Buzz

«Εγώ πάντα ήξερα ότι ήμουν καλή ηθοποιός.» Η ανεκτίμητη συνέντευξη της Κιμ Νόβακ

of 10

Η (όχι μόνο) μούσα του Χίτσκοκ μιλά, στα 88 χρόνια της, για το star system, τη διπολικότητα, τους άντρες, τον εαυτό της, στην Guardian.

«Εγώ πάντα ήξερα ότι ήμουν καλή ηθοποιός.» Η ανεκτίμητη συνέντευξη της Κιμ Νόβακ

Είναι ταυτισμένη με το «Vertigo», την, ενδεχομένως, καλύτερη ταινία όλων των εποχών - αλλά η Κιμ Νόβακ ποτέ δεν αισθάνθηκε ευτυχισμένη με την καριέρα της, ή με κομμάτια της ζωής της. Ακριβώς στα 88α γενέθλιά της, λίγους μήνες μετά την απώλεια του άντρα της, στο σπίτι τους, όπου και ζωγραφίζει μανιωδώς, η Κιμ Νόβακ έδωσε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στην Guardian που διαβάζεται σαν μυθιστόρημα. Εκεί μιλά για τις σχέσεις της, με τον Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ, τον Τζέιμς Στιούαρτ, τον Φρανκ Σινάτρα, για την εμπειρία της στην κινηματογραφική βιομηχανία, την ωριμότερη περίοδο της ζωής της, τη διπολικότητα με την οποία διαγνώστηκε, την ευτυχία που ανέκαθεν αναζητούσε. Διαβάστε κάποια highlights παρακάτω, ή ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.

Διαβάστε ακόμη: O Μάρτιν Σκορσέζε έμαθε να εκτιμά τα απαραίτητα στον καιρό της καραντίνας

κιμ νόβακ 607

Η Κιμ Νόβακ ήταν 25 χρόνων όταν έπαιξε το διπλό ρόλο, της φαμ φατάλ Μάντλιν και της πωλήτριας Τζούντι στο «Vertigo». Η κεντρική ιδέα της ταινίας, αυτή του άντρα που θέλει να πλάσει τη γυναίκα σύμφωνα με τις επιθυμίες ή τ' απωθημένα του, δεν απείχε από την πραγματικότητα της Κιμ Νόβακ, ούτε καν στον 44ετή γάμο της με τον Ρόμπερτ Μαλόι, που έφυγε από τη ζωή τον Νοέμβριο 2020. «Συμβαίνει σε κάθε γάμο,» λέει η Νόβακ. «Ο άντρας μου, τον οποίο λάτρευα, ήθελε να είμαι περισσότερο όπως εκείνος ονειρευόταν. Αλλά έχω μια πολύ ανεξάρτητη προσωπικότητα. Ηθελα να ζωγραφίζω, εκείνος με ήθελε νοικοκυρά. Το ίδιο και στο Χόλιγουντ, οι παραγωγοί νομίζουν ότι θέλουν εσένα, αλλά στην πραγματικότητα θέλουν εκείνο που πιστεύουν ότι μπορούν να σε κάνουν.»

κιμ νόβακ 607

Η Νόβακ έχει αναφέρει σε συνεντεύξεις της ότι υπήρξε θύμα βιασμού όταν ήταν μικρή: «Κληρονόμησα την ψυχική ασθένειά μου, τη διπολικότητα, από τον πατέρα μου, αλλά ο βιασμός πρέπει να ενέτεινε την κατάσταση. Συνέβη όταν ήμουν έφηβη, από πολλά αγόρια μαζί, στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου. Δεν το είπα ποτέ στους γονείς μου.»

Εχοντας παίξει μόνο σε διαφημίσεις, σε μια επίσκεψη στο στούντιο της RKO, τράβηξε την προσοχή του Προέδρου, Χάρι Κον, ο οποίος και της έκανε συμβόλαιο με την Columbia. Η Νόβακ θεωρεί ότι στην καριέρα της ο δυνάστης δεν ήταν ο Χίτσκοκ, όπως θέλει η Ιστορία, αλλά ο Κον, ο οποίος τη φώναζε χαζή, χοντρή Πολωνέζα. «Δεν θα με πείραζε, αλλά δεν είμαι Πολωνέζα. Είμαι από την Τσεχοσλοβακία. Περίμενα να μπω στο γραφείο του και φώναζε, "στείλε μέσα τη χαζή Πολωνέζα, στείλε τη χοντρή Πολωνέζα." Ηθελε να μ' εκνευρίσει.»

κιμ νόβακ 607

Οταν κυκλοφόρησαν φήμες ότι η Νόβακ έβγαινε με τον Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ, ο Κον αποφάσισε ότι η σχέση της μ' έναν μαύρο δεν ευνοούσε το στούντιο. «Μου απαγόρευσαν να πλησιάζω το σπίτι του Σάμι. Και λάτρευα την οικογένειά του - ήταν υπέροχοι άνθρωποι. Ο Σάμι είχε ήδη χάσει το ένα μάτι του σε δυστύχημα κι ο Χάρι Κον απειλούσε ότι θα του έβγαζε και το άλλο. Είμαι σίγουρη ότι θα μπορούσε να βάλει τους φίλους του, τους γκάνγκστερ, να το κάνουν, ήταν σίγουρα μπλεγμένος στη μαφία.»

κιμ νόβακ 607

Τη δεκαετία του '60, η Κιμ Νόβακ ήταν απογοητευμένη με τους ρόλους τους της προσέφεραν, της σέξι ξανθιάς με ελάχιστα ρούχα: «Ηθελα να με αναγνωρίζουν γι' αυτό που ήμουν κι αυτό που μπορούσα να προσφέρω. Κι ένιωθα ότι η δουλειά μου δεν σήμαινε απολύτως τίποτα γι' αυτούς. Ηξερα ότι είμαι καλή ζωγράφος κι ήθελα να εκφράσω τα συναισθήματά μου. Τα δικά μου, όχι του σεναριογράφου ή του σκηνοθέτη, ήθελα να εκφράσω εμένα. Να παίξω το ρόλο κάποιου που πάσχει από ψυχική νόσο. Νομίζω ότι θα το κατάφερνα καλά, τα συναισθήματα αυτά τα ξέρω.»

κιμ νόβακ 607

Τα σημάδια έδειχναν στη Νόβακ ότι έπρεπε να ξεφύγει από τη βιομηχανία του κινηματογράφου. Το σπίτι της βρισκόταν στην παραλία της Καλιφόρνιας, στο Μπιγκ Σερ, αλλά έχασε όλα τα πολύτιμα υπάρχοντά της σε μια φωτιά. Συνέχισε να μένει εκεί, αλλά μια καρολίσθηση λάσπης κατέστρεψε το σπίτι. «Νοίκιασα ένα βαν και πήρα μαζί ό,τι θεωρούσα σημαντικό, φωτογραφίες, πίνακες και σκέφτηκα, "αυτά είναι τα σημαντικά". Η κατολίσθηση μου έλεγε, "ο χρόνος σου τελείωσε, φύγε όσο προλαβαίνεις, για να βρεθείς μπροστά στο παιχνίδι, μην περιμένεις ώσπου να γεράσεις, τότε κανείς δεν θα σε θέλει.» Κατέληξε στο Ορεγκον, γνώρισε τον Μαλόι, τον παντρεύτηκε το 1976 κι έφτιαξε, μαζί του, μια νέα ζωή.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Κιμ Νόβακ στην Guardian.