Φεστιβάλ / Βραβεία

Τα βραβεία του 33ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

of 10

Ολοκληρώθηκε η φετινή online έκδοση του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου με την απονομή των βραβείων της διοργάνωσης.

Τα βραβεία του 33ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Σκηνή από την ταινία «A Herdade» του Τιάγο Γκέντες

Το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου ολοκληρώθηκε το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου με την απονομή των βραβείων του που έκλεισε και επίσημα των κύκλο των online για πρώτη φορά φέτος λόγω πανδημίας προβολών και των παράλληλων εκδηλώσεων.

Διαβάστε ακόμη: «Η ταινία δεν "σημαίνει", η ταινία "είναι".» Ο Νίνος Φένεκ Μικελίδης σε μια πολύτιμη συνέντευξη εφ' όλης της ύλης

A Herdade

Το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας» απονέμεται στην ταινία **«Η Ιδιοκτησία» (A Herdade) του Τιάγο Γκέντες (Πορταγαλία, Γαλλία)

«Ενα όμορφα γυρισμένο κοινωνικοπολιτικό δράμα που αιχμαλωτίζει το συναίσθημα, διατηρώντας παράλληλα μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στο επικό και το προσωπικό στοιχείο.»

πολίτης τρίτης ηλικίας 607

Το Βραβείο Δεύτερης Καλύτερης Ταινίας απονέμεται στην ταινία «Πολίτης Τρίτης Ηλικίας» του Μαρτίνου Καρτίκκη (Κύπρος)

«Θολώνοντας τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, με μια προσέγγιση μινιμαλιστική, του τύπου «το λιγότερο είναι και περισσότερο», δομημένο με επαναλήψεις, σαν ένα μουσικό ρεφραίν, ο "Πολίτης Τρίτης Ηλικίας" είναι ένα τρυφερό κινηματογραφικό ποίημα για την ανθρώπινη ύπαρξη.»

Η επιτροπή απαρτίζεται φέτος από τον σκηνοθέτη Ελία Σουλεϊμάν, την ηθοποιό και σκηνοθέτη Βαλέρια Γκολίνο και τον Διευθυντή του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Λέτσε Αλμπέρτο Λα Μόνικα.

digger 607

Το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απονέμεται στην ταινία «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη «για την σκηνοθετική ικανότητα και την πετυχημένη κινηματογράφηση του θέματός του.»

daniel 607

Δόθηκε επίσης Ειδική μνεία στο Τμήμα Ελληνικών Ταινιών στην ταινία «Ντάνιελ '16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου** _«για την οικονομία των εκφραστικών μέσων με την οποία χειρίζεται δραματουργικά δύσκολες σκηνές.»

Η επιτροπή απαρτίζεται από τους σκηνοθέτες Γιάννη Φάγκρα, Πέννυ Παναγιωτοπούλου και Βασίλη Μαζωμένο.

Ποιος, Ποιος Θα Φαγωθεί 607

Το Βραβείο FIPRESCI - Θόδωρος Αγγελόπουλος της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου απονέμεται στην ταινία «Ποιος, Ποιος θα Φαγωθεί» της Ελπινίκης Βουτσά-Ρεντζεποπούλου.

«Μια φρέσκια προσέγγιση πάνω σε ένα πολυεπίπεδο θέμα. Η σκηνοθέτιδα, με επιδεξιότητα καταφέρνει να αναμείξει την ελληνική μυθολογία και τις βιβλικές αναφορές με την ανθρωπολογία και την κοινωνιολογία, προκειμένου να εξετάσει προσεχτικά, με οξύνοια αλλά και συμπόνοια, τη σημερινή οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Η κινηματογράφηση, οι σκηνοθετικές επιλογές, αλλά και το καθηλωτικά όμορφο soundtrack, ενισχύουν, με σαγηνευτική πρωτοτυπία, μια αφήγηση για τη διαφορετικότητα που κρύβεται πίσω από την πολυπολιτισμικότητα.»

Ειδική μνεία FIPRESCI στις ταινίες «Yellow Cat», «Digger» και «The Last Ones».

Η επιτροπή απαρτίζεται από τους Κιάρα Σπανιόλι Γκαμπάρντι (Ιταλία), Σάρον Χερστ (Αυστραλία) και Γιάννη Ραουζαίο (Ελλάδα).

«Η απόφασή μας είναι αποτέλεσμα μιας μακράς και εποικοδομητικής συζήτησης, καθώς δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα να επιλέξουμε ανάμεσα στις πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες του φετινού Διαγωνιστικού Τμήματος. Προτού ανακοινώσουμε το νικητή, θα θέλαμε να αναφερθούμε ιδιαίτερα και σε τρεις ακόμη ταινίες που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον για τον τρόπο που αντιμετώπισαν συγκεκριμένα θέματα. Αυτές είναι οι: “Yellow Cat”, “Digger”, και “The Last Ones”, οι οποίες μας εντυπωσίασαν εξίσου για τη φωτογραφία τους, τη χρήση των φυσικών τοπίων, την ανάπτυξη των χαρακτήρων και το στοχασμό τους πάνω στο τι συνιστά μνήμη, εμπειρία και πολιτικό, κοινωνικό σώμα στο σύγχρονο κινηματογράφο.»

digger 607

Το Βραβείο Κοινού απονέμεται στην ταινία «Digger» του Τζώρτζη Γρηγοράκη από την επιτροπή που απαρτίζεται από τους αναγνώστες του Αθηνοράματος Χρήστο Βουγέση, Κώστας Διακάκη, Νίκος Πλυτά, Γεώργιο Σπυράτο.

«Κλασικό δείγμα ελληνικού, βαθιά καλλιτεχνικού σινεμά, με τις κάπως επαναλαμβανόμενες θεματικές και τον άγριο, χωρίς φτιασίδια ρεαλισμό της, αποφεύγει με δεξιοτεχνία κάθε συνηθισμένο τρικ αφήγησης, καθώς και τις μελοδραματικές κακοτοπιές, καταγράφει με πληρότητα ένα επίκαιρο οικολογικό θέμα, χωρίς να παίρνει ξεκάθαρα θέση, έχει σφικτό μοντάζ, ξεκάθαρη ιστορία, αληθινούς χαρακτήρες και δύο θαυμάσιες ερμηνείες. Ο ορισμός αυτού που λέμε "down to earth". Η μουσική και η φωτογραφία συμπληρώνουν μια σε μεγάλο βαθμό άρτια εικόνα, μια εικόνα σαν αυτές που περιμένουμε από τις παραγωγές στη χώρα μας.»


Περισσότερες πληροφορίες για το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στο επίσημο website του Φεστιβάλ και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.

πανόραμα αφίσα