
Το STUDIO new star art cinema με αφορμή τα 30 χρόνια από την προβολή της πρώτης ταινίας του «Αντίο Βερολίνο», οργανώνει ένα τριήμερο αφιέρωμα στον Δημήτρη Αθανίτη. Με πάνω από 60 διεθνή βραβεία, ο Δημήτρης Αθανίτης είναι ένας σκηνοθέτης με αναφορές και αναλύσεις του έργου του στην διεθνή βιβλιογραφία, καθώς συνδυάζει μια προσωπική ματιά με μια φιλμογραφία 11 ταινιών.
Από τις 2 έως τις 4 Μαΐου ο σκηνοθέτης μαζί με συνεργάτες και άλλοι ομιλητές, θα παρουσιάζει κάθε βράδυ δύο ταινίες του και θα συζητά με το κοινό.
Θα προβληθούν οι ταινίες:
Παρασκευή 2/5
19:00 Αντίο Βερολίνο (1994)
21:00 Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο (1997)
Σάββατο 3/5
19:00 Τρεις Μέρες Ευτυχίας (2014)
21:00 Invisible / Αόρατος (2015)
Κυριακή 4/5
19:00 Μήδεια (2022)
21:00 Η Περιπέτεια Του Βλέμματος (2023)
Οι ταινίες
Αντίο Βερολίνο (1994) | Ειδικό Βραβείο Επιτροπής Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Ο Άλεξ, ένας Έλληνας σκηνοθέτης που φυτοζωεί στο Βερολίνο, μετά από αρκετές απορρίψεις για το πρώτο του σενάριο με τίτλο "Αντίο Βερολίνο" και στο οποίο έχει επενδύσει όλες του τις ελπίδες, έρχεται στην Αθήνα, για να συναντήσει ένα μυστηριώδη παραγωγό αλλά θα βρεθεί σε απρόβλεπτες καταστάσεις.
Καμιά Συμπάθεια Για Τον Διάβολο (1997) | Βραβείο Ερμηνείας Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Υποψήφια για Χρυσό Αλέξανδρ, Υποψήφια για Αργυρό Αλέξανδρο Καλύτερης Σκηνοθεσίας
Μια σύγχρονη διασκευή του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης, τοποθετημένη σε μια δυστοπική Αθήνα του μέλλοντος. Μια ακραία ερωτική ιστορία στη σκοτεινή καρδιά της πόλης. Ένας ταμίας σε σούπερ μάρκετ βρίσκει τον έρωτα στο πρόσωπο μιας γκαρσόνας που δουλεύει και σαν γυμνό μοντέλο και που μόλις αποφυλακίστηκε. Όταν την χάσει, θα ταξιδέψει μέχρι την κόλαση για να τη φέρει πίσω. Η φουτουριστική μεταφορά του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης σε μια δυστοπική Αθήνα που ζει στο σκοτάδι, μοιάζει απίστευτα επίκαιρη σήμερα, ενώ οι εκπληκτικές ασπρόμαυρες εκονες παραπέμπουν στο μεγάλο κλασσικό σινεμά. .
Τρεις Μέρες Ευτυχίας (2012) | Καλύτερη Σκηνοθεσία, Ηθοποιός, Φωτογραφία, Maverick Movie Awards, NY, Καλύτερη Ηθοποιός ensemble, London GFF, Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία, Μουσική, Εφφέ, Υποψηφιότητες Ελληνικής Ακαδημίας
Σε μια πόλη που αποσυντίθεται, τρεις νέες γυναίκες ψάχνουν διέξοδο. Η Ιρίνα ετοιμάζεται να φύγει στον Καναδά για να ξεφύγει από την ''οικογένεια'' της που την εκδίδει. Η Αννα παντρεύεται για να διώξει το φάντασμα της διαλυμένης της οικογένειας, ενώ η Βέρα, στο ξεκίνημα της καινούργιας της ζωής, έρχεται αντιμέτωπη με την κρυμμένη πραγματικότητα τής δικής της οικογένειας. Μέσα σε τρεις μέρες οι πορείες τουςδιασταυρώνονται απροσδόκητα και τις οδηγούν προς μια βίαιη ενηλικίωση. Μέχρι που μπορούν να φτάσουν για την ευτυχία;
Invisible / Αόρατος (2015) | Μεγάλο Βραβείο στη Φιγκέιρα ντα Φοζ και άλλα 14 διεθνή βραβεία
Ο Αρης είναι ένας μοναχικός 35άρης, χωρισμένος, που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο. Οταν απολύεται χωρίς καμιά προειδοποίηση κι αφού κάθε προσπάθεια του να γυρίσει στη δουλειά αποτυγχάνει, αποφασίζει να αποδώσει δικαιοσύνη ο ίδιος, καθώς νιώθει θύμα μιας ακραίας αδικίας. Ομως ο Αρης δεν είναι μόνος του. Εχει μαζί του και τον εξάχρονο γιο του.
Μήδεια (2022) | Καλύτερη Ταινία - Βραβείο Οδυσσέας Καλύτερος Σκηνοθέτης / Καλύτερη Ηθοποιός | London Greek Film Festival Καλύτερη Ηθοποιός | SEE Film Festival Καλύτερη Ταινία / Καλύτερος Σκηνοθέτης Καλύτερη Ηθοποιός / Καλύτερη Φωτογραφία / Καλύτερο Σύνολο Ηθοποιών | 5+1 Υποψηφιότητες / Maverick Movie Awards | Τιμητική Μνεία SCREEN Film Festival
Η Μήδεια και ο Ιάσων με τα δύο παιδιά τους, είναι τώρα πρόσφυγες στην Κόρινθο. Ο Ιάσων τους εγκαταλείπει για να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά Κρέοντα. Μετά από αυτό, η Μήδεια διατάζεται να φύγει αμέσως,μαζί με τα παιδιά της,επί ποινή θανάτου.
Η Περιπέτεια Του Βλέμματος (2023)
«Η Περιπέτεια του Βλέμματος» είναι ένα τολμηρό εγχείρημα χωρίς προηγούμενο, αφού είναι ταυτόγχρονα μια ταινία δοκίμιο αλλά και μια ταινία μυθοπλασίας. Μια πρωτότυπη ταινία, μοναδική μέσα στην παγκόσμια φιλμογραφία για το αντικείμενο της, την φόρμα της και τον τρόπο προσέγγισης μέσα από την ιδιαίτερη ματιά του δημιουργού της. Μέσα από κυρίως βουβά αποσπάσματα έξη ταινιών του, ο σκηνοθέτης προσεγγίζει την πολλαπλή λειτουργία του βλέμματος σαν κύριο συνθετικό στοιχείο του κινηματογραφικού κόσμου, σαν φορέα του κινηματογραφικού ταξιδιού, αλλά και την ιδιαίτερη θέση του θεατή. Μια απολύτως μοναδική ταινία στην παγκόσμια φιλμογραφία και μια υψηλού αισθητικού επιπέδου κινηματογραφική περιπέτεια, που τιμήθηκε με 5 διεθνή βραβεία και υμνητικές κριτικές. Στην πιο πρόσφατη ταινία του ο Αθανίτης ακολουθώντας το βλέμμα των ηρώων του, συνδέει αποσπάσματα από τις ταινίες του και δημιουργεί ένα πρωτόγνωρο κινηματογραφικό τοπίο, καθώς αναζητά αυτό που είναι η ίδια η ουσία του σινεμά: το βλέμμα.