H ταινία
Μετά την επικριτική στάση του πατέρα του απέναντι στην ευαλωτότητά του, ο Κωστής θα προσπαθήσει να του αποδείξει πως είναι ο γιος που πάντα ήθελε να έχει. Θα τα καταφέρει ή θα ξεπεράσει τα όρια, προσπαθώντας να γίνει κάποιος που δεν είναι;
Ο σκηνοθέτης
Ο Θάνος Μήτσιος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Παράλληλα με τις σπουδές του στην Πληροφορική, επέλεξε να ακολουθήσει το πάθος του για τον Kινηματογράφο. Εχει σκηνοθετήσει βραβευμένες διαφημίσεις και μουσικά βίντεο, ενώ το κινηματογραφικό σκηνοθετικό του ντεμπούτο με την ταινία μικρού μήκους «Roger» χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
5 ερωτήσεις για το «Roger»
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Οπως ο πρωταγωνιστής της ταινίας, μεγάλωσα σε μια κοινωνία που θέλει τα αγόρια από μικρά να έχουν «αντρικές ασχολίες». Πρέπει διαρκώς να αποδεικνύουν πως είναι καλοί σε κάτι, πως είναι καλύτεροι από άλλους, πιο δυνατοί, σκληροί και κυρίαρχοι. Η επιτυχία, η ανδρεία και το άτρωτο έχουν επιβληθεί από γενιά σε γενιά διαμορφώνοντας μια πατριαρχική κουλτούρα που διαρκεί ακόμα και σήμερα. To «Roger» είναι μια ιστορία ενηλικίωσης που εξερευνά την ανδρική συναισθηματική καταστολή, την απόμακρη σχέση ενός πατέρα με τον γιο του αλλά και την δυστυχή κατάληξη αυτών των παιδιών που όσο και να προσπαθούν να ξεφύγουν, καταλήγουν να γίνονται αυτό που είναι οι γονείς τους. Η παρατήρηση ενός αντίστοιχου δίπτυχου πατέρα-γιου που έτυχε να γνωρίσω ως κάτοικος σε μια συνοικία της Αθήνας, αλλά και η παραπάνω θεματολογία ήταν αφορμή για να γράψω το σενάριο.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πως το να κάνεις σινεμά - όπως και οποιασδήποτε μορφής τέχνη - στην Ελλάδα, αντιμετωπίζεται ως χόμπι και όχι ως επάγγελμα. Παράλληλα με τον κινηματογράφο πρέπει να βρεις τρόπους όχι μόνο να βιοπορίζεσαι αλλά και να στηρίζεις οικονομικώς τις ταινίες σου. Βάσει των παραπάνω, το γεγονός ότι φίλοι, οικογένεια και συνεργάτες στήριξαν με τόση αγάπη την πρώτη μου ταινία με συγκινεί πραγματικά.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Δεν συγκρίνεται τίποτα με τη σκοτεινή αίθουσα και το μεγάλο πανί. Παρόλ' αυτά, θεωρώ τις αίθουσες και τις streaming πλατφόρμες εξίσου σημαντικά μέσα προβολής και προώθησης μιας ταινίας. Πάντα προτεραιότητά μου είναι να βλέπω ταινίες στην αίθουσα, αλλά αδιαμφησβήτητα οι πλατφόρμες streaming είναι μια νέα πραγματικότητα που μας εξυπηρετεί και μας ψυχαγωγεί όλους από την άνεση του σπιτιού μας. Από τη στιγμή που γίνεται νομίμως και δεν ζημιώνει οικονομικά τους δημιουργούς, έχει βάλει παραπάνω σινεμά στις ζωές μας και αυτό μόνο καλό είναι. Η μικρού μήκους ταινία είναι ένα ιδιαίτερο προϊόν, όχι αμιγώς εμπορικό, το οποίο συνήθως μετά από μερικές συμμετοχές σε φεστιβάλ εξαφανίζεται, ξεχνιέται, και λίγος κόσμος καταφέρνει τελικά να τις δει. Είναι ωραίο όταν μας δίνεται η ευκαιρία να δούμε ή να ξαναθυμηθούμε ταινίες μικρού μήκους μέσω online προβολών και νομίζω πως είναι και ένας έξυπνος τρόπος να τις στηρίζουμε οικονομικά.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Το Φεστιβάλ Δράμας είναι ένας θεσμός για τον οποίο έχω ακούσει πολλά, οπότε χαίρομαι που ήρθε η στιγμή να είμαι μέρος του. Το Φεστιβάλ, ειδικά τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να εξελίσσεται σημαντικά, να προσελκύει το ενδιαφέρον σημαντικών διεθνών δημιουργών και να αρχίζει να αποκτά την εγκυρότητα και αναγνωρισιμότητα που του αρμόζει. Οι συνεχείς διεθνείς επιτυχίες των ελληνικών ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, σημαίνουν πως οι Ελληνες κινηματογραφιστές πέρα από ταλέντο, έχουν πάθος και αγάπη για σινεμά και θα συνεχίσουν να αφηγούνται τις ιστορίες τους παρά τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη διαδικασία. Ιστορίες, που φαίνεται να αφορούν κοινό εντός και εκτός συνόρων.
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
…λένε πως το σινεμά είναι φτιαγμένο από το υλικό των ονείρων. Θα σταματήσουμε ποτέ να ονειρευόμαστε;
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Roger»
Roger | Cast: Γιάννης Δαλαμάγκας, Τάκης Σακελλαρίου, Τεό Παπαδάκης, Ηλίας Βαλάσης | Σενάριο & Σκηνοθεσία: Θάνος Μήτσιος | Executive Producer: Νικόλας Αλαβάνος | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ευάγγελος Πολυχρονόπουλος | Σκηνικά: Δανάη Ελευσινιώτη | Παραγωγοί: Χριστίνα Σταυροπούλου, Θάνος Μήτσιος | Line Producers: Κώστας Παπαδάκης, Bibi Καλλίτση | Casting Director: Σοφία Δημοπούλου | Διεύθυνση Παραγωγής: Βάσω Στεργίου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Κώστας Παπαδάκης | Ηχολήπτης: Λευτέρης Καμπαλώνης | Κοστούμια: Μάντυ Παπαδάκη | Μακιγιάζ: Στέλλα Καραπούλιου | Κομμώσεις: Στέλλα Σουλελέ | Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης, Θάνος Μήτσιος | Color Grading: Andrei Gordeev | Location Managers: Locatopia | Σχεδιασμός Ήχου & Μίξη: Μικές Μπίλης | Σχεδιασμός Αφίσας & Τίτλων: Ogust Athens
Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ