Άποψη

Γιατί οι ενήλικοι δεν μπήκαν στην αίθουσα; Σύντομη αποτίμηση του box office της νέας ταινίας του Κώστα Γαβρά

of 10

Με 24.000 εισιτήρια στο πρώτο τετραήμερό του στα σινεμά, το «Ενήλικοι στην Αίθουσα» δεν αποτελεί ούτε αποτυχία, ούτε έκπληξη.

Γιατί οι ενήλικοι δεν μπήκαν στην αίθουσα; Σύντομη αποτίμηση του box office της νέας ταινίας του Κώστα Γαβρά

Η νέα ταινία του Κώστα Γαβρά, «Ενήλικοι στην Αίθουσα», περιβλήθηκε από δημοσιότητα, ευπρόσδεκτη ή όχι για την παραγωγή, ήδη από τα γυρίσματά της. Ηδη, μάλλον, από την απόφαση του Κώστα Γαβρά να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη, «Ανίκητοι Ηττημένοι». Σε μια Ευρώπη (για να μην αναφέρουμε καν τον υπόλοιπο πλανήτη), που αδιαφόρησε διακριτικά για το πρότζεκτ, σε μια Ελλάδα που ζει μαζί με την ανάμνηση του 2015, με τα απόνερά του, αλλά και με τον Γιάνη Βαρουφάκη σήμερα ως ευρωπαϊστή αρχηγό κόμματος και βουλευτή, η ταινία προκάλεσε επιπόλαιες αντιδράσεις πριν καν κλειδώσει το μοντάζ της.

Διαβάστε ακόμη: Ο Κώστας Γαβράς μιλάει για το «Ενήλικοι στην Αίθουσα», τον Γιάνη Βαρουφάκη, την ελληνική κρίση

Υπέρμαχοι και πολέμιοι κονταροχτυπήθηκαν για το εάν ο Κώστας Γαβράς δικαιούνταν την κρατική επιχορήγηση του ΕΚΟΜΕ, προτού κάνουν τον κόπο να διαβάσουν τι είναι ο ΕΚΟΜΕ και γιατί επενδύει στις ταινίες. Με τον ίδιο τρόπο έκριναν την παρουσία της ταινίας στην πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας (το Flix φυσικά ήταν παρόν κι έγραψε κριτική για το φιλμ αφού το είδε στην πρώτη προβολή του στο Φεστιβάλ), χωρίς να είναι καν εκεί και αποδόμησαν ολόκληρη την καριέρα και το προφίλ του Γαβρά, έχοντας κατοχυρώσει μια θέαση του «Ζ», μια φορά στην τηλεόραση.

Adults in the Room

Ολος, βέβαια, ο κόσμος που άσκησε τη δική του πολιτική με πειστήριο τους «Ενήλικους στην Αίθουσα» (πολύ κακή η γραμματική του τίτλου), φρόντισε επιμελώς να... αποφύγει την κινηματογραφική αίθουσα. Η ταινία στο box office έκανε 23.429 εισιτήρια τις 4 πρώτες μέρες του ανοίγματός της, σε 35 αίθουσες στην Αθήνα, 78 πανελλαδικά. Τα οποία, για να μη γελιόμαστε, είναι μια χαρά εισιτήρια για μια ταινία που θεωρείται ελληνική, που αποτελεί ένα πολιτικό θρίλερ και που, κυρίως, ασχολείται μ' ένα σοβαρό θέμα της ελληνικής πολιτικοκοινωνικής ζωής, αντικείμενο που το ελληνικό κοινό ποτέ δεν θέλει να αντιμετωπίζει κατά πρόσωπο στο σινεμά.

Διαβάστε ακόμη: Οταν ο ΕΚΟΜΕ κι ο Κώστας Γαβράς συνάντησαν το λαϊκισμό και την ασχετοσύνη

Αλλωστε - και γι' αυτό η ομάδα της ταινίας του Κώστα Γαβρά θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένη από το ξεκίνημα της ταινίας στις αίθουσες - η διστακτικότητα του ελληνικού κοινού δεν περιορίζεται στον Γιάνη Βαρουφάκη. Δεν εκδηλώνεται μόνο όταν, όπως στην περίπτωση αυτής εδώ της ταινίας, έρχεται αντιμέτωπο μ' ένα μέτριο φιλμ που δεν εξαργύρωσε το θόρυβο που, έστω κι άθελά του, προκάλεσε στα social media. Εκτείνεται σε όλες τις ταινίες, πολυβραβευμένες, τιμημένες από την κριτική, σε όλα τα φιλμ που, μετά το τέλος τους, απαιτούν μια δεύτερη σκέψη, προσκαλούν τη συζήτηση. Εκτός αν πρόκειται για αληθινά καλές καλλιτεχνικές ταινίες που έρχονται με κριτικές δάφνες, ή για κομιξικές περιπέτειες της Marvel. Και τέτοια ήταν, παρά το δραματικό και πολιτικό πρόσημό της, το «Joker» που βγήκε ταυτόχρονα με το «Ενήλικοι στην Αίθουσα» κι αποτέλεσε, αυτό, την εξαίρεση της εβδομάδας και, ασφαλώς, μια από τις εξαιρέσεις της χρονιάς.

Αδθλτσ