Ενας περιποιημένος τριαντάχρονος άντρας, ο Μεντερίκ, μαρκετίστας, κάνει τζόγκινγκ στη μικρή πόλη του Κλερμόν-Φεράν. Οταν δει την αρκετά μεγαλύτερή του, πληθωρική πόρνη Ιζαντορά, θα την ερωτευτεί κεραυνοβόλα. Οι δυο τους, με την κάμερα ν' ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής, θα πάνε αμέσως σ' ένα ξενοδοχείο με την ώρα και θα κάνουν παθιασμένο, βρώμικο, ανυψωτικό σεξ, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ένα καταναγκαστικό coitus interruptus: οι ειδήσεις μεταδίδουν τα νέα για ένα τρομοκρατικό χτύπημα στη μικρή τους πόλη.
Ο Αλέν Γκιροντί, στη μεγάλη και θαυμαστή πορεία του που οδήγησε στο πιο αγαπητό και πιο προσιτό έργο του, τον «Αγνωστο της Λίμνης», μάς έχει συνηθίσει σ' ένα εστέτ, υπονομευτικό σινεμά που συνδυάζει το πλούσιο, συχνά εξαντλητικά λεπτομερές σεξ, τη μαύρη, σκωπτική κωμωδία και το στοιχείο του παραλόγου. Ιδια είναι τα υλικά του και σ' αυτή τη νέα ταινία του που ντεμπουτάρισε στην Berlinale, όμως μ' ένα ξεκάθαρο πολιτικό επίχρισμα.
Οταν ο Μεντερίκ συναντήσει τον νεαρό άστεγο Σελίμ, θα τον φιλοξενήσει στο διαμέρισμά του: μήπως ο Σελίμ είναι ένας από τους τρομοκράτες; Η παρουσία του φέρνει στην επιφάνεια την καχυποψία μιας τρομαγμένης, σύγχρονης γαλλικής κοινωνίας. Σ' αυτήν εδώ την καθημερινότητα - όπου ο Μεντερίκ κι η Ιζαντορά εξακολουθούν να ζουν την παθιασμένη σχέση τους προσπαθώντας να διαφύγουν από τον εξοργισμένο σύζυγό της - κάθε στιγμή κανονικότητας είναι πιθανό να διακοπεί από μια ισοπεδωτική πράξη βίας.
Με την αληθινά μαγική φωτογραφία της Ελέν Λουβάρ, το μόνο στοιχείο ζεστασιάς μιας διασκεδαστικής αλλά παγερής ταινίας και με τη γεμάτη υποσχέσεις κι εκπλήξεις μουσική του Ξαβιέ Μπουσιρόν (αλλά και με το τραγούδι της Φρανς Γκαλ, Viens je t’emmène, να δανείζει την παραπλανητική ελαφρότητα στον τίτλο), το φιλμ του Γκιροντί γεμίζει το μυαλό με αξέχαστες, τρυφερές ή ακραίες, σεκάνς, μ' ένα πικρό χιούμορ και μ' ένα καίριο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο. Καμία στιγμή, όμως, αυτά τα γοητευτικά στοιχεία δεν μπορεί να τα ενώσει σε κάτι παραπάνω από ένα κινηματογραφικό αξιοπερίεργο (ειδικά εάν ο θεατής δεν γνωρίζει την παλιότερη δουλειά του), ένα κολάζ που αφήνει να φαίνονται τα αναξιοποίητα σημεία του καμβά του.
Δείτε εδώ τη βιντεοσυνέντευξη του Αλέν Γκιροντί στο Flix: Αλέν Γκιροντί | ο Μεγάλος Ρομαντικός κι ο «Αγνωστος της Λίμνης»