Η ταινία
Η Δάφνη αλλάζει τον ένα σεξουαλικό σύντροφο μετά τον άλλο, αλλά δε φαίνεται να είναι ικανοποιημένη, τουλάχιστον όχι με αυτό που πίστευε ότι χρειαζόταν, μέχρι που βρίσκει ένα πληγωμένο σκυλί στο δρόμο. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει για να νιώσει λίγη στοργή;
H σκηνοθέτης
Η Τώνια Μισιαλή είναι σεναριογράφος/σκηνοθέτις, μέλος της Ελληνικής και Ευρωπαικής Ακαδημίας Κινηματογραφου, και απόφοιτη του Berlinale Talents. Οι ταινίες της έχουν διαγωνιστεί και βραβευτεί σε διακεκριμένα διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου (Λοκάρνο, Παλμ Σπριγκς, Σαράγεβο, Κάρλοβι Βάρι, Κάιρο, Δράμα, Θεσσαλονίκη, Σάντα Μπάρμπαρα) και εργαστήρια (Sofia Meetings, Crossroads, coco, Meetings on the Bridge, TFL, MFI). Το ντεμπούτο της, ΠΑΥΣΗ, κατατάχθηκε ως 1 από τις «20 πιο τολμηρές ταινίες του 2019» από το Rotten Tomatoes και 1 από τις 5 καλύτερες Ελληνικές ταινίες του 2019 από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου. Βραβεύθηκε με το FIPRESCI στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μεταξύ πολλών άλλων, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και διανεμήθηκε παγκοσμίως.
5 ερωτήσεις για τη«Δάφνη»
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Η ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση κατά τη διάρκεια των lockdown με ώθησε να γράψω αυτή την ιστορία, μέσα από τη δικιά μου ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, αγάπη και στοργή και εκφράζοντας ταυτόχρονα το ένστικτο επιβίωσης της ανθρώπινης φύσης.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Η ταινία έγινε με πολλή αγάπη, χωρίς καμία επιχορήγηση, με την προσφορά του χρόνου και του ταλέντου όλων των συντελεστών της και κάτω από δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας, σε μια στιγμή που όλοι είχαμε την ανάγκη να εκφραστούμε δημιουργικά και να νιώσουμε αυτή την αγάπη. Το είδος κινηματογράφου που κάνουμε είναι πρόκληση από μόνο του και η πραγματοποίησή του το ίδιο, ειδικά όσον αφορά τη χρηματοδότηση. Αλλά επειδή θέλω να βλέπω τα πράγματα θετικά, οι οποιεσδήποτε προκλήσεις μας κάνουν πάντα πιο δυνατούς και δημιουργικούς!
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες; Οι πλατφόρμες είναι πολύ σημαντικές για μας τους δημιουργούς του art house cinema και πρέπει να υπάρχουν, χωρίς βέβαια να μηδενίζω τις αίθουσες, που ήταν, είναι και θα είναι, η απόλυτη κινηματογραφική εμπειρία.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Επιστρέφω φέτος στη Δράμα για τρίτη φορά και είμαι πολύ χαρούμενη. Το φεστιβάλ αναγνώρισε την πρώτη μου ταινία μικρού μήκους το 2013 και είναι γι’ αυτό πολύ κοντά στην καρδιά μου. Θα χαρώ επίσης να βρεθώ ξανά, μετά από δύο χρόνια πανδημίας, με παλιούς φίλους και συναδέλφους.
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί…
...δε φοβόμαστε τίποτα!
Δείτε το trailer του «Δάφνη»:
Aπολαύστε και μία προηγούμενη δουλειά της Τώνιας Μισιαλή, το «Dead End» εδώ:
«Δάφνη» | Credits:
Σενάριο/Σκηνοθεσία: Τώνια Μισιαλή
Φωτογραφία: Γιώργος Ραχματούλιν
Μοντάζ/Ειδικά Εφέ/Τίτλοι: Αιμίλιος Αβραάμ
Ήχος/Σχεδιασμός Ήχου: Χρίστος Κυριακούλλης
Μουσική: Χρίστος Κυριακούλλης, Delirium Elephants
Σκηνικά: Κρίστη Πολυδώρου
Ενδυματολογία: Μάριος Μέσσιος
Ερμηνευτές: Νιόβη Χαραλάμπους, Αντώνης Κατσαρής, Φοίβος Παπακώστας, Αντρέας Παπαμιχαλόπουλος, Izel Seylani, Giulio-Filippo D’Errico, Χάρης Χαραλάμπους, Κατερίνα Κυριάκου, Κυριάκος Κυριάκου
Εκτελεστής Παραγωγός: Κωνσταντίνος Νικηφόρου - Caretta films
Παραγωγή: Τώνια Μισιαλή - Bark Like A Cat Films
Συμπαραγωγή: Γιώργος Ραχματούλιν, Κρίστη Πολυδώρου, Αιμίλιος Αβραάμ, Κυριάκος Μοσφιλιώτης, Μάριος Μέσσιος, Κωνσταντίνος Νικηφόρου - Caretta films, Χρίστος Κυριακούλλης - Master and Slave, Πανίκος Πετρίδης - Fullmoon Productions, Πολύβιος Συμεωνίδης - Movies and stories, Άντρος Αχιλλέως - A.B. Seahorse Film Productions, Ηλίας Κτιστάκης - White Balance