Ο Νταριούς Μεχρζουί, ο πρωτοπόρος Ιρανός σκηνοθέτης πίσω από ταινίες όπως η «Αγελάδα», η οποία αν και χρηματοδοτήθηκε από την ιρανική κυβέρνηση, απαγορεύτηκε αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της λόγω της αρνητικής απεικόνισης της αγροτικής ιρανικής φτώχειας και μεταφέρθηκε λαθραία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1971 όπου κέρδισε το βραβείο FIPRESCI, φέρεται να δολοφονήθηκε το Σάββατο σε ηλικία 83 ετών.
Η είδηση μεταδόθηκε από το ιρανικό κρατικό μέσο IRNA, το οποίο ανέφερε ότι ο Μεχρζουί και η σύζυγός του, η Βαχιντέ Μοχαμαντιφάρ, βρέθηκαν στο σπίτι τους με τραύματα στον λαιμό που έδειχναν ότι είχαν μαχαιρωθεί μέχρι θανάτου.
Γεννημένος στο Ιράν το 1939, ο Μεχρζουί έγινε γνωστός τη δεκαετία του 1960 ως κορυφαίος συντελεστής στο κινηματογραφικό κίνημα του ιρανικού Νέου Κύματος. Η ταινία του «Η Αγελάδα» του 1969, η οποία απεικονίζει την αποξένωση ενός Ιρανού από την κοινωνία όταν η έγκυος αγελάδα που είναι η αποκλειστική του ιδιοκτησία σκοτώνεται, δημιούργησε αίσθηση μετά την προβολή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Παρέμεινε μια αγαπημένη παρουσία στο κύκλωμα των διεθνών φεστιβάλ σε όλη του τη ζωή, κερδίζοντας την αναγνώριση για ταινίες όπως το «The Pear Tree» του 1998 και το «To Stay Alive» του 2002.
Οπως πολλοί εξέχοντες Ιρανοί σκηνοθέτες, ο Μεχρζουί πάλευε με την κρατική λογοκρισία σε όλη του τη ζωή και δημοσίως ταλαιπωρήθηκε από την εχθρότητα της ιρανικής κυβέρνησης προς τον κινηματογράφο. Τράβηξε την προσοχή το 2022 για τη δημοσίευση ενός βίντεο που επέκρινε την αντίθεση του καθεστώτος στην τελευταία του ταινία, «A Minor». Η σύζυγός του, Βαχιντέ Μοχαμαντιφάρ, είχε τραβήξει την προσοχή τις τελευταίες ημέρες για αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες εξέφραζε ανησυχία για την ασφάλειά τους.
Δείτε παρακάτω την ταινία «Η Αγελάδα» του Νταριούς Μεχρζουί.