H ταινία:
Δύο άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι συναντιούνται σε ένα διαμέρισμα. Η εξώπορτα έχει ξεχαστεί μισάνοιχτη. Θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα. Θα μπορούσε να μπει ο οποιοσδήποτε. Κανείς από τους δύο δεν θέλει να αποκαλύψει την ταυτότητά του κι έτσι μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ρόλων. Τελικά ποιος είναι ο κλέφτης και ποιος ο νοικοκύρης;
O σκηνοθέτης
Ο Ματτέο Πιτσόκαρο είναι Ελληνο-Ιταλός σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1997. Ασχολείται με το σινεμά από τα πρώιμα εφηβικά του χρόνια. Σπούδασε κινηματογράφο στο Screen Academy of Scotland (Napier, Εδιμβούργο) από όπου και αποφοίτησε το 2020 καθώς και στο Πανεπιστημίου CUNY της Νέα Υόρκης, όπου ειδικεύτηκε στην παραγωγή και τη σκηνοθεσία. Μπορείτε να δείτε την προηγούμενη ταινία του, «Just a Thought», εδώ
5 ερωτήσεις για τον «Κλέφτηι»
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Ο «Κλέφτης» γεννήθηκε στην κουζίνα του σπιτιού μου στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης, όταν σπούδαζα εκεί. Ξυπνάω μία νύχτα, πάω να πιω νερό και βλέπω απέναντί μου έναν άγνωστο άνθρωπο να ψαχουλεύει στο ψυγείο. Χωρίς να το πολυσκεφτώ και με αγουροξυπνημένο ύφος τον ρωτάω αν είναι φίλος της συγκατοίκου μου ή αν είχε έρθει να μας κλέψει. Ο άνθρωπος βάζει τα γέλια, τα βάζω κι εγώ. Φυσικά ήταν φίλος της συγκατοίκου! Την επόμενη μέρα άρχισα να σκέφτομαι τι θα γινόταν αν ο (τελικά) φίλος μας ήταν πραγματικά κλέφτης. Εβαλα κάτω πιθανές αντιδράσεις και των δυο μας και πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η σχέση μας και κάπως έτσι ξεκίνησα να γράφω το σενάριο.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Αυτό που θεωρώ μεγαλύτερη πρόκληση είναι το κομμάτι της χρηματοδότησης, πώς θα βρούμε τα χρήματα για να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας. Οι πηγές είναι περιορισμένες και οι χρόνοι απάντησης, παρά την σαφέστατη βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν, παραμένουν αργοί. Επίσης αν κάποιος έχει στο νου του μια πιο «φιλόδοξη» παραγωγή, θα πρέπει να κάνει συμβιβασμούς ή να περιμένει ακόμη περισσότερο μέχρι να καλυφθεί το μπάτζετ. Οσον αφορά στον «Κλέφτη», μπορώ να πω ότι δεν βρήκα ιδιαίτερες δυσκολίες. Νιώθω πολύ τυχερός γιατί έχω βρει συνεργάτες (και στο γύρισμα και στο post) με τους οποίους συνεννοούμαι απόλυτα, υπάρχει πολλή δημιουργικότητα και γενικά το διασκεδάζουμε. Ανυπομονώ να ξαναβρεθώ σε γύρισμα μαζί τους!
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Δεν νομίζω να υπάρχει τέτοιο δίλημμα. Εννοείται ότι η κινηματογραφική αίθουσα είναι ο φυσικός χώρος μιας ταινίας (ανεξαρτήτως μήκους), αλλά εφόσον συμφωνούμε ότι το ζητούμενο είναι να δει τις ταινίες μας όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος, οι πλατφόρμες είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχουμε για να πραγματοποιηθεί. Σημείωση: απλώς όσον αφορά τις πλατφόρμες σας παρακαλώ μην βλέπετε ταινίες από τα κινητά σας τηλέφωνα. Κάθε φορά που βλέπετε ταινία από το κινητό ένας σκηνοθέτης πεθαίνει. Είναι κρίμα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Πιστεύω ότι το φεστιβάλ είναι εξαιρετικά σημαντικό για τους νέους σκηνοθέτες ώστε να υπάρξουν «στον χάρτη». Ακόμη και το ότι απαντάω σε ερωτήσεις του flix με αφορμή τη συμμετοχή της ταινίας μου στο φεστιβάλ το αποδεικνύει! Είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω στο φεστιβάλ και ανυπομονώ να βρεθώ στη Δράμα και να το ζήσω από κοντά. Οι επιτυχίες σε διεθνές επίπεδο, πέρα από το ότι βοηθούν συνολικά ώστε να δημιουργηθεί μια θετική εικόνα για την εθνική κινηματογραφία κάνοντας πρακτικά την δουλειά μας πιο εύκολη, λειτουργούν και υποστηρικτικά σε ψυχολογικό επίπεδο για τον καθένα από εμάς.
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
...αλλιώς την πατήσαμε.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Κλέφτη:»
O Kλέφτης:
Σενάριο, Σκηνοθεσία: Ματτέο Πιτσόκαρο
Παίζουν: Πηνελόπη Τσιλίκα, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Ελισσαίος Βλάχος, Coco, φωνή Coco:Σταυριανή Γκιζόρη
Διεύθυνση φωτογραφίας: Κώστας Χρονόπουλος Nielsen
Gaffer: Εβαν Μπουρντον
Βοηθός κάμερας: Γιώργος Βλαχονικολός
Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Λεχουρίτης
Σκριπτ: Διώνη Αριδά
Σχεδιασμός ήχου: Λευτέρης Δούρος
Ηχοληψία: Μαρίνα Σπαγκουδάκη
Σκηνικά-κουστούμια: Βίκυ Πάντζιου
Βοηθός σκηνογράφου: Ισμήνη Παπαϊωάννου
Μακιγιάζ: Σέβη Γιασεμή
Μοντάζ: Γιώργος Διδυμιώτης
Color: Γρηγόρης Αρβανίτης
Σχεδιασμός αφίσας: Λούκα Μαλτόνι
Μουσική: Sømmerdust (Popi Sem.)
Παραγωγοί: Βασίλης Σταυρόπουλος (FrauFilms), Ματτέο Πιτσόκαρο (Happyant Productions), ΕΡΤ