Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2016: «Κιναισθησία» του Αλφρέντο Πετσουάν

of 10

Εν αναμονή του 39ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2016: «Κιναισθησία» του Αλφρέντο Πετσουάν

H ταινία

Ενας άνθρωπος αφηγείται την καθημερινή ζωή του προκειμένου να κατανοήσει το παρακμιακό όραμα ενός κόσμου σε κρίση. Μια ενδοσκόπηση, στην οποία οι ψυχολογικές διαθέσεις μεταβάλλονται συνεχώς επηρεασμένες από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες, δημιουργώντας, εν τέλη, μια απατηλή αντίληψη του εαυτού του και του αντιφατικού κόσμου που τον περιβάλλει.

Κιναισθησία 607

Ο σκηνοθέτης

O Αλφρέντο Πετσουάν (Βαλένθια 1989, Ισπανία) ξεκίνησε τις σπουδές στην Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Miguel Hernandez στην Αλτέα. Το 2010 συνέχισε στο Πολυτεχνείο της Βαλένθια από όπου αποφοίτησε το 2014. Σήμερα είναι τελειόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ψηφιακές Μορφές Τέχνης στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το καλλιτεχνικό έργο του ειδικεύεται σε οπτικοακουστικές, φωτογραφικές και γλυπτικές τεχνικές, οι οποίες μεταφράζονται σε υβριδικές εγκαταστάσεις, δημιουργώντας τελικά ένα διεπιστημονικό προφίλ. Η δύναμη της εικόνας των αντικείμενων της καθημερινής ζωής αποτελεί τη βασική αρχή για τη νοηματοδότηση του έργου του. Η αλλαγή του αρχικού υλικού, της φόρμας ή της λειτουργίας του αντικειμένου συμβάλλουν στην προσέγγιση νέων ιδεών και εννοιών.

Κιναισθησία 607

5 ερωτήσεις για την «Κιναισθησία»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;

Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακές Μορφές Τέχνης και ύστερα από προτροπή του καθηγητή μας Θανάση Ρεντζή, ήρθα σε επαφή με το κινηματογραφικό είδος του photo roman. Το εν λόγω κινηματογραφικό στυλ ορίζεται από τη διαδοχή στατικών εικόνων και χαρακτηρίζεται εξίσου από απλή δομή και πλαστικότητα.Με δεδομένο αυτό, η πρόθεση μου ήταν να παίξω με τα διλήμματα και τις αλλαγές της συναισθηματικής κατάστασης του πρωταγωνιστή, και να τα συνδέσω σε μια μορφή που εξ΄ορισμού παρουσιάζει την ελάχιστη κίνηση της εικόνας. Ως αποτέλεσμα ένα είδος παράδοξου δημιουργείται: η κιναισθησία του photo-roman.

Πως θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Κίνηση των εικόνων στο ελάχιστο, συναισθήματα στο μέγιστο.

Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;

Θα επιθυμούσα να γνωρίσω τα συναισθήματα που μπορεί ο θεατής να βίωσε, εάν κατάφερε να ταυτιστεί με κάποια από τις διαθέσεις που ο πρωταγωνιστής της ταινίας περιγράφει κατά τη διάρκειά της.

Πως είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη κινηματογραφική δραστηριότητα και παράλληλα υπάρχει η αντίστοιχη ανάγκη για αφήγηση και καταγραφή του τι συμβαίνει στη χώρα, καθώς πληθώρα ζητημάτων την καθιστούν το επίκεντρο της προσοχής. Ο κινηματογράφος αποτελεί ένα από τα πιο συμπαγή εργαλεία επικοινωνίας, το οποίο προβάλλει ποικίλες πτυχές της πραγματικότητας, και για αυτό το λόγο ο ελληνικός κινηματογράφος οφείλει να υποστηριχθεί και να προωθηθεί.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;

Το Φεστιβάλ Δράμας φαίνεται να προπορεύεται αυτής της δέσμευσης. Προσφέρει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο συγκεντρώνονται πολλές δημιουργικές φωνές και αποτελεί έκπληξη και χαρά να είμαι μέρος αυτού.

info

Κιναισθησία / Παραγωγή, Σκηνοθεσία, Σενάριο, Φωτογραφία, Μοντάζ, Ηχος, Σχεδιασμός Ηχου, Σκηνικά: Αλφρέντο Πετσουάν Μουσική: Τάσος Γκολέτσος Ερμηνευτές: Μιχάλης Μεταξάκης

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.

Κιναισθησία 607