Πρωί Πέμπτης με φόντο την λιμνοθάλασσα της Βενετίας, στης όχθες του Λίντο, στο ξενοδοχείο Villa Laguna έχουμε ραντεβού με τον «Birdman». Οχι τον ίδιο, αφού ο ο Μάικλ Κίτον δεν δίνει συνεντεύξεις (προφανώς κρατά τον εαυτό του φρέσκο για το Oscar push που είναι βέβαιο πια ότι θα έχει η ταινία), αλλά όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί του φιλμ ήταν πρόθυμοι να μιλήσουν για μια ταινία που όπως κάνουν σαφές αντιλαμβάνονται πως είναι διαφορετική από τις περισσότερες.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου.
«Υπάρχουν ταινίες που συλλαμβάνουν με καθαρότητα την ζωή στο θέατρο κι αυτή, από την πρώτη στιγμή που διάβασα το σενάριο ένιωσα πως είναι τέτοια. Αναρωτιέμαι πως ο Αλεχάντρο και οι σεναριογράφοι του μια ομάδα Μεξικάνοι που δεν έχουν τόση σχέση με την Νεοϋορκέζικη θεατρική σκηνή κατόρθωσαν να συλλάβουν με τόση ακρίβεια την αλήθεια της» έλεγε ο Εντουαρντ Νόρτον που δεν δίστασε να συγκρίνει την ταινία και την εμπειρία του να την δει στην Βενετία, με εκείνη που είχε πριν χρόνια με το «Fight Club» του Ντέιβιντ Φίντσερ. «Υπάρχουν μερικά φιλμ που μπορεί να μην το καταλαβαίνεις την στιγμή που το κάνεις, αλλά που ξέρεις ότι πρόκειται να αφήσουν το δικό τους σημάδι στο σινεμά αλλά και στην κοινωνία μας και νομίζω πως το «Birdman» είναι ένα από αυτά».
Σοβαρός, σκεπτόμενος και εξαιρετικά ήρεμος, ο Νόρτον δεν δείχνει να μοιράζεται την άποψη πως το σινεμά των δημιουργών κινδυνεύει από την εμμονή των μεγάλων στούντιο με τις ταινίες με υπερήρωες. «Αυτή η ταινία είναι χρηματοδοτημένη από ένα μεγάλο στούντιο, όπως και οι ταινίες του Γουές Αντερσον, του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, του Ντέιβιντ Φίντσερ, του Πολ Τόμας Αντερσον. Μπορεί να μην είναι οι ταινίες στις οποίες μου αρέσει να δουλεύω απαραίτητα, αλλά δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα φιλμ που στοχεύουν αποκλειστικά στην διασκέδαση».
Η Εμα Στόουν, όπως κι ο Εντουαρτ Νόρτον έχει περάσει κι εκείνη από ταινίες με υπερήρωες, όπως και από τον Γουντι Αλεν, αλλά επανέλαβε αυτό που είπε και στην συνέντευξη τύπου, για το πως δουλεύοντας με τον Ινιάριτου, έμαθε περισσότερα απ΄ ότι είχε μάθει σε κάθε άλλο κινηματογραφικό σετ. «Κυρίως έμαθα να αντιμετωπίσω τους φόβους μου, την σταθερή αγωνία της αποτυχίας που δεν έχει να κάνει μόνο με το επάγγελμά μου, αλλά με την ζωή όλων μας, με την καθημερινότητά μας.» Η Στόουν, τόσο γλυκιά κι ενθουσιώδης όσο την κάνουν να δείχνει το παιδικό πρόσωπό της και τα μεγάλα σχεδόν καρτούν μάτια της είχε μόνο καλά λόγια να πει για τον Ινιάριτου, για τον τρόμο της κάθε φορά που θα τον άκουγε να φωνάζει «nooo» (με μεξικάνικη προφορά όπως λέει) και τον ενθουσιασμό της όταν επιτέλους ερχόταν το «yes!»
Η Εϊμι Ράιαν και η Αντρεα Ράισμπορο που υποδύονται η πρώτη την πρώην γυναίκα του ήρωα και η δεύτερη την ερωμένη του, είναι μαζί με τον Εντουαρτ Νόρτον οι δυο ηθοποιοί του καστ με την μεγαλύτερη εμπειρία στην σκηνή και οι δυο τους βρήκαν συναρπαστικό και παράξενο μαζί το πόσο κοντά στην εμπειρία του θεάτρου ήταν τα γυρίσματα του φιλμ. «Μπορεί να είχαμε κάνει για εβδομάδες πρόβες πριν πάμε το πρώτο πλάνο, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά στο σινεμά, αλλά το κλίμα άλλαξε αμέσως όταν ξεκινήσαμε να γυρίζουμε την πρώτη σκηνή. Ηταν σαν κάτι για το οποίο είχαμε δουλέψει πολύ απέκτησε επιτέλους ζωή» λέει η Ράισμπορο.
Κι όταν τελείωσε άφησε κάτι πίσω του σύμφωνα με την Εϊμι Ράιαν, «μια σκέψη που ίσως ελάχιστοι από εμάς συνειδητοποιούμε, το γεγονός πως όλοι έχουμε την ανάγκη να κάνουμε την ύπαρξή μας να μετρήσει περνώντας από αυτή την ζωή, μα πως ακόμη κι αν κάτι τέτοιο δεν γίνει, δεν είναι απαραίτητα μια ματαίωση, δεν έχει τελικά τόσο μεγάλη σημασία...»
Tags: Birdman, βενετία 2014