Από την εποχή που ψηφίστηκε ο Νόμος για τον Κινηματογράφο, ο αγαπημένος, χιλιοδιαβασμένος κι ακόμα ανεφάρμοστος στο σύνολό του ν.3905/10, δηλαδή το 2010, προέβλεπε τέσσερις επιπλέον διευθυντικές θέσεις στο οργανόγραμμά του, θέσεις που σε γενικές γραμμές αποσκοπούσαν στη λειτουργικότερη και επικοινωνιακότερη συνεργασία της ελληνικής με τη διεθνή παραγωγή και κινηματογραφική κοινότητα. Σήμερα ανακοινώθηκε ποια είναι τα τρία πρόσωπα, όλα νέα σε ηλικία, που αναλαμβάνουν αυτά τα πόστα.
Διαβάστε ακόμη: Νέες (πρωτοχρονιάτικες) εγκρίσεις από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
Τη Διεύθυνση Παραγωγής και Ανάπτυξης αναλαμβάνει ο Βασίλης Κοσμόπουλος. Ο Κοσμόπουλος, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί και στη διαδικασία επιλογής του Γενικού Διευθυντή του Ε.Κ.Κ., έχει κάνει ως σκηνοθέτης μία μόνο ταινία, τη μικρού μήκους «Ο Φωτογράφος των Τρικάλων». Εχει ωστόσο ασχοληθεί περισσότερο με την κινηματογραφική εκπαίδευση και το θεσμικό πλαίσιο του σινεμά. Είναι υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών κι έχει εργαστεί ως επιστημονικός συνεργάτης στα πεδία των σχέσεων εκπαίδευσης - πολιτισμού (Πρόγραμμα «Μελίνα-Εκπαίδευση και Πολιτισμός», Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας) και της τεκμηρίωσης οπτικοακουστικής κληρονομιάς (Ψηφιοποίηση Ε.Κ.Κ.).
Τη Διεύθυνση Προώθησης (Hellas Film) αναλαμβάνει ο Κώστας Αϊβαλιώτης. Ζωντανή προσωπικότητα στην ενεργή κινηματογραφική κοινότητα, ο Κώστας Αϊβαλιώτης είναι Δρ. Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Διευθυντής του Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας, ενώ για χρόνια συνεργάστηκε με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας. Ενας άνθρωπος «που αγαπάει το σινεμά σχεδόν περισσότερο και από τους ανθρώπους», μίλησε πρόσφατα στο Flix για το φετινό Ethnofest - διαβάστε τη συνέντευξή του εδώ.
Το Hellenic Film Commission αναλαμβάνει η Βένια Βέργου. Στις αρχές της καριέρας της κινηματογραφικός συντάκτης και κριτικός στο Περιοδικό Αθηνόραμα, η Βένια Βέργου συνεργάστηκε στη συνέχεια με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος ως Υπεύθυνη Προβολής, Τύπου, Επικοινωνίας & ΜΜΕ, αλλά και υπεύθυνη προγραμματισμού του ελληνικού τμήματος στο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας. Υπήρξε επανειλημμένα Κριτικός Σχολιαστής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και πρόσφατα εργαζόταν για την Documenta της Αθήνας. Είναι παραγωγός των ταινιών «Wild Duck» του Γιάννη Σακαρίδη και «The Great Eastern» των Λάκη και Αρη Ιωνά.
Διαβάστε ακόμη: Εναρξη δημόσιας διαβούλευσης για την Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων στον οπτικοακουστικό τομέα
Την ανακοίνωση αυτή συμπεριέλαβε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου μέσα σε δελτίο Τύπου με τον τίτλο «Πεπραγμένα Διοικητικού Συμβουλίου Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Ιανουάριος 2016 - Φεβρουάριος 2017». Στο δελτίο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΚ, έχοντας συμπληρώσει ένα χρόνο εργασιών, κάνει μια περιγραφική αποτίμηση του πώς πέτυχε, κατά την κρίση του, τους στόχους που το ίδιο έβαλε για τη θητεία του, με κυριότερο, μια και αναφέρεται πολλάκις, το «νοικοκύρεμα» του χάους που, πάλι κατά την άποψή του, παρέλαβε. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το δελτίο Τύπου.
Πεπραγμένα Διοικητικού Συμβουλίου Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Ιανουάριος 2016 - Φεβρουάριος 2017
Τον Ιανουάριο του 2016, η νέα Διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου κλήθηκε να αναλάβει την ευθύνη του Φορέα σε συνθήκες αβεβαιότητας για την οικονομική επιβίωση της τέχνης του κινηματογράφου και της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής, με μία απ’ τις κύριες πηγές χρηματοδότησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, τον Ειδικό Φόρο, να έχει καταργηθεί δια νόμου. Μία επί πλέον αρνητική συνέπεια αυτού του μέτρου υπήρξε η μεταβολή του ποσοστού κρατικής χρηματοδότησης στο Ε.Κ.Κ. η οποία ξεπέρασε το 50% στερώντας έτσι από τον Φορέα τη δυνατότητα να αξιοποιήσει ευκαιρίες που δίνει ο νέος αναπτυξιακός νόμος.
Επίσης, η ελλιπής διοικητική οργάνωση του Ε.Κ.Κ., είχε ως συνέπειες την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των Τμημάτων και την ανυπαρξία εσωτερικού ελέγχου και ορθολογικού καταμερισμού ευθυνών.
Εντοπίζοντας τα παραπάνω, αλλά και άλλες δυσλειτουργίες και χρόνιες παθογένειες που δυσχεραίνουν το έργο του Ε.Κ.Κ. θέσαμε τους παρακάτω γενικούς στόχους:
- 1. Εξασφάλιση από το ΥΠ.ΠΟ.Α για το 2016 επιπλέον πόρων, σε αντιστάθμισμα των απωλειών τις οποίες προκάλεσε η κατάργηση του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων.
- 2. Λειτουργική και διοικητική ανασυγκρότηση με έμφαση στην διοικητική αναδιοργάνωση και εκσυγχρονισμό της λειτουργίας του Φορέα, τη δημιουργία υποδομών και την πλήρη εφαρμογή του ν.3905/10, μέσω της σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας και Οργανογράμματος και στελέχωσης των προβλεπόμενων θέσεων Διευθυντών.
- 3. Εφαρμογή της νομιμότητας σε όλες τις διαδικασίες λειτουργίας του Φορέα, σε διαρκή συνεννόηση με το ΥΠ.ΠΟ.Α.
- 4. Ενίσχυση της διαφάνειας, ορθολογικοποίηση και απλοποίηση των διαδικασιών που διέπουν τις σχέσεις του Ε.Κ.Κ. με τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς μέσω της επικαιροποίησης του χρηματοδοτικού κανονισμού η οποία βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης, μετά από την πολύ χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων επί του θέματος με το σύνολο των εκπροσώπων του κινηματογραφικού χώρου.
Στην πορεία υλοποίησης των στόχων της πολιτικής μας, οι οποίοι, παρ’όλες τις αντιξοότητες οι οποίες αναφέρθηκαν παραπάνω έχουν επιτελεστεί σχεδόν όλοι κατά τον πρώτο χρόνο της θητείας του παρόντος Δ.Σ., οι σημαντικότερες ενέργειες στις οποίες προχωρήσαμε από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2017, είναι οι εξής:
1. Αντιμετώπιση της συρρίκνωσης οικονομικών πόρων εξ’ αιτίας της κατάργησης του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων.
Προχωρήσαμε στις παρακάτω ενέργειες:
α. Πρώτη μας μέριμνα, με την ανάληψη των καθηκόντων μας, ήταν η εξασφάλιση από το ΥΠ.ΠΟ.Α για το 2016 επιπλέον πόρων, σε αντιστάθμισμα των απωλειών τις οποίες προκάλεσε η κατάργηση του ειδικού φόρου επί των εισιτηρίων.
β. Διεκδίκηση της απόδοσης του 1,5% από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Η διεκδίκηση αυτή απέφερε αποτέλεσμα, καθώς ήδη ένα ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι απέστειλε στο Ε.Κ.Κ., ως ώφειλε εκ του νόμου, εκκαθάριση με αίτημα να αποδοθεί το ποσό που αντιστοιχεί στο 1,5% του κύκλου εργασιών του στην ελληνική κινηματογραφική παραγωγή. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί προηγούμενο το οποίο μπορεί να αποτελέσει μοχλό πίεσης για τη συμμόρφωση με το νόμο και των υπόλοιπων ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.
γ. Μεταστέγαση του Ε.Κ.Κ. σε νέο κτήριο η οποία συνεπάγεται εξοικονόμηση 78.000 € ετησίως για τον Φορέα. Η μεταστέγαση εξασφάλισε και την οργάνωση αποθήκης αρχειακού υλικού, η οποία στο προηγούμενο κτήριο στεγαζόταν επί πενταετία σε ακατάλληλο χώρο, με συνέπεια φθορές στα υλικά (κόπιες ταινιών).
δ. Τροποποίηση προϋπολογισμού 2016 με βασικό στόχο την εξοικονόμηση πόρων μέσω εξορθολογισμού δαπανών όπως:
Διακοπή ασφαλιστηρίου συμβολαίου με ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία για τους εργαζόμενους στο Ε.Κ.Κ. – επιπλέον της δημόσιας ασφάλισής τους - ύψους 45.000 € ετησίως, το οποίο παρά την νομοθετική ρύθμιση από το 2015 που προέβλεπε την διακοπή παρόμοιων παροχών εντούτοις εξακολουθούσε να χορηγείται και μέσα στο 2016.
Περικόπηκαν δαπάνες που απέφεραν ελάχιστο ή καθόλου όφελος στο Ε.Κ.Κ. και αναμορφώθηκε ο προϋπολογισμός του προς όφελος των παραγωγικών του σκοπών.
ε. Θέσπιση νέου πλαισίου συνεργασίας με τα κινηματογραφικά Φεστιβάλ. Μετάβαση από τη λογική της «χορηγίας», στη χρηματοδότηση κινήτρων για την παραγωγή και την εκπαίδευση.
2. Καθυστερήσεις στην έγκριση καλλιτεχνικών προτάσεων επί ενάμιση χρόνο, λόγω παρατεταμένης διοικητικής και οικονομικής αστάθειας.
Προχωρήσαμε στις παρακάτω ενέργειες:
- α. Διεκπεραίωση, μέσα στο πρώτο τετράμηνο, όλων των εκκρεμοτήτων για εγκεκριμένες από την προηγούμενη Διοίκηση του Ε.Κ.Κ. κινηματογραφικές παραγωγές που βρίσκονταν σε εξέλιξη, μέχρι την επιλογή νέου Γενικού Διευθυντή.
- β. Κάλυψη, μέσω της συγχώνευσης περιόδων κρίσεων, εγκρίσεων του συνόλου των καθυστερούμενων καλλιτεχνικών προτάσεων υπό κρίση, οι οποίες εκκρεμούσαν από το τέλος του 2014. Κατά το 2016, μέσω των προγραμμάτων χρηματοδότησης, εγκρίθηκαν για την ελληνική παραγωγή περίπου 3.500.000 €.
3. Ελλιπής εφαρμογή του νόμου 3905/10 ως προς τη διοικητική διάρθρωση του Ε.Κ.Κ.
- α. Επί πέντε χρόνια, δεν ορίστηκαν οι τέσσερις (4) Διευθυντές Διευθύνσεων που προβλέπει ο νόμος με συνέπεια την απουσία τεσσάρων πολύ σημαντικών κρίκων από την ιεραρχία ελέγχου και λογοδοσίας, αλλά και από την εφαρμογή των σκοπών του φορέα έτσι όπως αυτοί ορίζονται απ’ το νόμο.
- β. Απουσία Εσωτερικού Κανονισμού και Οργανογράμματος με συνέπεια την απουσία πλαισίου λειτουργίας του Φορέα.
Προχωρήσαμε στις παρακάτω ενέργειες:
α. Επιλογή με τις ταχύτερες δυνατές διαδικασίες και ορισμός τριών από τους τέσσερεις Διευθυντές (εκκρεμεί η επιλογή και του τέταρτου) στο πλαίσιο της πλήρους εφαρμογής του ν.3905/10. Επελέγησαν: για τη Διεύθυνση Παραγωγής και Ανάπτυξης ο κ. Βασίλης Κοσμόπουλος, για τη Διεύθυνση Προώθησης (Hellas Film) ο κ. Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης και για το Hellenic Film Commission η κ. Βένια Βέργου. Αναλαμβάνουν καθήκοντα εντός της προσεχούς εβδομάδας.
β. Ολοκλήρωση Σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας και Οργανογράμματος του Ε.Κ.Κ. ο οποίος, αφού ληφθούν υπ’όψη και προτάσεις των εργαζομένων, κατατίθεται αυτές τις ημέρες προς έγκριση στο ΥΠ.ΠΟ.Α.
γ. Ίδρυση του HELLENIC FILM COMMISSION. Ανάδειξη του Ε.Κ.Κ., βάσει του ν.3905/10, σε κεντρικό συντονιστή της προσέλκυσης ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.
Το Δ.Σ. του Ε.Κ.Κ., ήδη αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, αποφάσισε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, και προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι τον διορισμό του νέου Γενικού Διευθυντή, ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016, να προχωρήσει στην απαραίτητη σχετική προεργασία. Ανάθεση και επίβλεψη της πρόοδου των εργασιών της μελέτης (feasibility study) – για την ίδρυση, στελέχωση και λειτουργία του Hellenic Film Commission, από την εγκυρότερη διεθνή συμβουλευτκή εταιρεία. Η μελέτη ολοκληρώθηκε και τα πορίσματά της παρουσιάστηκαν σε διυπουργική συνάντηση στα γραφεία του Ε.Κ.Κ. στις 23/6/2016. Η πρωτοβουλία αυτή συνέβαλε στη δημιουργία ενός πλαισίου διυπουργικής συνεργασίας και σύνθεσης διαφορετικών απόψεων και προσεγγίσεων πάνω στο θέμα. Βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο της ομάδας εργασίας η οποία συγκροτήθηκε τον περασμένο Ιούνιο, με συμμετοχή εμπειρογνωμόνων από τέσσερα Υπουργεία και το Ε.Κ.Κ. η οποία επεξεργάζεται την τελική φυσιογνωμία, τα σχετικά φορολογικά κίνητρα και το νομικό πλαίσιο λειτουργίας αυτού του νευραλγικού μοχλού ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Επίσης, εξασφαλίστηκαν μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων οι πόροι για τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας του HELLENIC FILM COMMISSION η οποία, προσαρμοζόμενη στις διεθνείς καλές πρακτικές, θα φιλοξενήσει τη δομημένη πληροφορία για τους χώρους γυρισμάτων, τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς παραγωγές, καθώς και τους - ανά ειδικό κλάδο – εμπλεκόμενους στις παραγωγές.
4. Ασάφεια ως προς την οικονομική κατάσταση και τις οικονομικές εκκρεμότητες του Φορέα, λόγω μη ολοκλήρωσης του προηγούμενου έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου.
Προχωρήσαμε στις παρακάτω ενέργειες:
- α. Αποκατάσταση της απρόσκοπτης πρόσβασης της ελεγκτού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στα οικονομικά στοιχεία του Ε.Κ.Κ. στο πλαίσιο του ειδικού οικονομικού ελέχου τον οποίο διενεργεί από το 2015 με εντολή του Οικονομικού Εισαγγελέα.
- β. Διενέργεια έκτακτου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου περιόδων 2011 έως 2015, σε εφαρμογή σχετικής εντολής του ΥΠ.ΠΟ.Α., δεδομένου ότι ο έκτακτος οικονομικός έλεγχος που είχε διαταχθεί από το ΥΠ.ΠΟ.Α. στη διάρκεια της θητείας της προηγούμενης Διοίκησης, δεν είχε ολοκληρωθεί. Ο νέος έλεγχος έχει ήδη ξεκινήσει από εταιρεία ορκωτών λογιστών και θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες.
- γ. Απόφαση για απόδοση απολογισμού οικονομικών δραστηριοτήτων του Ε.Κ.Κ. προς το ΥΠ.ΠΟ.Α. σε μηνιαία βάση.
5. Ενεργοποίηση του εκπαιδευτικού ρόλου του Ε.Κ.Κ. κατά εφαρμογή και του Νόμου. (Αρθρο 10 -Σκοποί του Ε.Κ.Κ.)
Το Δ.Σ. αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, αποφάσισε, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, και προκειμένου να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι τον διορισμό του νέου Γενικού Διευθυντή, ο οποίος ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016, να προχωρήσει στην απαραίτητη σχετική προεργασία:
α. Αποφάσισε την ένταξη στον Χρηματοδοτικό κανονισμό Προγράμματος Υποτροφιών Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης.
β. Επανέφερε τον θεσμό των Βραβείων-Κινήτρων στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας αρχής γενομένης στο Φεστιβάλ του περασμένου Σεπτεμβρίου όπου απονεμήθηκαν τρία βραβεία οικονομικής ενίσχυσης της επόμενης ταινίας τους, σε τρεις νέους δημιουργούς.
γ. Αποφάσισε την διοργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων για όλες τις ειδικότητες.
Το πρώτο εργαστήριο σεναρίου και pitching πραγματοποιήθηκε ήδη τον περασμένο Σεπτέμβριο με την υποστήριξη του Media Desk με μεγάλη επιτυχία.
δ. Αποφάσισε και σχεδίασε την ίδρυση Γραφείου Εκπαίδευσης - Επιμόρφωσης και Υποστήριξης Νέων Κινηματογραφιστών με πρόβλεψη να ενταχθεί στη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής. Το Γραφείο θα αναλάβει την οργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών εργαστηρίων και σεμιναρίων, την παροχή συμβουλευτικής υπηρεσίας και υποστήριξης στους νέους κινηματογραφιστές, την εισήγηση του προγράμματος υποτροφιών στον Διευθυντή Ανάπτυξης, την επίβλεψη ερευνών και μελετών σχετικά με την κινηματογραφική εκπαίδευση κινηματογραφιστών και κοινού και την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών δράσεων του Ε.Κ.Κ. εν γένει. Το Γραφείο, που έχει επιμελώς σχεδιασθεί, θα στελεχωθεί και θα λειτουργήσει αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Διευθυντή Ανάπτυξης, δηλαδή άμεσα, και κάτω απ’ την επίβλεψή του.
ε. Ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετική πρόσκληση της Ε.Υ.ΤΟ.Π. του ΥΠ.ΠΟ.Α. και διατύπωσε στους αρμόδιους γραμματείς των Υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας πλήρως ανεπτυγμένη εκπαιδευτική πρόταση σχετικά με τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Η πρόταση αφορά στη δημιουργία εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας που απευθύνεται σε όλα, ανεξαιρέτως, τα σχολεία της επικράτειας. Κατηγοριοποιημένες κατά θεματικές ενότητες και κατά βαθμίδα εκπαίδευσης, στην πλατφόρμα θα ενταχθούν διεθνείς και ελληνικές ταινίες μαζί με συνοδευτικό υλικό στη διάθεση των εκπαιδευτικών. Σκοπός της πλατφόρμας είναι αφ’ ενός η εκπαίδευση του μελλοντικού κινηματογραφικού κοινού απ’ την παιδική ήδη ηλικία, αφ’ ετέρου η ανάδειξη του κινηματογράφου ως εκπαιδευτικού εργαλείου.
6. Σοβαρές εκκρεμότητες λόγω καθυστερήσεων και ολιγωριών στην διεκπεραίωση υποθέσεων.
α. Αντιμετωπίσαμε ταχύτατα και αποτελεσματικά τον άμεσο κίνδυνο απένταξης έργων χρηματοδότησης ΕΣΠΑ και συνεπεία αυτού μεγάλη οικονομική επιβάρυνση του Ε.Κ.Κ., λόγω αμέλειας της τήρησης των υποχρεώσεων του από το 2013. β. Θέσαμε τέλος σε αδικαιολόγητες και μεγάλες καθυστερήσεις στην παραλαβή έργων (ιστοσελίδα του Φορέα, μη λειτουργία της Ψηφιακής Πλατφόρμας του Ε.Κ.Κ. κ.α.)
7. Απουσία πλαισίου διαφάνειας στον τρόπο αξιολόγησης των καλλιτεχνικών προτάσεων / απουσία συγκεκριμένου πλαισίου και κριτηρίων για τη διαδικασία προώθησης και διανομής των ταινιών.
α. Στη διαδικασία καλλιτεχνικής αξιολόγησης των προς έγκριση σχεδίων αντικαταστήσαμε τους “κρυφούς ανώνυμους συμβούλους” από γνωμοδοτική επιτροπή επώνυμων και αναγνωρισμένων προσωπικοτήτων με σκοπό την ενίσχυση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Η επιτροπή γνωμοδοτεί για το κάθε σχέδιο γραπτώς μέσω λεπτομερούς σκεπτικού. Αφαιρέσαμε επίσης το δικαίωμα καλλιτεχνικής αξιολόγησης των σχεδίων από υπάλληλο του Ε.Κ.Κ. που δεν διαθέτει τα τυπικά προσόντα. Θωρήσαμε ελάχιστο δείγμα απόδοσης του δέοντος σεβασμού προς τους παραγωγούς και δημιουργούς, την αξιολόγηση των σχεδίων τους με διαφανείς διαδικασίες και εξασφάλιση λεπτομερούς απολογισμού για τη θετική ή αρνητική αξιολόγηση. β. Σε εφαρμογή του κύριου άξονα της πολιτικής μας, αυτού της επιβολής αξιοκρατίας και διαφάνειας σε όλες τις δραστηριότητες του οργανισμού, αποφασίσαμε την ανάθεση στον Διευθυντή Προώθησης, με την ανάληψη των καθηκόντων του, της δημιουργίας πλαισίου με σαφή κριτήρια για όλες τις δραστηριότητες της Διεύθυνσής του.
8. Εξυπηρέτηση πολιτών από το προσωπικό του φορέα.
Δώσαμε έμφαση στην αναβάθμιση της ποιότητας επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των επαγγελματιών του κινηματογράφου από το προσωπικό του Ε.Κ.Κ. μέσω αποφάσεων που εξασφαλίζουν την καλύτερη λειτουργία του Φορέα (σεμινάρια επιμόρφωσης του προσωπικού, έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας κ.α.)
Θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι το παρόν Δ.Σ. λειτούργησε μέχρι σήμερα με απόλυτη σύμπνοια. Επίσης, τα μέλη του Δ.Σ. συμμετείχαν ενεργά, με καθημερινή και επίπονη εργασία στην επεξεργασία και χάραξη της πολιτικής μας, έχοντας αναλάβει ο καθένας επιμέρους τομείς δράσης. Η ομοψυχία αυτή, η συλλογικότητα και οι κοινοί στόχοι μας, αποτέλεσαν τα ισχυρά όπλα για την εφαρμογή της πολιτικής μας. Κατά τον πρώτο χρόνο της θητείας του παρόντος Δ.Σ. όλες οι προσπάθειες εστιάστηκαν στην ολοκλήρωση του νοικοκυρέματος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σε διοικητικό και οικονομικό επίπεδο, σε επίπεδο υποδομών και κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας. Συνεκτιμώντας τα θετικά στοιχεία αλλά και τις αναπόφευκτες αστοχίες αυτού του διαστήματος, το Δ.Σ. θα προχωρήσει – με τις απαραίτητες βελτιωτικές ή διορθωτικές κινήσεις – στον δεύτερο χρόνο της θητείας του εστιάζοντας τις προσπάθειές του:
Α. Στην ουσιαστική εφαρμογή της πολιτικής του για τον ελληνικό κινηματογράφο με άξονες τη διαφάνεια, την πολυφωνία, τον μορφωτικό ρόλο του Ε.Κ.Κ. και την έμφαση στην ενίσχυση των νέων κινηματογραφιστών.
Β. Στη διεκδίκηση από το ΥΠ.ΠΟ.Α. και τα συναρμόδια Υπουργεία, της επιστροφής του ανταποδοτικού τέλους με ταυτόχρονη επαναφορά του ΦΠΑ στα εισιτήρια των αιθουσών στην προηγούμενη κατάσταση, της πλήρους εφαρμογής του μέτρου της απόδοσης του 1,5% από ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και παρόχους κινητής τηλεφωνίας για την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφικής παραγωγής και τέλος τη θέσπιση ελκυστικών φορολογικών κινήτρων για προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, ώστε η λειτουργία του Hellenic Film Commission να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο.
Διαβάστε ακόμη: Τα βραβεία του εργαστήριου «Μικρές Ιστορίες, Μεγάλες Ιδέες» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη Media