Ενημέρωση

Δράμα 2017: «Το Μανάβικο» του Μιχάλη Μαθιουδάκη

στα 10

Εν αναμονή του 40ού Φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Δράμα 2017: «Το Μανάβικο» του Μιχάλη Μαθιουδάκη

Η ταινία

Ο Αχιλλέας δουλεύει στο μανάβικο του πατέρα του. Σήμερα, μία μέρα που ξεκινά σαν όλες τις άλλες, ο Αχιλλέας είναι ματιασμένος.

O σκηνοθέτης

Ο Μιχάλης Μαθιουδάκης γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Φυσική στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και συνέχισε με σπουδές στον κινηματογράφο σε ιδιωτική σχολή της Αθήνας. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σε κινηματογραφικές παραγωγές και σε φεστιβάλ κινηματογράφου. «Το Μανάβικο» είναι η δεύτερη μικρού μήκους ταινία του.

Το Μανάβικο 607 1

5 ερωτήσεις για το «Μανάβικο»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;

Ο κεντρικός ήρωας της ταινίας νιώθω ότι εκπροσωπεί τη γενιά μας, τη γενιά των 30άρηδων. Είμαστε μία γενιά που φοβάται να ρισκάρει. Μία γενιά που αναβάλλει τα όνειρα της. Η ταινία αυτή είναι για όλους εκείνους τους ανθρώπους που πιστεύουμε για αυτούς ότι έχουν μία απίστευτη προοπτική και τελικά καταλήγουν να μην κάνουν τίποτα, να ρίχνουν το φταίξιμο στους άλλους και στην ίδια τη ζωή ενώ ο μόνος πραγματικός εχθρός είναι ο εαυτός μας. Αυτή η ταινία θα ήθελα να είναι ένα ελαφρύ σπρώξιμο στην πλάτη, ένα ελαφρύ ψιθύρισμα στο αυτί «κάν’το».

Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Πιστεύω ότι είναι μία ταινία που μυρίζει κάτι παλιακό. Σίγουρα είναι μία ταινία χαρακτήρων. Θα έλεγα ότι είναι μία ταινία χρωματιστή και γλυκόπικρη, όπως η ζωή.

Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;

Νιώθω ότι το ευρωπαϊκό σινεμά από μόνο του, σε μία κινηματογραφική οθόνη δεν στέκεται. Δεν υφίσταται ευρωπαϊκό σινεμά χωρίς θεατή. Χρειάζεται να φιλτραριστεί μέσα από τον θεατή και τα βιώματα του και να εξελιχθεί, σαν κάτι οργανικό, σε κάτι νέο και μοναδικό. Οσον αφορά αυτήν την ταινία, το πρόβλημα του ήρωα έχει ανάγκη να ταυτιστεί με το πρόβλημα του θεατή. Ο ήρωας, όπως και ο θεατής μπορεί να μην γνωρίζουν το πρόβλημα τους ή και να ξέρουν ότι υπάρχει το έχουν κλείσει στο υπόγειο για να μην το αντιμετωπίσουν, τουλάχιστον όχι σήμερα.

Το Μανάβικο 607 2

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Είναι υπέροχο να κάνεις κινηματογράφο έτσι κι αλλιώς. Πιο συγκεκριμένα το να σου δίνεται η ευκαιρία να κάνεις κινηματογράφο στην Ελλάδα, δημιουργεί ένα πολύ έντονο, συμπυκνωμένο συναίσθημα. Το ότι έρχεσαι αντιμέτωπος με συνεχόμενες δυσκολίες, σε συνδυασμό με τη λογική του DIY που σε αναγκάζει να βρίσκεις συνέχεια λύσεις, δημιουργούν καταστάσεις που σε ωριμάζουν πιο γρήγορα. Το πιο σημαντικό όμως είναι το ότι συνυπάρχεις και συνεργάζεσαι με τόσους διαφορετικούς ανθρώπους και προσωπικότητες. Ο κινηματογράφος είναι μαγειρική. Ο κάθε φίλος ή συνεργάτης βάζει το δικό του προσωπικό υλικό στην κατσαρόλα και εσύ ανακατεύεις και δοκιμάζεις. Ο κινηματογράφος είναι σχέσεις. Ο κινηματογράφος είναι οι άνθρωποι από πίσω. Ο κινηματογράφος είναι οι ηθοποιοί. Ο κινηματογράφος είναι οι θεατές.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;

Θα είναι η πρώτη φορά που θα ταξιδέψω στο φεστιβάλ της Δράμας, ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ της Ευρώπης για μικρού μήκους ταινίες. Το ότι πήραν κάποιοι άνθρωποι στην Ελλάδα την πρωτοβουλία να δημιουργήσουν έναν θεσμό για προβολή και επικοινωνία μικρού μήκους ταινιών πριν 40 ολόκληρα χρόνια μου φαίνεται εξωπραγματικό. Είναι σημαντικό να υπάρχουν αφορμές να βρισκόμαστε και να επικοινωνούμε. Είναι ενθουσιαστικό το ότι θα συναντήσω φίλους και θα γνωρίσω νέους ανθρώπους που βλέπουν ο καθένας τον κόσμο με τη δική του προσωπική ματιά.

Το Μανάβικο 607 poster

info:

Σκηνοθεσία, Σενάριο, Παραγωγή: Μιχάλης Μαθιουδάκης / Παίζουν: Διονύσης Κλάδης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Γιώργος Σουξές, Γιάννης Μποσταντζόγλου, Βαγγέλης Ρωμνιός, Βασίλης Μιχαλαριάς / A' Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνια Πασαγιαννίδου / Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Χρηστάκη / Βοηθός Σκηνοθέτη Προπαραγωγικά: Ισμήνη Ιγγλέση / Σκριπτ: Ειρήνη Μπιρμπίλη / Διεύθυνση Παραγωγής: Τέτα Αποστολάκη / Εκτέλεση Παραγωγής: Τζίνα Παυλοπούλου / Βοηθοί Παραγωγής: Ισμήνη Ιγγλέση, Διονυσία Γκέκα, Γιάννης Μαθιουδάκης / Σκηνογραφία: Μαρία Κοσμαδάκη, Λία Αντωνέλλη / Βοηθός Σκηνογραφικού: Αγγελος Φωστιέρης / Κουστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη / Διεύθυνση Φωτογραφίας, Focus Puller: Δημήτρης Μανιώρος / Κάμερα: Μάνος Αρμουτάκης / Βοηθοί Κάμερας: Κώστας Δαβελάς, Βαγγέλης Κατσαρός / Ηλεκτρολόγος: Βαγγέλης Παλάντζας / Βοηθός Ηλεκτρολόγου: Βασίλης Μιχαλαριάς / Εγγραφή Ηχου, Μίξη και Σχεδιασμός Ηχου: Σπύρος Αραβοσιτάς / Μουσική: Χρήστος Σπηλιόπουλος / Μοντάζ: Γιώργος Τσιρογιάννης / Κόλορινγκ: Μάνος Αρμουτάκης / Μακιγιάζ και Hair Styling: Κατερίνα Μιχαλούτσου / Φαγητό: Εύη Μαθιουδάκη, Ιωάννα Μαθιουδάκη / Υπότιτλοι: Αλεξάνδρα Δυράνη Μαούνη / Φωτογραφική Κάλυψη: Πέγκυ Ζούτη / Υλικό Προώθησης, Γραφιστικά: Αθηνά Καλομοίρη / Συμπραγωγοί: Ματθαίος Ολμα, Newt Productions

Δείτε το trailer του «Μανάβικου» εδώ:

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.