Μια συλλογή από ελληνικά βίντεο κλιπ, από αυτά που δεν θα δείτε συχνά στα υπάρχοντα μουσικά κανάλια, μικρού αλλά και μεγάλου μήκους από νέους ολοκληρωτικά ανεξάρτητους έλληνες σκηνοθέτες. Ανάμεσα τους ο Αντώνης Σπίνουλας, απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, που συμμετέχει με το μεγάλου μήκους «Rocco vs Cleopatra», η Ελίνα Πάνικ μόνιμη κάτοικος Βερολίνου, η σκηνοθέτης, περφόρμερ και βίντεο άρτιστ Ευαγγελία Χρηστάκου και ο σκηνοθέτης και βίντεο αρτιστ Νίκος Πάστρας με το «Χαμένο Κορίτσι».
Στο ίδιο διήμερο θα έχετε την ευκαιρία να δείτε την πρώτη προβολή (ακόμη σε work in progress) του «Χιγκίτα» του The Boy, μια προς το παρόν γεμάτη αινίγματα ταινία επιστημονικής φαντασίας (;) για την προσπάθεια επιβίωσης μιας ομάδας ανθρώπων στην Μακρόνησο, σε μια εποχή μετά την καταστροφή.
Περισσότερα για το διήμερο που έχει ως τίτλο-σύνθημα τη φράση «τo φεγγάρι του Μελιές ήταν πιο αληθινό από το πραγματικό», δια στόματος του ίδιου του The Boy.
Πως προέκυψε η ιδέα για το διήμερο στο Six D.o.g.s. Ηρθαν πρώτα οι ταινίες που ήθελες να δείξεις ή η ιδέα για ένα φεστιβάλ και μετά αναζήτησες τις ταινίες;
Βασικά υπήρχαν κάποιες ταινίες που ήθελα να τις δω ο ίδιος γιατί από αυτά που είχα ακούσει ή απο πολύ μικρά κομμάτια που είχα δει ένιωθα ότι με ενδιαφέρανε. Κάποιες ήταν τελειωμένες. Aλλες στάθηκε το φεστιβάλ μια αφορμή για να τελειώσουν. Επίσης ήθελα πολύ τα βίντεοκλιπ που θα παίξουμε να τα δω μαζεμένα και σε μεγάλη οθόνη για μια φορά.
Πόσο πλούσια θα έλεγες ότι είναι η φλέβα των σκηνοθετών που κινούνται κάτω από τα ραντάρ του εμπορικού κυκλώματος και των παραδοσιακών μέσων;
Αυτή την στιγμή η έννοια εμπορικό κύκλωμα και παραδοσιακό μέσο δεν υφίσταται στην Ελλάδα οπότε πάνω κάτω όλοι με τα ίδια παλεύουνε. Προσωπικά πιστεύω ότι υπάρχει μεγάλη σοδειά νέων σκηνοθετών όπου έχουν κάτι να πούνε και ξέρουνε πως να το πούνε. Απλά όπως όλα θέλει το χρόνο του να ωριμάσει και θέλει από τον κόσμο να ψάξει για να βρει αυτές τις ταινίες. Δεν μπορούν να μας έρχονται τα πάντα σε delivery.
Υπάρχει κάτι που ενοποιεί τους σκηνοθέτες που παρουσιάζουν τις ταινίες τους στο διήμερο αυτό φεστιβάλ εκτός από την «ανεξαρτησία τους»;
Τίποτα πέραν του ότι κάποιοι από αυτούς είναι φίλοι και έχει βοηθήσει ο ένας τον άλλο. Κατά τ'αλλα ο καθένας έχει ένα τελείως δικό του τρόπο να βλέπει τα πράγματα κινηματογραφικά .
Τι σημαίνει στ’ αλήθεια ανεξάρτητο ελληνικό σινεμά σήμερα που έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν λεφτά;
Η ανεξαρτησία σημαίνει αυτό που λέει η λέξη. Επί της ουσίας είναι ένα σινεμά που δεν εξαρτάται από χρηματοδότες και παραγωγούς. Είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και δεν είναι εμπορικό προϊόν από την γέννηση του. Είναι ταινίες που ανά πάσα στιγμή οι δημιουργοί τους θα μπορούσαν να τις κάψουν και να εξαφανιστούν. Για κάποιους η ανεξαρτησία είναι στάση ,για κάποιους άλλους είναι ανάγκη μέχρι να βρεθεί κάτι καλύτερο. Για εμάς αυτή την στιγμή είναι ένα κινηματογραφικό είδος.
Παρουσιάζεις την καινούρια σου ταινία σε work in progress. Γυρίστηκε απόλυτα ανεξάρτητα, σχεδόν «μυστικά». Είχε να κάνει με τα λιγοστά μέσα που είχες ή με μια καθαρά αισθητική επιλογή;
Δεν γυρίστηκε μυστικά .Απλά δεν υπάρχει κάποια εταιρία παραγωγής από πίσω οπότε είχα την επιλογή να την δημοσιοποιήσω όταν ήθελα . Αν δεν μου άρεσε η ταινία θα είχα πάλι την επιλογή να την κρατήσω για να τη βλέπουμε με τους φίλους μου. Δεν είναι ότι δεν θα μπορούσα να έχω περισσότερα πράγματα αν ήθελα, απλά για την συγκεκριμένη ταινία είχα την ανάγκη να την κάνω με αυτόν τον τρόπο.
Διαβάστε εδώ περισσότερα για τις ταινίες του διημέρου και δείτε το teaser του«Χιγκίτα» στο βίντεο.