Buzz

Ανακοινώθηκαν οι νικητές του Open Call: Big Short Films 2024 της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

of 10

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το Onassis Culture προσκάλεσε Ελληνες και διεθνείς κινηματογραφιστές και παραγωγούς να καταθέσουν τις προτάσεις τους κι επέλεξε πέντε τις οποίες στηρίζει με 10.000 ευρώ την καθεμιά.

Ανακοινώθηκαν οι νικητές του Open Call: Big Short Films 2024 της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

To Onassis Culture στηρίζει τη φόρμα της ταινίας μικρού μήκους, αγκαλιάζοντας τη διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Για δεύτερη χρονιά, το Onassis Culture απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα προς Έλληνες και διεθνείς κινηματογραφιστές να καταθέσουν τις προτάσεις τους για μικρού μήκους ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, live action και animation.

Συνολικά κατατέθηκαν 133 προτάσεις, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την ομάδα του Onassis Culture. Οι πέντε προτάσεις που επιλέχθηκαν θα χρηματοδοτηθούν με το ποσό των 10 χιλιάδων ευρώ η καθεμία. Μέσα στη χρονιά θα προχωρήσουν σε παραγωγή, για να βρουν τον δρόμο τους προς τη μεγάλη οθόνη και να συναντήσουν το εγχώριο και διεθνές κοινό στα φεστιβάλ του κόσμου.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

«Η Απολέπιση» / Σκηνοθεσία: Χρυσιάννα Παπαδάκη, Στέργιος Ντινόπουλος
«Free Eliza (Η απίθανη ιστορία μιας ανατομικής ανωμαλίας)» / Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Ματθαίου
«Sparoza – Echoes in the Garden» / Σκηνοθεσία: Catriona Gallagher
«Τάπες» / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Θεοχαρίδης
«Το Νησί της Ζέβρας» / Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κωστόπουλος

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

open call

«Η Απολέπιση» / Σκηνοθεσία: Χρυσιάννα Παπαδάκη, Στέργιος Ντινόπουλος
Στην επέτειο της εξαφάνισης της φίλης της, η Λήδα ταξιδεύει στη Γαύδο όπου εμπλέκεται σε μια εκστατική τελετουργία που ονομάζεται «απολέπιση».

Ο Στέργιος Ντινόπουλος και η Χρυσιάννα Παπαδάκη μεγάλωσαν στην Αθήνα. Γνωρίστηκαν ως συμφοιτητές στο Harvard University. Εκεί ανακάλυψαν το πάθος τους για τη σεναριογραφία και τη σκηνοθεσία, συνδυάζοντας το υπόβαθρό τους στις κοινωνικές επιστήμες, τη φιλοσοφία και τις οπτικοακουστικές σπουδές. Παράλληλα με την παραγωγή ταινιών, ασχολούνται επίσης με την εκπαίδευση, ειδικά με εφήβους στην επαρχία. Συνεργάστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην ταινία τους, «Αρκουδότρυπα», η οποία απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο στο Φεστιβάλ Δράμας 2023.

open call

«Free Eliza (Η απίθανη ιστορία μιας ανατομικής ανωμαλίας)» / Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Ματθαίου / Παραγωγή: Σάββας Σταύρου (Merricat Films)
Εξαιτίας μιας ανατομικής ανωμαλίας, η Ελίζα δεν μπορεί να χαμογελάσει. Στο παγκόσμιο βασίλειο του toxic positivity, αυτό είναι ένα σοβαρό πρόβλημα.

Η Αλεξάνδρα Ματθαίου είναι σκηνοθέτρια και σεναριογράφος. Σπούδασε Νομικά στο King's College London, στο οποίο ολοκλήρωσε και τις μεταπτυχιακές σπουδές της, ενώ στη συνέχεια αποφοίτησε από το UCL [VD1] με μεταπτυχιακό στον Κινηματογράφο. Οι ταινίες της έχουν προβληθεί διεθνώς, ενώ η πιο πρόσφατη μικρού μήκους ταινία της, “A Summer Place” (2021), με τη στήριξη του CNC[VD2] , έχει λάβει διακρίσεις και βραβεία σε μερικά από τα σημαντικότερα διεθνή φεστιβάλ. Η ταινία ήταν επίσης υποψήφια για το Βραβείο Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο ανάπτυξης της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας, με την οποία έχει διακριθεί μεταξύ άλλων στο Crossroads του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με το μεγάλο βραβείο, ενώ έχει επιλεγεί στα Oxbelly Lab, First Films First (Ινστιτούτο Goethe) και MFI. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της (συν-σενάριο και συν-σκηνοθεσία με τη Μαρία Χατζάκου), με τίτλο “Stringa”, βρίσκεται επίσης σε στάδιο ανάπτυξης με τη στήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

open call

«Sparoza – Echoes in the Garden» / Σκηνοθεσία: Catriona Gallagher / Παραγωγή: Γιάννης Καρπούζης (Empty Square)
Μετά τον αιφνίδιο θάνατο της Σάλι, η Λούσι αναλαμβάνει να σώσει το έργο ζωής της, έναν μυστικό κήπο στην Αττική, από την επερχόμενη ερημοποίηση.

Η Κατρίνα Γκάλαχερ (Ηνωμένο Βασίλειο/Ιρλανδία) είναι εικαστικός και κινηματογραφίστρια, που εργάζεται μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ελλάδας. Το έργο της μελετά τη σύγκρουση των ανθρωπογενών και φυσικών κόσμων, εξερευνώντας παραμελημένες λεπτομέρειες στο φυσικό μας περιβάλλον και πώς αυτές αντικατοπτρίζονται ως ψυχολογικές τοπογραφίες. Χρησιμοποιεί τα μέσα της κινούμενης εικόνας και του σχεδίου, τη γραφή και διαδικασίες έρευνας για να χαρτογραφήσει φυσικά και εννοιολογικά ίχνη των ανθρώπινων και μη ανθρώπινων σχέσεων. Το έργο της έχει εκτεθεί σε γκαλερί διεθνώς και οι ταινίες της έχουν προβληθεί σε διάφορα φεστιβάλ (Ann Arbor, Laterale, New Holland Island, Sheffield Doc Fest, Aesthetica, Ribalta, London Short Film Festival, IFFR). Η πρώτη της ταινία, «Περδικάκι», βραβεύτηκε με ειδική μνεία στον Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους στο New Holland Island το 2020, ενώ η πιο πρόσφατη ταινία της, «Η Δάφνη ήταν ένας κορμός που κατέληγε σε φύλλα» (2024), κέρδισε το Βραβείο KNF στον Διαγωνισμό Μικρού Μήκους Ταινιών Tiger του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Ρότερνταμ.

open call

«Τάπες» / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Θεοχαρίδης / Παραγωγή: Αλέξης Αναστασιάδης (Frenel)
Ένα ταξίδι επιβίωσης και αυτοπροσδιορισμού για μια εντεκάχρονη Ελληνοαφρικάνα μέσα από το ταλέντο της στο παιχνίδι «τάπες».

Ο Δημήτρης Θεοχαρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε σκηνοθεσία και σενάριο στη Σχολή Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έκτοτε, έχει γράψει πλήθος σεναρίων, έχει σκηνοθετήσει διαφημίσεις και μουσικά βίντεο και έχει λάβει μέρος σε πλήθος κινηματογραφικών παραγωγών. Η πρώτη του επαγγελματική ταινία μικρού μήκους, “Hunting Season”, ολοκλήρωσε τη φεστιβαλική της πορεία με 38 επίσημες συμμετοχές και τρία βραβεία σε όλο τον κόσμο. Το σενάριο για τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία του, «Τάπες», βραβεύτηκε από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου στο Olympia “Creative Ideas” Pitching Lab και βρίσκεται στο στάδιο της προπαραγωγής.

open call

«Το Νησί της Ζέβρας» (animation) / Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κωστόπουλος / Παραγωγή: Ιωάννα Σουλτάνη (SOUL Productions)
Σε μια κοινωνία όπου οι ηλικιωμένοι εξορίζονται στο «Νησί της Ζέβρας», ένα μικρό κορίτσι αψηφά τον νόμο για να βρει τον εξόριστο παππού της.

O Αλέξανδρος Κωστόπουλος σπούδασε Σκηνοθεσία στη Σχολή́ Σταυράκου και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, ενώ έχει διδακτορικό από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η μικρού μήκους ταινία του, «Πρώτο Μπάνιο», έλαβε μέρος σε διεθνή φεστιβάλ (Τεργέστη, In the Palace, Foyle κ.ά.), λαμβάνοντας αρκετές διακρίσεις. Η ταινία προβλήθηκε στους ελληνικούς κινηματογράφους (Weird Wave & New Star), καθώς επίσης από το France ΤV και την ΕΡΤ/ERTFlix. Έχει γυρίσει τα ντοκιμαντέρ «Αγγίζοντας το Άυλο» και «Με Ταχύτητα Φωτός», τα οποία προβλήθηκαν από την ΕΡΤ. Η νέα του μικρού μήκους ταινία animation, «Το Νησί της Ζέβρας», είναι σε στάδιο παραγωγής. Το σενάριο της πρώτης του μεγάλου μήκους ταινίας, «Αδράνεια», έχει λάβει χρηματοδότηση για το στάδιο της γραφής από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου. Συμμετείχε στο Torino Film Lab και στο Budapest Debut Film Forum. Έχει διατελέσει μέλος της κριτικής επιτροπής και εισηγητής κινηματογραφικών εργαστηρίων στα φεστιβάλ Τεχεράνης, Ντάκα, Ολυμπίας για Παιδιά & Νέους και Παιδικού Κινηματογράφου της Ινδίας.