Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Πικαδέρο (Pikadero) του Μπεν Σάροκ
Στη χώρα των Βάσκων, ο 25χρονος Γκόρκα εκπαιδεύεται, χωρίς αμοιβή, σε τοπικό εργοστάσιο, ενώ μένει ακόμα με τους γονείς και τον παππού του, μην μπορώντας να νοικιάσει δικό του σπίτι, ή ν' αγοράσει, έστω, ένα αυτοκίνητο για στιγμές ιδιωτικές. Το αίσθημα και τα πρακτικά προβλήματα τού εγκλωβισμού του θα ενταθούν, όταν ο Γκόρκα γνωρίσει την Ανε, ομοίως άνεργη ιστορικό τέχνης που μαθαίνει αγγλικά, ευελπιστώντας να βρει δουλειά. Οι δυο τους μοιάζουν ν' αρχίζουν να ερωτεύονται, όμως αναγκάζονται να βρίσκονται μόνο σε δημόσια μέρη, από καφέ και γήπεδα, ως τα «πικαδέρος», τις απανταχού αλάνες όπου παρκάρουν τ' αυτοκίνητα για να φασωθούν οι επιβάτες. Ποια αυτοκίνητα;
Το βραβευμένο ντεμπούτο τού Βρετανού Μπεν Σάροκ στην Ισπανία των Βάσκων, για τους τρόπους με τους οποίους η κρίση βλάπτει σοβαρά την αγάπη (και το σεξ...). Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ 2
Ο Ανθρωπος που Ταπείνωσε τον Χίτλερ (Race) του Στίβεν Χόπκινς
Η ταινία συναντά τον Οουενς (ο Στέφαν Τζέιμς σε μια στιβαρή, αν κι όχι ιδιαίτερα μαγνητική ερμηνεία), όταν αφήνει τη μικρή, βαθειά ρατσιστική πόλη του στο Οχάιο για να πάει στο πανεπιστήμιο, όντας εκπληκτικός σπρίντερ, ο μόνος τρόπος να σπουδάσει τότε ένας άπορος νεαρός μαύρος. Και ακολουθεί την ιστορία του, σα δρόμο μετ' εμποδίων, καθώς ο Οουενς καλείται να υπερβεί τις τρανταχτές φυλετικές διακρίσεις στην Αμερική, να ανταπεξέλθει στην απαιτητική προπόνηση όπου τον υποβάλλει ο προπονητής του (θαυμάσιος ο Τζέισον Σουντέικις ως Λάρι Σνάιντερ), να σπάσει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο - γιατί ο μαύρος αθλητής έχει διπλάσιες προκλήσεις να ξεπεράσει - να κρατήσει την αγάπη της γυναίκας του παρότι την απατά. Και, στην πορεία, να πάρει μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες του '36 στο Βερολίνου, εκείνους που ο Αδόλφος Χίτλερ θέλησε να αξιοποιήσει μόνο ως προπαγάνδα κι ως αποθέωση της Αρίας φυλής και, με τις νίκες του, ν' αναγκάσει κι αυτόν ακόμα τον Φύρερ ν' αποχωρήσει από το στάδιο ηττημένος.
Βιογραφία του Τζέσι Οουενς, του Αφροαμερικανού δρομέα που θριάμβευσε στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936, τόσο κλασική που φέρει και μια μυρωδιά βαπόνα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 23.00 στο Open
Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών (Dead Poets Society), του Πίτερ Γουίαρ
Ο ντροπαλός Τοντ Άντερσον πηγαίνει στην Ακαδημία Γουέλτον, όπου ο μεγαλύτερός του αδερφός είχε αριστεύσει. Ο συγκάτοικός του, Νιλ, αν και πολύ έξυπνος και δημοφιλής, δέχεται μεγάλη πίεση από τον υπερπροστατευτικό πατέρα του. Οι δυο τους, μαζί με άλλους φίλους τους, γνωρίζουν τον καινούριο δάσκαλο αγγλικών, τον Καθηγητή Κίτινγκ. Ο Κίτινγκ, ο οποίος είχε φοιτήσει στην Ακαδημία Γουέλτον, τους συστήνει στην άτυπη μυστική λέσχη λογοτεχνίας «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών». Εκεί ο Κίτινγκ θα ενθαρρύνει τους μαθητές του να πάνε κόντρα στο σύστημα και να είναι σοφοί και όχι ηλίθιοι όταν θα διαμαρτύρονται εναντίον του. Ο καθένας από τα παιδιά θα το κάνει με τον δικό του τρόπο, και η ζωή τους θα αλλάξει για πάντα.
Η ταινία προβάλλεται στις 16.30 στο Cosmote Cinema 1
Ουτε Καν (Nope) του Τζόρνταν Πιλ
Το 1998, στα γυρίσματα ενός σίτκομ, συμβαίνει το αδιανόητο: τρομαγμένος από έναν κρότο, ο πρωταγωνιστής χιμπατζής εξαγριώνεται κι επιτίθεται σε συνεργείο και καστ. Μόνο ένα αγόρι, ο μικρός ηθοποιός Τζουπ Παρκ, γλιτώνει από την αιματοχυσία. Δυο δεκαετίες αργότερα, στην έρημο της Καλιφόρνιας, στο άδειο απέραντο τοπίο των κλασικών γουέστερν, ο λιγομίλητος Οτζεϊ και η παραβατική, παρλαπίπα αδελφή του, η Εμ, προσπαθούν να συντηρήσουν την οικογενειακή επιχείρηση, άλογα εκπαιδευμένα για να παίζουν σε ταινίες. Πιο επιτυχημένος στον ίδιο κλάδο ο γείτονάς τους, ο ενήλικας, πια, Τζουπ Παρκ που διατηρεί πάρκο ψυχαγωγίας με ζώα. Και οι μεν και ο δε θα δουν τη ζωή τους ν’ απειλείται από την έλευση ενός εξωγήινου πλάσματος με φονικές ορέξεις στον ουρανό – ο Οτζεϊ κι η Εμ θα συνεργαστούν με τον καλύτερο διευθυντή φωτογραφίας του κόσμου για να αποσπάσουν το στιγμιότυπο που θα τους κάνει για πάντα πλούσιους.
Oχι απλώς ο Τζόρνταν Πιλ είναι το πιο ειλικρινές fanboy του σύγχρονου σινεμά, αλλά και, μετά τα «Τρέξε!» και «Εμείς», χρησιμοποιεί όλα μαζί τα κινηματογραφικά είδη θρίλερ, τρόμου, φαντασίας, μεταφυσικού και κωμωδίας, για να κάνει ένα κοινωνικο-πολιτικό σχόλιο στα παγειωμένα της αμερικανικής συνείδησης και πρακτικής. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Διαθέσιμο προς ενοικίαση στο Vodafone TV
Τσουλάκια της Δέσποινας Μαυρίδου
Οι δύο αδελφές, η Θεμούλα και η Μάτι που μεγαλώνουν μόνες τους, με χρέη του παρελθόντος που δεν διαγράφονται εύκολα και όνειρα που συνθλίβονται όταν βγουν έξω από τον πολύχρωμο κόσμο τους, σε ένα ποπ νουάρ κινηματογραφικό παραμύθι που κάνει το girl power να μοιάζει με το μαγικό φίλτρο που χρειάζεται ο κόσμος για να αλλάξει και την αθωότητα το πιο ισχυρό όπλο απέναντι στο κακό.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Σπιρτόκουτο του Γιάννη Οικονομίδη
Κορυδαλλός, Κυριακή πρωί. Καλοκαίρι, καύσωνας, ανοικτά παράθυρα. Η κάμερα μπαίνει σ' ένα από τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών. Εκεί, ο 50χρονος Δημήτρης ουρλιάζει καντήλια στο τηλέφωνο. Ετσι όμως μιλάει ο Δημήτρης, έτσι κανονίζει τις δουλειές του με τους υπαλλήλους του στην καφετέρια. Βροντερά, έντονα, αθυρόστομα, «αντρίκια». Στην κουζίνα η γυναίκα του Μαρία βηματίζει πάνω κάτω, βράζοντας. Είναι πρωί, αλλά αυτό που πίνει, και σπάει το ποτήρι στο νεροχύτη, δεν είναι νερό. Ούτε ο τρόπος που κατασπαράζει βουλιμικά ένα φρούτο βοηθάει. Μοιάζει παγιδευμένη, δεν τη χωράει το δέρμα της. Οταν ξυπνήσουν και τα παιδιά, θα κάνουν κι εκείνα από ένα τηλεφώνημα. Δεν έχει σημασία σε ποιον και γιατί, όσο το ότι όλη η ασφυκτική μπόχα, όλη η αμάσητη βία που κυριαρχεί στο σπιρτόκουτο που μεγάλωσαν έχει περάσει κάτω από το δέρμα τους. Τη συνεχίζουν. Αβίαστα. Μόνο που τα σπιρτόκουτα είναι εύφλεκτα. Μία σπίθα, μία αφορμή και γίνονται παρανάλωμα. Ενα πρωινό με καύσωνα, κάτι τέτοιο περιμένει τον «ελληναρά» Δημήτρη.
Παροξυσμικό, ηλεκτρισμένο, γενναίο, με μία δική του νεορεαλιστική φόρμα και κινηματογραφική γλώσσα, το «Σπιρτόκουτο» στέκεται ως μία από τις πιο επιδραστικές ταινίες του ελληνικού σινεμά. Και, δυστυχώς, 20 χρόνια μετά, τo ντεμπούτο του Γιάννη Οικονομίδη συνεχίζει να φτύνει αλήθειες μαζί με τα μπινελίκια του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix