Η ταινία
Δύο φίλοι σε μια παραλία. Γίνονται οι σκέψεις, λέξεις; Πώς μπορεί να βοηθήσει μια λευκή μπανιέρα;
Ο σκηνοθέτης
Ο Σταύρος Κωστόπουλος γεννήθηκε το 1993 στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και δουλεύει στην τηλεόραση ως σκηνοθέτης. Έχει γυρίσει διαφημιστικά βίντεο για το TEDx του Πανεπιστημίου Πειραιά καθώς και για θεατρικές παραστάσεις του Studio Μαυρομιχάλη. Eχει σκηνοθετήσει ένα επεισόδιο της σειράς Ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ «Ες Αύριο τα Σπουδαία» (δείτε το εδώ) με θέμα την διαστημική επιστήμη με τίτλο «Λίγο πάνω από τον Ουρανό». Το «Διάλεξε Χέρι» είναι η πρώτη του ταινία μικρού μήκους.
5 ερωτήσεις για το «Διάλεξε Χέρι»
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Όσο κλισέ κι αν ακούγεται για πρώτη ταινία, έχει πολλά προσωπικά στοιχεία, κάτι που με κάνει να νιώθω άβολα να μιλάω για αυτήν. Την έγραψα μέσα σε 3 μέρες μιας και το μόνο που χρειάστηκε να κάνω ήταν να καταγράψω τις δικές μου εμπειρίες και τον ψυχισμό μου εκείνη την περίοδο. Ενώ ήδη είχα γράψει ένα εντελώς διαφορετικό σενάριο με τους ίδιους ήρωες, 20 μέρες πριν το γύρισμα τα «ξήλωσα» όλα και έγραψα κάτι άλλο με την ελπίδα όλοι οι συντελεστές να είναι σύμφωνοι με την νέα αυτή ιδέα. Μάλλον ήταν. Δεν ξέρω ποια ανάγκη προσπάθησα να καλύψω. Ίσως ήθελα απλώς να χρειαστεί να πω κάπου πως είχα για αναφορά τον Charlie Kaufman - όπως τώρα. Τα κατάφερα!Σίγουρα ήθελα να μιλήσω για την συνθετότητα των σχέσεων, την μοναξιά του ανεκπλήρωτου έρωτα και την παρηγοριά – ή μανία- της πραγματικότητας του μυαλού. Ό,τι συμβαίνει σε έναν ανθρώπινο εγκέφαλο είναι πιο αληθινό από κάθε αισθητηριακή αντιληπτικότητα, και έτσι, μέσα σε μια λευκή μπανιέρα ένα φαντασιακό χάδι αρκεί για να έρθει η κάθαρση. Αυτό δεν ξέρω αν το κατάφερα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα ήταν ότι δεν είχα χρηματοδότηση από κάποιον φορέα και έπρεπε να μαζέψω χρήματα χωρίς να επηρεαστεί η επιθυμία μου να κάνω την ταινία. Με εξέπληξε θετικά η διάθεση όλων να βοηθήσουν στο εγχείρημα μου.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Φυσικά και είναι. Η εμπειρία του κινηματογράφου είναι ανεκτίμητη. Όλοι μας θέλουμε ο κόσμος να πηγαίνει στις αίθουσες αλλά θέλουμε να βλέπει και τις ταινίες μας, οπότε στο δίλημμα θέαση ή μη, ας τις δει και από το κινητό.
*Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο; *
Το έχω στο νου μου σαν την επίσημη γιορτή της Ελλάδας για νέους δημιουργούς. Σαν αφετηρία ονείρων. Τα τελευταία χρόνια το φεστιβάλ έχει αποκτήσει ξεκάθαρη και εκσυγχρονισμένη ταυτότητα στην ελληνική κινηματογραφία και συγκινούμαι που για πρώτη φορά είμαι μέρος αυτού. Χαίρομαι πολύ που οι νέοι δημιουργοί -όπως πχ ο Βασίλης Κεκάτος ή η Κωνσταντινα Κοντζαμάνη- αποδεικνύεται ότι είναι ικανοί να βγουν εκτός συνόρων.
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει*
...γιατί ο φανταστικός κόσμος είναι πιο ενδιαφέρων από τον πραγματικό.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Διάλεξε Χέρι»:
Διάλεξε Χέρι | Παίζουν: Δημήτρης Σέρφας, Δημήτρης Τσίκλης | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Σταύρος Κωστόπουλος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκος Γουρμπάτσης | Σκριπτ: Αριστείδης Ζώης | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Παπανδρικόπουλος | Focus Puller: Γιάννης Βικίας | DIT: Αρετή Παπαϊωάννου | Ηλεκτρολόγοι: Μίλτος Στόλι, Αντρέας Παπαϊακώβου | Μοντάζ: Λύδια Αντώνοβα | Βοηθός Μοντάζ: Ανδρέας Τσουλέ | Ηχοληψία: Γιώργος Σιέκρης | Σκηνογραφία: Μαίρη Τσαγκαρούλη | Ενδυματολόγος: Ολγα Λαγού | Make Up - SFX: Νίκη Οβάκογλου | Color Correction: Διονύσης Λιβέρης | Μιξάζ - Sound Design: Αρης Λουζιώτης