τζέιμς Μαρς (The Night Of: The Art of War)
  • Στίβεν Ζέιλιαν (The Night Of: The Beach)

Υπάρχει το σενάριο που λέει πως το «Big Little Lies» πολύ απλά δεν χάνει τίποτα. Ομως υπάρχει και η παράμετρος που λέει ποτέ μα ποτέ να μην ξεγράφεις κινηματογραφικά ή τηλεοπτικά θεάματα που πραγματεύονται το ίδιο το σινεμά ή την τηλεόραση. Κοινώς, όταν είσαι σε δίλημμα για το νικητή ενός βραβείο, πάντα να ποντάρεις σε εκείνο που αφορά κάποια λαμπρή στιγμή της ίδιας της χολιγουντιανής βιομηχανίας. Ειδικά αν το έχει σκηνοθετήσει ο Ράιαν Μέρφι. Οπότε για αυτούς τους λόγους πιστεύω πως αυτό εδώ θα πάει στο επεισόδιο του «Feud» που αναπαριστά με διασκεδαστικό τρόπο την αξέχαστη τελετή Όσκαρ του ‘63. Σόρι Ζαν-Μαρκ Βαλέ!

Την κατηγορία συμπληρώνουν ο Νόα Χόλεϊ (που είναι υποψήφιος για σενάριο και σκηνοθεσία με ένα ακόμα «Fargo» κι όχι με το εκπληκτικό «Legion» επειδή η Ακαδημία ΒΑΡΙΕΤΑΙ), δύο σκηνοθεσίες του καλού «The Night Of», και ο Ρον "Τρία Αστεράκια" Χάουαρντ για το «Genius».

Πρέπει να κερδίσει: Νόα Χόλεϊ / Θα κερδίσει: Ράιαν Μέρφι

Handmaid's Tale 607 The Handmaid's Tale

Σενάριο σε Δράμα

  • Γκόρντον Σμιθ (Better Call Saul: Chicanery)
  • Αδερφοί Ντάφερ (Stranger Things: Chapter One: The Vanishing of Will Buyers)
  • Τζόελ Φιλντς, Τζο Γουάισμπεργκ (The Americans: The Soviet Division)
  • Πίτερ Μόργκαν (The Crown: Assassins)
  • Μπρους Μίλερ (The Handmaid’s Tale: Offred)
  • Λίζα Τζόι, Τζόναθαν Νόλαν (Westworld: The Bicameral Mind)

Η βασική διαφορά με την κατηγορία σκηνοθεσίας είναι ότι έχουμε «Americans» αλλά και ένα απίστευτο επεισόδιο «Better Call Saul», με τον Τζίμι να βάζει στην θέση του μάρτυρα τον αδερφό του, Τσακ. Θα ήταν το καλύτερο από όλα τα σενάρια του γκρουπ αν δεν υπήρχε η δεξιοτεχνική δουλειά των Λίσα Τζόι και Τζόναθαν Νόλαν για το φινάλε του «Westworld», το οποίο αποκαλύπτει με εξαιρετικό ρυθμό και μοτίβα ανάπτυξης, τα μυστήρια που κρύβονται στην καρδιά του κόσμου της σειράς. Μακάρι να κερδιζε, αλλά νιώθω πως κι εδώ το βραβείο θα είναι υπόθεση ανάμεσα σε «Stranger Things» και «The Handmaid’s Tale», αν και εδώ βρίσκω πως το δεύτερο έχει μεγαλύτερη σιγουριά λόγω θέματος και περιεχομένου αν μη τι άλλο.

Την κατηγορία συμπληρώνει ο Πίτερ ‘Τρία Αγγλικά Αστεράκια’ Μόργκαν για το «Crown».

Πρέπει να κερδίσει: Λίσα Τζόι, Τζόναθαν Νόλαν / Θα κερδίσει: Μπρους Μίλερ

Master of None Master of None

Σενάριο σε Κωμωδία

  • Ντόναλντ Γκλόβερ (Atlanta: B.A.N.)
  • Στίβεν Γκλόβερ (Atlanta: Streets on Lock)
  • Αζίζ Ανσάρι, Λίνα Γουέιθ (Master of None: Thanksgiving)
  • Άλεκ Μπεργκ (Silicon Valley: Success Failure)
  • Μπίλι Κίμπαλ (Veep: Georgia)
  • Ντέιβιντ Μάντελ (Veep: Groundbreaking)

Το βασικό ατού του «Master of None» είναι το πόσο όμορφο είναι και το πόσο κινηματογραφική αισθητική έχει, οπότε πραγματικά με ξεπερνά ότι δεν προτάθηκε για Σκηνοθεσία σε μια κατηγορία όπου βρέθηκαν μόνο τρεις κωμωδίες(!), αλλά βρίσκεται όμως υποψήφιο για Σενάριο. Για καλή του τύχη, και για τη δικαιοσύνη του πράγματος εδώ που τα λέμε, είναι υποψήφιο για το δυνατότερο επεισόδιο της 2ης σεζόν, το πολυσυζητημένο «Thanksgiving» που περιστρέφεται γύρω από ένα coming out στη διάρκεια των χρόνων, πάνω από το ίδιο οικογενειακό τραπέζι.

Το «Veep» βρίσκεται εδώ με δύο σενάρια για την συνολικά δυνατή σεζόν που είχε, και το «Silicon Valley» έστειλε την πρεμιέρα του, η οποία περιλαμβάνει μπόλικες ανακατατάξεις, κάνοντας την ώρα απολαυστική αλλά όχι ριζοσπαστική. Το «Atlanta» έχει επίσης δύο σενάρια, το «B.A.N.» (που λογικά θα κερδίσει τη σκηνοθεσία) και το «Streets on Lock» που έχει γράψει ο Στίβεν Γκλόβερ, αδερφός του Ντόναλντ, και άπτεται ζητημάτων όπως η ομοφοβία και η αστυνομική βία καθώς διαδραματίζεται αμέσως μετά το συμβάν του πρώτου επεισοδίου.

Πρέπει να κερδίσει: Στίβεν Γκλόβερ / Θα κερδίσει: Αζίζ Ανσάρι, Λίνα Γουέιθ

Big Little Lies Big Litlle Lies

Σενάριο σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία

  • Ντέιβιντ Κέλι (Big Little Lies)
  • Τσάρλι Μπρούκερ (Black Mirror: San Junipero)
  • Νόα Χόλεϊ (Fargo: The Law of Vacant Places)
  • Ράιαν Μέρφι (Feud: Bette and Joan: And the Winner Is...)
  • Τζάφε Κόεν, Μάικλ Ζαμ, Ράιαν Μέρφι (Feud: Bette and Joan: Pilot)
  • Ρίτσαρντ Πράις, Στίβεν Ζέιλιαν (The Night Of: The Call of the Wild)

Εδώ φαίνεται πως είναι μια κατηγορία όπου μπορεί πολύ ευκολότερα να βραβευθεί ο Ντέιβιντ Κέλι για τη δουλειά του στο «Big Little Lies», αν συνυπολογίσουμε και το σεβασμό που απολαμβάνει στην βιομηχανία όντας θρυλικός βετεράνος. Οι ετήσιοι Νόα Χόλεϊ και Ράιαν Μέρφι λογικά δε θα έχουν κάποια τύχη αυτή τη φορά, ενώ μένει να δούμε αν η Ακαδημία επιθυμεί να δώσει και κάποιο μεγάλο δημιουργικό βραβείο στο «The Night Of», που στα χαρτιά δείχνει εκ των πραγμάτων αναγκασμένο να παίξει ρόλο κομπάρσου.

Το αληθινό ερωτηματικό είναι το «San Junipero», το κοινώς αποδεκτό ως καλύτερο επεισόδιο «Black Mirror» σε μια περίοδο έκρηξης δημοφιλίας της σειράς. Η Ακαδημία έχει την ευκαιρία να βραβεύσει τον Τσάρλι Μπρούκερ για ένα σενάριο που κρύβει περισσότερα επίπεδα και περισσότερες εκπλήξεις (θεματικά και συναισθηματικά) από όσο η τυπική του «Black Mirror» ιδέα. Ίσως όμως το Έμμυ Τηλεταινίας να είναι αρκετό.

Πρέπει να κερδίσει: Τσάρλι Μπρούκερ / Θα κερδίσει: Ντέιβιντ Κέλι


Η 69η Τελετή Απονομής των βραβείων Emmy θα γίνει φέτος στις 17 Σεπτεμβρίου στο Microsoft Theater του Λος Αντζελες με οικοδεσπότη τον Στίβεν Κολμπέρ. Η τελετή θα μεταδοθεί ζωντανά στην Ελλάδα από το FOX Life την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου στις 03.00 μετά τα μεσάνυχτα! Το FOX Life είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω COSMOTE TV, Nova και Vodafone TV.»

Περισσότερη «καλή» τηλεόραση εδώ.