Buzz

Αλεξάντερ Πέιν, Ζαν Μαρκ Μπαρ και διαγωνιστικό Virtual Reality ταινιών στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

of 10

Συνεχίζοντας τις ανακοινώσεις λίγο πριν την αφετηρία, το φεστιβάλ μας συστήνει δυο επιφανείς καλεσμένους κι ένα νέο διαγωνιστικό τμήμα.

Αλεξάντερ Πέιν, Ζαν Μαρκ Μπαρ και διαγωνιστικό Virtual Reality ταινιών στο 58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Φωτό από την VR ταινία Kinoscope

Τακτικός επισκέπτης του φεστιβάλ λόγω και της ελληνικής καταγωγής του, Ο αμερικανός σκηνοθέτης Αλεξάντερ Πέιν, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει το νέο του φιλμ «Μικρόκοσμος» την σουρεαλιστική του σάτιρα που σχολιάζει ανατρεπτικά τις επιπτώσεις του υπερπληθυσμού και η οποία άνοιξε το πρόσφατο φεστιβάλ Βενετίας.

αλεξάντερ πέιν 607 Αλεξάντερ Πέιν

Παρών επίσης κι ο Ζαν Μαρκ Μπαρ και μάλιστα με αφορμή δυο ταινίες. Από την μια το ντοκιμαντέρ «Dolphin Man» του Λευτέρη Χαρίτου που ξετυλίγει τη ζωή του θρυλικού δύτη Ζακ Μαγιόλ, από τον οποίο εμπνεύστηκε ο Λυκ Μπεσόν το Απέραντο γαλάζιο. Ο Μπαρ, ο οποίος υποδύθηκε τον Μαγιόλ στην ταινία του Μπεσόν, αναλαμβάνει τον ρόλο αφηγητή με αφορμή μια υπέροχη συνάντηση που είχε με τον δύτη το 1988. Επίσης, ο Μπαρ πρωταγωνιστεί στο ρόλο ενός επιστήμονα γενετικής στο «Grain», την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Τούρκου Σεμίχ Καπλάνογλου, ένα ασπρόμαυρο, υπαρξιακό φιλμ επιστημονικής φαντασίας. Στη διοργάνωση θα παραβρεθούν και οι δυο σκηνοθέτες των ταινιών, ο Σεμίχ Καπλάνογλου και ο Λευτέρης Χαρίτος.

Δείτε ακόμη: Θεσσαλονίκη 2017: Αυτό είναι το Διαγωνιστικό Πρόγραμμα

grain 607 Ο Ζαν Μαρκ Μπαρ στο «Grain»

Όμως το πιο ενδιαφέρον νέο είναι η ανακοίνωση ενός καινούριου διαγωνιστικού τμήματος ταινιών Virtual Reality. Το έκανε πριν λίγους μήνες το φεστιβάλ Βενετίας και η Θεσσαλονίκη ακολουθεί το trend με ένα πρόγραμμα 10 φιλμ γυρισμένα ειδικά για VR θέαση. Οι ταινίες θα προβληθούν για το κοινό και τους επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου σε ένα νέο χώρο, το INVR-Virtual Reality Thessaloniki στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (Αριστοτέλους 6).

Τα μέλη της κριτικής επιτροπής του Διαγωνιστικού VR είναι οι: Έμμα Μπόα (projects manager του Φεστιβάλ Εδιμβούργου), Αλίκη Τσιρλιάγκου (ιστορικός τέχνης / διευθύντρια Nitra Gallery) και Άρης Δημοκίδης (αρχισυντάκτης Lifo.gr). Η επιτροπή θα απονείμει βραβείο Καλύτερης Ταινίας, αξίας 3.000 ευρώ, σε ένα φιλμ του Διαγωνιστικού. Το χρηματικό έπαθλο προσφέρει το Σερβικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Διαβάστε για όλες τις ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν φέτος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οι 10 ταινίες που συμμετέχουν στο Διαγωνιστικό τμήμα VR είναι οι εξής:

Κινοσκόπιο/Kinoscope των Κλεμάν Λεοτάρ και Φιλίπ Κολέν (Γαλλία, 2017, 9’)Από τον Μελιές και τον Τσάπλιν, στον Κιούμπρικ και τον Ταραντίνο, η ιστορία του σινεμά ξετυλίγεται στην ταινία με ολοζώντανο τρόπο, μέσα από τα πιο αγαπημένα και εντυπωσιακά καρέ της μεγάλης οθόνης. Αφηγητής, ο διάσημος σκηνογράφος του Χόλιγουντ Ντιν Ταβουλάρις (Ο Νονός, Αποκάλυψη τώρα, Μπόνι και Κλάιντ, κ.ά.).

dolphin man vr 607

Άνθρωπος-Δελφίνι / Dolphin Man του Μπενουά Λιχτέ (Γαλλία, 2017, 10΄)
Οι πιο καταξιωμένοι δύτες του σήμερα αποκαλύπτουν τα μυστικά της τέχνης τους και των ωκεανών του κόσμου, σε ένα φιλμ-χάρμα οφθαλμών, συμπληρωματικό έργο του ομότιτλου ντοκιμαντέρ του Λευτέρη Χαρίτου με θέμα τον θρυλικό δύτη Ζακ Μαγιόλ, που προβάλλεται επίσης στο 58ο ΦΚΘ.

Επί τόπου / On Sight του Πάμπλο Μαχάβε Φερνάντες (ΗΠΑ, 2016, 5’)Ή νεκροί ή πρόσφυγες: Τρία αδέλφια αποδρούν από το Αφγανιστάν διωκώμενα για την πολιτική τους δράση και φτάνουν στη Λέσβο πάνω σε μια βάρκα, αναζητώντας άσυλο στην Ελλάδα. Το φιλμ αφηγείται τη γεμάτη αγωνία περιπέτειά τους.

we who remain 607

Εμείς που παραμένουμε / We Who Remain των Σαμ Ουόλσον και Τρέβορ Σναπ (Σουδάν-ΗΠΑ, 2017, 12’)Ένας άγνωστος εμφύλιος μαίνεται ακόμη στα βουνά του Σουδάν, ανάμεσα στο κράτος και τους αντάρτες. Άνθρωποι αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, παραμένουν αβοήθητοι. Τέσσερις από αυτούς εξομολογούνται πώς επιβιώνουν μέσα σε έναν πόλεμο χωρίς τέλος.

Αναίμακτα / Bloodless της Τζίνα Κιμ (Νότια Κορέα, 2017, 12’)Ένα φρικιαστικό έγκλημα διαπράχθηκε το 1992 κοντά σε αμερικανική βάση στη Νότια Κορέα, με θύμα μια ιερόδουλη και θύτη έναν αμερικανό στρατιώτη. Η ταινία αναπαριστά τις τελευταίες στιγμές αυτής της γυναίκας, που δυστυχώς ήταν ένα από τα τόσα πολλά θύματα επιθέσεων στην περιοχή, ήδη από το ξεκίνημα του πολέμου στην Κορέα τη δεκαετία του ’50.

notes on blindness 607

Περί τυφλότητας / Notes on Blindness των Τζέιμς Σπίνι & Πίτερ Μίντλτον (Γαλλία-Ηνωμένο Βασίλειο, 2016, 20΄)Σαν ένα απροσδόκητο, συναισθηματικά φορτισμένο ταξίδι από το σκοτάδι στο φως, το φιλμ ανασύρει τα ηχογραφημένα ημερολόγια του τυφλού συγγραφέα και θεολόγου Τζον Χουλ: μια αριστουργηματική, εκ βαθέων καταγραφή της εμπειρίας της τύφλωσης.

Λοχίας Τζέιμς / Sergent James του Αλεξάντρ Περέζ (Γαλλία, 2017, 7’)Ένα μικρό αγόρι ετοιμάζεται να πάει για ύπνο. Μόνο που νομίζει ότι κάτι κρύβεται κάτω από το κρεβάτι του. Η αθώα φαντασία, ο φόβος του αγνώστου, τα παιχνίδια που «ζωντανεύουν» μόνο το βράδυ: μια ταινία-ωδή στην παιδική ηλικία, κατάλληλη για μικρούς και μεγάλους.

ewa out of body 607

Εύα, πέρα από το σώμα / EWA, Out of Body του Γιόχαν Κνάτρουπ Γιένσεν (Δανία, 2016, 8΄)Ο θεατής «γίνεται» η Εύα, η ηρωίδα της ταινίας. Βλέπει και βιώνει τη ζωή της μέσα από τα μάτια και το σώμα της, από την παιδική ηλικία ως την ενηλικίωση, όπου δεσπόζει η τραυματισμένη σχέση με την μητέρα της. Η Εύα θέλει επιτέλους να είναι ο εαυτός της. Άραγε μπορεί;

Στηρίξου πάνω μου / Lifeline του Βικτόρ Μισελό (Γαλλία, 2017, 6΄)Τη στιγμή που ερωτεύεσαι ο χρόνος παγώνει. Δεν υπάρχει χθες, σήμερα, αύριο, παρά μόνο μια έκρηξη από συναισθήματα, μνήμες και επιθυμίες που υπερνικούν το χρόνο, αλλά και το χώρο. Το φιλμ καταγράφει αυτή τη μαγική στιγμή σε εμπειρία VR.

proxima 607

Proxima by Ματιέ Πραντά (Γαλλία, 2017, 9’)Παγιδευμένοι ανάμεσα στη γέννηση και το θάνατο, αναζητάμε το άπειρο. Κυνηγάμε κάτι άπιαστο: το «γιατί υπάρχουμε». Παραίσθηση ή ανάγκη για ζωή; Σαν απόηχος του ποιήματος «Άβυσσος» του Μποντλέρ, η ταινία μας ταξιδεύει στα άδυτα της ανθρώπινης ύπαρξης.

Το 58ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος από τις 2 μέχρι και τις 12 Νοεμβρίου. Το Flix θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει το κλίμα μέσα και έξω από τις αίθουσες.

Διαβάστε επίσης