Ο οδηγός του Flix για τις ειδικές προβολές της εβδομάδας σε όλη την Ελλάδα που δεν πρέπει να χάσετε.
Αφιέρωμα στην Carole Roussopoulos Μια Δημόσια Συγγραφέας | Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου στις 20.30 στο ΕΜΣΤ
To ΕΜΣΤ έχει τη χαρά να παρουσιάσει τέσσερις ταινίες της καταξιωμένης Ελβετίδας σκηνοθέτιδας και φεμινίστριας Carole Roussopoulos (1945-2009), η οποία έγινε κυρίως γνωστή για τα ριζοσπαστικά, πρωτοποριακά ντοκιμαντέρ της για το γυναικείο κίνημα στη Γαλλία και όχι μόνο. Το πρόγραμμα έχει επιλεγεί από την καλλιτέχνιδα Bouchra Khalili, της οποίας η ατομική έκθεση Φανοί και Τυπογράφοι παρουσιάζεται αυτή την εποχή στο Mουσείο, στον τρίτο όροφο. Το έργο της Roussopoulos διατρέχει, ως αναφορά, πολλά έργα της Khalili, μεταξύ άλλων και το The Magic Lantern, το κεντρικό έργο της έκθεσής της στο ΕΜΣΤ.Στo The Magic Lantern το πεδίο εστίασης της έρευνάς της διευρύνεται ώστε να χωρέσει τα κινήματα για την ανεξαρτησία που σημειώθηκαν στις χώρες του Παγκόσμιου Νότου και τις διασπορές τους κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Το φιλμ της Khalili αντλεί την έμπνευσή του από τον Νέρωνα του Αμμάν της Roussopoulos. Με αυτό το κινηματογραφικό πρόγραμμα η Khalili και το ΕΜΣΤ επιθυμούν να τιμήσουν το έργο μιας πρωτοπόρου του βίντεο και τη σπουδαία κληρονομιά της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Genet Parle d'Angela Davis [Ο Genet μιλάει για την Angela Davis], 1970, 7'
Young Lords [Νεαροί άρχοντες], 1970, 13'30''
Christiane et Monique, LΙP V. 1976, 30'
Le Juge et les Immigrés [O δικαστής και οι μετανάστες], 1980, 40'
Συνολική διάρκεια: 90 λεπτά
Στα γαλλικά και τα αγγλικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους
Σε περίπτωση βροχής η προβολή θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες του Μουσείου.
Αναζητήστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την προβολή
Ο Μπάτμαν Επιστρέφει | Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου στις 22.40 στο Ριβιέρα
"Ο Μπάτμαν Επιστρέφει" (Στίβεν Σπίλμπεργκ, 1981) (Τιμ Μπάρτον, 1992) την Παρασκευή 20/9 στις 22.40, στο πλαίσιο του "Midnight Express". Προλογίζει η Δανάη Δαφνομήλη.
«Οι 7 αγαπημένες μου», Αφιέρωμα της Ταινιοθήκης στον Νίκο Περάκη | 19-22 Σεπτεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Με 7 ταινίες, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, τιμά το Νίκο Περάκη, ένα σπουδαίο δημιουργό με ιδιαίτερο χιούμορ και ξεχωριστή κινηματογραφική γραφή. Μια σπάνια ευκαιρία να δούμε στη μεγάλη οθόνη μερικές από τις πιο αγαπημένες ταινίες του, παρέα με τον ίδιο, φίλους και συνεργάτες του.
Αναζητήστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την προβολή
5ο Kinofest Φεστιβάλ Γερμανόφωνου Κινηματογράφου | 18 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου στο Castro Clauss στην Πάτρα
Το σημαντικότερο κινηματογραφικό γεγονός της Πάτρας, επιστρέφει κάθε Σεπτέμβριο για να προσφέρει σε μικρούς και μεγάλους από Ελλάδα και εξωτερικό, μια βιωματική εμπειρία σε έναν ιστορικό χώρο γεμάτο αναμνήσεις. Από τις 18 έως και τις 22 Σεπτεμβρίου ο υπέροχος χώρος του Castro Clauss στην Πάτρα μετατρέπεται σε ένα υπαίθριο θερινό σινεμά με δωρεάν προβολές γερμανόφωνων ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους!
Αναζητήστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την προβολή
''Κάνα Δυο Φωτογραφίες'': Η rap κουλτούρα της Θεσσαλονίκης μεταμορφώνει το Cinobo Όπερα | Παρασκευή 20 - Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου στο Cinobo Οπερα
Ο Δημήτρης Μουγκός, ο άνθρωπος που έχει καταγράψει φωτογραφικά όσο κανείς άλλος την rap κουλτούρα της Θεσσαλονίκης, συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Cinobo, την ελληνική κινηματογραφική streaming πλατφόρμα, και μαζί μεταμορφώνουν ολοκληρωτικά το Cinobo Όπερα. Η νέα σεζόν του ιστορικού κινηματογράφου εγκαινιάζεται την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου, με μία πρωτότυπη φωτογραφική εγκατάσταση που αφηγείται τις ιστορίες μιας παρέας και φτάνει από τους ακάλυπτους των πολυκατοικιών μέχρι τις εκρηκτικές συναυλίες του ΛΕΞ. Παράλληλα, το Cinobo παρουσιάζει ένα κινηματογραφικό τριήμερο εμπνευσμένο από την έκθεση, που θα ''ζωντανέψει'' τις φωτογραφίες στην μεγάλη οθόνη, μέσα από εμβληματικές ταινίες όπως το Kids και Το Μίσος, αλλά και με την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του Kneecap (Ριτς Πέπιατ). Τις ταινίες θα προλογίσουν αγαπημένοι δημιουργοί και φίλοι. Μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης, είναι η Uber.
Πρόγραμμα
Παρασκευή 20/9
20:00 Εγκαίνια έκθεσης
21:30 Menace II Society | Άλμπερτ και Άλεν Χιουζ, 97’ (1993)
Σάββατο 21/9
20:00 Kids | Λάρι Κλάρκ, 90’ (1995)
22:30 Το Μίσος (La Haine) | Ματιέ Κασοβίτς, 98’ (1995)
Κυριακή 22/9
20:00 Kneecap | Ριτς Πέπιατ, 105’ (2024) *PREVIEW
22:30 Ο Μαχαιροβγάλτης (Knifer) | Γιάννης Οικονομίδης, 108’ (2010)
Πληροφορίες
Εγκαίνια Έκθεσης: Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου στις 20:00
Διάρκεια: 20/9 έως 4/10
Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 19:00-23:30 | Σαββατοκύριακο 18:00-23:00
Διεύθυνση: Cinobo Όπερα (Ακαδημίας 57)
Τιμή Εισιτηρίου Προβολών: 6€
Προπώληση: more.com
Έκθεση: Είσοδος Ελεύθερη
Μαρτυρίες του Νίκου Καβουκίδη | Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου στις 21.00 στο Πάρκο Ελευθερίας
Με άξονα τον εορτασμό της πρώτης επετείου του Πολυτεχνείου, που συμπίπτει με τους πρώτους μήνες της μεταπολίτευσης, ο σπουδαίος Νίκος Καβουκίδης κάνει μια αναφορά στα κυριότερα πολιτικά γεγονότα που συνέβησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, προ και μετά της δικτατορίας -μία ακτινογραφία της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στη χώρα μας.Mας παραδίδει έτσι ένα σημαντικό χρονικό για τις φοιτητικές και λαϊκές κινητοποιήσεις στα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης και τον αντιδικτατορικό αγώνα. Καταγράφει γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνη την εποχή και ανατρέχει στο παρελθόν για να φωτίσει τη σύγχρονη ιστορική συγκυρία ξεκινώντας από την εξέγερση του Πολυτεχνείου και φτάνοντας ως και τον Αύγουστο του 1975. Ο Νίκος Καβουκίδης «τράβηξε» την εξέγερση του Πολυτεχνείου από μέσα και απ' έξω. Στεκόταν επί ώρες στα κάγκελα -το εργαστήριό του βρισκόταν άλλωστε Νοταρά και Μετσόβου γωνία- και κατέγραφε στιγμές ηρωικές και ανθρώπινες. Όταν η ταινία βγήκε στις αίθουσες το 1975, την είδαν πάνω από 160 χιλιάδες θεατές, ενώ ταξίδεψε στις Κάνες και σε άλλα φεστιβάλ.
Art Athina Midnight Screenings | 20-21 Σεπτεμβρίου στην Αίγλη Ζαππείου
Παρασκευή 20
00.00 Cremaster 5 (Μάθιου Μπάρνι, 1997)
Σάββατο 21
00.00 The Dam (Αλί Σερί, 2022)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κοινωνικού Πολύκεντρου 2024 | 20-22 Σεπτεμβρίου στο Studio New Star Art Cinema
Το Κοινωνικό Πολύκεντρο, Ινστιτούτο της ΑΔΕΔΥ, διοργανώνει τριήμερο «Φεστιβάλ Κινηματογράφου 2024» στον κινηματογράφο Studio New Star Art Cinema (Σταυροπούλου 33, Αθήνα) από την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου μέχρι και την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου, απογευματινές ώρες, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Πρόγραμμα
Παρασκευή 20
18.30 Ο Θάνατος Ενός Γραφειοκράτη (Τόμας Αλέα, 1966)
21.00 Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ (Κεν Λόοτς, 2016)
Σάββατο 21
18.30 Pride (Μάθιου Γουόρτσας, 2014)
21.00 Νόρμα Ρέι (Μάρτιν Ριτ, 1979)
Κυριακή 22
18.30 Πού Πάω, Θεέ μου; (Τζενάρο Νουνζιάντε, 2016)
21.00 Ο Φαλακρός Μαθητής (Ντίνος Κατσουρίδης, 1979)
Αναζητήστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την προβολή
«Τα Κυψελάκια διασκεδάζουν στην Αγορά» Cinema edition! | Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου στη Δημοτική Αγορά της Κυψέλης
«Ο Απίθανος Μορίς» (2022, 93’, μεταγλ.) | 19:10 | Αίθριο | Για παιδιά ηλικίας 2-6 ετών
Ο Μορίς, ένας πανέξυπνος γάτος του δρόμου, έχει σκεφτεί την τέλεια απάτη για να βγάζει λεφτά: παρέα με έναν νεαρό αυλητή, τον Κιθ, πάνε από πόλη σε πόλη πείθοντας τους κατοίκους της να αναλάβουν την απομάκρυνση - με το αζημίωτο φυσικά - των αρουραίων που δημιουργούν προβλήματα. Βέβαια, αυτό που δεν τους λένε είναι ότι οι εν λόγω αρουραίοι είναι μέρος της απάτης. Πρόκειται για φίλους τους, οι οποίοι εντελώς βολικά έπειτα από την παρέμβαση του Μορίς και του Κιθ «απαλλάσσουν» τους κατοίκους από την παρουσία τους…όπως κι από τα λεφτά τους! Όταν, όμως, η παρέα φτάσει στην πόλη του Μπαντ Μπλιντς, το κόλπο τους αχρηστεύεται, αφού βρίσκουν να συμβαίνουν περίεργα περιστατικά: κάτι πολύ σκοτεινό τους περιμένει στους υπονόμους…Όμως, ό,τι κι αν είναι, υπολογίζουν χωρίς τον Απίθανο Μορίς και την παρέα του! Οι δημιουργοί κλασικών ταινιών κινουμένων σχεδίων όπως τα «Σρεκ», «Αλαντίν», «Ο Ρατατούης» και «Εγώ, ο Απαισιότατος», παρουσιάζουν μία ακόμα απολαυστική περιπέτεια για όλη την οικογένεια, εμπνευσμένη από το παραμύθι των αδελφών Γκριμ «Ο Αυλητής του Χαμελίν» και βασισμένη σε ένα από τα εξαιρετικά δημοφιλή μυθιστορήματα «Δισκόκοσμος» του Σερ Τέρι Πράτσετ, του συγγραφέα με περισσότερα από 100 εκατομμύρια βιβλία παγκοσμίως σε πωλήσεις.
«Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα» (2023, 112’, μεταγλ.) | 21:10 | Αίθριο | Για παιδιά ηλικίας 6+
Οι πολυαγαπημένοι Αστερίξ και Οβελίξ επιστρέφουν με ένα all-star καστ σε μία ακόμα εντυπωσιακή, ξεκαρδιστική περιπέτεια που θα μας πάει ένα ταξίδι στη μακρινή Κίνα! Βρισκόμαστε στο έτος 50 π. Χ. Η αυτοκράτειρα της Κίνας μόλις φυλακίστηκε μετά από πραξικόπημα που υποκινήθηκε από έναν προδότη πρίγκιπα. Με τη βοήθεια ενός εμπόρου και του πιστού της σωματοφύλακα, η μοναχοκόρη της αυτοκράτειρας, πριγκίπισσα Σας-Γι, καταφέρνει να διαφύγει στη Γαλατία για να ζητήσει βοήθεια από -ποιους άλλους; - τους ξακουστούς πολεμιστές, Αστερίξ και Οβελίξ. Οι δύο αχώριστοι ήρωες δέχονται ευχαρίστως να βοηθήσουν την πριγκίπισσα να σώσει τη μητέρα της και να ελευθερώσει τη χώρα της. Έτσι, αρχίζουν ένα μεγάλο ταξίδι προς την Κίνα, όπου τους περιμένει μια τεράστια περιπέτεια. Όμως, τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν ο Καίσαρας και ο ισχυρός στρατός του, διψασμένοι για μια νέα κατάκτηση, αποφασίζουν να κατευθυνθούν κι αυτοί προς την Κίνα…
Αναζητήστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για την προβολή.
Πρόσωπα του Τζον Κασαβέτη | Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου στις 21:00 στο θερινό cine Απόλλων από τις Σινεφίλ Δευτέρες
Μία κορυφαία στιγμή για τις Σινεφίλ Δευτέρες, τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου στις 21:00 στο θερινό cine Απόλλων, όπου θα προβληθεί το αριστούργημα του Τζον Κασαβέτη «Πρόσωπα». Η προβολή γίνεται σε συνεργασία με το 37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου της Αθήνας και είναι αφιερωμένη στην πρωταγωνίστρια της ταινίας και σύζυγο του σκηνοθέτη, Τζένα Ρόουλαντς, που έφυγε από τη ζωή στις 14 Αυγούστου. Μετά από δεκατέσσερα χρόνια γάμου, ο Ρίτσαρντ αποφασίζει να απατήσει και να εγκαταλείψει τη γυναίκα του. Η σύζυγός του επιχειρεί κι εκείνη να τον απατήσει, χωρίς όμως πραγματικά να το θέλει. Αφηγούμενος τα τελικά στάδια του διαλυμένου γάμου ενός ζευγαριού, ο Κασαβέτης θίγει μια σειρά μόνιμων θεμάτων στο έργο του, όπως η κρίση των σχέσεων, η απιστία, η απουσία επικοινωνίας, η βία των λέξεων. Ταυτόχρονα, πριμοδοτεί την ελευθερία των ηθοποιών του, καρφώνοντας στην κυριολεξία την κάμερα πάνω στα πρόσωπά τους, αδιαφορώντας για την όποια τεχνική ή αισθητική αρτιότητα των πλάνων. Το αποτέλεσμα άφησε άφωνο τον καλλιτεχνικό κόσμο της εποχής και προτάθηκε για τρία Όσκαρ.
Η σύντομη κριτική αποτίμηση του Αλέξη Δερμεντζόγλου είναι: «Εκπληκτική κοινωνιογραφία της Αμερικής του ψυχρού πολέμου. Με τεχνικές που συνδυάζουν το direct cinema, το ψυχολογικό δράμα, την κοινωνική κομεντί, διαυγάζει μια ειλικρινέστατη και «σκληρή» οπτική πάνω στις διαπροσωπικές σχέσεις και στις κοινωνικές συνθήκες που τις διαμορφώνουν».
Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό και ο Αλέξης Δερμεντζόγλου θα αναλύσει το θέμα «Η μεγάλη συνεισφορά του Κασαβέτη στον ανεξάρτητο αμερικάνικο κινηματογράφο».
Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης | 23-24 Σεπτεμβρίου στο Σινέ Πετρούπολης
Δευτέρα 23
20.30 Επτά Τραπέζια Γαλλικού Μπιλιάρδου (Γκρασία Κουερεχέτα, 2007)
Τρίτη 24
20.30 Η Αφρίν στον Καιρό της Πλημμύρας (Άγγελος Ράλλης, 2023)
Children of Men του Alfonso Cuaron, 2006 | Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου στις 21.00 στον θερινό κινηματογράφο Παναθήναια
Η ταινία του Cuaron κυκλοφόρησε στις αίθουσες το 2006, μέσα στη μέγγενη του “πολέμου κατά της τρομοκρατίας” και των ΝΑΤΟϊκών επιχειρήσεων στο Ιράκ, όταν η αυγή του 21ου αιώνα υποσχόταν το “τέλος της ιστορίας” (και των ιδεολογιών) και την απόλυτη επιβεβαίωση της κυριαρχίας του δυτικού καπιταλιστικού πολιτισμού. Την ώρα που το Hollywood έφτιαχνε μεγάλης κλίμακας ταινίες καταστροφής και εξύμνησης της αμερικανικής πολεμικής μηχανής, το Children of Men - με την έμφασή του στην οικολογική καταστροφή, την προσφυγική κρίση, το αστυνομικό κράτος, την κοινωνική αποσύνθεση αλλά και την συλλογική αντίσταση στην ιδέα του “τέλους” και τον θάνατο της ελπίδας - έμοιαζε σχεδόν παράταιρο. Και πράγματι, η ταινία ήταν μια πλήρης εμπορική αποτυχία που δεν κατάφερε καν να βγάλει τα λεφτά του μπάτζετ της στο box office.
Η εμπορική αποτυχία του τότε, όμως, ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα ως ένα από τα σπουδαιότερα κινηματογραφικά sci-fi επιτεύγματα του 21ου αιώνα - αν όχι το σπουδαιότερο. Το να πούμε ότι το Children of Men υπήρξε προφητικό ή ότι παραμένει επίκαιρο είναι πλεονασμός. Είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Σε μια εποχή που η δυστοπία έχει αναδειχθεί στο κυρίαρχο μελλοντολογικό είδος του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, μοιάζει να έχει εξαντληθεί το ίδιο το πεδίο της φουτουριστικής φαντασίας. Αδυνατούμε να φανταστούμε οποιοδήποτε μέλλον, εκτός κι αν είναι ακόμα πιο εφιαλτικό από το παρόν. Σε αντίθεσή όμως με την πλειοψηφία των σύγχρονων δυστοπιών που υιοθετούν μια πορνογραφική/φετιχιστική ματιά πάνω στην ίδια την απαισιοδοξία, το Children of Men δεν προσφέρει μια δυστοπική ψευδο-κριτική που καταλήγει να επιβεβαιώνει την πιο βαθιά απελπισία, αλλά μια καθαρή ματιά κατανόησης, κριτικής και ελπίδας: μήπως ένα άλλο τέλος του κόσμου είναι εφικτό;
H ταινία του Alfonso Cuaron θα προβληθεί (για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη μετά την αρχική κυκλοφορία της το 2006) στον θερινό κινηματογράφο Παναθήναια (Μαυρομιχάλη 165) την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου στις 21.00. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τον κριτικό Αλέξανδρο Παπαγεωργίου, μέχρι όσο πάει.