Στην έκτη του έκδοση, το Ξαφνικά Φέτος το Καλοκαίρι μοιράζει τις προβολές του στις δύο θερινές αίθουσες του κέντρου (Ριβιέρα και Λαΐς) υπό το γενικό τίτλο «Double Feature», με δύο ταινίες κάθε βράδυ, σύνολο 26 ταινίες από το παρελθόν και δύο πρεμιέρες για την έναρξη και τη λήξη του αφιερώματος.

Διαβάστε αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών με τα αυτούσια κείμενα που συνοδεύουν τις ταινίες της διοργάνωσης

ΣΙΝΕ ΡΙΒΙΕΡΑ

ΠΕΜΠΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ

Μια Απίθανη... Απίθανη Πτήση (Airplane!, 1980, 88') των Τζιμ Eιμπραχαμς και Ντέιβιντ & Τζέρι Ζάκερ

Όταν ο κυβερνήτης και το πλήρωμα ενός αεροσκάφους παθαίνουν τροφική δηλητηρίαση εν πτήσει, ένας αλκοολικός πρώην πιλότος καλείται να σώσει τους επιβάτες του! Παρωδία των ταινιών καταστροφής του franchise «Airport» (και ειδικότερα του φιλμ του 1974) μαζί με τη βασική πλοκή από το «Zero Hour!» (1957), αυτή η «Απίθανη Πτήση» απογείωσε το slapstick σε βαθμό υστερικών γέλιων, με απανωτά γκαγκ που συχνά «έκρυβαν» τη μεγαλύτερη πλάκα στο βάθος πεδίου του κάθε πλάνου!

Λίγο... Πολύ... Τρελούτσικος (High Anxiety, 1977, 94') του Μελ Μπρουκς

Διάσημος ψυχίατρος αντικαθιστά συνάδελφό του που πέθανε υπό άγνωστες συνθήκες σε κλινική έξω από το Σαν Φρανσίσκο. Μπορεί να ήταν δολοφονία; Κινδυνεύει και ο ίδιος; Παρωδία / «mash-up» σχεδόν από ολόκληρη τη φιλμογραφία του Άλφρεντ Χίτσκοκ, με βασικό σεναριακό σκελετό τα «Νύχτα Αγωνίας» (1945) και «Δεσμώτης του Ιλίγγου» (1958). Οι λάτρεις του μετρ του σασπένς κάνουν πάντοτε πραγματικό γλέντι με τούτο το φιλμ, ανιχνεύοντας την παραμικρή αναφορά στο έργο του.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ

Η Αποπλάνηση (The Beguiled, 2017, 93′) της Σοφία Κόπολα / Πανελλήνια Πρεμιέρα

Στην περίοδο του Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου, ένας πληγωμένος στρατιώτης βρίσκει καταφύγιο σε σχολείο οικότροφων θηλέων. Η παρουσία του θα ξυπνήσει καταπιεσμένα ένστικτα, πάθη και ανταγωνιστικές συγκρούσεις στα θηλυκά… κάθε ηλικίας, οδηγώντας σε πρωτόγνωρες και βίαιες ακρότητες, για όλους τους. Βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών, εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστών και μια απόλυτα δυναμική επιστροφή για την Κόπολα.

Το Μυστικό του Βράχου των Κρεμασμένων (Picnic at Hanging Rock, 1975, 115') του Πίτερ Γουίαρ

Στην Αυστραλία του 1900, οι μαθήτριες ενός ιδιωτικού και αυστηρού σχολείου θηλέων πηγαίνουν για picnic στην περιοχή του θρυλικού «Βράχου των Κρεμασμένων». Η ανεξήγητη εξαφάνιση μιας δασκάλας και μερικών κοριτσιών θα σοκάρει τον κοινωνικό περίγυρο της εποχής. Ένας από τους σημαντικότερους πρεσβευτές του αυστραλέζικου σινεμά για τον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη, φιλμ αγέραστο και έντονο σε συγκινήσεις, με την αύρα του μυστηρίου για το αν βασίστηκε σε αληθινή ιστορία ή όχι.

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ

Η Kλέφτρα (Gambit, 1966, 109') του Ρόναλντ Νιμ

Πανέξυπνος Βρετανός διαρρήκτης χρησιμοποιεί τα κάλλη και την απίστευτη ομοιότητα εξωτικής χορεύτριας με την εκλιπούσα σύζυγο εκατομμυριούχου συλλέκτη, ελπίζοντας έτσι να προσεγγίσει την οικία του τελευταίου και να κλέψει προτομή αμύθητης αξίας. Υπερστυλάτη crime περιπέτεια που ζητούσε από το κοινό της εποχής να… αποκαλύψει το φινάλε του φιλμ αλλά όχι την αρχή του, αφού εκεί βρίσκεται η καταπληκτική ανατροπή του! Μάικλ Κέιν και Σίρλεϊ ΜακΛέιν λάμπουν κυριολεκτικά από γοητεία.

Η Συμμορία των Σικελών (Le Clan des Siciliens, 1969, 122′) του Ανρί Βερνέιγ

Υπερφιλόδοξος και τολμηρός διαρρήκτης δραπετεύει με τη βοήθεια συμμορίας Σικελών, έχοντας ήδη αντλήσει από τη φυλακή πληροφορίες για σύστημα ασφαλείας μεγάλης έκθεσης διαμαντιών στη Ρώμη. Τεράστια εμπορική επιτυχία για το γαλλικό σινεμά, το φιλμ γυρίστηκε σε τρεις γλώσσες (γαλλικά, ιταλικά και αγγλικά) και ένωσε τρεις superstars της εποχής (Αλέν Ντελόν, Ζαν Γκαμπέν και Λίνο Βεντούρα) για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη. Θρύλος το πολυδιασκευασμένο μουσικό θέμα του Ένιο Μορικόνε.

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ

Chinatown (1974, 130′) του Ρομάν Πολάνσκι

Ιδιωτικός ντετέκτιβ που ερευνά υπόθεση μοιχείας βρίσκεται αντιμέτωπος με αλυσίδα δολοπλοκιών και σκανδάλων, πάνω στα οποία αναπτύχθηκε η ευρύτερη περιοχή του Λος Άντζελες, στις αρχές του 20ου αιώνα. Ταινία σταθμός που ανανέωσε το είδος του φιλμ νουάρ, αναμειγνύοντας στοιχεία αρχαιοελληνικής τραγωδίας! Προτάθηκε για 11 Όσκαρ και κέρδισε (επάξια) το βραβείο πρωτότυπου σεναρίου. Τζακ Νίκολσον και Φέι Ντάναγουεϊ μοιάζουν βγαλμένοι από τις πιο θρυλικές εποχές του χολιγουντιανού glam.

OI Δολοφόνοι (The Killers, 1946, 97′) του Ρόμπερτ Σιόντμακ

Δύο εκτελεστές φτάνουν σε μια μικρή πόλη με συμβόλαιο θανάτου για έναν πρώην παλαιστή ο οποίος, περιέργως, δεν κάνει καμία απόπειρα να ξεφύγει από αυτούς. Ο ασφαλιστής που ερευνά την υπόθεση θα μας βοηθήσει, μέσω των flashback της αφήγησης, να μάθουμε πώς φτάσαμε σε αυτό το θανάσιμο τέλος. Ένα από τα διασημότερα φιλμ νουάρ του Χόλιγουντ, βασισμένο σε μια μικρή ιστορία του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Ντεμπούτο στην οθόνη για τον Μπερτ Λάνκαστερ, cult η παρουσία της Έιβα Γκάρντνερ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ

Κινέττα (2007, 95') του Γιώργου Λάνθιμου

Στο ομώνυμο θέρετρο και εκτός σεζόν, ένας αστυνομικός χρησιμοποιεί τη γνώση και τα μέσα ενός υπαλλήλου σε φωτογραφείο για να τραβάνε αναπαραστάσεις δολοφονιών, παρέα με μια νεαρή καθαρίστρια ξενοδοχείου που, συνήθως, παριστάνει το θύμα. Με μια ακατέργαστη στιλιστική νοσταλγία για τα 70’s, απουσία διαλόγων και σπασμωδικές κινήσεις της κάμερας, ο Λάνθιμος συστήνει για πρώτη φορά την προσωπική του κινηματογραφική γλώσσα, πριν από τον θρίαμβο του «Κυνόδοντα» (2009).

Hardcore (2004, 96') του Ντένη Ηλιάδη

Αφήνοντας πίσω μια οικογενειακή ζωή που δεν τους ταίριαζε, δύο κορίτσια γνωρίζονται, αγαπιούνται, γίνονται πουτάνες για να επιζήσουν και αλληλοσυμπληρώνονται ως προστάτες των εαυτών τους, σε μια Αθήνα της νύχτας όπου… «γίνεται ν’ αγαπάς κάποιον και να μην τον αγαπάς ταυτόχρονα». Το άξιο επανεκτίμησης σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ηλιάδη που έμελλε να λειτουργήσει ως «διαβατήριο» για την Αμερική και το κάλεσμα από τον Γουές Κρέιβεν. Θαυμαστά κινηματογραφικό το score του Coti K.

ΤΡΙΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ

Εγκλημα στο Οριαν Εξπρές (Murder at the Orient Express, 1974, 128′) του Σίντνεϊ Λουμέτ

Στα 1935, εντός του παγιδευμένου εξαιτίας χιονοθύελλας Οριάν Εξπρές, μια μυστηριώδης ανθρωποκτονία πρόκειται να διαλευκανθεί από τον διαβόητο επιθεωρητή Ηρακλή Πουαρό. Περιμένοντας τη νέα κινηματογραφική εκδοχή του ονομαστού βιβλίου της Άγκαθα Κρίστι, είναι ευκαιρία να απολαύσουμε τη διασημότερη μέχρι σήμερα μεταφορά του στην οθόνη, με μια πλειάδα τεράστιων stars, από τους οποίους την παράσταση κλέβει η Ίνγκριντ Μπέργκμαν (Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου).

Αυτοί που Μ' Αγαπούν θα Πάρουν το Τρένο (Ceux qui m'aiment Prendront le Train, 1998, 122′) του Πατρίς Σερό

Φίλοι και συγγενείς αποβιώσαντος ζωγράφου παίρνουν το τρένο από Παρίσι για Λιμόζ, ακολουθώντας την επιθυμία τού μακαρίτη Ζαν-Μπατίστ να ταφεί εκεί. Δεδομένων των μεταξύ τους άσχημων σχέσεων, το γεγονός αυτό δεν θα τους λυτρώσει ακριβώς. Επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών και βραβείο César καλύτερης σκηνοθεσίας για τούτο το παραγνωρισμένο αριστούργημα του Σερό, με άριστο καστ και ιδιοφυή χρήση του soundtrack (από Μάλερ μέχρι Björk).

ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ

Οι Γύπες Πετούν Χαμληά (Two Mules for Sister Sara, 1970, 116′) του Ντον Σίγκελ

Σκληροτράχηλος πιστολέρο σώζει τη ζωή μιας καλόγριας από συμμορία παρανόμων στο Μεξικό. Εκείνος συμμετέχει στην αποστολή κατάληψης ενός φρουρίου των Γάλλων κατακτητών, εκείνη όμως είναι που κρύβει τα περισσότερα μυστικά για την ταυτότητα και την προέλευσή της. Μια γνήσια περιπέτεια δράσης, «ντυμένη» με το genre του γουέστερν, ταιριαστό πρωταγωνιστή τον Κλιντ Ίστγουντ και μια ύπουλα διασκεδαστική Σίρλεϊ ΜακΛέιν. Η μουσική του Ένιο Μορικόνε δίνει την απόλυτη σφραγίδα του είδους.

Johnny Guitar (1954, 110′) του Νίκολας Ρέι

Η δυναμική αλλά ανεπιθύμητη ιδιοκτήτρια ενός saloon στην Αριζόνα κρύβει το τραυματισμένο μέλος συμμορίας που ευθύνεται για τη ληστεία της τοπικής τράπεζας και χρεώνεται άδικα τις υποψίες συμμετοχής της σε αυτήν. Ένα δραματικό γουέστερν που δεν είχε θετική υποδοχή στα 50’s, αλλά σήμερα αντιμετωπίζεται ως μια από τις καλύτερες ταινίες του Ρέι. Αξιομνημόνευτο το ομώνυμο τραγούδι με τη φωνή της Πέγκι Λι, αλλά και το homage τού φιλμ από τις «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης».


ΣΙΝΕ ΛΑΪΣ

ΠΕΜΠΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ

Αμερικάνικη Νύχτα (La Nuit Americaine, 1973, 115′) του Φρανσουά Τριφό

Ένας γερασμένος star, μια ξεπεσμένη diva, ένας νεαρός ομορφονιός και μια Αγγλίδα ηθοποιός άρτι ανανήψασα από νευρικό κλονισμό συναντιούνται για τα γυρίσματα ενός κινηματογραφικού μελοδράματος με αφόρητα κλισέ. Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην καριέρα του Τριφό, προτάθηκε για 3 Όσκαρ και απέσπασε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Το φιλμ υπήρξε αφορμή για τη φιλονικία του σκηνοθέτη με τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, που τον κατηγόρησε για στροφή στο mainstream!

Τα Ταξίδια του Σάλιβαν (Sullivan's Travels, 1941, 90') του Πρέστον Στέρτζες

Σκηνοθέτης με δύναμη επιρροής σε μεγάλο studio παραγωγής ονειρεύεται να γυρίσει ένα ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα που θα μιλά στην καρδιά τού λαϊκού θεατή της εποχής. Για να κατανοήσει τον αληθινό πόνο των συνανθρώπων του, μεταμφιέζεται σε περιπλανώμενο άστεγο, ελπίζοντας να συγκεντρώσει «από πρώτο χέρι» τα στοιχεία που χρειάζεται για την ταινία του. Πρότυπο ιδεαλιστικής σάτιρας για τις επιπτώσεις του οικονομικού κραχ στις ΗΠΑ του ’30, που κρίνει με σαρκαστική πικρά το Χόλιγουντ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ

Στον Ανεμοστρόβιλο των Παθών (Room at the Top, 1959, 115') του Τζακ Κλέιτον

Γοητευτικός αριβίστας δίχως κάποιο κοινωνικό background ρίχνει τα δίχτυα του για να κατακτήσει και να νυμφευθεί κόρη βιομηχάνου, αλλά ερωτεύεται μια παντρεμένη γυναίκα που τον περνά στα χρόνια. Διάσημο βρετανικό μελό με πιο ρεαλιστική προσέγγιση από τα χολιγουντιανά φιλμ του είδους, που ξάφνιασε παγκοσμίως. Από τις 6 υποψηφιότητες που είχε σε σημαντικές κατηγορίες, κατάφερε να τιμηθεί με τα Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου (Σιμόν Σινιορέ) και διασκευασμένου σεναρίου.

Γραμμένο στον Ανεμο (Written on the Wind, 1956, 99') του Ντάγκλας Σερκ

Ένας ανασφαλής και αλκοολικός playboy, γόνος βαρόνου του πετρελαίου στο Τέξας, παντρεύεται τον κρυφό έρωτα του καλύτερού του φίλου, ενός πτωχού αλλά εργατικού άνδρα που γίνεται ο στόχος της νυμφομανούς αδελφής του πρώτου. Το υπόδειγμα των λαμπερών, Technicolor μελό του Σερκ, κάτι σαν προπομπός των τηλεοπτικών «soaps» τύπου «Dallas» και «Dynasty», με glamorous πρωταγωνιστές και μια εκπληκτική Ντόροθι Μαλόουν (Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου) σε ρεσιτάλ κακιασμένης ατάκας.

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ

Νύχτα Αγωνίας (Spellbound, 1945, 111') του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Με τη βεβαιότητα της αθωότητάς του, μια ψυχίατρος φυγαδεύει αμνησιακό ασθενή της που κατηγορείται για φόνο και προσπαθεί μέσω της ψυχανάλυσης και της ύπνωσης να τον θεραπεύσει αλλά και να μάθει τα πιο σοκαριστικά μυστικά του. Ένα από τα πιο μοντέρνα σε θεματολογία θρίλερ του Χίτσκοκ, προτάθηκε για 6 Όσκαρ και τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης μουσικής (ο Μίκλος Ρόζα, πρωτοτυπεί με τη χρήση του theremin εδώ). Ο Σαλβαντόρ Νταλί σχεδίασε την εξαιρετική ονειρική σκηνή.

Ο Συλλέκτης (The Collector, 1965) 119′ του Γουίλιαμ Γουάιλερ

Μοναχικός και ελαφρώς διαταραγμένος ψυχολογικά άνδρας παρακολουθεί, απάγει και κρατά αιχμάλωτη σε κελάρι ειδικά διαμορφωμένο σαν σπίτι μια όμορφη σπουδάστρια των Καλών Τεχνών. Εκείνος είναι συλλέκτης πεταλούδων και το νέο του «απόκτημα», εκτός από ζωντανό, αρχίζει να τον κατακτά και ερωτικά. Ο Τέρενς Σταμπ και η Σαμάνθα Έγκαρ τιμήθηκαν με τα βραβεία καλύτερης ερμηνείας του Φεστιβάλ Καννών για αυτό το ψυχαναλυτικών αποχρώσεων «κλειστοφοβικό» θρίλερ.

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ

Λόρδοι, Λόρδα και Φιλότιμο (Artists and Models, 1955, 109′) του Φρανκ Τάσλιν

Καταφερτζής και γυναικάς ζωγράφος «δανείζεται» τα φανταστικά όνειρα του συγκάτοικού του για ιστορίες των comics που σχεδιάζει και μπλέκει με τις… μυστικές υπηρεσίες που απορούν πώς βρήκε τα σχέδια για top secret φόρμουλα διαστημικής ρουκέτας! Φανταχτερά pop μουσική κωμωδία με τους Ντιν Μάρτιν και Τζέρι Λούις να ζευγαρώνουν ως duo για δέκατη τέταρτη φορά (!) στην καριέρα τους, δίπλα σε γυναικάρες guests όπως η Ντόροθι Μαλόουν, η Εύα Γκαμπόρ και η Ανίτα Έκμπεργκ.

Δάσκαλος για Κλάματα (The Nutty Professor, 1963, 107') του Τζέρι Λούις

Nerdy καθηγητής πανεπιστημίου εφευρίσκει «μαγικό φίλτρο» που τον μετατρέπει σε περιζήτητο αλλά ιδιαιτέρως απεχθή σε συμπεριφορά γόη. Μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες του Λούις, βασισμένη πάνω στην ιδέα της εκκεντρικής και επικίνδυνης μεταμόρφωσης του Δρος Τζέκιλ σε κύριο Χάιντ, διατηρούσε στη διαφημιστική καμπάνια της εποχής της ως μυστικό τον δεύτερο ρόλο του μεγάλου κωμικού! Ο Έντι Μέρφι πρωταγωνίστησε στο remake του 1996.

ΔΕΥΤΕΡΑ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ

O Μάγειρας, ο Κλέφτης, η Γυναίκα του και ο Εραστής της (The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover, 1989, 124′) του Πίτερ Γκρίναγουεϊ

Η σύζυγος ενός αγροίκου και σαδιστή κακοποιού συναντά τον εραστή της κρυφά, στο πανάκριβο εστιατόριο του πρώτου, αναζητώντας έστω ένα ίχνος ηδονικής απόλαυσης, ακόμη και στις τουαλέτες. Χαρακτηρισμένη και ως μια… κανιβαλική αλληγορία επάνω στις συνέπειες του θατσερισμού στη Μεγάλη Βρετανία, η ίσως πιο mainstream ταινία του Γκρίναγουεϊ αποτελεί ένα αριστούργημα baroque μεγαλείου, με τα κοστούμια τού Ζαν-Πολ Γκοτιέ και τη μουσική τού Μάικλ Νάιμαν να αποθεώνουν το σύνολο.

Τεμρόκ (Themroc, 1973, 100′) του Κλοντ Φαλαρντό

Η ιστορία ενός Γάλλου εργάτη που επαναστατεί ενάντια στους κανόνες της σύγχρονης κοινωνίας και, σταδιακά, μετατρέπει την οικία του σε μια ρημαγμένη σπηλιά, όπου κατοικεί σε πρωτόγονες συνθήκες, φτάνοντας μέχρι την αιμομιξία και τον κανιβαλισμό. Ένα από τα πιο αναρχικά φιλμ στην ιστορία του σινεμά, που αρνείται να μιλήσει την οποιαδήποτε υπαρκτή γλώσσα του πολιτισμού και προτείνει ένα είδος επιστροφής στις ρίζες τού ανθρώπινου είδους. Βραβευμένη στο Φεστιβάλ Φανταστικού του Αβοριάζ.

ΤΡΙΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ

Sweet Charity (1969, 149′) του Μπομπ Φόσι

Η γλυκούλα και αφελής Τσάριτι, χορεύτρια στην Times Square, αναζητά το ρομάντζο στη ζωή, αλλά πέφτει πάντοτε πάνω στους λάθος ανθρώπους που θα θελήσουν μονάχα να την εκμεταλλευτούν. Η σεναριακή διασκευή που έκανε ο Νιλ Σάιμον για το ομώνυμο μιούζικαλ του Broadway, βασισμένος στις φελινικές «Νύχτες της Καμπίρια» (1957), γίνεται ένα θεαματικά groovy φιλμ σε σκηνοθεσία και χορογραφίες του Φόσι, με τα κοστούμια της Ίντιθ Χεντ (υποψήφια για Όσκαρ) να θαμπώνουν ακόμη.

Οι Νύχτες της Καμπίρια (Le Notti di Cabiria, 1957, 110') του Φεντερίκο Φελίνι

Η γλυκούλα και αφελής Καμπίρια εμπορεύεται το κορμί της σε σοκάκια της Ρώμης και αναζητά το ρομάντζο στη ζωή, αλλά πέφτει πάντοτε πάνω στους λάθος ανθρώπους που θα θελήσουν μονάχα να την εκμεταλλευτούν. Όσο δεν υπάρχουν λόγια για τη λυτρωτικά συναισθηματική εμπειρία που πλάθει ο Φελίνι, ακόμη και μέσα από την ασχήμια και τη δυστυχία, άλλο τόσο ξεπερνά τον σχολιασμό εδώ η ερμηνεία της Τζουλιέτα Μασίνα (βραβείο ερμηνείας στις Κάννες). Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΙΟΥΛΙΟΥ

To Μπαρ (El Bar, 2017, 102') του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια / Πανελλήνια Πρεμιέρα

Σε ένα bar της Μαδρίτης, ένα συνηθισμένο μεσημέρι, η ζωή κυλά χωρίς πρωτοτυπίες. Μέχρι τη στιγμή που η έξοδος ενός πελάτη από το μαγαζί θα συνοδευτεί από έναν ξαφνικό πυροβολισμό. Ο επόμενος που θα τολμήσει να βγει έξω, θα πέσει επίσης νεκρός! Η περιοχή έξω ερημώνει, τα τηλέφωνα δεν έχουν πια σήμα και… είδε κανείς πού πήγαν τα δύο πτώματα; Θρίλερ ή μαύρη κωμωδία; Μια από τις πιο ανατρεπτικές ταινίες του ισπανικού σινεμά φέτος, από έναν σκηνοθέτη… περιπτωσάρα!

Χαμένο Σαββατοκύριακο (The Lost Weekend, 1945,101′) του Μπίλι Γουάιλντερ

Μέρες απόγνωσης και ολοκληρωτικού ξεπεσμού για έναν συγγραφέα με χρόνιο πρόβλημα αλκοολισμού στη Νέα Υόρκη. Ένα από τα πιο σκληρά φιλμ που τόλμησαν να μιλήσουν ειλικρινά για τον εθισμό στο αλκοόλ, συνδυάζοντας την αισθητική του ντοκουμέντου με το στιλ ενός βαθύτατα εξπρεσιονιστικού νουάρ. Όσκαρ καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρώτου ανδρικού ρόλου (Ρέι Μιλάντ) και σεναρίου, αλλά και Μέγα Βραβείο στις Κάννες για τούτο το αγέραστο αριστούργημα του Γουάιλντερ.

Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21:00 & στις 23:00, με ελάχιστες εξαιρέσεις (λόγω διάρκειας του πρώτου φιλμ) / Γενική τιμή εισόδου: 6 ευρώ ή 10 ευρώ και για τις δύο προβολές ημερησίως.