Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Η Κούρσα» του Γιώργου Λεοντακιανάκου

στα 10

Εν αναμονή του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Flix Team
Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Η Κούρσα» του Γιώργου Λεοντακιανάκου

Η ταινία

Ενας ταξιτζής βιάζεται να τελειώσει την τελευταία κούρσα του για να δει έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, αλλά μια 90χρονη γιαγιά επιβραδύνει τη διαδρομή και τον εμπνέει να αναδιατάξει τις προτεραιότητές του.

η κούρσα

Ο σκηνοθέτης

Ο Γιώργος Λεοντακιανάκος γεννήθηκε το 1979 στην Αθήνα. Σπούδασε Γεωλογία στο ΕΚΠΑ. Εκανε μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ με υποτροφία από το Ιδρυμα Ωνάση. Είναι καθηγητής Φυσικών Επιστημών στο 4ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου. Η αγάπη του για τον κινηματογράφο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία λόγω της απασχόλησής του στο video club του πατέρα του, το οποίο ήταν το πρώτο που άνοιξε στο Χαλάνδρι. Σπούδασε στο New York College στην Ελλάδα Κινηματογραφικές Σπουδές. Απέκτησε Bachelor of Arts (BA Hons), με Αριστα, από το κρατικό Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, στο Λονδίνο. Επίσης, του απονεμήθηκε το βραβείο ακαδημαϊκών επιδόσεων «Φοιτητής της χρονιάς: 2019 − 2020». Σπούδασε και σκηνοθεσία στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Εχει σκηνοθετήσει έντεκα ταινίες μικρού μήκους. Στόχος του είναι να έρθουν πιο κοντά οι μαθητές του σχολείου στην τέχνη του κινηματογράφου. Γι’ αυτό και οργανώνει εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας πολιτισμικά προγράμματα, εκτός σχολικού ωραρίου, με απώτερο σκοπό την σύνδεσή τους με τις φυσικές επιστήμες.

Φιλμογραφία
Διαχρονικός Διάλογος (6 min, 2022)
Μου Λείπεις (5 min, 2022)
Bella Bimba (35 min, 2021)
Η Κούρσα (15 min, 2021)
Με Αλλα Μάτια (25 min, 2020)
Σιωπηλά Δεσμά (7 min, 2019)
Δυναμόμετρο (6 min, 2019)
Blackout (5 min, 2018)
Το Φιλί (14 min, 2018)
After Dark (19 min, 2017)
Μνήμη και Σήματα (25 min, 2017)
Η Κλοπή (14 min, 2016)

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

η κούρσα

5 ερωτήσεις για την «Κούρσα»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Το πιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή μου ήταν η γιαγιά μου. Πίστευα πάντα πως θα την έχω κοντά μου. Μεγαλώνοντας όμως απομακρύνθηκα. Μια μέρα πριν φύγει για το «μεγάλο ταξίδι» είχε έρθει στο σπίτι να μου δώσει φαγητό. Είχα πολλά στο μυαλό μου και της μίλησα απότομα. Εφυγα γρήγορα για τη δουλειά μου και το ίδιο βράδυ ξαφνικά έφυγε και εκείνη από τη ζωή. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Είναι η πρώτη φορά που μιλάω γι’ αυτό το θέμα και ο λόγος που έκανα αυτή την ταινία. Σκοπός μου είναι ο θεατής να προβληματιστεί για τις αληθινές σχέσεις που έχουμε σε αυτή τη ζωή. Οπως είπε και ο Τζέι Κέι Σίμονς όταν παρέλαβε το Οσκαρ Β΄ αντρικού ρόλου για το «Whiplash»: Τηλεφωνήστε στους γονείς σας, μην τους γράψετε μήνυμα ή email. Μιλήστε τους! Οσο ακόμα ζουν! Πείτε τους σ’ αγαπώ!

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Να μην το βάλεις κάτω και να συνεχίσεις. Οι δυσκολίες και οι θυσίες τού να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα είναι πολλές για να γίνει μια ταινία. Ειδικά για εμένα πολλαπλασιάζονται διότι είμαι καθηγητής φυσικών επιστημών και σκηνοθέτης. Πρέπει να λατρεύεις αυτή τη δουλειά. Οταν μια σκοτεινή φωνή μέσα σου, λέει πως πρέπει να τα παρατήσεις, εσύ πρέπει να κωφεύεις. «Η Κούρσα» έγινε κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες δυσκολίας, μέσα στην καραντίνα λόγω covid19. Ομως η μεγάλη μου χαρά οφειλόταν στην πολύ δυνατή ομάδα που δημιουργήθηκε από την εποχή που σπούδαζα κινηματογράφο. Παρόλο που όλοι ήταν υπέροχοι πρέπει να αναφερθώ ιδιαιτέρως στους βραβευμένους μου συνεργάτες: Κωνσταντίνο Γουργιώτη, Αλεξάνδρα Δυράνη – Μαούνη και Zorzes Katris. Ο Κωνσταντίνος μέσα σε μια τρομερή περίοδο δυσκολιών λόγω πανδημίας ολοκλήρωσε με αριστουργηματικό τρόπο την παραγωγή με αποτέλεσμα να μας ηρεμεί όλους και να βρίσκει λύσεις. Η Αλεξάνδρα είναι η καρδιά της ταινίας. Μου εμπιστεύτηκε τα σενάριά της από την αρχή των κινηματογραφικών μου σπουδών και όσο πέρναγε ο καιρός η συνεργασία μας γινόταν όλο και πιο ώριμη. Η μουσική της ταινίας ανατέθηκε στον Zorzes και ο τρόπος που δουλέψαμε ήταν καταπληκτικός. Θα μπορούσα να πω φιλοσοφικός. Κάθε όργανο, κάθε νότα επιλέχθηκε μέσα από μια κοινή κοσμοθέαση και η ταινία βρήκε τη μουσική της. Τέλος η μεγαλύτερη μου χαρά ήταν η συνεργασία μου με δύο χαρισματικούς ηθοποιούς, την Εφη Παπαθεοδώρου και τον Μάκη Παπαδημητρίου, που σε μια ζοφερή εποχή έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να υλοποιήσουν το όραμά μου.

η κούρσα

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Φυσικά και είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία για τις ταινίες μικρού μήκους! Αυτά τα διαμάντια που ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει όπως θα έπρεπε. Από την άλλη δεν μπορεί να αντικατασταθεί η μαγεία της θέασης σε μια αίθουσα κινηματογράφου. Ολα είναι θέμα ισορροπίας.

η κούρσα

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Ενα από τα όνειρά μου ήταν να περάσει μια ταινία μου στο φεστιβάλ Δράμας. Τελικά τα κατάφερα. Πιστεύω ότι το Φεστιβάλ παρουσιάζει μια πολύ ποιοτική εικόνα των ταινιών μικρού μήκους και εκτιμάται ιδιαίτερα από δημιουργούς, αφού ακόμη και οι βραβευμένοι σε μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού (π.χ. Κάννες) θέλουν να συμμετέχουν. Η ελληνική ταινία μικρού μήκους έχει πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει. Υπάρχουν αρκετές επιτυχίες στο εξωτερικό και αυτό δείχνει μια εξέλιξη. Επιβάλλεται όμως να κατανοήσουν οι θεσμοί πως πρέπει να στηριχτεί ο Ελληνας κινηματογραφιστής. Στη δική μου την περίπτωση πρώτα είμαι παιδαγωγός και μετά σκηνοθέτης. Κατά τη διάρκεια των κινηματογραφικών μου σπουδών γνώρισα πολύ αξιόλογους νέους καλλιτέχνες που ήθελαν να ασχοληθούν αποκλειστικά με τον κινηματογράφο. Ομως στην πορεία απογοητεύθηκαν και εγκατέλειψαν. Μόνο αν στηριχτεί οικονομικά ο δημιουργός θα πάρει τη θέση που του αξίζει στο διεθνές τοπίο.

η κούρσα

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

Ολοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να βλέπουν εξαιρετικές ιστορίες!

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

Για να γνωρίσετε καλύτερα τη δουλειά του Γιώργου Λεοντακιανάκου, δείτε το «With New Eyes», την πτυχιακή του ταινία για το πτυχίο Bachelor of Arts (BA Hons) του Βρετανικού κρατικού Πανεπιστημίου University of Greenwich διά του New York College στην Ελλάδα.

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ και την αφίσα της «Κούρσας».

Η Κούρσα Πρωταγωνιστούν: Μάκης Παπαδημητρίου, Εφη Παπαθεοδώρου, Βίβιαν Παπακώστα και Κατερίνα Κοκκινίδου | Σκηνοθεσία: Γιώργος Λεοντακιανάκος | Σενάριο: Αλεξάνδρα Δυράνη − Μαούνη | Εκτέλεση – Οργάνωση και Διεύθυνση Παραγωγής: Κωνσταντίνος Γουργιώτης (ACE HOUSE PRODUCTIONS) | Executive Producer: Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Διευθυντής Φωτογραφίας − Οπερατέρ: Μιχάλης Καλιδώνης | Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος: Βενετία Δεδεμάδη | Μουσική – Ενορχήστρωση: Zorzes Katris | Α΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Β΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Φοίβος Ημελλος | Casting Directors: Αλεξάνδρα Δυράνη – Μαούνη και Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Σκριπτ: Τόνια Γιαννούλα | Μακιγιάζ: Νικόλ Κοτσαντά | Κομμωτής: Αλέξης Μακρίδης | Special Effect Make Up Artist: Εφη Τσιμπή | Ηχολήπτης: Χρήστος Σακελλαρίου | Ηλεκτρολόγος: Μιχάλης Καλιδώνης | Α΄ Βοηθός Παραγωγής: Σωτήρης Δαγδελένης | Β΄ Βοηθός Παραγωγής: Δημήτρης Κύρου | Γ΄ Βοηθός Παραγωγής: Βάσω Θεοδωρή | Backstage Video: Γιώργος Βαγενάς | Υποτιτλισμός: Αλεξάνδρα Δυράνη − Μαούνη | Storyboard Artist: Ορφέας Βουτσίνος | Μοντάζ: Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Color Correction – Color Grading – Οπτικά Εφέ: Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Post Production Supervisor: Κωνσταντίνος Γουργιώτης | Sound Design – Μιξάζ Ηχου: Βάλια Τσέρου | Foley Sounds: Νίκος Λιναρδόπουλος | Ερμηνεία: Τάνια Τσανακλίδου | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος | Κιθάρα: Βασίλης Κανελλόπουλος | Σαξόφωνο: Νίκος Αλεξανδρίδης | Ηχογράφηση: Studio 111 - Tάκης Αργυρίου & Tάσος Ζαφειρίου - Red House | Μίξη και Παραγωγή Μουσικής: Zorzes Katris | Μουσικό Κομμάτι Αρχής: Taming Chaos (feat. Angel Wolf) from Prometheus - Seven Principles On How To Be Invincible by Aherusia | Σχεδιασμός Αφίσας: Ανδρέας Αντώνος | Χρηματοδότηση: Υπουργείο Πολιτισμού − Αθλητισμού και Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

η κούρσα