Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Κυνηγός» του Παύλου Σηφάκη

στα 10

Εν αναμονή του 47ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2024: «Κυνηγός» του Παύλου Σηφάκη

Η ταινία

Σε ένα κόσμο όπου η τροφή είναι πια λιγοστή, ένας πατέρας με την κόρη του αναζητούν φαγητό σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο και μπλέκονται σε μία άγρια μάχη επιβίωσης.

Ο σκηνοθέτης

Ο Παύλος Σηφάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Είναι πτυχιούχος του τμήματος κινηματογράφου του ΑΠΘ και έχει διδακτορικό στη συγγραφή σεναρίου από το Πανεπιστήμιο Μπάνγκορ της Ουαλίας. Οι προηγούμενες ταινίες του, «Eκδυση» (2020) και «Τζιτζιπόνγκο» (2022), προβλήθηκαν σε πολλά φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Αυτή την περίοδο είναι στη φάση του development της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του, «Bloody Mary», το σενάριο της οποίας συμμετείχε στα εργαστήρια σεναρίου Script 2 Film του Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου και Script Talent του Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαράγεβο. Ο «Κυνηγός» είναι η τρίτη μικρού μήκους ταινία του ως σεναριογράφος-σκηνοθέτης.

Φιλμογραφία
Εκδυση (2020)
Τζιτζιπόνγκο (2022)
Κυνηγός (2024)

Κυνηγός

Πέντε ερωτήσεις για τον «Κυνηγό»:

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Η ιδέα για την ταινία γεννήθηκε τα Χριστούγεννα του 2020, εν μέσω καραντίνας, κατά τη διάρκεια μίας (ενδεχομένως παράνομης) βόλτας στο βουνό. Εκεί, μου ήρθε η εικόνα ενός σκυθρωπού άντρα με την ανυπάκουη κόρη του, οι οποίοι επιστρέφουν σπίτι μετά από ένα ιδιότυπο κυνήγι. Η ιστορία άλλαξε αρκετά από τότε, όπως άλλαξε και το βασικό σκηνικό της δράσης που από βουνό έγινε εγκαταλελειμμένο κτίριο. Η εικόνα αυτή όμως, όπως και η ανάγκη να αφηγηθώ αυτή την έντονα συγκρουσιακή σχέση πατέρα-κόρης για τα όρια της ανθρώπινης ηθικής και το πώς επιλέγει κανείς να επιβιώσει σε έναν post-apocalyptic κόσμο με διαλυμένο κοινωνικό ιστό παρέμεινε στον πυρήνα της ταινίας ως το τέλος.

Κυνηγός

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Ενώ οι σχετικοί φορείς (ΕΚΚ και ΕΡΤ) στηρίζουν το ελληνικό σινεμά, επειδή το κράτος δε διαθέτει πολλά λεφτά για τον πολιτισμό, οι χρηματοδοτήσεις δύσκολα καλύπτουν τις ανάγκες των ταινιών. Συνεπώς η αμοιβή του σκηνοθέτη συχνά κεφαλαιοποιείται και οι αμοιβές των συντελεστών είναι χαμηλότερες από ότι θα έπρεπε. Στον «Κυνηγό» παιδευτήκαμε λίγο παραπάνω και με την εύρεση των χώρων, καθώς έπρεπε να ψάξουμε πολύ να βρούμε τις σωστές post-apocalyptic τοποθεσίες για την ιστορία! Οι διάφορες προκλήσεις, πάντως, παραμερίζονται έστω και για λίγο, αυτή τη μαγική στιγμή του γυρίσματος όταν συνεργείο και ηθοποιοί εργάζονται τόσο σκληρά όλοι μαζί για τον ίδιο σκοπό. Αυτό το συνεργατικό πνεύμα και η αφοσίωση στο σινεμά είναι συγκινητικά και αξίζουν μεγαλύτερης στήριξης από την πολιτεία.

Κυνηγός

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Σίγουρα οι πλατφόρμες αποτελούν έναν ακόμα δίαυλο διανομής για ταινίες και οι μικρού μήκους μπορούν να αποκτήσουν ζωή και μετά τη φεστιβαλική τους πορεία. Η ποιότητα των ταινιών που φτιάχνονται εξ’ αρχής για τις πλατφόρμες είναι άλλη ιστορία. Ίσως τελικά έχει διαφορά στην ποιότητα μίας ταινίας το αν αυτή φτιάχνεται για ένα κοινό που θα βγει από το σπίτι του να τη συναντήσει στην αίθουσα, ή αν φτιάχνεται ως μία ακόμα επιλογή που θα χαζέψεις ενώ λαγοκοιμάσαι στον καναπέ. Ομολογώ πως αγάπησα το σινεμά μέσα από την αίθουσα – έβρισκα πάντα κάτι το ανεξήγητα ελκυστικό στις μαρκίζες, στα stands με τις φωτογραφίες στις εισόδους, στο φως πάνω από τα κεφάλια μας που ταξιδεύει από τον προβολέα στο πανί... Επίσης, ομολογώ πως έχω μία δυσκολία συγκέντρωσης που με καθιστά απαράδεκτο θεατή ταινιών στο σπίτι! Στην αίθουσα δύσκολα αποσπάσαι: είσαι εσύ, το σκοτάδι και η ταινία. Στο σπίτι επιβάλλεσαι εσύ στην ταινία, στο σινεμά η ταινία επιβάλλεται πάνω σου. Μου ταιριάζει περισσότερο αυτή η δεύτερη σχέση.

Κυνηγός

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Ανυπομονώ να βρεθώ φέτος στο φεστιβάλ της Δράμας για πρώτη φορά ως διαγωνιζόμενος. Αποτελεί τεράστια ευκαιρία για μία ταινία να συμμετάσχει σε αυτό και να συστηθεί έτσι και σε ένα πιο ευρύ κοινό. Σίγουρα ζούμε σε μία πολύ ευτυχή συγκυρία για τον ελληνικό κινηματογράφο με τις συνεχείς επιτυχίες των ελληνικών ταινιών μικρού μήκους στα διεθνή φεστιβάλ. Το δικό μου άγχος, ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης, είναι αυτή η επιτυχία να μεταφερθεί και σε μελλοντικές μου μεγάλου μήκους, καθώς η μεγάλου μήκους ταινία αποτελεί πολύ πιο απαιτητική “πίστα” τόσο παραγωγικά και αφηγηματικά, όσο και στη σχέση της με ένα ευρύτερο κοινό.

Οτι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
… γιατί η τέχνη πάντα τρέφεται από τις δυσκολίες και θριαμβεύει παρά τις δυσκολίες αυτές - ενδεχομένως και εξαιτίας αυτών! 

Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Κυνηγού»:

ΚΥΝΗΓΟΣ | CREDITS
Ερμηνευτές: Τάσος Δημητρόπουλος, Ελπίδα Μπελιμπασάκη, Χρήστος Καραβέβας, Πένυ Διονυσιώτη, Μιχάλης Ηλιόπουλος | Σενάριο & Σκηνοθεσία: Παύλος Σηφάκης | Παραγωγή: Αδαμαντία Φυτιλή, Νίκος Βασιλόπουλος | Συμπαραγωγός: Νίκος Γιατράκος | Φωτογραφία & coulour grading: Αλέξανδρος Καπιδάκης | Μοντάζ: Θεοδώρα Μαλλιαρού | Πρωτότυπη Μουσική: Γρηγόρης Ελευθερίου | Ηχοληψία: Χρήστος Σακελλαρίου | Σχεδιασμός Ήχου: Γιωργής Σαραντινός, Christopher Nas | Σκηνογραφία & Ενδυματολογία: Δανάη Ανεζάκη | Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Κατερίνα Βαρθαλίτου | Διεύθυνση Παραγωγής: Αδαμαντία Φυτιλή | Βοηθός Διευθύντριας Παραγωγής: Εύα Μεταλληνού | Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελισάβετ Πηρούνια | Σκριπτ: Βασίλης Καλέμος | Stunt coordinator: Βασίλης Καλαμάκης | Σχεδιασμός δράσης: Θάνος Τσαβλής | Βοηθός Κάμερας: Σπύρος Κοντορούχας | Ηλεκτρολόγοι: Αλεξάνδρα Καψή, Σωτήρης Κοντονάτσιος | Α’ βοηθός σκηνογράφου: Άλμπα Κόκα | Α’ βοηθός ενδυματολόγου: Άννα Γκίκα | Βοηθοί ηχολήπτη: Δήμητρα Ξερούτσικου, Παύλος Χάρμπαλης | Βοηθοί σκηνογραφικού: Οριόνα Κόκα, Φάνης Κόκα, Θεοδώρα Κορδερα, Θάνος Παπαχρήστος, Μάρω Πολυμέρου | Κατασκευές: Τάσος Πουλόπουλος | Όπλα: Ραφαήλ Γουργούρης | Αυτοκίνητα: Γεράσιμος Δρακονταειδής | Εκπαιδευτής Σκύλου: Σπύρος Βαϊτσόπουλος | Animal mock-up artist: Λυσίμαχος Πολυχρονίδης | Βοηθός Παραγωγής: Γεωργία Τσιμικλή | Ηχογράφηση Μουσικής: Δημήτρης Δημητριάδης, Λευτέρης Νίκας | Τσέλο: Βαγγέλης Μπακαλός

Κυνηγός

Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ