Φεστιβάλ / Βραβεία

TIFF64: Ζαχαρίας Μαυροειδής & Ξενοφώντας Χαλάτσης έφεραν το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη

of 10

Ο σκηνοθέτης και ο συνσεναριαγράφος της fun, sexy & queer ελληνικής κομεντί «Το Καλοκαίρι της Κάρμεν» σας στέλνουν λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και λίγη ατμόσφαιρα φεστιβάλ!

TIFF64: Ζαχαρίας Μαυροειδής & Ξενοφώντας Χαλάτσης έφεραν το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη

Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής μπορεί να έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας ταινίας του «Το Καλοκαίρι της Κάρμεν» στην πρόσφατη Μόστρα, όμως εδώ στη Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη φορά που η ρομαντική queer κομεντί του συναντήθηκε με το ελληνικό κοινό - στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix: για «Το Καλοκαίρι της Κάρμεν» του Ζαχαρία Μαυροειδή

Συναντήσαμε τον σκηνοθέτη, αλλά και τον συνσεναριογράφο του Ξενοφώντα Χαλάτση και μοιράστηκαν μαζί μας λίγη από την ατμόσφαιρα της ελληνικής τους πρεμιέρας, που ήταν όπως ακριβώς και η ταινία - greek, fun & sexy!

To 64o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος από τις 2 μέχρι και τις 12 Νοεμβρίου. Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Φεστιβάλ, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook και το Instagram.

Πώς ήταν η πρώτη συνάντηση της ταινίας με ελληνικό κοινό;

Ζαχαρίας Μαυροειδής: Πρώτα από όλα, χαρήκαμε που ήταν sold out. Και από ένα κοινό που συμμετείχε, γελούσε πολύ, έμοιαζε να ζει την ταινία. Το σχόλιο μιας φίλης μου άρεσε πάρα πολύ: «στην προβολή αυτή είχες την ίδια αίσθηση με όταν παρακολουθείς θεατρική παράσταση». Τόσο ζωντανή ήταν η διάδραση με το κοινό. Τόσο ζεστή η υποδοχή.

Ξενοφώντας Χαλάτσης: Πάντα υπάρχει ένα άγχος όταν πρωτοπροβάλεις μια ταινία στην πατρίδα σου - όσο καλά κι αν έχει πάει μία προβολή στο εξωτερικό, κι εμείς ζήσαμε μία πολύ ωραία εμπειρία στη Βενετία, δεν μπορεί να συγκριθεί με τους θεατές στον τόπο σου. Ειδικά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που το κοινό είναι εξαιρετικά εκπαιδευμένο και ιδιαίτερο. Ομως πήγε πολύ καλά - κι αυτό φάνηκε και στις ερωτήσεις που μάς έκαναν μετά.

Ζαχαρίας Μαυροειδής: Ναι κι από τις ερωτήσεις καταλάβαινες ότι υπήρχε μεγάλη μερίδα του κοινού που πλησίασε λίγο πιο άφοβα στο queer. Για παράδειγμα, το ότι η ταινία έδειξε τα λιμανάκια της Βάρκιζας όχι ως ένα τόπο που, στερεοτυπικά, οι γκέι κάνουν ψωνιστήρι. Αλλά ένα ασφαλές μέρος όπου μπορείς να είσαι ο εαυτός σου - να κάνεις μπάνιο, να κάνεις ηλιοθεραπεία, να είσαι κουλή γιατί είσαι θεόκουλη και χορεύεις και τραγουδάς, ή απλώς κάθεσαι στη γωνιά σου και γράφεις ένα σενάριο.

Ζαχαρίας Μαυροειδής & Ξενοφώντας Χαλάτσης

Ηταν στόχος για εσάς να κάνετε μία ρομαντική κομεντί, ένα είδος που, περιέργως, δεν ανθίζει στην Ελλάδα;

Ζαχαρίας Μαυροειδής: Η αλήθεια είναι ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας του σεναρίου έγινε μεγάλη επεξεργασία στον αφηγηματικό τόνο. Κάποια πρώτα drafts ήταν πολύ πιο camp η κωμωδία - δεν άφηνε μεγάλο χώρο για το συναίσθημα, για το βάθος των χαρακτήρων. Νομίζω ότι σταδιακά μετατοπίστηκε ο άξονας από την καθαρόαιμη κωμωδία σε κάτι πιο γλυκόπικρο, που άγγιζε και άλλα πράγματα πιο βαθιά από την επιδερμίδα.

Ξενοφώντας Χαλάτσης: Εγώ, για να πω την αλήθεια, ήθελα καθαρόαιμη κωμωδία. Να μπαίνει ο κόσμος στην αίθουσα και να σκάει στα γέλια. Στην πορεία όμως είδα ότι η ιστορία μας λειτουργούσε καλύτερα με όρους κομεντί - να έχεις ανεβοκατεβάσματα στους χαρακτήρες, στην ατμόσφαιρα, στο συναίσθημα. Το δέχθηκα λοιπόν, αλλά μετά από μεγάλο debate με τον Ζαχαρία. Εφυγαν τρελές ατάκες...

Ζαχαρίας Μαυροειδής: Η αλήθεια είναι αυτή. Από draft σε draft κόβαμε ατάκες και τις κάναμε copy στο τέλος του σεναρίου. Στο τέλος είχαμε σελίδες επί σελίδων με αστεία που αφαιρέθηκαν. Κάποια από αυτά τα χωρέσαμε στην τελευταία σκηνή, το τέλος μετά το τέλος της ταινίας....

Υπήρχαν αναφορές στην ταινία σε άλλες ταινίες, ή ακόμα και σε ένα άλλο αγαπημένο queer σινεμά; Ηταν η Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου λίγο «αλμοδοβαρική μάνα»;

Ζαχαρίας Μαυροειδής: Ναι, και οι δυο μας αγαπάμε πολύ την ισπανική κουλτούρα, το ισπανικό σινεμά και φυσικά το σινεμά του Αλμοδόβαρ - το πώς συνδυάζει το μελόδραμα με την κωμωδία και το πώς σαρκάζει τους χαρακτήρες του, χωρίς ποτέ να σταματά να τους αγαπάει. Αλλά υπάρχουν και κρυμμένες αναφορές στο δικό μας σινεμά - από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο (και την εθνική μας σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη) μέχρι το «Wasted Youth» του Αργύρη Παδημητρόπουλου, το «Attenberg» της Αθηνάς Τσαγκάρη, αλλά κι ένα homage στην «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα.

Δείτε εδώ έναν μικρό χαιρετισμό των Ζαχαρία Μαυροειδή & Ξενοφώντα Χαλάτση από την Αποθήκη Γ' του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης:

To 64o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος από τις 2 μέχρι και τις 12 Νοεμβρίου. Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Φεστιβάλ, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook και το Instagram.