Είναι μεσημέρι Δευτέρας στο Κάρλοβι Βάρι. Το 49ο Φεστιβάλ βρίσκεται στην τέταρτη ημέρα του και όπως όλα δείχνουν το σημερινό γεγονός είναι το ταξίδι στη... Νορβηγία που θα ξεκινήσει στις 18.30 ώρα Τσεχία, όταν στο Θέατρο του Κάρλοβι Βάρι - ένα από τα ωραιότερα και πιο επιβλητικά κτίρια της πόλης - θα γίνει η παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του Γιάννη Βεσλεμέ.
Η «Νορβηγία» διαδραματίζεται το 1984. Ο Ζανό φτάνει πρώτη φορά στην πόλη. Φωτοφοβικός, βρικόλακας, δεινός χορευτής, καίγεται, σκορπίζεται, χαραμίζεται σε μια Αθήνα που δεν υπάρχει σε κανέναν χάρτη. Και το μόνο που θέλει είναι ένα «ζεστό κορίτσι». Στη Ντίσκο Ζαρντόζ, ένα καταγώγιο, άντρο παρανόμων, συναντά την πόρνη Αλίκη και τον Νορβηγό ντίλερ Πίτερ. Μαζί τους αναλαμβάνει μια ύποπτη δουλειά που τον οδηγεί στο βουνό της Πάρνηθας, στα έγκατα της γης, στο βασίλειο του Μαθουσάλα.
Η αποστολή της ταινίας είναι ήδη εδώ από χθες: ο σκηνοθέτης Γιάννης Βεσλεμές, ο πρωταγωνιστής Βαγγέλης Μουρίκης που υποδύεται το βαμπίρ Ζανό, ο «Νορβηγός» Ντάνιελ Μπόλντα, ο διευθυντής φωτογραφίας Χρήστος Καραμάνης και οι παραγωγοί Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος και ο Γιώργος Τσουργιαννης.
Το Flix τους συνάντησε κάτω από το συννεφιασμένο ουρανό του Κάρλοβι Βάρι και μίλησε μαζί τους για τη σημασία των βαμπίρ: στα 80s, όπου διαδραματίζεται η ταινία και σε ευθεία γραμμή με το σήμερα.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τη «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ.
Γιάννης Βεσλεμές, σκηνοθέτης/σεναριογράφος
Η «Νορβηγία» είναι πολλά πράγματα. Χθες που τσέκαρα την κόπια για την προβολή της ανακάλυψα πως είναι μια ταινία για την παρατεταμένη εφηβεία. Είναι μια απαιτητική ταινία, δεν ήταν εύκολο να γίνει και μας πήρε περίπου δύο χρόνια για να την τελειώσουμε. Για μένα βαμπίρ είναι κάποιος που καίγεται, σκορπίζεται, χαραμίζεται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το βαμπίρ το δικό μου, πέρα από το ότι ζει αυτήν την παρατεταμένη εφηβεία έχει και το δικό του κώδικα ηθικής: κάπου ανάμεσα σε Καραγκιόζη και Σαμουράι. Το «γιατί 80s;» είναι πολύ σχετικό. Καταρχάς γιατί η Ελλάδα βρισκόταν σε μια μεταβατική φάση εκείνη την εποχή και επιπλέον γιατί υπάρχει όλος αυτός ο φετιχισμός της δικής μου γενιάς με την δεκαετία της παιδικής μας ηλικίας και αυτό που εκπροσωπεί. Χωρίς καμία αίσθηση νοσταλγίας και χωρίς η ταινία να προσπαθεί να δείξει τα 80s όπως ήταν, αλλά όπως εγώ τα θυμάμαι και μου αρέσουν. Είναι μια μικρή ταινία και είναι πολύ ταιριαστή η πόλη και το ύφος του Φεστιβάλ για την πρεμιέρα της.
Βαγγέλης Μουρίκης, Ζανό
Προσπαθώ κι εγώ να καταλάβω αν τελικά είμαι βαμπίρ ή ποιητής. Ενα από τα δύο. Περισσότερο βρικόλακας. Είναι μια ιστορία που δεν είναι συνηθισμένη. Αυτό μου άρεσε στη «Νορβηγία»: η ιδέα της και το πώς τη χειρίστηκε ο Βεσλεμές. Μια ιστορία ασυνήθιστη, παρόλ' αυτά είναι πολύ ενδιαφέρουσα και διαφορετική από τα πράγματα που είχα κάνει μέχρι σήμερα. Οπως φαίνεται όλοι είμαστε βαμπίρ στη σημερινή εποχή. Και θα ζήσουμε με πολυ αίμα.
Ντάνιελ Μπόλντα, Πίτερ
Στην ταινία υποδύομαι τον Πίτερ, που είναι ένας Νορβηγός πρεζέμπορας. Με κάποιο τρόπο δίνω τον τίτλο στην ταινία: λίγο εγώ, λίγο το τραγούδι... Για μένα η «Νορβηγία» είναι ένα 80s psychedelo-τριπάρισμα. Αυτό.
Χρήστος Καραμάνης, Διευθυντής Φωτογραφίας
Η «Νορβηγία» για μένα είναι ο Γιάννης Βεσλεμές. Μου άρεσε αυτός ο λαϊκός βρικόλακας, αγνός που αρνήθηκε να συμμετάσχει στα δρώμενα. Για μένα είχε μεγάλη σημασία ότι η ταινία είναι μια ταινία εποχής. Οχι μόνο για τα 80ς, αλλά επειδή η ταινία έχει μέσα της πολύ... κόμικ. Είμαι της γενιάς που κολλήσαμε με τα πρώτα κόμικ που ήρθαν στην Ελλάδα. Οπου υπάρχει τέτοιο θέμα από κοντά θα βρίσκομαι σίγουρα κι εγώ.
Η «Νορβηγία» συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα «East of the West» του 49ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι.
Περισσότερη «Νορβηγία»:
- «Βρικόλακας είσαι ρε μαλάκα ή ποιητής;»: Τρέιλερ για τη «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ
- Η «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι
- Ο Γιάννης Βεσλεμές μας οδηγεί με ασφάλεια στα άδυτα του κινηματογραφικού μεσογειακού τρόμου
(φωτό: Γιώργος Κρασσακόπουλος)